Nakebod's Webcam
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer
Hacken van de Western Digital Mybook World Edition
Gerelateerde producten
Toon alle producten (12)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 08 september 2001
Slimserver lijkt te zijn gemaakt in perl. Als je dus perl hebt op je My Book (of je zet 't erop) zou het moeten werken.quote:Ralfie165 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:21:
Weet iemand of een Slimserver-software van de Squeezebox (http://www.slimdevices.com) werkt op een WD My Book World Edition?
Op de site http://www.wifisound.nl/ staat dat de NAS systemen van Synology, Tecus en QNAP wel overweg kunnen met de Slimserver-software.
Maar aangezien ik in het bezit ben van een My Book World Edition (500GB) en interesse heb in de aanschaf van een Squeezebox wil ik graag weten of die de muziek kan streamen naar de Squeezebox zonder gebruik van een PC of laptop. Ik heb uitgebreid op Google gezocht, maar kan helaas niks vinden.
Een cross-compiler en alle dependencies installeren is niet direct eenvoudig te noemen. Je kan dus best gelijk hebben. Je kan vaak wel met opties (of een beetje hacken) voorkomen dat er libraries gebruikt worden die je niet hebt op je MyBook maar wel in je cross-compiler. Maar dat is meestal ook niet heel makkelijk.quote:anandus schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:15:
Ik weet dus weinig van Linux en compilen enzo, maar ik compile op mijn Mybook, omdat ik bang ben dat-ie anders ervanuitgaat dat er libraries of dependancies zijn die niet op de Mybook staan.
(GTK, bijv)
Of lul ik gewoon in de ruimte?
GNU guru en mainframe hacker
Er zijn twee soorten mensen: zij die Audigy mixers snappen en zij die dat niet doen.
Kwestie van zoveel mogelijk statisch linkenquote:Sendy schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:30:
Maar dat is meestal ook niet heel makkelijk.
"Met een raket op 't dak!"
Ja, maar dtach is een stuk lichter volgens mij, en dat werkt prima. Ik heb gewoon de software gebruikt die op die pagina stond.quote:
[...]
Bij mij loopt ie ook vast daarop. Gewoon zorgen dat je niet herstart, als je grote files aan het downloaden bent. Ik kan er nu niet bij, maar volgens mij heb ik "check-hash=no" erin gezet. Zoek even op de rtorrent manpages.quote:!!!
Hoe heb je dat gedaan? Bij mij loopt-ie telkens vast met grote bestanden hashen
[...]
Overigens moet ik nog zien of het nu beter gaat, als het goed is is er vanavond een 2GB bestand binnen, waarop hij gisteren crashde toen hij de hash ging herberekenen nadat de download compleet was.
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety
Keep me up to date, bij mee werkte dat trucje niet (al had ik niet 'check-hash' geprobeerd).quote:u_nix_we_all schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:35:
Bij mij loopt ie ook vast daarop. Gewoon zorgen dat je niet herstart, als je grote files aan het downloaden bent. Ik kan er nu niet bij, maar volgens mij heb ik "check-hash=no" erin gezet. Zoek even op de rtorrent manpages.
Overigens moet ik nog zien of het nu beter gaat, als het goed is is er vanavond een 2GB bestand binnen, waarop hij gisteren crashde toen hij de hash ging herberekenen nadat de download compleet was.
Ben nog steeds aan het frummelen met Transmission
Biochemically no different than eating large quantities of chocolate.
Apache installeren + Ninan installeren en dan kun je vanaf elke locatie op de wereld (

Edit: Apache is niet nodig, foutje van mij
Xof wijzigde dit bericht 25-11-2007 20:51 (22%)
Gigabyte GA-EX58-UD5 | Intel Core I7 920 | Asus Geforce 8800GTX | 6GB OCZ DDR3 PC3-12800 | 2x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | Windows Vista Business x64
Reg. datum: 16 oktober 2007
komt tie nu meequote:Xof schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:40:
Iedereen heeft het hier over Hellanzb, maar Ninan is veel beter hiervoor. (en ook veel gebruiksvriendelijker)
Apache installeren + Ninan en dan kun je vanaf elke locatie op de wereld () op je PC leechen.. handig als je op je werk zit en toch ff snel iets wil leechen
[afbeelding]
Ja, my thoughts exactlyquote:
Al dat gedoe
Maar je leert wel in sneltreinvaart Linux-commands
Als het echt nog moet ,heeft hellanzb ook nog een webinterface die op python draait, die heeft geen apache nodig.
