Hoofdcategorieën
Waarom zou je kiezen voor een ftp achtige constructie als je hem als share in je (Windows) netwerk kan hangen :? Dat ding is toch bedoeld voor intranet dataopslag, dus waarom zou je dan voor Mionet gaan (ook al heb je Windows)?

is een errorist
Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
mithras schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:02:
Waarom zou je kiezen voor een ftp achtige constructie als je hem als share in je (Windows) netwerk kan hangen :? Dat ding is toch bedoeld voor intranet dataopslag, dus waarom zou je dan voor Mionet gaan (ook al heb je Windows)?
dat is 'World Edition' gedeelte, overal terwereld bij je data enzo. Ik heb het ook niet bedacht, maarja :P

Biochemically no different than eating large quantities of chocolate.

Ben ik blij dat ik Linux draai en dan overal ter wereld en zonder extra omslachtige programma's gewoon de hele zut kan mounten via ssh :p

Reg. datum: 27 januari 2002

quote:
anandus schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:22:

[...]
HellaNZB installeert prima, al had ik ook Python (werkt prima!), zope, rar, par en twisted moeten installeren.

Maar om te testen heb ik dus een nzb-bestandje nodig (weet niet precies wat dat is).

Maar hij installeert prima, in ieder geval (alles is gecompiled terwijl rtorrent in screen gewoon doordraaide ;) )
www.binsearch.info

Kun je zelf nzb bestandjes maken...

Gadgetfetisjist en modeluser
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
Resistor schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:12:
Ik kan niet geloven dat ze de schijf zo langzaam maken, volgens mij is de schijf altijd sneller dan een 100Mb verbinding, dus hebben ze een 1000Mb verbinding genomen.
Het is niet de schijf die het probleem is. Het is gewoon het feit dat ze er een crappy 200MHz ARM in hebben gezet en dit soort systeempjes trekken vooral met FAT32 (op het filesystem van een externe schijf) en Samba (als protocol richting de buitenwereld) redelijk wat load. Als je performance wilt kun je beter uitkijken naar een serieuze NAS waar een ARM op 400 of 500MHz in zit. Dan heb je vaak ook al 128MB geheugen ipv de 32MB die ze hier in hebben gezet.
quote:
Atlas schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:43:
Hmm oops, ik moet leren lezen, en niet meteen linkjes naar andere pagina's openen :P
Maar dit is wel een heel erg interressant apparaat. Samba en Apache erop en je komt een heel einde.
Neem dan Lighttpd icm sqlite (ipv Apache en MySQL) :)
quote:
Het zou me ook niets verbazen als er ook een seriele poort ergens op de PCB zit zodat je leuke dingen met IO poorten kunt doen.
Dan ben je voor ~25 watt klaar met je webservertje :D
Dat kon jaren geleden al met een Asus WL500g (MIPS, 32MB) of een Linksys NSLU2 (XScale, 32MB) die allebei Linux draaien en als server kunnen dienen.

In het lokale netwerk heb ik een NAS die 18W verbruikt en alle mogelijke services draait die ik me kan wensen, plus dat er Torrentflux op draait voor het downloaden.

Exirion wijzigde dit bericht 13-10-2007 10:09 (42%)

"Met een raket op 't dak!"

Reg. datum: 12 augustus 2007

Is het nog gelukt met HellaNZB? Dit vind ik namelijk wel interessant

is een errorist

quote:
Crackh34d schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:56:
Is het nog gelukt met HellaNZB? Dit vind ik namelijk wel interessant
Sorry, nog geen tijd gehad, misschien vanavond. Ben beetje ziek op dit moment, dus alles gaat wat stroever...

Reg. datum: 16 oktober 2007

Ik ben ook erg geintresseerd naar dat HellaNZB. Kun je dit ook in samenwerking met een webpage bijhouden / volgen?

Ik ben op dit moment ncurses aan het installen en daarna nano.
Daarna kan het tweaken echt beginnen, ik hou jullie ook op de hoogte van mijn bevindingen

Let op : ik heb eerst ncurses moeten installen voordat nano het ging doen... zie hiervoor volgend:

1) wget http://ftp.gnu.org/pub/gnu/ncurses/ncurses-5.6.tar.gz
2) tar zxvf ncurses-5.6.tar.gz
3) cd ncurses-5.6
4) ./configure
5) make (took about 40 minutes)
6) make install

EasyShodowRider wijzigde dit bericht 16-10-2007 21:40 (74%)

Ik ben ook erg geintresseerd in HellaNZB als je je ervaring zou willen delen zou super zijn:D

PSN ID: MarcelP102 : www.psponderdelen.nl beheerder: PS3/PSP Owner

anti voetbal en slechte djs!

Zou voor het builden het niet veel handiger zijn dat via je eigen pc te doen en het dan cross compilen? Iets meer moeite, maar dan duurt het zeker geen 40 minuten om ncruses ofzo te compilen :p

chown -R us ./base
Reg. datum: 10 januari 2007

jongens, kijk ook allemaal eens naar distcc, kan je heel je netwerk als compile-buddie eraan hangen ;)

Reg. datum: 07 september 2001

Is er ook een mediaserver (zoals TwonkyMedia) beschikbaar voor de MyBook? Van TwonkyMedia zijn wat LinuxARM packages beschikbaar, maar zou een daarvan werken?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

is een errorist

quote:
Tom Paris schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:20:
Is er ook een mediaserver (zoals TwonkyMedia) beschikbaar voor de MyBook? Van TwonkyMedia zijn wat LinuxARM packages beschikbaar, maar zou een daarvan werken?
Volgens mij wel, zijn wel meer van dat soort pakketten beschikbaar.

En over HellaNZB, daar moet je even op wachten, ben nu bezig Transmission aan het werkt te krijgen, mijn excuus ;)

Ik ben een enorme Linux-noob, dus als er iets handigs is of iets wat vermeld moet worden in de topicstart, DM me dan! Bedankt!

anandus wijzigde dit bericht 16-10-2007 22:26 (12%)

kan je de mionet ook van buitenaf benaderen mwet ssh???
ja dus ... ik heb de poort in mij router geforward. maar vanaf thuis kon ik niet met mijn externe ip erin komen (alleen via intern netwerk)
Nu zit ik op me werk, en kan gewoon via externe ip, en de poort opgegeven in me router een ssh verbinding opzetten.

EasyShodowRider wijzigde dit bericht 17-10-2007 07:47 (70%)

all flames intended

quote:
icyx schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:20:
jongens, kijk ook allemaal eens naar distcc, kan je heel je netwerk als compile-buddie eraan hangen ;)
Dan moet je alsnog een crosscompiler voor ARM installeren op de machines die je wilt distcc-en. Of je moet toevallig een dikke ARM machine hebben staan die je als buildserver wil laten functioneren, maar dat lijkt me dan weer sterk ;)

LET OP: deze post word nog aangepast / verbeterd

Het installeren en gebruiken van HellaNZB

Als eerste dient er een ssh verbinding gemaakt te worden, zoals uitgelegd in de start-post. En daarna dient er ingelogd te worden als su.

Een tempory directory maken:
# cd /shares/internal/PUBLIC
# mkdir tmp
# cd tmp

zlib installen:
# wget http://www.zlib.net/zlib-1.2.3.tar.gz
# tar -zxvf zlib-1.2.3.tar.gz
# cd zlib-1.2.3
# ./configure
# make test
# make install

Dan Python installeren (duurt erg lang):
# cd ..
# wget http://www.python.org/ftp/python/2.5.1/Python-2.5.1.tgz
# tar -zxvf Python-2.5.1.tgz
# cd Python-2.5.1.tgz
# ./configure
# make
# make install

En zope interface
# cd ..
# wget http://www.paldo.org/pald...e.interface-3.3.0.tar.bz2
# tar -xvjf zope.interface-3.3.0.tar.bz2
# cd zope.interface-3.3.0
# python setup.py install

Daarna Twisted installeren:
# wget http://tmrc.mit.edu/mirro...TwistedCore-2.5.0.tar.bz2
# wget http://tmrc.mit.edu/mirro.../TwistedWeb-0.7.0.tar.bz2
# tar -xvjf TwistedCore-2.5.0.tar.bz2
# tar -xvjf TwistedWeb-0.7.0.tar.bz2
# cd TwistedCore-2.5.0
# cd ..
# cd TwistedWeb-0.7.0

En uiteindelijk Helanzb:
# cd ..
# wget http://www.hellanzb.com/distfiles/hellanzb-0.13.tar.gz
# tar -zxvf hellanzb-0.13.tar.gz
# cd hellanzb-0.13
# cd /usr/local/etc
# cp hellanzb.conf.sample hellanzb.conf
# nano hellanzb.conf
# stel in nano de gegevens in
# hellanzb.py -D

hellanzb is up and running ...

voor het uploaden via ftp:

1. wget http://chayden.net/mybook/packages/vsftpd.tar.gz
2. tar xfz vsftpd.tar.gz -C /
4. nano /etc/passwd
5. wijzig achter je gebruikersnaam dit:

Redrocker:x:1004:1004:Linux User,,,:/home/Redrocker:/bin/sh
naar:
Redrocker:x:1004:1004:Linux User,,,:/shares/internal/PUBLIC:/bin/sh

3. reboot

nu kun je via ftp files uploaden naar je nzb/daemon.queue en deze word dan gedownload

EasyShodowRider wijzigde dit bericht 30-10-2007 10:07 (115%)

is een errorist

quote:
EasyShodowRider schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:28:
Ik ben op dit moment bezig met de voorbereidingen voor Hellanzb. Op dit moment Python aan het installen (wat duurt dat lang zeg, al een uur bezig). Daarna Twisted istallen.en par2cmdline en rar or unrar.

stappen tot nu toe:
Eerst Python installeren:

1. wget http://www.python.org/ftp/python/2.5.1/Python-2.5.1.tgz
2. tar -zxvf Python-2.5.1.tgz
3. ./configure
4. make
5. make install

Daarna Twisted installeren:
????
Yups :)
Stapje voor stapje :)

Overigens moet je niet vergeten tussen 2 en 3 nog 'cd Python-2.5.1.tgz' te doen :)

En Twisted moet je volgens mij bij 3 en verder:
python setup.py build
python setup.py install

doen maar dat weet ik niet zeker.

Duurt inderdaad een uurtje, maar als je python erop heb kan je een hoop doen :)

Doe je het als user of als superuser? Ik zou het als laatste doen.

anandus wijzigde dit bericht 17-10-2007 11:15 (17%)

Ik heb er ook een aangeschaft, hij staat op dit moment lekker torrents te downloaden. 8)

Bij het installeren wel een paar dingetjes tegengekomen:
- Een foutmelding bij de firmware update, dat de "drive is busy" of iets dergelijks. Dit heb ik kunnen oplossen door een connectie te maken naar de smb share, en deze vervolgens weer te verbreken. Daarna lukte het wel.

- Het uitschakelen van mionet heb ik gedaan door een "exit 0" in het startscript /etc/init.d/mionet.sh te zetten.

- ssh permanent maken kun je ook doen door de regel in /etc/inetd.conf actief te maken. Hierdoor wordt sshd door de officiele startscripts gestart, en worden ook de pid files e.d. goed aangemaakt en opgeruimd. Ik denk dat dat mooier is dan in de inittab.

- Installatie van rtorrent: Hier wordt op een gegeven moment een aantal links aangemaakt omdat de libraries niet gevonden worden. Ik heb dat niet gedaan, maar LD_LIBRARY_PATH in het startscript gebruikt. Ik heb er een script voor, hierin staat: "LD_LIBRARY_PATH=/usr/local/lib/ dtach -A /tmp/socket_rtorrent rtorrent". Hiermee zal dtach eerst checken of de sessie bestaat, en daaraan attachen, en anders wordt er een nieuwe gestart.
Ook heb ik een .rtorrent.rc met daarin de locaties voor de downloads en de torrent files. Verder heb ik de optie voor re-hashen van de download wanneer deze klaar is uitstaan, want blijkbaar loopt rtorrent vast bij het hashen van grote bestanden.

Het enige probleem wat ik nog heb, is dat de toegang naar de share via cifs via de user www-data gaat, en ik een andere user gebruik om rtorrent te draaien. Ik heb dus geen schrijfrechten op de share. Als ik de directory chown naar die user, heb ik via SMB weer niet de rechten. Ik moet dus even creatief wat groupen aanmaken en op die manier de rechten gaan delen, maar zover ben ik nog niet gekomen.

TODO: een ftp server installeren, webserver herinirichten en misschien hellaNZB.

u_nix_we_all wijzigde dit bericht 17-10-2007 12:01 (3%)

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety

Nu met TFT-scherm!
Reg. datum: 25 december 2002

Weet iemand of een Slimserver-software van de Squeezebox (http://www.slimdevices.com) werkt op een WD My Book World Edition?

Op de site http://www.wifisound.nl/ staat dat de NAS systemen van Synology, Tecus en QNAP wel overweg kunnen met de Slimserver-software.
Maar aangezien ik in het bezit ben van een My Book World Edition (500GB) en interesse heb in de aanschaf van een Squeezebox wil ik graag weten of die de muziek kan streamen naar de Squeezebox zonder gebruik van een PC of laptop. Ik heb uitgebreid op Google gezocht, maar kan helaas niks vinden.
is een errorist

quote:
u_nix_we_all schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:57:
Ik heb er ook een aangeschaft, hij staat op dit moment lekker torrents te downloaden. 8)

Bij het installeren wel een paar dingetjes tegengekomen:
- Een foutmelding bij de firmware update, dat de "drive is busy" of iets dergelijks. Dit heb ik kunnen oplossen door een connectie te maken naar de smb share, en deze vervolgens weer te verbreken. Daarna lukte het wel.
Klopt, is beetje suf
quote:
- Installatie van rtorrent: Hier wordt op een gegeven moment een aantal links aangemaakt omdat de libraries niet gevonden worden. Ik heb dat niet gedaan, maar LD_LIBRARY_PATH in het startscript gebruikt. Ik heb er een script voor, hierin staat: "LD_LIBRARY_PATH=/usr/local/lib/ dtach -A /tmp/socket_rtorrent rtorrent". Hiermee zal dtach eerst checken of de sessie bestaat, en daaraan attachen, en anders wordt er een nieuwe gestart.
Je kan ook screen gebruiken ipv dtach :)
quote:
Ook heb ik een .rtorrent.rc met daarin de locaties voor de downloads en de torrent files. Verder heb ik de optie voor re-hashen van de download wanneer deze klaar is uitstaan, want blijkbaar loopt rtorrent vast bij het hashen van grote bestanden.
!!!
Hoe heb je dat gedaan? Bij mij loopt-ie telkens vast met grote bestanden hashen :(
quote:
Het enige probleem wat ik nog heb, is dat de toegang naar de share via cifs via de user www-data gaat, en ik een andere user gebruik om rtorrent te draaien. Ik heb dus geen schrijfrechten op de share. Als ik de directory chown naar die user, heb ik via SMB weer niet de rechten. Ik moet dus even creatief wat groupen aanmaken en op die manier de rechten gaan delen, maar zover ben ik nog niet gekomen.
Keep me up to date!

Ikzelf ben nog bezig met transmission te installeren, alleen lukt het met niet helemaal op bij transmission.cgi te komen, maar ik moet eigenlijk gewoon een keer weer paar uurtjes knutselen (mijn leven is nogal hectisch, atm)

quote:
ja ... ik edit maar telkens mijn post als ik weer wat verder ben, anders vergeet ik wat ik allemaal precies heb gedaan :)
quote:
Overigens moet je niet vergeten tussen 2 en 3 nog 'cd Python-2.5.1.tgz' te doen :)
Ik neem aan dat als je hiermee bezig gaat wel iets van linux snapt ...
quote:
En Twisted moet je volgens mij bij 3 en verder:
python setup.py build
python setup.py install

doen maar dat weet ik niet zeker.

Duurt inderdaad een uurtje, maar als je python erop heb kan je een hoop doen :)
klopt /...maar zover ben ik nog niet ... ik krijg een error dat hij zope nodig heeft. Als ik nu Zope3.3.0 erop zet, dan kan hij niet overweg met Python2.5.1. Is er een zope verise die dat wel kan?
quote:

Doe je het als user of als superuser? Ik zou het als laatste doen.
ik alles als su (superuser)

EasyShodowRider wijzigde dit bericht 17-10-2007 13:06 (24%)

is een errorist

quote:
EasyShodowRider schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:03:
klopt /...maar zover ben ik nog niet ... ik krijg een error dat hij zope nodig heeft. Als ik nu Zope3.3.0 erop zet, dan kan hij niet overweg met Python2.5.1. Is er een zope verise die dat wel kan?
Niet zope, maar zope-interface

chown -R us ./base
Reg. datum: 10 januari 2007

quote:
deadinspace schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:42:
[...]

Dan moet je alsnog een crosscompiler voor ARM installeren op de machines die je wilt distcc-en. Of je moet toevallig een dikke ARM machine hebben staan die je als buildserver wil laten functioneren, maar dat lijkt me dan weer sterk ;)
Ja, dat is waar :). Maar uiteindelijk is een leuk thuisnetwerkje toch al sneller dan een cross compile op een enkele andere pc. Tenminste, hier thuis wel met een e 6600 en een amd 3500 tegenover een eventuele cross compile op mijn 1.73 ghz mobile processortje in mn laptop :)

is een errorist

Ik weet dus weinig van Linux en compilen enzo, maar ik compile op mijn Mybook, omdat ik bang ben dat-ie anders ervanuitgaat dat er libraries of dependancies zijn die niet op de Mybook staan.
(GTK, bijv :P )

Of lul ik gewoon in de ruimte? :P

quote:
Inderdaad Zope-interface _/-\o_

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 53 54 55 56 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: