Hoofdcategorieën
Device Settings
Reg. datum: 25 januari 2012

Even een paar noob vraagje's

Ik heb een aangepaste wd myspace world edition (2 bays) gekregen.

Hier zaten geen hd's meer in ,en ik heb mijn 1tb hd uit mijn gesneuvelde lacie networkspace gehaald om hem in de wd te zetten.

Ik heb de nas aangezet maar het blauwe ledje gaat 0,25sec aan en daarna blijft hij uit. De hd spint ,en op mijn router licht een lampje op.Hij verschijnt niet in de router bij de netwerklijst.

Hoe kan ik de nas aan de praat krijgen zonder mijn hd leeg te maken?

De besturingssoftware staat (stond) op de schijf. Dus volgens mij ga je daar niet onderuit komen om het geheel werkend te krijgen.

Kan ik de besturingssoftware via de usb installeren?

Nee, daarvoor zul je de harde schijf toch echt in een andere computer moeten hangen en formatteren. Gaat het je om het naderen van de data van om het werkend krijgen van de MyBook?

Ik heb inmiddels een usb-sate ide adapter gekocht.

Om de boel te backuppen en daarna moet ik de schijf mounten?

Met welke softwaredoe je dat?

a.k.a. Laagvliegerke
Reg. datum: 14 oktober 2001

Ik heb het nog nooit gedaan maar het is wel mogelijk om er een nieuwe HD in te hangen. Check hier voor meer info: http://mybookworld.wikidot.com/troubleshooting#toc4

Ik heb de hdd op ntfs geformateerd ,en er 1 partitie van gemaakt. Ik heb ook een backup van het apparaat op cd gekregen ,maar dat werkt niet.

Moet ik de schijf verdelen in kleinere partitie's? en daarop afzonderlijk de backup's zetten?
Ntfs of ander formaat?

a.k.a. Laagvliegerke
Reg. datum: 14 oktober 2001

Hoe kom je er nu bij om die schijf in NTFS te formatteren? Wel iets gelezen van de laatste posts? Zoals al gezegd, het besturingssysteem staat op de schijf. Nieuwe schijf = geen besturingssysteem = niet werken van de NAS. Hoe op te lossen; check de link die ik gepost heb of deze: http://iknowsomething.com...r-install-brand-new-disk/

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011