Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety
Hacken van de Western Digital Mybook World Edition
Gerelateerde producten
Toon alle producten (12)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 16 oktober 2007
range > 1024 ??? die snap ik nietquote:u_nix_we_all schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:09:
FTP is lastiger, er is passive en active, zie "het grote poortmapping verhaal" in NT.
Je zult in ieder geval poort 21 ipv 20 moeten gebruiken, en een range > 1024
en de poort 21 is voor buitenaf neem ik aan?
want vanaf intern ip met poort 20 is hij gewoon te benaderen
Misschien iets voor bij de startpost, het uitzetten van Mionet (wat een ruk-zooi is dat):
Make sure you are in superuser mode
# su
#
Disable mionet. It uses lots of memory. If you really want to securely access your MBWE from anywhere, I strongly recommend using SSH/SFTP.
In order to prevent mionet from starting during boot, edit /etc/init.d/mionet.sh. Comment out this line:
$MIONETD start
Then stop the service:
# /etc/init.d/mionet.sh stop
van hiero
edit: Lijkt erop dat je daarmee ook de //mybookworld verbinding kwijt bent en niet alleen de wereld verbinding. Ben het nog verder aan het bekijken maar voordat iedereen het gaat doen toch even deze waarschuwing
Scout77 wijzigde dit bericht 18-10-2007 22:08 (14%)
Lekker belangrijk
Reg. datum: 26 november 2005
mvg trukker
Asus P5B Deluxe/Wifi || Duo Core E6750 ||Thermalright Ultra 120 Extreme (2x 120mm fan) || 4x1GB Crucial Ballistix Tracer || 1x 74GB WD Raptor 16MB 2x 250GB Maxtor Diamond 10 16MB || Jetway 8800GT || Samsung 226CW ||
mionet eraf knikkeren, <insert FTP-server here> erop zetten, user acces configureren, portmappen en klaar.quote:Blanco88 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:28:
Ik heb ook sinds een paar dagen deze schijf, maar ik snap van mionet en heel die WD niks, ik wil die schijf gewoon vol data gooien en met verschillende accounts vrienden van me toegang er tot verlenen, kan iemand me vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg?
Asus P5B Deluxe/Wifi || Duo Core E6750 ||Thermalright Ultra 120 Extreme (2x 120mm fan) || 4x1GB Crucial Ballistix Tracer || 1x 74GB WD Raptor 16MB 2x 250GB Maxtor Diamond 10 16MB || Jetway 8800GT || Samsung 226CW ||
Ik heb niet zon snelle PC als jullie maar wel een bazooka voor mijn SNES.
Ik heb dit weekeinde mijn libtorrent van 0.11.6 naar 0.11.8 geupgrade.
En vanmorgen was een file van 4.8 GB binnen. Zonder vastlopen !
Voor de zekerheid zal ik vanavond deze file eens opnieuw hashen, maar ik heb het idee dat dit veel stabieler is.
Als het werkt, kan ik die gecompileerde libs wel even online zetten, dat scheelt ruim 3 uur compileren
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety
Proftpd bijv.quote:
@u_nix_we_all: Geeft wel aan hoe 'snel' de Mybook is
Gigabyte GA-EX58-UD5 | Intel Core I7 920 | Asus Geforce 8800GTX | 6GB OCZ DDR3 PC3-12800 | 2x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | Windows Vista Business x64
Ghehe, ja. Je merkt vooral bij compileren dat die 32 MB veel te weinig is. Voor elk object begint de compiler met ca 90% cpu tijd en 10MB swap in gebruik, maar na verloop van tijd loopt de swap op tot ca 50MB, en krijgt de compiler nog maar 10% cputijd, de rest van de tijd staat de cpu op het swappen te wachten.quote:Xof schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:04:
[...]
@u_nix_we_all: Geeft wel aan hoe 'snel' de Mybook is
En dat terwijl ik een (bijna) werkende cross compileer omgeving heb, ik hoef alleen maar de betreffende disk weer in mijn oude laptop te hangen.....
EDIT !!!!
Ik heb net getest, en ook hashen van een 4.8 GB bestand gaat nu goed !
Dus voor de liefhebbers, ik heb de benodigde files even online gegooid,
om je libtorrent te upgraden doe je (eerst rtorrent stoppen !)
code:
1
2
3
4
5
| $ su - # cd /tmp # wget http://home.zonnet.nl/hogenberg11/libtorrent.0.11.8.arm.bin.tgz # cd / # tar xvzf /tmp/libtorrent.0.11.8.arm.bin.tgz |
Let op, ik heb geen links gemaakt vanuit /usr/lib naar de libs in /usr/local/lib, zoals in de orginele instructies (ik gebruik LD_LIBRARY_PATH) , dus kijk even of je opnieuw de softlink moet maken.
Als je nu rtorrent weer start zou er nu libtorrent 0.11.8 bovenin moeten staan. Enjoy !
u_nix_we_all wijzigde dit bericht 22-10-2007 20:35 (34%)
http://<internipadres>/auth/firmware_upgrade.pl?fwserver=<usernaam>/mybook/firmware.php
Maar het ding zegt steeds dat er geen nieuwe firmware upgrade is.
Iemand nog een tip?
PC: E6600, 4GB, Gigabyte P35-DS4, Asus 8800GTS 640. BF2 Stats
Kijk nog eens goed naar de url in de TS. Hint: de firmwarehack is gemaak door Martin Hinner .....quote:Frijns.Net schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:49:
Hmm, ik heb dus een nieuwe user gemaakt via de web interface en de hele mio software met user heb ik ook geinstalleerd, en nu probeer ik die url uit te voeren:
http://<internipadres>/auth/firmware_upgrade.pl?fwserver=<usernaam>/mybook/firmware.php
Maar het ding zegt steeds dat er geen nieuwe firmware upgrade is.
Iemand nog een tip?
Gigabyte GA-EX58-UD5 | Intel Core I7 920 | Asus Geforce 8800GTX | 6GB OCZ DDR3 PC3-12800 | 2x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | Windows Vista Business x64
Ah zo, ja dat zag ik even niet. Thxquote:u_nix_we_all schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:18:
[...]
Kijk nog eens goed naar de url in de TS. Hint: de firmwarehack is gemaak door Martin Hinner .....
Had gedacht dat door het aanmaken van de user je een userdir kreeg waardoor dit lokaal werkte.
PC: E6600, 4GB, Gigabyte P35-DS4, Asus 8800GTS 640. BF2 Stats
Ik weet het niet meer precies, het was ergens tussen de 30 en 45 minuten, maar toen was ik verder niets aan het downloaden.Toen ik druk aan het downloaden was (ca 8 torrents aanstaan) deed hij een uur over het hashen van een 700 MB file. Het is dus erg afhankelijk van de processorbelasting (en / of geheugen)quote:Xof schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:40:
Hoe lang duur het hashen van 4,8GB ong? Geeft een beetje een indicatie hoe lang bepaalde dingen duren
Reg. datum: 11 september 2002
FTP is een complex protocol waarbij verschillende poorten en verbindingen worden gebruikt. Een router moet hier explictiet ondersteuning voor geven: eenvoudig een enkele poort forwarden zoals bij ssh is niet voldoende. Er is op dit punt wel een verschil tussen active and passive ftp, maar hoe dat precies zit weet ik niet. Wikipedia is je vriend.quote:EasyShodowRider schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:37:
weet iemand hoe het komt dat ik intern wel kan ftp'en (10.0.0.5) poort nr 20
deze ik heb doorgelust in mijn router met extern ip en externe poort nr.
maar daar krijg ik geen ftp op? Niet via explorer en niet via een ftp-prog (Core-FTP)
Als ik dit zelfde doe met ssh doet (ander poortnr) deze het wel...
Als je dan het ip van de schijf intypt in je browser kom je in de WD Shared Storage Manager. Daar kun je accounts voor mensen van buiten af, maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat die daadwerkelijk op mijn HDD kunnen komen?
Moet ik dan wat er in de beginpost staat, een SSH acccess op gooien?
Of moet dat gewoon kunnen met die WD Shared Storage Manager.
Reg. datum: 16 oktober 2007
Reg. datum: 26 december 2003
Mijn vraag is: Hoe kan ik voorkomen dat ik per ongeluk de MyBook brick?
Ik heb namelijk al een keer zitten experimenteren en toen kreeg ik het ding niet meer aan.
Waarschijnlijk heb ik tijdens deze stap iets verkeerd gedaan:
Als ik de stappen precies volg, werkt het dan 100%? Of is er mogelijkheid om een pakket te downloaden waardoor hellanzb/bittorrent automatisch wordt geinstalleerd?quote:Making sshd permament
In order to get ssh daemon running each time you power-up your MyBook, add the following line to /etc/inittab:
::sysinit:/usr/sbin/sshd
Now reboot your MyBook to see it if works.
Zou super zijn!
Ze moeten gecompileerd worden op je Mybook
@Blanco88: Je zult een ftp server moeten installeren.. bijv. Proftpd
Voor zover ik heb kunnen nagaan zijn de instructies die in dit topic te vinden zijn allemaal relatief veilig, behalve dan dat wijzigen van /etc/inittab. Dit bestand is best belangrijk bij het opstarten. Een aantal pagina's terug heb ik een alternatief voor deze stap gegeven, namelijk in het bestand /etc/inetd.conf de regel met ssh activeren door het # teken weg te halen.quote:JvdS schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:56:
Eindelijk een goede startpost hierover op GoT, dank hiervoor!
Mijn vraag is: Hoe kan ik voorkomen dat ik per ongeluk de MyBook brick?
Ik heb namelijk al een keer zitten experimenteren en toen kreeg ik het ding niet meer aan.
Waarschijnlijk heb ik tijdens deze stap iets verkeerd gedaan:
[...]
Als ik de stappen precies volg, werkt het dan 100%? Of is er mogelijkheid om een pakket te downloaden waardoor hellanzb/bittorrent automatisch wordt geinstalleerd?
Zou super zijn!
Verder zijn er (nog) geen packages voor rtorrent of of hellanzb helaas, je zult dus het hele traject zelf door moeten.
Ik zag dat er voor ftp wel een package gemaakt is, en voor libtorrent heb ik zelf een package gemaakt, zie een aantal posts terug.
Heb je je mybook wel weer aan de praat gekregen btw ?
Reg. datum: 26 december 2003
Bedankt voor de info, ik ga het toch nog maar een keer proberen.quote:u_nix_we_all schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:19:
[...]
Heb je je mybook wel weer aan de praat gekregen btw ?
Nee, ik heb hem weten om te ruilen, was goede service bij die zaak.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last