Gathering of Tweakers

Quicksearch
Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

quote:
gangaba schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:28:
Dank voor alle info over het installeren van apps op de MyBook.
...maar heeft iemand al eens geprobeerd een image te trekken met CloneZilla of Ghost?

De rescueprocedure op de wiki heb ik al gezien maar die maakt er weer een maagdelijke schijf van.

Daarnaast heb ik een probleem, één van mijn shares is via Windows netwerklocaties niet meer toegankelijk. De 'toegang tot het netwerk is geweigerd', waarschijnlijk doordat er meer dan 1000 files in de share staat. Ik heb geen idee hoe ik er nu bij moet komen :(

Hoop op jullie redding _/-\o_
volgens mij is die 1000 files grens alleen relevant als je Mionet gebruikt om de schijf te benaderen. Ik heb een share met ongeveer 15000 files (muziek) en geen probleem. Sterker nog, die muziekmap is submap van een hoofdshare en daarin staan ook nog films/series/apps/afbeeldingen, dus het is nog meer... tegen de 20000 vast...

Wellicht zit het in je wachtwoorden/userprofile?
quote:
Kiekejan schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 07:47:
[...]

Met gecrashed bedoel ik niet meer willen booten :)
Hij start en stopt, start en stopt, enz enz.

Dus mijn vraag:
Kan ik nu zonder meer een andere schijf erin prakken (staat er een OS-je op de schijf )?
Zo ja, kan het ook een 750 Gig schijf zijn?
Op een nieuwe disk staat geen OS
Dit moet je via de rescue procedure er zelf op zetten.

Dus..

quote:
ReMiA schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 08:34:
[...]

Op een nieuwe disk staat geen OS
Dit moet je via de rescue procedure er zelf op zetten.
Hahahaha, bedankt voor je antwoord.
Mijn vraag was misschien verkeerd gesteld. Maar ik bedoelde of er een OS op de oude disc stond.
Dat blijkt dus een JA te zijn.
Ik ga de rescue procedure volgen, dank je wel :)

Kiekejan wijzigde dit bericht 22-07-2008 09:52 (7%)

Reg. datum: 08 september 2000

Heb hier ook zo'n model, welke telkens wegvalt, en niet meer te benaderen is.
Omdat ik de schijf gebruik voor backup op afstand is het niet eenvoudig mogelijk telkens het apparaat te resetten. Ik heb er nu maar een tijdklok ertussen gezet, zodat de stroom er gewoon afgaat tussen 6 en 7 's ochtends. Het is te belachelijk voor woorden.

De snelheid is inderdaad ook bespottelijk laag. Ik schrijf er met robocopy toch alleen maar dingen bij iedere nacht (niet zoveel, dus het is geen probleem), maar de snelheid is nog geen 10 procent van een gewone WD disk. Dat ie trager is dan een rechtsreeks aangesloten disk, ok, maar dit is belachelijk. :(

Robocopy mislukt trouwens iedere nacht, en eindelijk ben ik erachter waarom: ergens in de submap bestaat een map met de naam "internal". Het blijkt niet mogelijk op de MyBook een map met deze naam aan te maken. Niet met de verkenner, niet vanaf dos. 8)7
Gebruikt de MyBook deze naam intern voor eigen doeleinden ofzo?
(En dat in iedere (sub)map, niet alleen in de root ofzo!)

Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.

Niet gewoon het warmteprobleem dat meer mensen hebben? ventilator/my book vrij zetten kan al zorgen dat ie gewoon "stabiel" doch langzaam blijft.
quote:
Munters schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:31:
Heb hier ook zo'n model, welke telkens wegvalt, en niet meer te benaderen is.
Omdat ik de schijf gebruik voor backup op afstand is het niet eenvoudig mogelijk telkens het apparaat te resetten. Ik heb er nu maar een tijdklok ertussen gezet, zodat de stroom er gewoon afgaat tussen 6 en 7 's ochtends. Het is te belachelijk voor woorden.

De snelheid is inderdaad ook bespottelijk laag. Ik schrijf er met robocopy toch alleen maar dingen bij iedere nacht (niet zoveel, dus het is geen probleem), maar de snelheid is nog geen 10 procent van een gewone WD disk. Dat ie trager is dan een rechtsreeks aangesloten disk, ok, maar dit is belachelijk. :(

Robocopy mislukt trouwens iedere nacht, en eindelijk ben ik erachter waarom: ergens in de submap bestaat een map met de naam "internal". Het blijkt niet mogelijk op de MyBook een map met deze naam aan te maken. Niet met de verkenner, niet vanaf dos. 8)7
Gebruikt de MyBook deze naam intern voor eigen doeleinden ofzo?
(En dat in iedere (sub)map, niet alleen in de root ofzo!)
Er zijn ook soortgelijke problemen bekend voor een serie uit Q1 2008,
veroorzaakt door een rotte NIC geloof ik.
Gebruik de zoekfunctie maar eens.
De oplossing was omruilen voor een nieuwe (garantie)

Het aanmaken van de map "internal" lukt ook hier niet
dit zal ergens in de SMB config zitten, want als root lukt het wel.

ReMiA wijzigde dit bericht 29-07-2008 16:47 (12%)

Ik krijg het vanuit diverse linuxdistro's niet voor elkaar om mijn muziek op de MyBook in te lezen in de library's van diverse players (amarok, rhythmbox en nog wat andere). Ik heb op verschillende manieren de locaties toegevoegd in de linuxdistro's, via verkenner kan ik de muziek gewoon zien en ook afspelen, maar als ik die programma's de muziek laat importeren in de library gebeurt er helemaal niets. In windows hiermee nooit problemen gehad. Dit is eigenlijk het enige wat mijn overstap naar linux in de weg staat. Moet ik iets aanpassen op de mybook ofzo? Ik heb de muziek gewoon in //Mybook/public/muziek staan.
quote:
Mar2zz schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:23:
Ik krijg het vanuit diverse linuxdistro's niet voor elkaar om mijn muziek op de MyBook in te lezen in de library's van diverse players (amarok, rhythmbox en nog wat andere). Ik heb op verschillende manieren de locaties toegevoegd in de linuxdistro's, via verkenner kan ik de muziek gewoon zien en ook afspelen, maar als ik die programma's de muziek laat importeren in de library gebeurt er helemaal niets. In windows hiermee nooit problemen gehad. Dit is eigenlijk het enige wat mijn overstap naar linux in de weg staat. Moet ik iets aanpassen op de mybook ofzo? Ik heb de muziek gewoon in //Mybook/public/muziek staan.
Waarschijnlijk moet je dan een UPnP server installeren op de MyBook
Kijk hier maar eens -> http://www.jpkessler.de/mybookupnp/index.html

Ik heb het al up en running. blijkbaar, tenminste dat denk ik dan, geen verstand van linux nog, dat de closed source atidriver er wat mee te maken had. die maakte mijn systeem zo instabiel als de pest vorige keer dat ik ubuntu had (afgelopen weekend was dat). Eergisteren herinstall gedaan, melding van die driver genegeerd en dus niet geinstalled, en nu werkte het zonder probleem.

Amarok ^^
Goede middag,

Ik heb zelf een tijdje een Linux Gentoo server gedraaid met 2 Raid controllers in Raid5. (Promise SX4000 met 6x 160gb & 3ware met 4x 120gb). Toen ben ik een keer op mn bek gegaan bij een raid crash en alle data kwijt geraakt.

Uit eindelijk heb ik besloten deze MyBookII 2TB aan te schaffen, met de bedoeling 1TB in raid1 (mirror) te zetten.
Nu wil ik erg graag een FTP, webserver, Samba etc erop draaien. Dit topic en deze Hotwo komen dan ook als geroepen, echter wil ik graag weten (misschien heb ik het over het hoofd gezien) of de raid 1 opstelling na het upgraden van de firmware nog steeds goed functioneert als stripe/mirror en of het ook goed te recoveren is.

P.S
Voor de zekerheid ben ik ook alle data ff op een externe disk aan het zetten alvorens ik over ga tot de firmware upgrade, maar ik vraag met toch af of bij het upgraden je "huidige data" verloren gaat of dat het OS op een externe flash module, of een mini partitie op de array draait en je gewoon je data partitie behoudt?

Hopelijk kunnen jullie me opweg helpen of gerust stellen :D

(Kan ik ook gelijk een netwerk schijf aanmaken op mn Dreambox 8) )

Falcon88 wijzigde dit bericht 02-08-2008 17:30 (3%)

Tagan530 - nVidia 7950GX2 - X-Fi F1tal!ty - Intel BadAxe - DVD +/-Writer & CD-RW 52x - 4x 512MB PC5400 DDRII Corsair XMS2 - 2x 36GB Raptor & 2x 120GB 8MB SATA raid0 + 500GB SATAII - 19" Samsung SyncMaster 940BF - Intel Core2 6600 - Mystique

quote:
Falcon88 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:29:
P.S
Voor de zekerheid ben ik ook alle data ff op een externe disk aan het zetten alvorens ik over ga tot de firmware upgrade, maar ik vraag met toch af of bij het upgraden je "huidige data" verloren gaat of dat het OS op een externe flash module, of een mini partitie op de array draait en je gewoon je data partitie behoudt?
Het OS staat op een aparte partitie, deze wordt bij een Firmware upgrade overschreven/gewist
Hoe het zit met de RAID configuratie weet ik niet aangezien ik de 1disk versie heb.

Wel kun je je afvragen waarom je de firmware wilt upgraden.
Tot zover bij mij bekend zijn er alleen nadelen bij een upgrade
Bijvoorbeeld is na de upgrade GCC weg, waardoor je geen source code meer kunt compileren.

quote:
Falcon88 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:29:
Goede middag,

Ik heb zelf een tijdje een Linux Gentoo server gedraaid met 2 Raid controllers in Raid5. (Promise SX4000 met 6x 160gb & 3ware met 4x 120gb). Toen ben ik een keer op mn bek gegaan bij een raid crash en alle data kwijt geraakt.

Uit eindelijk heb ik besloten deze MyBookII 2TB aan te schaffen, met de bedoeling 1TB in raid1 (mirror) te zetten.
Nu wil ik erg graag een FTP, webserver, Samba etc erop draaien. Dit topic en deze Hotwo komen dan ook als geroepen, echter wil ik graag weten (misschien heb ik het over het hoofd gezien) of de raid 1 opstelling na het upgraden van de firmware nog steeds goed functioneert als stripe/mirror en of het ook goed te recoveren is.

P.S

Hopelijk kunnen jullie me opweg helpen of gerust stellen :D

(Kan ik ook gelijk een netwerk schijf aanmaken op mn Dreambox 8) )
Ik draai hier thuis ook de RAID 1 modus. 1 schijf is blijkbaar brak geworden en daardoor viel de schijf continue uit. Heb dus 1 schijf uitgeschakeld. Raid bleef gewoon doorwerken op die ene schijf, en ik kon gewoon de data er afhalen. Zolang slechts 1 schijf brak is is er dus geen probleem en werkt het toestel gewoon verder. MyBook opgestuurd en een 2TB versie teruggekregen (had daarvoor de 1Tb versie) _/-\o_. Heb de MyBook al een 14-tal maanden nu en al -tig firmware upgrades uitgevoerd zonder dataverlies.
Reg. datum: 22 februari 2005

Heeft er iemand de snelheid getest met NFS? Ik denk dat dit sneller zou kunnen zijn dan samba. Ik heb zelf de nieuwere firmware waar geen NFS in zit :(

Is het al iemand gelukt een crosscompiler te maken en daarmee gcc te compileren voor de nieuwe firmware? Dit Lijkt me een betere route dan teruggaan naar de oude firmware. Het is mij echter nog niet gelukt.... :(

quote:
PiotrP schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:22:
Heeft er iemand de snelheid getest met NFS? Ik denk dat dit sneller zou kunnen zijn dan samba. Ik heb zelf de nieuwere firmware waar geen NFS in zit :(

Is het al iemand gelukt een crosscompiler te maken en daarmee gcc te compileren voor de nieuwe firmware? Dit Lijkt me een betere route dan teruggaan naar de oude firmware. Het is mij echter nog niet gelukt.... :(
FTP is een stuk sneller dan met samba.

NSF is niet veel sneller dan samba.

Het probleem is niet dat de schijf de snelheid niet aankan maar dat je memory en/of je CPU load al snel vol zit.

quote:
PiotrP schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:22:
Op wikidot staat een topic over het kopieren van de GCC bestanden uit de 1.01.18 FW
komt er op neer dat je alle GCC bestanden uit de /usr uit de oude firmware kopieert

Oi

Ik wil vanuit kantoor via internet backups maken naar hier thuis.
Nu kreeg ik te horen dat dit makkelijk gaat met een WD My book World:)
Voor 100 euro een mooie oplossing met een 500GB schijf.
Klopt het dat dit mogelijk is om vanuit de server (debian servertje op kantoor) automatisch backups te laten lopen naar de MBW (die thuis staat)?

Via de search ben ik niets wijzer geworden..

timskiej wijzigde dit bericht 14-08-2008 00:35 (12%)

Reg. datum: 22 februari 2005

timskiej, als je een beetje linux kennis hebt is het goed te doen. Het kan alleen zoals altijd op 100 verschillende manieren :)

Je zou met scp aan de slag kunnen:
* ssh enablen op de mbw (staat hier in fp uitgelegd)
* ssh certificaten installeren zodat er zonder password ingelogd kan worden
* op je server in cron volgende commando zetten: scp <<backupbestand>> <<username>>@<<ip-mbw>>:/<<path-op-mbw>>

Ik heb een Mybook world 2tb gekocht maar nu ben ik zo taktisch geweest om Mionet op me pc te installeren en dat ding te configureren.

als ik naar de website op me mybook ga begint hij te zeuren over een wachtwoord / username..

admin - 123456 werkt niet
en m`n mionet account werkt ook niet..

iemand een oplossing?
heb al geprobeerd te resetten

gevonden :o
quote:
How to reset the username, password, and network settings of a WD My Book World Edition hard drive.

Question
How to reset the username, password, and network settings of a WD My Book World Edition hard drive.

Answer
The directions below detail how to reset the username and password (for the Shared Storage Manager utility), and network settings of a WD My Book World Edition hard drive by using the recovery button on the back of the unit.

The username will be changed to "admin"
The password will be changed to "123456"
The network settings will be changed to DHCP (obtain an IP address automatically).

Please ensure that the WD My Book World Edition hard drive is turned off and all cables are disconnected from the unit.

Insert a paperclip or narrow tipped pen into the recovery slot on the back of the unit. Press and hold down the recovery button.

While continuing to hold down the recovery button, connect the power cable to the back of the unit.

Hold the recovery button down for at least 40 seconds while the unit boots up and then release the button.

The unit may take up to three minutes to boot up completely. It is only necessary to hold down the recovery button for the first 40 seconds of this boot up process.
Note: Western Digital recommends rebooting the computer system after making any network setting changes to the WD My Book World Edition hard drive.

Duinkonijn wijzigde dit bericht 20-08-2008 16:13 (67%)

Ik heb een probleem met mijn SMB shares.
Het lijkt er op dat het filesysteem corrupt is oid

In /var/log/messages staat onderstaande:
  1. [2008/08/28 22:33:14, 0] smbd/server.c:main(847)
  2. smbd version 3.0.23c started.
  3. Copyright Andrew Tridgell and the Samba Team 1992-2006
  4. [2008/08/28 22:33:14, 0] param/loadparm.c:service_ok(2932)
  5. WARNING: No path in service dummy-2 - making it unavailable!
  6. [2008/08/28 22:33:14, 0] param/loadparm.c:service_ok(2932)
  7. WARNING: No path in service dummy-3 - making it unavailable!
Als ik probeer om een fsck.ext3 /dev/md4 uit te voeren (na een umount)
krijg ik onderstaande melding
e2fsck:
Error allocating block bitmap (4): Memory allocation failed

Waarschijnlijk moet ik swap aanmaken voor e2fsck, maar geen idee hoe ( misschien swap op externe USB disk ?? )

ReMiA wijzigde dit bericht 28-08-2008 22:39 (6%)

Heeft één van jullie ervaring met het streamen van 4GB+ mkv bestanden vanaf een (al dan niet gehackte) My Book World edition over een 100mbit LAN? Is het eventueel nodig om de My Book te hacken om 4GB+ bestanden op te slaan/te streamen.

Ik ben op zoek naar een NAS die 4GB+ bestanden aankan (één die dus NIET fat32 geformateerd is) en de My Book lijkt de oplossing.

HydroDiOxide wijzigde dit bericht 29-08-2008 12:41 (18%)

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

Oi

quote:
PiotrP schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:03:
timskiej, als je een beetje linux kennis hebt is het goed te doen. Het kan alleen zoals altijd op 100 verschillende manieren :)

Je zou met scp aan de slag kunnen:
* ssh enablen op de mbw (staat hier in fp uitgelegd)
* ssh certificaten installeren zodat er zonder password ingelogd kan worden
* op je server in cron volgende commando zetten: scp <<backupbestand>> <<username>>@<<ip-mbw>>:/<<path-op-mbw>>
Hey bedankt ;)
Ik was al wat aan het spelen met rsync maar dat scp is precies wat ik eigenlijk nodig had.

je kan rsync ook scp laten gebruiken als ik mij niet vergis, rsync is nl. wel handig voor het synchroniseren van beide kanten.
quote:
HydroDiOxide schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:39:
Heeft één van jullie ervaring met het streamen van 4GB+ mkv bestanden vanaf een (al dan niet gehackte) My Book World edition over een 100mbit LAN? Is het eventueel nodig om de My Book te hacken om 4GB+ bestanden op te slaan/te streamen.

Ik ben op zoek naar een NAS die 4GB+ bestanden aankan (één die dus NIET fat32 geformateerd is) en de My Book lijkt de oplossing.
hij gebruikt ext3 waar de maximale filegrootte 2 TiB is, moet genoeg zijn lijkt mij :P

Lex_brugman wijzigde dit bericht 29-08-2008 21:18 (69%)

Ik vraag mij net hetzelfde af als HydroDiOxide. Kan deze NAS gemakkelijk 1080p materiaal afspelen, bv een backup van een Bluray van ongeveer 10GB, en eventueel twee van deze streams tegelijk? Of is dat laatste te veel gevraagd?

The future is not set

quote:
spuke schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 03:09:
Ik vraag mij net hetzelfde af als HydroDiOxide. Kan deze NAS gemakkelijk 1080p materiaal afspelen, bv een backup van een Bluray van ongeveer 10GB, en eventueel twee van deze streams tegelijk? Of is dat laatste te veel gevraagd?
Doorvoer bij mij is ongeveer 5 MB/s Dus 1080p naar mijn popcorn haalt ie wel, maar 2 streams is veel te veel.
Een hd dvd streamen lukt duidelijk niet, alleen weet ik niet of dat aan de 5 MB/s ligt of aan de popcornhour, ik vermoed dat de 5 MB/s niet voldoende is.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Hmm maakt toch niet uit of die 1080p een HD DVD zou zijn? Of bedoel je dan dat er meer zal gestreamed worden omwille van het geluid (DTS HD Master Audio etc)? Wel ik gebruik enkel DTS of Dolby Digital dus zoveel meer zou dat niet moeten geven, toch?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws