Rendement Fortis Obam afgelopen jaar : 47 %quote:
https://www.deltalloyd.nl...unds/Detail.aspx?id=12122
Curry zegt:
[21:40:35] Curry: vieze koorbal dat je bent
[21:40:36] zeef: knor
Curry zegt: strakke timing
GoT Index » Werk en Inkomen » Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
[Nieuw Topic]Rendement Fortis Obam afgelopen jaar : 47 %quote:Daniël schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:02:
Ehm, hallo...'slechts' 2000? Dat is 500 euro oftewel ruim 30% rendement in een jaar. Dat kun je moeilijk 'slechts' noemen. Als ik over een heel jaar op mijn portefeuille een dergelijk rendement haal trek ik echt de champagne open.
Curry zegt:
[21:40:35] Curry: vieze koorbal dat je bent
[21:40:36] zeef: knor
Curry zegt: strakke timing
I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways...
b-gone wijzigde dit bericht 16-10-2007 10:58 (26%)
Ja ok, maar dat is dan ook een fonds dat het bizar goed doet, als je rekening houdt met het feit dat ze wereldwijd beleggen, niet zwaar in emerging markets zitten (alleen Azië) én alleen maar largecaps doen. Niet voor niets is het mijn grootste beleggingquote:zeef schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:12:
Rendement Fortis Obam afgelopen jaar : 47 %
https://www.deltalloyd.nl...unds/Detail.aspx?id=12122
I'm easily satisfied with the best
Hehe, ik ook. Ik had nog een aantal jaren geleden kunnen inschrijven op die emissie voor 1,20 p/a. Ik heb ze ook in de verkoop gedaan!quote:LED-Maniak schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:24:
Zo, eindelijk mijn hagemeijer kunnen verkopen tegen 1,72 per aandeel winst. Toch netjes
Enzo
LED-Maniak wijzigde dit bericht 16-10-2007 21:07 (149%)
Casemod delen Goud/Zilver/Nickel/Koper gegalvaniseeerd? Mail me!
Meerdere zaken. Sinds de correctie in augustus is de AEX natuurlijk behoorlijk snel gestegen: van een intraday low van 479.49 op 17 augustus naar een intraday high van 559,43 op 11 oktober. Dat is 80 punten oftewel bijna 17% in krap twee maanden. De AEX zat daarmee nog maar 4,5 punten af van het intraday high van 13 juli (bijna 564 punten) wat het hoogste punt in ruim 6 jaar was. Het is dan op zich logisch dat de index te lijden heeft van winstnemingen en even pas op de plaats maakt. Daar komt bij dat hoewel je op dit moment niet zo heel veel meer hoort van de hele kredietcrisis die verantwoordelijk was voor de daling van 85 punten in juli/augustus, de hele kwestie op de achtergrond nog zeker aanwezig is.quote:LED-Maniak schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:05:
Daarnaast vallen de algemene cijfers van de aex me een beetje tegen... waar hebben we dat aan te danken? Nogsteeds wat twijfel in de markt oid?
We kijken aan het einde van het jaar wel naar de rendementen van iedereens portefeuille in dit topic.quote:Daniël schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:02:
[...]
Knip over het opentrekken van champagne flessen en de voor en nadelen van beleggingsfondsen en opties.
Daar heb je gelijk inquote:Neophyte_NL schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:48:
We kijken aan het einde van het jaar wel naar de rendementen van iedereens portefeuille in dit topic.Ik wilde alleen maar aangeven dat 1000 speelgeld in opties de start kan zijn van een leuk bedrag en dat 1000 in fondsen wel beter is dan sparen maar je er verder niet teveel van moet verwachten.
Om even ABN Amro als voorbeeld te nemen, die werken met een stuk of 6 beleggingsprofielen van zeer offensief tot zeer defensief. Afhankelijk van dat profiel krijg je een mix tussen aandelen, obligaties, onroerend goed en liquiditeiten. Het meest offensieve profiel (100% aandelen) gaat uit van een jaarrendement van een procent of 9, het meest defensieve van ongeveer 4%. Daar zit dus weinig spreiding in, maar ook een behoorlijk gering risico. 7-8% voor de gemiddelden, niet actieve belegger die gaat voor vermogensopbouw op de lange termijn is inderdaad behoorlijk realistisch.quote:Behalve wat van die vage ODIN Offshore fondsen @ snsfundcoach met een rendement van ~700% in een paar jaar is een gemiddeld rendement van een niet actieve fondsbelegger toch maar iets van 7 a 8%?
dominator wijzigde dit bericht 18-10-2007 11:43 (9%)
Ik ben inderdaad ook aardig bang op redelijk bloedbad, vrijwel alles is dik in de min geeindigd dus de aex zal wel volgen..quote:Stinger_Ventura schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 23:05:
Morgen bloedbad?
Futures staan al 0,90% in de min tov het slot van de AEX op vrijdag!
Dollar kruipt ook behoorlijk omhoog.
Of een instap momentje?
Casemod delen Goud/Zilver/Nickel/Koper gegalvaniseeerd? Mail me!
Je denkt niet te simpel, maar met dit soort acties ga je op de lange termijn geen geld verdienen...quote:mcstrat schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:42:
Durft iemand het aan om een voorzichtige schatting te maken van de koers van Apple bij de bekendmaking van de resultaten?
Zelf ben ik geneigd te denken dan zo'n momenten doorgaands een terugval teweegbrengen, aangezien het al héél sterk moet zijn om beter te doen dan verwacht. Aan de andere kant, de kerstperiode is voor Apple altijd wel een periode met veel verkopen...
Kan iemand becommentariëren?
Waarschijnlijk denk ik nu te simpel, niet?

Op de lange termijn is het waardeloos maar als je bv in turbo's gaat zitten heb je mooi snel wat geld kunnen verdienen. Maar goed, blijft natuurlijk altijd riskant. Als je voorspelling niet uitkomt (als mcstrat bv short was gegaan), ben je wel veel geld in één keer kwijt.quote:grizzlybeer schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 02:34:
[...]
Je denkt niet te simpel, maar met dit soort acties ga je op de lange termijn geen geld verdienen...
[afbeelding]
Zo'n stijging vind ik echt raar, dat beetje geld gaat Transmeta echt niet uit het dal helpen.quote:Transmeta which licenses microprocessor and semiconductor technologies, said Wednesday that Intel will pay to license Transmeta's patent portfolio in a patent lawsuit settlement.
Through the agreement, Intel will pay Transmeta $150 million initially and pay the company a $20 million annual license fee for a perpetual, non-exclusive license to its patents and patent applications.
Santa Clara, Calif.-based Transmeta said it will also grant Intel a non-exclusive license to its LongRun and LongRun2 technologies. Intel will agree not to sue Transmeta for development and licensing to others of these technologies, Transmeta said.
In premarket trading, Transmeta shares jumped $11.82, or 282 percent, to $16.01, while Intel shares declined 50 cents to $26.30.
Bron: http://uk.finance.yahoo.com/q/h?s=TMTA
Enquote:But with a market capitalization of around $200 million, it has no takers at present.
quote:At press time, Transmeta had only $53 million in cash and had been burning through $25 million a quarter.
Robkazoe wijzigde dit bericht 25-10-2007 10:45 (3%)
Heb ik geelijk weer geinvesteerd natuurlijk, wat ben je anders voor beleggerquote:Blauw schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:54:
Ik heb het geld overgehouden aan de reverse stock split van ASML maar naar m'n vaste rekening gezet en dan denk ik inens; owja, het ging hier om geld he
Striker2k2 wijzigde dit bericht 29-10-2007 20:50 (4%)
Antec SLK3000B | Seasonic S12-430, 430W | Asus A8N-E | AMD64 X2 3800+ @ 2400mhz | Sapphire X850 XT | G.SKill 2GBZX | 2x Hitachi T7K250 raid0 | Creative Audigy 2 | NEC ND-3520 | Dell 2001FP
Ik heb ook een account bij Alex maar opties kopen / schrijven is geen probleem hoor !quote:Striker2k2 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:44:
Maar wil ook wat gaan handelen in opties, zeker als er weer een leuke dip is en dat gaat niet bij Alex.
Antec SLK3000B | Seasonic S12-430, 430W | Asus A8N-E | AMD64 X2 3800+ @ 2400mhz | Sapphire X850 XT | G.SKill 2GBZX | 2x Hitachi T7K250 raid0 | Creative Audigy 2 | NEC ND-3520 | Dell 2001FP
Ik weet niet wat VBR aandelen zijn, maar er is geen broker in de wereld die meer mogelijkheden bied dan Todays. Het zal dus zeker kunnen.quote:Striker2k2 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:44:
En kan iemand mij zeggen of Todays Brokers ook aan VBR en OTCBB aandelen doet?
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Werk en Inkomen » Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos