Hoofdcategorieën
is een errorist
Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
Scout77 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:10:
@ lex .. hoe zijn de schrijfsnelheden nu met debian erop? Of is de beperking toch echt iets dat aan de hardware zelf licht? Zijn er al verbeteringen op het wegschrijf-vlak?
Goeie vraag!
Hier ben ik ook wel benieuwd naar :)

Biochemically no different than eating large quantities of chocolate.

Lex
Reg. datum: 04 januari 2003

quote:
Scout77 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:10:
@ lex .. hoe zijn de schrijfsnelheden nu met debian erop? Of is de beperking toch echt iets dat aan de hardware zelf licht? Zijn er al verbeteringen op het wegschrijf-vlak?
Snelheid is zo goed als hetzelfde (met nfs getest, samba zal ik binnenkort proberen), de cpu is echt de beperking, als je die kan overclocken ga je pas hogere snelheden krijgen denk ik.

quote:
Lex_brugman schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:50:
Ik heb mijn mybook voordat ik er debian op draaide de hele tijd zonder mionet gedraaid, denk dat je die gewoon uit kan zetten (scheelt weer wat geheugen en cpu).
De mybook zet zijn schijf niet in slaapstand (draait altijd!), als hij een harde klik maakt is er iets niet helemaal jovel.
Ik weet niet of Defector Vista draait, maar Vista zet schijven altijd in slaapstand. Ik weet alleen niet of dit ook met USB werkt. Heb dit zelf eigenlijk nooit getest.

Gigabyte GA-EX58-UD5 | Intel Core I7 920 | Asus Geforce 8800GTX | 6GB OCZ DDR3 PC3-12800 | 2x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | Windows Vista Business x64

Reg. datum: 06 december 2005

nope gewoon xp en het viel me op toen ik de schijf nog niet gebruikte. Ik had de mybook aanstaan en was bezig met de geweldige software(not). Om een interval hoorde ik activiteit waarschijnelijk een log die weg geschreven werdt. Maar ik zou dit graag nog ff testen is er ook een linux tooltje waarmee je de harde schijf kunt checken soort van smart tooltje?

Zou de proc overgelocked kunnen worden zodat de doorvoer hoger wordt? Andere functies zouden hier ook baat bij hebben bv een webserver of andere taken die zwaarder op de cpu leunen.

Lex

quote:
Xof schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:27:
[...]

Ik weet niet of Defector Vista draait, maar Vista zet schijven altijd in slaapstand. Ik weet alleen niet of dit ook met USB werkt. Heb dit zelf eigenlijk nooit getest.
Het gaat hier om een netwerkschijf, niet een usb schijf
quote:
~# dd if=/dev/zero of=./test bs=1024k count=128
128+0 records in
128+0 records out
134217728 bytes (134 MB) copied, 9.88397 seconds, 13.6 MB/s

lokaal haalt ie wel hogere snelheden, hij wordt trager omdat je nog wat extra cpu kracht voor NFS/SMB nodig hebt (overclocken zou dat oplossen dan)

Lex_brugman wijzigde dit bericht 08-11-2007 15:18 (39%)

Nog een vraag aan de rtorrent gebruikers hoe gaat het met de stabiliteit want ik ben nu de guide aan het lezen over het installeren van rtorrent maar in de comments wordt aangegeven dat rtorrent nogal vaak crashed/vastloopt hoe is het in praktijk? En moet ik alles installeren of kan ik gewoon de package van u_nix_we_all gebruiken?

En ik zag dat een aantal mensen hun mybook hadden gebriked doordat ze mionet.sh naar mionet.sh.bak hadden verandert. Kan dit komen doordat bij het opstarten nog wel naar mionet.sh gezocht wordt ? Of komt dat ergens anders door?

Defector wijzigde dit bericht 08-11-2007 18:17 (25%)

>_<
Reg. datum: 01 juni 2006

quote:
Defector schreef op donderdag 08 november 2007 @ 18:04:
Nog een vraag aan de rtorrent gebruikers hoe gaat het met de stabiliteit want ik ben nu de guide aan het lezen over het installeren van rtorrent maar in de comments wordt aangegeven dat rtorrent nogal vaak crashed/vastloopt hoe is het in praktijk?
Crashed totaal niet.

0.0

Lex

quote:
Defector schreef op donderdag 08 november 2007 @ 18:04:
En ik zag dat een aantal mensen hun mybook hadden gebriked doordat ze mionet.sh naar mionet.sh.bak hadden verandert. Kan dit komen doordat bij het opstarten nog wel naar mionet.sh gezocht wordt ? Of komt dat ergens anders door?
Dat is ook een foute manier en vragen om problemen, er staat ergens een scriptje in /etc/init.d waarin alle services worden gestart (network-services.sh ofzo), als je hem hieruit haalt is er niets aan de hand.