ImportError: No module named zlib
Nadat ik zlib heb geinstalleerd versie 1.2.3 nog steeds zelfde error
moet je nog rar installeren ofzo? dat kan ik nergens vinden ...
EasyShodowRider wijzigde dit bericht 17-10-2007 18:56 (35%)
Daar heb je inderdaad wel weer gelijk in, maar het is wel meer moeite om dat voor elkaar te krijgen met Hellanzb. Qua resources merk je er volgens mij vrij weinig van.quote:icyx schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:10:
Zelf vind ik hellanzb > ninan. Hellanzb gaat veel beter om met resources (handig ivm het systeem waar het nu op draait). Verder is apache ook geen licht programma, wat je toch weer extra nodig hebt om die web-interface te runnen. Als laatste kan je hellanzb ook altijd vanaf je werk / school bedienen, gewoon zorgen dat je via ftp / ssh van de buitenwereld bereikbaar ben. Je kan zelfs nog een script in elkaar bouwen wat nzb's van je mail afhaalt, en die in de hellanzb queue gooit (dus email naar hellanzb@thuis.nl is zorgt dat de nzb gedwonload word bijvoorbeeld).
Als het echt nog moet ,heeft hellanzb ook nog een webinterface die op python draait, die heeft geen apache nodig.
Hellanzb heb ik van mijn server afgegooid nadat het te vaak voorkwam dat de bestanden niet goed gedownload werden. Bij Ninan heb ik hier geen last van en vind het erg lekker werken
Ninan draait volgens mij op een superlichte versie van Apache.. hij draait dan ook op een andere poort dan poort 80. (waar mijn normale Apache staat)
Maar het is iig een interessante schijf, zo kun je hem mooi goedkoop als server laten draaien. Het automatisch laten parren/rarren kunnen we beter niet doen lijkt mij
Python moet gecompileerd worden met zlib support, dat zal je wel niet gedaan hebbenquote:EasyShodowRider schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:49:
heeft iemand al hellanzb werkend? ik krijg nu weer de error (als ik hellanzb.py intik)
ImportError: No module named zlib
Nadat ik zlib heb geinstalleerd versie 1.2.3 nog steeds zelfde error
Python opnieuw configureren + compileren is de oplossing (nu je zlib geinstalleerd hebt)
Xof wijzigde dit bericht 17-10-2007 19:33 (15%)
Gigabyte GA-EX58-UD5 | Intel Core I7 920 | Asus Geforce 8800GTX | 6GB OCZ DDR3 PC3-12800 | 2x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | Windows Vista Business x64
Hmm, apart. Zelf heb ik namelijk nog nooit meegemaakt dat iets niet goed gedownload is.quote:Xof schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:31:
[...]
Hellanzb heb ik van mijn server afgegooid nadat het te vaak voorkwam dat de bestanden niet goed gedownload werden. Bij Ninan heb ik hier geen last van en vind het erg lekker werken
Zeker, ik ben helemaal met je eens dat het interessant is. Zelf misschien ook een keer naar kijken als ik mijn Asus EEE pc heb gekocht (wat ik nog steeds moet doenquote:Maar het is iig een interessante schijf, zo kun je hem mooi goedkoop als server laten draaien. Het automatisch laten parren/rarren kunnen we beter niet doen lijkt mij
http://www.rarsoft.com/download.htmquote:EasyShodowRider schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:49:
ik heb nu hellanzb aan het draaien ... alleen nog even testen.quote:Python moet gecompileerd worden met zlib support, dat zal je wel niet gedaan hebben
Python opnieuw configureren + compileren is de oplossing (nu je zlib geinstalleerd hebt)
kijk voor mijn post op page 2 voor de instructies
ja dat heb ik gedaan .. staat er ook op enzo.quote:
maar je hoeft geen ./configure make make install te doen?
boeiend eigenlijks .. doe ik wel op mijn eigen pc...
belangrijke vraag:
hoe voeg je hellanzb toe aan je init.d ?
gewoon een regeltje met het path naar hellanzb.py toevoegen?
EasyShodowRider wijzigde dit bericht 17-10-2007 21:28 (25%)
Mijn torrents zijn nog niet klaar, ik dacht dat ik een grotere file (2GB) erbij had zitten, maar niet dus. Ik heb nu eentje van 1.4 en van 4 GB aanstaan, maar ik heb maar een 2 Mb/s lijntje dus dat zal wel morgen (avond) worden voordat ik weet of dat goed gaat
Nu maar eens gaan kijken of ik hem ook kan gaan gebruiken als webcam servertje, met een usb webcammetje.
En dan denk ik dat ik toch me cross-compileer omgeving maar weer eens ga optuigen, anders schiet het echt niet op met die kernel modules.:z
oh shit ik heb helemaal geen webcam meer, die is stuk, da's waar ook
edit:
Ik heb in mijn .rtorrent.rc deze regel om de hash check niet uit te voeren:
code:
1
2
3
| # Check hash for finished torrents. Might be usefull until the bug is # fixed that causes lack of diskspace not to be properly reported. check_hash = no |
u_nix_we_all wijzigde dit bericht 17-10-2007 21:37 (15%)
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety
Nee, je moet natuurlijk wel deze nemen en compilen:quote:u_nix_we_all schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:32:
Die rar is alleen een x86 executable, dat gaat niet werken denk ik. Zal sowieso lastig worden, source voor rar, of een arm binary
http://www.rarsoft.com/rar/rarlinux-3.7.1.tar.gz
Maar tot nu toe niet vastgelopen?quote:Mijn torrents zijn nog niet klaar, ik dacht dat ik een grotere file (2GB) erbij had zitten, maar niet dus. Ik heb nu eentje van 1.4 en van 4 GB aanstaan, maar ik heb maar een 2 Mb/s lijntje dus dat zal wel morgen (avond) worden voordat ik weet of dat goed gaat
Edit:
Oh ja, Anandus, heb jij ook wel een directory voor session files in je rc file staan ? Volgens mij heeft hij deze nodig om bij stoppen/starten de voortgang bij te houden, zodat je niet hoeft te rehashen bij herstarten.
edit again
Nee, daar zit echt geen source in. Alleen x86 binaries en een Makefile voor de make install.quote:Nee, je moet natuurlijk wel deze nemen en compilen:
http://www.rarsoft.com/rar/rarlinux-3.7.1.tar.gz
u_nix_we_all wijzigde dit bericht 17-10-2007 22:00 (47%)
rTorrent is weer vastgelopen ....
error:
ERROR: A problem occured: FatalError: There was a problem during the rar listing, output:
Upon execvpe /usr/*/rar ['/usr/*/rar', 'l', '-y', '-p-', '--', '/shares/*/worms.rar
Taceback (most recent call last):
File "/usr*/process.py", line 757, in __init__
os.execvpe(command, args, environment)
File "/usr/*/os.py
Kijk eens naar het configuratiebestand van hellanzb.quote:EasyShodowRider schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:39:
kan je niet dat unrar en par2 uit de hellanzb halen?
@die hele discussie hierboven
hellanzb (CLI) > hellahella > ninan
Jungian wijzigde dit bericht 17-10-2007 23:05 (13%)
0.0
Zoals ik dus hierboven al zegquote:
En van hellanzb & rar fout:
in /etc/hellanzb.conf (global) of je user config:
code:
1
2
| # Skip unraring during post processing Hellanzb.SKIP_UNRAR = False |
False -> true is geen unrar meer dus
Is dat een beetje gemakkelijk te installeren?
Deze drive heb ik pas aangeschaft en dat stukje Ninan software ziet er wel zeer geschikt uit.
PC: E6600, 4GB, Gigabyte P35-DS4, Asus 8800GTS 640. BF2 Stats
zie mijn post om hellanzb werkend te krijgen ...quote:Frijns.Net schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:32:
Wie heeft het hier eerder getoonde 'Ninan' er al op gezet en aan de praat gekregen?
Is dat een beetje gemakkelijk te installeren?
Deze drive heb ik pas aangeschaft en dat stukje Ninan software ziet er wel zeer geschikt uit.
ik moet nu nog alleen een webinterface erbij zetten (denk aan ZussaWeb) en dan ben ik helemaal klaar.
deze ik heb doorgelust in mijn router met extern ip en externe poort nr.
maar daar krijg ik geen ftp op? Niet via explorer en niet via een ftp-prog (Core-FTP)
Als ik dit zelfde doe met ssh doet (ander poortnr) deze het wel...
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last