Hoofdcategorieën
Equinix
Reg. datum: 08 april 2002

Ik zit ook te kijken naar een leuke NAS om m'n linuxservertje te vervangen, alleen vind ik irssi wel erg fijn. Kan ik dat hier ook op draaiende krijgen?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Reg. datum: 06 december 2005

als het op linux draait zou het ook op een mybook kunnen draaien. het enigste wat een probleem zou kunnen geven als het programma veel cpu en geheugen nodig heeft. Want de mybook heeft maar een 200mhz arm proc en 32mb geheugen

quote:
bartbh schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:42:
[...]
Iemand die mij zou kunnen helpen met een oplossing hiervoor?
Ik heb FTP nu draaiend
code:
1
2
3
Process list
  PID TTY      STAT   TIME COMMAND
  785 ?        S      0:00 /usr/bin/vsftpd /etc/vsftpd.conf

Maar welke inloggegevens moet ik nu gebruiken om verbinding te maken?

chown -R us ./base
Reg. datum: 10 januari 2007

quote:
bartbh schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:49:
[...]
Ik heb FTP nu draaiend
code:
1
2
3
Process list
  PID TTY      STAT   TIME COMMAND
  785 ?        S      0:00 /usr/bin/vsftpd /etc/vsftpd.conf

Maar welke inloggegevens moet ik nu gebruiken om verbinding te maken?
de inloggegevens die je geconfigureerd hebt in /etc/vsftpd.conf?

In vsftpd.conf heb ik staan
# Uncomment this to allow local users to log in.
local_enable=YES

Via de webinterface heb ik een share (cameras) aangemaakt en de gebruiker 'bartbh' hier volledige rechten opgegeven en de rechten voor everyone op 'none'. Als ik via \\ip\cameras verbinding maak en de credentials invoer voor 'bartbh' krijg ik netjes verbinding.
Als ik hetzelfde via ftp://ip/cameras wil proberen en de credentials invoer dan wil het niet.

Reg. datum: 07 april 2005

...]

Hier: http://mybookworld.wikido...vering-original-fw-tested, moet je alleen wel de mybook openmaken (heel simpel, boven en onder tussen die gleufjes zitten aan beide kanten een klein haakje, indrukken en dan de voor-/zijkant naar voren schuiven) en de hardeschijf even aan je pc hangen en booten van een linux livecd (knoppix, ubuntu...).
Heb het zelf al een keer gedaan toen mijn eerste installatie van debian niet werkte en het werkt prima.
Die firmware upgrade url die jij daar opgeeft is geen firmware upgrade, alleen een script om ssh aan te zetten.
[/quote]

Ik heb eerst met ubuntu geprobeerd de stappen te volgen. Maar die gaf de hele tijd problemen zoals "disk is in use",ook al was alles umount.. Dan heb ik het geprobeerd met dsl (welke ik trouwens nooit meer gebruik), maar hier wou hij "sfdisk /dev/sda < SDA_PTAB" niet herkennen.. Nu wil windows niet meer booten en de usb stick (waar dsl opstaat) ook niet :(

Lex
Reg. datum: 04 januari 2003

quote:
shadowrazor schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:45:
...]

Hier: http://mybookworld.wikido...vering-original-fw-tested, moet je alleen wel de mybook openmaken (heel simpel, boven en onder tussen die gleufjes zitten aan beide kanten een klein haakje, indrukken en dan de voor-/zijkant naar voren schuiven) en de hardeschijf even aan je pc hangen en booten van een linux livecd (knoppix, ubuntu...).
Heb het zelf al een keer gedaan toen mijn eerste installatie van debian niet werkte en het werkt prima.
Die firmware upgrade url die jij daar opgeeft is geen firmware upgrade, alleen een script om ssh aan te zetten.
[/quote]

Ik heb eerst met ubuntu geprobeerd de stappen te volgen. Maar die gaf de hele tijd problemen zoals "disk is in use",ook al was alles umount.. Dan heb ik het geprobeerd met dsl (welke ik trouwens nooit meer gebruik), maar hier wou hij "sfdisk /dev/sda < SDA_PTAB" niet herkennen.. Nu wil windows niet meer booten en de usb stick (waar dsl opstaat) ook niet :(
Als je een partitie umount moet je wel zorgen dat je niet meer in de map zit (cd / voor zekerheid), heb je wel opgelet dat sda de schijf van de WD was en niet je windows schijf?

Ik heb rtorrent geinstalleerd maar als ik nu met een gewone gebruiker rtorrent start en een torrent load krijg ik de melding dat de directory niet aangemaakt kan worden ook als ik de public directory chmod naar 755 of met de webpagina volledige rechten geef. hoe kan ik dit oplossen want ik ben niet zo goed thuis in het linux rechten gebeuren

Lex
Reg. datum: 04 januari 2003

quote:
Defector schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 00:13:
Ik heb rtorrent geinstalleerd maar als ik nu met een gewone gebruiker rtorrent start en een torrent load krijg ik de melding dat de directory niet aangemaakt kan worden ook als ik de public directory chmod naar 755 of met de webpagina volledige rechten geef. hoe kan ik dit oplossen want ik ben niet zo goed thuis in het linux rechten gebeuren
755 betekent dat alleen de eigenaar mag schrijven, als je iedereen daar rechten toe wil geven moet je 777 gebruiken.

Ik dacht juist dat chmod 777 niet goed was omdat iedereen juist rechten kreeg maar goed ik ben thuis ook de enigste die op mijn mybook kan dus zoveel kan het niet kwaad.

is een errorist
Reg. datum: 24 februari 2001

Wat wordt er nu door jullie gebruikt als torrent-client eigenlijk?
(Behalve het miserabele rtorrent? :P )

Biochemically no different than eating large quantities of chocolate.

rtorrent :P maar tijdens mijn zoektocht ben ik wel een paar andere tegen gekomen ntorrent en torrentflux

>_<
Reg. datum: 01 juni 2006

quote:
anandus schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 08:36:
(Behalve het miserabele rtorrent? :P )
Hoezo is rtorrent in godsnaam een miserabele client ? De bediening is vlot, je hebt encryption en PEX, het is een stabiele client (twee maanden op de teller nu), wat wil je nog meer ?

Jungian wijzigde dit bericht 13-11-2007 09:42 (24%)

0.0

is een errorist

quote:
Jungian schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:32:
[...]

Hoezo is rtorrent in godsnaam een miserabele client ? De bediening is vlot, je hebt encryption en PEX, het is een stabiele client (twee maanden op de teller nu), wat wil je nog meer ?
Een torrent-client die niet blijft hangen zodra je iets wil downloaden dat groter is dan 500Mb? :P

Voor series voldoet rtorrent prima (daar gebruik ik hem ook voor), maar voor films of games is het onmogelijk, helaas.
Daarom ben ik eigenlijk op zoek naar een torrentclient die wel grotere bestanden aankan :)

anandus wijzigde dit bericht 13-11-2007 11:58 (20%)

quote:
anandus schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 11:57:
[...]
Een torrent-client die niet blijft hangen zodra je iets wil downloaden dat groter is dan 500Mb? :P

Voor series voldoet rtorrent prima (daar gebruik ik hem ook voor), maar voor films of games is het onmogelijk, helaas.
Daarom ben ik eigenlijk op zoek naar een torrentclient die wel grotere bestanden aankan :)
Ben gisteren met transmission aan het kloten geweest. (N.a.v. jouw posts op het mybook wiki forum)
In principe werkt het, ook de cgi maar het is nogal een zooitje met die scripts.
Grootste struikelblok is dat de versie van transmission, en dan met name de transmission daemon niet helemaal klopt met de versies van de cgi en watchdog scripts. In de scripts worden parameters voor het starten van tde transmission daemon gebruikt die helemaal niet ondersteund worden. Ook is in de scripts sprake van "transmissiond" terwijl de daemon die uit de sourcecode gecompileerd wordt de naam "transmission-daemon" heeft.

Ik ben wel zover gekomen dat ik de transmission.cgi pagina kan gebruiken, en dan via de watchdog knop de daemon te starten, maar de via update knop komt er nog steeds een melding dat de daemon niet loopt, en de juiste logfiles voor de stats niet gelezen worden.

Ik denk dat het wel moet gaan werken, maar dan met een nieuwere versie van de sourcecode voor transmission, en flink wat hackwerk in de cgi en watchdogt scripts....

Ik ga er nog wel een poging aan wagen later deze week.

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety

Reg. datum: 21 juli 2001

quote:
anandus schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 11:57:
[...]

rtorrent kan prima grote bestanden aan (op normale systemen ten minste), dus ik denk dat het probleem niet zozeer bij rtorrent ligt.

Spelling is een keuze
DM me

Ik ben nu bezig met rtorrent te configureren maar ik heb nog wel een aantal onduidelijkheden namelijk:

Ik heb zelf nu al een aantal dingen uitgevonden gewoon door rtorrent op te starten en de foutmeldingen op te lossen

Bij de setting session moet je daar een directory ingeven of een bestand in een directory. Ik heb nu de directory session aangemaakt hoe moet ik dat dan aangeven session = /bla/sesion/ of session = /bla/session/session dit moet een directory zijn dus /bla/session/

Kun je ook een port opgeven of moet je perse een range hebben ik heb alleen een port open staan in mijn router geen hele range kan ik dan bij port_range dit invullen port_range = 124566 ? moet een range zijn maar als je een port wilt opgeven doe je port_range 123456-123456

Bij schedule heb je een start en een interval als ik daar 300,300 invul begint de opdracht dan na 5 min en daarna om de 5 min of zie ik dat verkeerd?Dit zie ik helemaal goed :P

De setting max_uploads/downloads_global is dit hoeveel torrents er maximaal aan kunnen staan ? Dus bijvoorbeeld max_uploads_global = 2 max_downloads_global = 2 Zodat er in totaal 4 torrents aan staan ?

En is het ook geen optie om het hashen uit te zetten ? Oke dan worden de torrents niet meer gecontroleerd maar dan werkt het wel toch ?

Is het ook mogelijk om in te stellen hoeveel torrents actief mogen zijn? Bijvoorbeeld dat je 10 torrents aan hebt staan maar dat 2 echt aan het up en downloaden zijn ?

En waar stond de network-services.sh bestand waar je mionet kon uitschakelen want in etc/init.d staat ie nietdat was dus post_network_start.sh daar staan drie regels die met mionet te maken hebben namelijk eentje voor het starten eentje voor het stoppen en eentje voor het opruimen van mionet

En als laatste :P is het ook mogelijk om je printer aan de usb poort te hangen en dan te sharen over het netwerk ? Ik lees allerlei dingen op het internet over cups en ipp maar hoe dat precies in elkaar steekt of werkt dat weet ik niet.

Defector wijzigde dit bericht 13-11-2007 16:32 (39%)

is een errorist

quote:
blaataaps schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 12:28:
[...]

rtorrent kan prima grote bestanden aan (op normale systemen ten minste), dus ik denk dat het probleem niet zozeer bij rtorrent ligt.
Op de Mybook dus niet, is een behoorlijk irritant probleem.
Hij blijft hangen tijdens het hashen van grotere bestanden. Denk dat het aan het geheugen van de Mybook ligt (32Mb) ;(
quote:
u_nix_we_all schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 12:27:
[...]

Ben gisteren met transmission aan het kloten geweest. (N.a.v. jouw posts op het mybook wiki forum)
In principe werkt het, ook de cgi maar het is nogal een zooitje met die scripts.
Grootste struikelblok is dat de versie van transmission, en dan met name de transmission daemon niet helemaal klopt met de versies van de cgi en watchdog scripts. In de scripts worden parameters voor het starten van tde transmission daemon gebruikt die helemaal niet ondersteund worden. Ook is in de scripts sprake van "transmissiond" terwijl de daemon die uit de sourcecode gecompileerd wordt de naam "transmission-daemon" heeft.

Ik ben wel zover gekomen dat ik de transmission.cgi pagina kan gebruiken, en dan via de watchdog knop de daemon te starten, maar de via update knop komt er nog steeds een melding dat de daemon niet loopt, en de juiste logfiles voor de stats niet gelezen worden.

Ik denk dat het wel moet gaan werken, maar dan met een nieuwere versie van de sourcecode voor transmission, en flink wat hackwerk in de cgi en watchdogt scripts....

Ik ga er nog wel een poging aan wagen later deze week.
Dan ben je verder gekomen dan ik, geloof ik, maar ik ben al een tijdje niet bezig geweest, zal binnenkort maar weer eens kijken :)

>_<
Reg. datum: 01 juni 2006

quote:
anandus schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:05:
[...]
Op de Mybook dus niet, is een behoorlijk irritant probleem.
Hij blijft hangen tijdens het hashen van grotere bestanden. Denk dat het aan het geheugen van de Mybook ligt (32Mb) ;(
Ga daar maar vanuit ja (of misconfiguratie). :) Aan rtorrent ligt het in ieder geval niet. ;)

0.0

is een errorist

quote:
Jungian schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 16:22:
[...]

Ga daar maar vanuit ja (of misconfiguratie). :) Aan rtorrent ligt het in ieder geval niet. ;)
Maar jij hebt het wel goed werken?
Welke configuratie heb jij gebruikt? :)

Reg. datum: 15 november 2007

Heeft iemand sqlite3 op de mybook gezet ? Ik wou dit erop zetten om daarna wat pysqlite scripts te kunnen gebruiken.

Ik heb de laatste versie gecompiled (3.5.2), maar heb problemen als ik alleen al sqlite3 (na make install) in tik, nl:

sqlite3: can't load library 'libsqlite3.so.0'

libsqlite3.so.0 staat in /usr/local/lib en is een symbolic link van libsqlite3.so.0.8.6

Iemand enig idee hoe dit kan ?

Ik heb sqlite al op 2 manieren gecompiled, zoals in de handleiding staat :

mkdir bld
cd bld
../sqliteXXX/configure

en op de klasieke manier, geen verschil.

Groetjes Joost

Reg. datum: 21 juli 2001

ldd al eens geprobeerd?

Spelling is een keuze
DM me

quote:
impactm2 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:52:
sqlite3: can't load library 'libsqlite3.so.0'
Dan kan de library niet gevonden worden. Probeer eens
# LD_LIBRARY_PATH=/usr/local/lib sqlite3

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety

Reg. datum: 15 november 2007

Ik heb inmiddels een oplossing gevonden.

export LD_LIBRARY_PATH=/usr/local/lib/ was genoeg.
Het viel me na het posten pas op dat als ik ldconfig gebruikt dat hij niet naar /usr/local/lib kijkt.

Sorry voor het snelle vragen.

Groetjes Joost

quote:
bartbh schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:33:
In vsftpd.conf heb ik staan
# Uncomment this to allow local users to log in.
local_enable=YES

Via de webinterface heb ik een share (cameras) aangemaakt en de gebruiker 'bartbh' hier volledige rechten opgegeven en de rechten voor everyone op 'none'. Als ik via \\ip\cameras verbinding maak en de credentials invoer voor 'bartbh' krijg ik netjes verbinding.
Als ik hetzelfde via ftp://ip/cameras wil proberen en de credentials invoer dan wil het niet.
Is er iemand die mij via een soort van stappenplan kan helpen om FTP op te zetten? Want ik ben helaas nog steeds niks verder gekomen.

Ik heb vsftpd wel draaien, maar ik kan niet inloggen. Hoe maak ik een gebruiker aan die kan inloggen en schrijven in een map?

bartbh wijzigde dit bericht 15-11-2007 17:43 (8%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: