Reg. datum: 12 mei 2007
Hacken van de Western Digital Mybook World Edition
Gerelateerde producten
Toon alle producten (12)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 53 54 55 56 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 12 mei 2007
Reg. datum: 06 december 2005
Oke nu is het mij duidelijk hoe je het met exit 0 mionet kunt stoppen je exit gewoon direct het script.quote:u_nix_we_all schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:05:
[...]
Ik heb zelf een "exit 0" in mionet.sh gezet, ergens bovenin, direct na de #!/bin/sh regel denk ik, daarmee wordt het mionet script nog wel uitgevoerd maar exit direct.
Waarom verplaatsen naar .bak niet werkt is me overigens niet duidelijk, en hoe dit je mybook bricked is me ook onduidelijk eigenlijk.
Ik weet niet 100% zeker hoe het zit, maar ik dacht gezien te hebben dat het init process zelf alle scripts in /etc/init.d/ startte, maar het kan zijn dat dit inderdaad vanuit die network-services.sh gedaan wordt. (Ik kan nu even niet kijken).
En over rtorrent, die is nog niet echt stabiel. Soms hangt hij gewoon op grote files, en soms heb ik dagenlang geen probleem. Zoek even terug, ik heb ergens een package gepost, dan hoef je zelf niet alles te compileren.
Het uitzetten van mionet doormiddel van de .sh file naar .bak te veranderen heb ik gelezen op een site die op de wiki stondt. In de comments stonden veel reacties dat de mybook niet meer werkte daarna. Mijn theorie is dat het opstart script wel probeert het script te starten maar niet kan vinden en dan hangt maar mijn linux kennis is niet zo groot dat ik dat zeker weet. Ik had jou package wel gezien maar was al bezig met installeren en ben nu halverwege dus ik ga maar zo door.
Reg. datum: 16 oktober 2007
compile eerst nano (zie start-post) en daarna kan je dit doen:quote:D3M0XX schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:11:
Oké ik ben even aan het meelezen en ik volg dit allemaal, alleen nu ga ik waarschijnlijk de domste vraag ooit stellen. Hoe open ik zo'n .sh bestand? Ik ben al een uur aan het zoeken naar linux commands en ik kom het maar niet tegen. Alvast bedankt ^^
# nano bestand.sh
Als je mionet.sh renamed dan returned network-services.sh false bij het opstarten en dan stopt hij verder met het starten van andere services, de netste manier is om hem gewoon uit network-services.sh te halen.quote:u_nix_we_all schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:05:
[...]
Ik heb zelf een "exit 0" in mionet.sh gezet, ergens bovenin, direct na de #!/bin/sh regel denk ik, daarmee wordt het mionet script nog wel uitgevoerd maar exit direct.
Waarom verplaatsen naar .bak niet werkt is me overigens niet duidelijk, en hoe dit je mybook bricked is me ook onduidelijk eigenlijk.
Ik weet niet 100% zeker hoe het zit, maar ik dacht gezien te hebben dat het init process zelf alle scripts in /etc/init.d/ startte, maar het kan zijn dat dit inderdaad vanuit die network-services.sh gedaan wordt. (Ik kan nu even niet kijken).
Nee, exit 0 levert een return status 0 = OK op. Voor network-services.sh heeft mionet.sh dan dus succesvol afgesloten.quote:Defector schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:32:
oke dus toch wat ik dacht maar als je het mionet.sh script met exit 0 laat afsluiten dan returned het script toch ook false ? Of is dit omdat dan alleen mionet.sh false returned en network-services.sh niet. Dus dat de rest wel wordt opgestart.
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety
Lex_brugman wijzigde dit bericht 09-11-2007 14:44 (97%)
sh-bestanden zijn meestal shell-scripts. Die kan je geforceerd uitvoeren met "bash bestand.sh", maar dat is niet echt netjes. Je moet 'm eigenlijk eerst executable maken (is wegens security niet standaard):quote:D3M0XX schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:11:
Oké ik ben even aan het meelezen en ik volg dit allemaal, alleen nu ga ik waarschijnlijk de domste vraag ooit stellen. Hoe open ik zo'n .sh bestand? Ik ben al een uur aan het zoeken naar linux commands en ik kom het maar niet tegen. Alvast bedankt ^^
chmod +x bestand.sh
En dan uitvoeren:
./bestand.sh
En eventueel (in feite 'installeer' je dan het programma) in één van de paden in $PATH zetten om het zonder "/pad/naar" uit te kunnen voeren (dus gewoon 'bestand.sh' net zoals je 'ls', 'cd' en 'chmod' gebruikt).
Looking for additional customers?
12.3% doesn't use Windows.
34.5% doesn't use Internet Explorer.
Oke ik dacht dat 0 false was en 1 true want verder op in het mionet.sh script wordt er wel afgesloten met exit 1. Maar dit zijn compleet andere waarden. Maar goed weer wat geleerdquote:u_nix_we_all schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:42:
[...]
Nee, exit 0 levert een return status 0 = OK op. Voor network-services.sh heeft mionet.sh dan dus succesvol afgesloten.
en voor de post boven mij volgens mij bedoeld hij openen zodat het bestand geedit kan worden en niet openen zodat het bestand gestart kan worden.
Editten kan doormiddel van het bestand openen met een editor bijvoorbeeld vi of nano.
Defector wijzigde dit bericht 09-11-2007 14:49 (25%)
Ah, duidelijk. Ja, dan is het weghalen van mionet.sh ook een nette oplossing inderdaad.quote:Lex_brugman schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:26:
[...]
Als je mionet.sh renamed dan returned network-services.sh false bij het opstarten en dan stopt hij verder met het starten van andere services, de netste manier is om hem gewoon uit network-services.sh te halen.
Wel slordig dat het script niet eerst even controleert of een bestand ook echt bestaat voordat het gestart wordt.
En nog een extra-gratis tip voor iedereen die niet zo handig is met de linux commandline en vi
Je kunt WinSCP op windows gebruiken om via ssh/scp bij alle bestanden op je mybook te komen.
Dan kun je gewoon in windows je config bestandjes openen etc.
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety
"wget ftp://ftp.penguin.cz/pub/users/mhi/mybook/vsftpd.tar.gz -q -O - | tar xzvf - -C /"
Alleen nu kan ik nog geen verbinding maken via FTP, ook niet na het opnieuw opstarten.
IK heb ook een nieuwe gebruiker aangemaakt via de webinterface maar dit heeft nog niet mogen baten.
Hoe kan ik de FTP server opstarten (en dat houden) en FTPusers toevoegen/verwijderen?
Ik zie geen verwijzing staan in /etc/init.d/ ? Hoe zou deze eruit moeten zien voor de vsftpd server?
bartbh wijzigde dit bericht 09-11-2007 15:51 (23%)
Edit: ik zie net dat de make install een error gaf:
make[1]: *** [browser.o] Error 1
make[1]: Leaving directory `/tmp/myfiles/nano-2.0.6/src'
make: *** [install-recursive] Error 1
Waarschijnlijk werkt het hier niet door. Weet iemand zo wat error 1 is en hoe deze op te lossen?
Alvast bedankt
Edit: Even laten weten het werkt nu helemaal, ik ben in mijn nopjes XD
Edit2: Hoe activeer ik initd.conf zodat ssh wordt opgestart. Ik heb het bestand nu geopend maar ik zie nergens code die het bestand activeert of deactiveert.
Ok dat 2e heb ik gevonden met dat WinSCP, werkt erg handig. Alleen hoe zorg ik daarbij dat ik ipv mijn user account met beperkte rechten gewoon de rechten krijg om het bestand ook aan te mogen passen?
D3M0XX wijzigde dit bericht 09-11-2007 17:57 (81%)
Mooi zo !quote:D3M0XX schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:45:
Hartstikke bedankt, ik ben nu bezig met het installeren van ncurses, hij is nu aan het configuren
Edit: Even laten weten het werkt nu helemaal, ik ben in mijn nopjes XD
Het is /etc/inetd.conf, maar ik ben eens even door de opstartbestanden heen gegaan, en het lijkt erop dat de startprocedure wel eens verschillend kan zijn bij verschillende firmware versies.quote:Edit2: Hoe activeer ik initd.conf zodat ssh wordt opgestart. Ik heb het bestand nu geopend maar ik zie nergens code die het bestand activeert of deactiveert.
Ik heb hier versie 01.01.18, heb jij een lagere versie ?
Zo ja,
Kun je de inhoud van /etc/inetd.conf hier eens posten ?
En ook een list van de bestanden in de /etc/init.d/ map ?
(Oh , en de output van het commando "uname -a" om te zien of het dezelfde kernelversie is zou wel fijn zijn)
Je kunt onder ssh standaard niet als root inloggen, en dat is voor scp lastig. Je kunt dit aanpassen in het bestand /etc/sshd_config Hierin staat een regelquote:Ok dat 2e heb ik gevonden met dat WinSCP, werkt erg handig. Alleen hoe zorg ik daarbij dat ik ipv mijn user account met beperkte rechten gewoon de rechten krijg om het bestand ook aan te mogen passen?
# PermitRootLogin yes
Let op, dit is wel een veiligheidsrisico, ik zou zeker een password voor root instellen, bij de ssh "firmware upgrade is het leeg gelaten !!!one11!!1
u_nix_we_all wijzigde dit bericht 09-11-2007 21:22 (5%)
En ik neem aan dat een root password ook te veranderen is in de sshd_config? Ik zal zo even posten of het gelukt is. Dank voor je geweldig duidelijke uitleg
Edit: Het is me allemaal gelukt alleen dan via nano. Ik heb geprobeerd om met root en dan geen password in te loggen alleen dit werkte niet, ondanks dat ik die permit aan heb gezet. Enig idee waar ik het password kan veranderen? Alvast bedankt
D3M0XX wijzigde dit bericht 09-11-2007 22:38 (22%)
Bedankt voor de hulp!
D3M0XX wijzigde dit bericht 10-11-2007 09:42 (15%)
Ik kom net dit tegen, instructies voor spindown en alternatieve temperatuur settings. Erg interressant !quote:Tofu schreef op zondag 11 november 2007 @ 00:41:
Kan je via de SSH toegang een config bestandje bewerken om de temperatuur waarop de fan moet gaan draaien wat hoger te zetten? Ik vind mijn MyBook WEII goed zoals hij is nu (standaard dus), maar hij maakt soms zoveel lawaai.. Terwijl er niet eens echt warme lucht uitkomt en er niemand op aan het werk is..
Misschien een handige link voor de TS ....
Reg. datum: 07 april 2005
wget werkt al niet meer. Is er een manier om de usr te "undeleten"? Of zou deze terug te halen zijn met een firmware upgrade?
http://<IP-OF-YOUR-MYBOOK>/auth/firmware_upgrade.pl?fwserver=martin.hinner.info/mybook/firmware.php
lijkt nog te werken, ik zie de html pagina wel niet, maar er wordt mij een naam en account gevraagd.
Let wel dat een desktop schijf aanzienlijk sneller slijt als hij veel in slaapstand gezet wordt (itt laptop schijven), het is dan soms ook verstandiger om hem altijd aan te laten.quote:u_nix_we_all schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:57:
[...]
Ik kom net dit tegen, instructies voor spindown en alternatieve temperatuur settings. Erg interressant !
Hier: http://mybookworld.wikido...vering-original-fw-tested, moet je alleen wel de mybook openmaken (heel simpel, boven en onder tussen die gleufjes zitten aan beide kanten een klein haakje, indrukken en dan de voor-/zijkant naar voren schuiven) en de hardeschijf even aan je pc hangen en booten van een linux livecd (knoppix, ubuntu...).quote:shadowrazor schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:17:
Ik heb een groot deel van mijn usr map verwijdert en nu wil ssh natuurlijk niet goed meer werken
wget werkt al niet meer. Is er een manier om de usr te "undeleten"? Of zou deze terug te halen zijn met een firmware upgrade?
http://<IP-OF-YOUR-MYBOOK>/auth/firmware_upgrade.pl?fwserver=martin.hinner.info/mybook/firmware.php
lijkt nog te werken, ik zie de html pagina wel niet, maar er wordt mij een naam en account gevraagd.
Heb het zelf al een keer gedaan toen mijn eerste installatie van debian niet werkte en het werkt prima.
Die firmware upgrade url die jij daar opgeeft is geen firmware upgrade, alleen een script om ssh aan te zetten.
Lex_brugman wijzigde dit bericht 11-11-2007 19:41 (22%)
Super! Dankjewel!quote:u_nix_we_all schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:57:
[...]
Ik kom net dit tegen, instructies voor spindown en alternatieve temperatuur settings. Erg interressant !
Iemand die mij zou kunnen helpen met een oplossing hiervoor?quote:bartbh schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:58:
Ik heb de ftp server toegevoegd via
"wget ftp://ftp.penguin.cz/pub/users/mhi/mybook/vsftpd.tar.gz -q -O - | tar xzvf - -C /"
Alleen nu kan ik nog geen verbinding maken via FTP, ook niet na het opnieuw opstarten.
IK heb ook een nieuwe gebruiker aangemaakt via de webinterface maar dit heeft nog niet mogen baten.
Hoe kan ik de FTP server opstarten (en dat houden) en FTPusers toevoegen/verwijderen?
Ik zie geen verwijzing staan in /etc/init.d/ ? Hoe zou deze eruit moeten zien voor de vsftpd server?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 53 54 55 56 last