Lex_brugman wijzigde dit bericht 08-11-2007 22:19 (23%)

quote:
Lex_brugman schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:09:
[...]

Het gaat hier om een netwerkschijf, niet een usb schijf
Oops ja idd.. hoe ik daar nou weer bijkwam :o
Qua netwerk heeft Windows hier natuurlijk niks mee te maken.

Gigabyte GA-EX58-UD5 | Intel Core I7 920 | Asus Geforce 8800GTX | 6GB OCZ DDR3 PC3-12800 | 2x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | Windows Vista Business x64

Ik blijf de hele tijd met de melding "The drive is currently busy. Please stop using all shares and try again." Als ik de firmware wil updaten :S Dit is helemaal een nieuwe schijf en toch werkt het nog niet. Geen enkele user/pc oid is verbonden met de harde schijf. Iemand die ene oplossing heeft?

Dat is een bekend probleem staat ook op de wiki en op andere sites als goed is heb je een firmware met 1.0.18.0 of zoiets. Er zijn volgens mij ook oplossingen voor die staan ook op de verschillende sites. Ik heb die firmware ook maar geen problemen om ssh te activeren.

Defector wijzigde dit bericht 09-11-2007 11:51 (13%)

Lex

quote:
bartbh schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:32:
Ik blijf de hele tijd met de melding "The drive is currently busy. Please stop using all shares and try again." Als ik de firmware wil updaten :S Dit is helemaal een nieuwe schijf en toch werkt het nog niet. Geen enkele user/pc oid is verbonden met de harde schijf. Iemand die ene oplossing heeft?
Had ik laatst toevallig iets over gelezen, het schijnt dat je even met een pc naar een share op de WD moet gaan en dan de verbinding weer verbreken.

Hmm ik ben nu bezig met het enablen van ssh bij het opstarten en ik zit nu in de /etc/ dir. Als ik het dir command geef kan ik inittab zien staan maar als ik deze probeer te openen met cd of op een andere manier geeft hij aan dat de directory of file niet bestaat. Heeft iemand een idee waarmee ik verder kan komen?

zoals u_nix_we_all zegt kun je beter

"- ssh permanent maken kun je ook doen door de regel in /etc/inetd.conf actief te maken. Hierdoor wordt sshd door de officiele startscripts gestart, en worden ook de pid files e.d. goed aangemaakt en opgeruimd. Ik denk dat dat mooier is dan in de inittab."

Dit om de redenen die hij noemt.

quote:
Lex_brugman schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:57:
[...]

Had ik laatst toevallig iets over gelezen, het schijnt dat je even met een pc naar een share op de WD moet gaan en dan de verbinding weer verbreken.
Dat heeft inderdaad het probleem opgelost :)
Alleen nu gaat (naar mijn idee) het installeren van Nano nog niet goed.

Ik heb de package gedownload, uitgepakt, als su ./configure gerunt. Maar als ik dan kies voor make krijg ik de hele lijst, met daaronder ook enkele errors. Hieronder enkele daarvan, iemand weet wat dat is?
code:
1
2
3
4
5
6
browser.c:1013: error: `TRUE' undeclared (first use in this function)
browser.c: In function `do_fileresearch':
browser.c:1025: error: parse error before "didfind"
browser.c:1037: error: `didfind' undeclared (first use in this function)
browser.c:1046: error: `TRUE' undeclared (first use in this function)
make[2]: *** [browser.o] Error 1

quote:
Defector schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:59:
zoals u_nix_we_all zegt kun je beter

"- ssh permanent maken kun je ook doen door de regel in /etc/inetd.conf actief te maken. Hierdoor wordt sshd door de officiele startscripts gestart, en worden ook de pid files e.d. goed aangemaakt en opgeruimd. Ik denk dat dat mooier is dan in de inittab."

Dit om de redenen die hij noemt.
Ook een vraagje van mij, hoe kan ik dat toevoegen aan de inetd.conf? Ben namelijk niet echt een linuxkenner.

Lex

quote:
bartbh schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:01:
[...]

Ik heb de package gedownload, uitgepakt, als su ./configure gerunt. Maar als ik dan kies voor make krijg ik de hele lijst, met daaronder ook enkele errors. Hieronder enkele daarvan, iemand weet wat dat is?
code:
1
2
3
4
5
6

Dan moet je als je dat nog niet hebt gedaan ncurses erop zetten.

Haal nu btw 6.2megabyte/s (read) met NFS

quote:
bartbh schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:01:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6

je moet eerst ncurses downloaden en installeren daarna gaat de installatie wel goed van nano

te laat maar goed beter twee keer antwoord dan geen antwoordt.

Je kunt inetd.conf aanpassen met een editor bijvoorbeeld zoals nano die moet je eerst installeren. De editor vi staat al geinstalleerd maar die is niet echt gebruikersvriendelijk als je hem voor het eerst gebruikt.

Het activeren gaat doormiddel van het # voor de regel die ssh start weg te halen.

Defector wijzigde dit bericht 09-11-2007 13:24 (16%)

quote:
bartbh schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:06:
[...]
Ook een vraagje van mij, hoe kan ik dat toevoegen aan de inetd.conf? Ben namelijk niet echt een linuxkenner.
Er staat al een regel in het bestand "inetd.conf" met ssh daarin. Die regel begint met een "#" wat in linux scripts over het algemeen betekent dat het als commentaar gezien wordt.
Dit "#" moet je weg halen.

En aangezien er hier duidelijk nogal wat mensen komen die niet zo veel ervaring met linux hebben, het volgende advies (misschien een goed idee voor Anandus om het in de startpost te zetten):

Het bestand "/etc/inittab" is een belangrijke file voor het opstarten van je mybook. Één typefout in dit bestand kan ervoor zorgen dat je mybook niet meer opstart. Ik zou dit bestand met rust laten, en niet editten, ook niet voor het opstarten van ssh. Dat kan ook op andere, veel veiligere manieren. Dus: Als je niet 100% zeker weet wat je aan het doen bent, laat dan het inittab bestand met rust !!

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety

goeie post van u_nix_we_all.

Ik zit nu te twijfelen hoe mionet uit te schakelen of in mionet.sh een exit 0 neerzetten(waar eigenlijk?)
of kijken waar mionet.sh wordt aangeroepen en die regel weghalen. In ieder geval niet de naam veranderen van mionet.sh naar mionet.sh.bak want daar kun je de mybook mee bricken.

Reg. datum: 16 oktober 2007

als je kijkt op de foto's bij martin hinner homepage zie je een OXE800DSE proc. zitten. Zal dit een foto zijn van een een enkele of dubbele hd? want dat DSE staat namelijk voor Ethernet to Dual Sata Controller. Dus als dit van een enkele is, moet er een mogelijkheid wezen om er nog een sata aansluiting aan te solderen ...

Lex

quote:
Defector schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:41:
goeie post van u_nix_we_all.

Ik zit nu te twijfelen hoe mionet uit te schakelen of in mionet.sh een exit 0 neerzetten(waar eigenlijk?)
of kijken waar mionet.sh wordt aangeroepen en die regel weghalen. In ieder geval niet de naam veranderen van mionet.sh naar mionet.sh.bak want daar kun je de mybook mee bricken.
er staat een network-services.sh file in /etc/init.d, daarin wordt ie gestart als ik het goed heb

quote:
Lex_brugman schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:42:
[...]

er staat een network-services.sh file in /etc/init.d, daarin wordt ie gestart als ik het goed heb
oke en als je die regel weghaalt zodat mionet niet meer gestart wordt heeft voor de rest geen invloed op de rest van de werking van de mybook ?

Dan zal ik dat thuis dat proberen en morgen beginnen met het installeren van rtorrent. Ik zal van het weekend is kijken als ik voor de mindere linux helden ff een stappenplan kan maken. Zodat deze vragen niet steeds terug komen en dat mensen zonder veel risico dat hun mybook gebricked wordt van hun mybook een torrent bak kunnen maken.

Lex

quote:
Defector schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:48:
[...]

oke en als je die regel weghaalt zodat mionet niet meer gestart wordt heeft voor de rest geen invloed op de rest van de werking van de mybook ?
Idd, in dat bestandje staan alle netwerkservices die worden gestart en gestopt, je moet dus 2 regels eruithalen.

quote:
Lex_brugman schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:42:
[...]

Ik heb zelf een "exit 0" in mionet.sh gezet, ergens bovenin, direct na de #!/bin/sh regel denk ik, daarmee wordt het mionet script nog wel uitgevoerd maar exit direct.
Waarom verplaatsen naar .bak niet werkt is me overigens niet duidelijk, en hoe dit je mybook bricked is me ook onduidelijk eigenlijk. :?

Ik weet niet 100% zeker hoe het zit, maar ik dacht gezien te hebben dat het init process zelf alle scripts in /etc/init.d/ startte, maar het kan zijn dat dit inderdaad vanuit die network-services.sh gedaan wordt. (Ik kan nu even niet kijken).

En over rtorrent, die is nog niet echt stabiel. Soms hangt hij gewoon op grote files, en soms heb ik dagenlang geen probleem. Zoek even terug, ik heb ergens een package gepost, dan hoef je zelf niet alles te compileren.

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: