Reg. datum: 16 oktober 2007
Hacken van de Western Digital Mybook World Edition
Gerelateerde producten
Toon alle producten (12)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 72
Ow oops ik bedoelde chown.. zat jou tekst na te lezen en tikte ik dus weer chmod 
Gigabyte GA-EX58-UD5 | Intel Core I7 920 | Asus Geforce 8800GTX | 6GB OCZ DDR3 PC3-12800 | 2x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | Windows Vista Business x64
kan dat niet automatisch?quote:Xof schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:43:
Ow oops ik bedoelde chown.. zat jou tekst na te lezen en tikte ik dus weer chmod
Jawel, je moet jezelf toevoegen aan de group. Dan heb je dat probleem niet meer.quote:
Leuk ding waarmee je mooie dingen kan doen.
Ik had alleen een vraag over de snelheid. Ik las ergens in dit topic dat er een gigabit verbinding op zit en "theoretisch" 40 MB/s moet halen. Dit klinkt te mooi om waar te zijn aangezien de meeste NAS systemen zoals deze niet boven een paar MB/s komen.
Kan iemand mij precies vertellen welke snelheden er gehaald als je over gigabit LAN files gaat kopiëren?
Ik had alleen een vraag over de snelheid. Ik las ergens in dit topic dat er een gigabit verbinding op zit en "theoretisch" 40 MB/s moet halen. Dit klinkt te mooi om waar te zijn aangezien de meeste NAS systemen zoals deze niet boven een paar MB/s komen.
Kan iemand mij precies vertellen welke snelheden er gehaald als je over gigabit LAN files gaat kopiëren?
Tead, verwacht niet dat die WD een 100Mbit lijntje gaat dichttrekken, zeker niet als er meerdere clients tegelijkertijd actief zijn. 40MB/s is in theorie wat de SATA schijf moet kunnen halen, maar met een 200MHz ARM en de overige harware zal dat eerder richting de 10MB/s of minder gaan...
"Bonken op de muur helpt niet, een goedgericht nekschot wel" - Sjaak Bral
En zelfs dat is nog te hoog gegrepen. Ook deze netwerk schijf laat het afweten, als ik deze review mag geloven. gigabit aansluiting is dus compleet useless voor dit ding wat ongeveer 5 MB/s haalt.quote:Afterlife schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:25:
Tead, verwacht niet dat die WD een 100Mbit lijntje gaat dichttrekken, zeker niet als er meerdere clients tegelijkertijd actief zijn. 40MB/s is in theorie wat de SATA schijf moet kunnen halen, maar met een 200MHz ARM en de overige harware zal dat eerder richting de 10MB/s of minder gaan...
ik heb nu een probleem met zussaweb. Als ik naar mijn pagina ga in de www e.d. en point in me explorer naar de index.php geeft hij een 403 forbidden aan. terwijl de rechten hetzelfde zijn als in de Shared Storage Manager van de MyBook. Deze opent dan wel normaal (via ip adres).
ik heb nu geprobeerd met chmod 777 en chown.
In de settings heb ik mijn inlognaam en paswoord gezet.
Wie weet waar het aan kan liggen?
ik heb nu geprobeerd met chmod 777 en chown.
In de settings heb ik mijn inlognaam en paswoord gezet.
Wie weet waar het aan kan liggen?
Maar dat HellaNZB werkt dus gewoon? Je kan dus nieuwsgroepen doen enzo? 
* anandus weet nog steeds niet hoe nieuwsgroepen werken
Biochemically no different than eating large quantities of chocolate.
ja .. hellanzb werkt gewoon....quote:anandus schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:01:
Maar dat HellaNZB werkt dus gewoon? Je kan dus nieuwsgroepen doen enzo?
als hellanzb geinstalleerd is, doe je: hellanzb.py -D
(gaat in onzichtbare status, draait wel maar je ziet het niet)
ga naar www.binsearch.net (of iets dergelijks) zoek daar wat je wilt, maar dan een nzb file van.
Nu zet ik via ftp deze in de folder /nzb/hellanzb.queue
nu pakt hellanzb deze automatisch uit de folder en gaat downloaden.
ondertussen is de status te zien met: hellanzb.py status
als klaar met downloaden, dan kijken in directory /usenet
Reg. datum: 26 december 2003
Iemand enig idee hoe je de firewall van het ding moet beheren?
Uhm, de Mybook heeft helemaal geen firewall.
Je kunt met "netstat -a" zien welke poorten er open staan (LISTEN)
Als de betreffende poort niet open staat, draait er geen server.
Verder is het mogelijk inetd daarvoor te gebruiken, maar niet echt nodig, het maakt het allen maar ingewikkelder.
Volgens mij moet je op een of ander manier lighthttpd zo configureren dat die op die poort luistert en je PHP aanroept.
And now for something completely different:
Na een aantal dagen idle geweest te zijn heb ik rtorrent maar weer eens wat linkjes gevoerd. En nu issie weer stuk
En dat terwijl hij een paar dagen geleden wel vrolijk bestanden van > 3GB heeft gedownload, met meerdere torrents tegelijk actief (ca 10) en datarates hoger dan wat ik nu haal. En ook het hashen was geen proleem.
En toch blijft hij nu weer vastlopen. Ik wordt gek denk ik
Je kunt met "netstat -a" zien welke poorten er open staan (LISTEN)
Als de betreffende poort niet open staat, draait er geen server.
Verder is het mogelijk inetd daarvoor te gebruiken, maar niet echt nodig, het maakt het allen maar ingewikkelder.
Volgens mij moet je op een of ander manier lighthttpd zo configureren dat die op die poort luistert en je PHP aanroept.
And now for something completely different:
Na een aantal dagen idle geweest te zijn heb ik rtorrent maar weer eens wat linkjes gevoerd. En nu issie weer stuk
En dat terwijl hij een paar dagen geleden wel vrolijk bestanden van > 3GB heeft gedownload, met meerdere torrents tegelijk actief (ca 10) en datarates hoger dan wat ik nu haal. En ook het hashen was geen proleem.
En toch blijft hij nu weer vastlopen. Ik wordt gek denk ik
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety
Reg. datum: 27 december 2005
@EasyShodowRider
Ik heb ook HellaNZB op mijn WD MyBook World Edition geinstalleerd en het werkt als een zonnetje. Ik kwam jouw prima post tegen, maar het viel me op dat je vergat te vermelden dat par2cmdline ook geinstalleerd moet worden (http://parchive.sourceforge.net/).
Verder is het handig te vermelden dat de volgorde van belang is: zlib moet voor Python geinstalleerd worden.
En wellicht is het een idee om jouw tutorial te delen met de Engelstalige WD hackers?
Als laatste een tip: mocht je Python aan de praat hebben op de WD dan kun je met web.py (http://webpy.org/) heel eenvoudig heel krachtige webapplicties schrijven. Ik heb het bijvoorbeeld gebruikt om dynamisch mp3 playlists te genereren op basis van de files of de WD.
Ik heb ook HellaNZB op mijn WD MyBook World Edition geinstalleerd en het werkt als een zonnetje. Ik kwam jouw prima post tegen, maar het viel me op dat je vergat te vermelden dat par2cmdline ook geinstalleerd moet worden (http://parchive.sourceforge.net/).
Verder is het handig te vermelden dat de volgorde van belang is: zlib moet voor Python geinstalleerd worden.
En wellicht is het een idee om jouw tutorial te delen met de Engelstalige WD hackers?
Als laatste een tip: mocht je Python aan de praat hebben op de WD dan kun je met web.py (http://webpy.org/) heel eenvoudig heel krachtige webapplicties schrijven. Ik heb het bijvoorbeeld gebruikt om dynamisch mp3 playlists te genereren op basis van de files of de WD.
Reg. datum: 04 oktober 2001
Reg. datum: 04 oktober 2001
Klinkt goed! maar duurt het unrarren en eventueel repairen niet super lang?quote:drbeat schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:09:
@EasyShodowRider
Ik heb ook HellaNZB op mijn WD MyBook World Edition geinstalleerd en het werkt als een zonnetje.
knip..
doe ik ook niet op de mybook... maar op me eigen pc ... (kun je uitzetten in de conf)quote:mennoo schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:36:
[...]
Klinkt goed! maar duurt het unrarren en eventueel repairen niet super lang?
nog niet echt tijd gehad om de post verder op te poetsen ... zal ik zeer binnenkort eens doen...quote:drbeat schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:09:
@EasyShodowRider
ik heb hem bij mij inmiddels helemaal werkend, met zussaweb als interface, werkt echt errug goed.
op me werk downloads aanzetten, en 's avonds ff een filmpje pakken
Bij mij werkt HellaNZB ook top! Ben alleen benieuwd hoe je zussaweb aan het werk hebt gekregen...?quote:EasyShodowRider schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:36:
[...]
ik heb hem bij mij inmiddels helemaal werkend, met zussaweb als interface, werkt echt errug goed.
op me werk downloads aanzetten, en 's avonds ff een filmpje pakken
ik heb zussaweb in een directory in de /usr/www/lib/zussaweb gezetquote:JvdS schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:59:
[...]
Bij mij werkt HellaNZB ook top! Ben alleen benieuwd hoe je zussaweb aan het werk hebt gekregen...?
alles een 777 gegeven ( # chmod -R 777 * )
en chown root:root
verander de instellingen in settings.php.
En vooral niet vergeten de paswoorden van hellanzb (te vinden in hellanzb.conf)
en verander dit in functions.php om je schijfgroote te kunnen zien (is een bug in zussaweb):
code:
1
2
3
| function freediskspace($disk) {
return (round (disk_free_space($disk)/1024/1024/1024,2));
} |
bij mij gaf hij in het begin wel continu de error 111 (connection refused) maar na een reboot van de gehele my-book ging hij het wel doen. En hellanzb op te starten.
als dit nog niet lukt, welke error krijg je dan?
EasyShodowRider wijzigde dit bericht 31-10-2007 11:49 (26%)
En hoe zijn de downloadsnelheden met HellaNZB eigenlijk? 
Biochemically no different than eating large quantities of chocolate.
200KB/squote:anandus schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:02:
niet lachen ... ik heb een planet adsl 1,5Mb/s ... en was er te laat mee om op te zeggen (ja wel 2 dagen). Nu moet ik wachten tot juli volgend jaar om ander abbo met meer snelheid.
alleen snap ik er niet veel van die KB/s en bits volgens mij.
1 byte = 8 bit
1 KB = 1024byte
1024byte = 8192bit
1,5Mbit = 1536bit
dus ik download met 1.638.000bit = 1,6Mb/s ????
(en soms is hij sneller rond de 300KB/s)
Ik had zussaweb op een externe webserver geinstalleerd, maar blijkbaar wil dat niet goed werken.
Op een of andere manier lukt het niet om van buiten m'n router te connecten naar hellanzb.
Lokaal werkt het wel.
Maar ik ga dus maar lighthttpd + php installeren...
Nog een ander idee: Het lijkt me cool als het mogelijk is om op een of andere manier de harddisk als internet jukebox te gebruiken. Dat je bv met winamp remote vanaf een andere plek je muziek op de harddisk kan horen die thuis staat. Tot nu toe kreeg ik shoutcast niet aan het werk. Iemand anders met mogelijkheden hiervoor?
Op een of andere manier lukt het niet om van buiten m'n router te connecten naar hellanzb.
Lokaal werkt het wel.
Maar ik ga dus maar lighthttpd + php installeren...
Nog een ander idee: Het lijkt me cool als het mogelijk is om op een of andere manier de harddisk als internet jukebox te gebruiken. Dat je bv met winamp remote vanaf een andere plek je muziek op de harddisk kan horen die thuis staat. Tot nu toe kreeg ik shoutcast niet aan het werk. Iemand anders met mogelijkheden hiervoor?
Heb inmiddels deze gevonden: http://chayden.dyndns.info/info/mybookworld:slimserver
Slimserver, momenteel aan het installeren. Kzal m'n bevindingen hier neerzetten...
Slimserver, momenteel aan het installeren. Kzal m'n bevindingen hier neerzetten...
Ikzelf heb hiervoor een Python script geschreven. Met behulp van web.py genereert het script on the fly m3u playlist files van de directory die je wilt afspelen. Aangezien de meeste MP3 spelers al tijdens het downloaden beginnen met afspelen is een streaming server niet echt nodig. Wellicht kan het allemaal veel beter met een streaming server, maar dit was voor mij 'the simplest thing that could possibly work'.
Het enige wat ik nu nog aan de praat moet krijgen is het integreren van web.py met lighttpd. Ik hou jullie op de hoogte.
Het enige wat ik nu nog aan de praat moet krijgen is het integreren van web.py met lighttpd. Ik hou jullie op de hoogte.
quote:JvdS schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:39:
700Kb/squote:anandus schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:02:
Dat zou helemaal mooi zijn. Veel lichter dan slimserver. Ik wacht af!quote:drbeat schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:16:
[...]
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last