Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Mede-auteur:
  • D-Three
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:06

D-Three

http://wdc.com/global/images/products/models/img3/300/wdfMyBook_World_H1N.jpg
Intro

De Western Digital Mybook World Edition is een hele simpele netwerkschijf. De schijf valt, out-of-the-box, te benaderen via het netwerk of wereldwijd via de door WD meegeleverde Mionet software (iets wat makkelijk te verwijderen is). De Mybook draait op een 200Mhz ARM processor en heeft 32Mb geheugen aan boord.
Het mooie van de Mybook is dat er Linux op draait. Met wat trucjes kan je bij het Operating System komen en zodoende kan je features toevoegen of verwijderen en de Mybook precies customizen zoals je zelf wilt. Zo kan je er een zelfstandige webserver van maken, of een zelfstandige downloadmachine.

De eerste stapjes

Om ssh-access te krijgen moet je een nep-firmwaretje downloaden (eigenlijk zijn het wat ssh-keys, als ik het goed begrijp).
Ik zal de uitleg gewoon even copy-pasten van deze site.
Als je Windows hebt, dan heb je een programma zoals Putty nodig om ssh te kunnen gebruiken
quote:
Enabling ssh access on MyBook World Edition
The whole process doesn't require hard drive disassembly. It does not even require physical access to the drive.

Warning: These instructions are provided on "AS-IS" basis. There is no guarantee of any kind and you may void your warranty. Don't blame me if you brick your MyBook.

Spawning sshd

First of all you have to create a new user using standard web interface. SSH will not allow you to log-in as root without password.

Then enter this URL into your browser:
http://<IP>*/auth/firmware_upgrade.pl?fwserver=martin.hinner.info/mybook/firmware.php
* <IP> = IP-adres van de Mybook

You should see page that displays that "new firmware is available".

Click on "Click to download and install".

Now you have to be patient, whole process will take a while - not 30 minutes as stated on the firmware upgrade page, because you are not actually performing any upgrade. The "upgrade" process will generate ssh host keys. This takes maybe 1 or 2 minutes. Then root's password is reset (set to '') and finally, sshd process is spawned.

Please note that you will not be informed about the operation progress. Just try to log in using ssh after few minutes to see if it has succeeded. When you find out that sshd is running, log in under user you have created in the first step. You should get bash shell immediately. Then type "su -" (no password) to get root shell.

Making sshd permament
In order to get ssh daemon running each time you power-up your MyBook, add the following line to /etc/inittab:
::sysinit:/usr/sbin/sshd
Now reboot your MyBook to see it if works.
Okee, het is gelukt, wat kan ik er nu opzetten?

Je kan er opzetten wat je wil. Het hangt een beetje van je doel af. Wil je er een download-machine van maken, of moet het een webserver worden? Je kan ermee doen wat je wilt!
Dingen die ik overigens aan kan raden is ten eerste Mionet verwijderen als je dat niet gebruikt, het installeren van een text-editor, zoals nano, en het installeren van busybox. Verder kan je rtorrent installeren voor torrents, of lighttpd gebruiken voor de webserver

Euhm.. ja, kan je dat iets specifieker uitleggen?

Okee. Laten we beginnen met een texteditor. Ik heb nano gekozen.
Ik parafraseer deze pagina.
Eerst loggen we in als root en maken we een tijdelijke map aan.
code:
1
2
3
#su - 
#mkdir /tmp/myfiles
#cd /tmp/myfiles

Hierna moeten we ncurses installeren om nano straks goed te kunnen compileren.
Eerst downloaden we de broncode:
code:
1
wget http://ftp.gnu.org/pub/gnu/ncurses/ncurses-5.6.tar.gz

Hierna pakken we het uit:
code:
1
2
tar zxvf ncurses-5.6.tar.gz
cd ncurses-5.6

En daarna compileren we ncurses:
code:
1
2
3
./configure
make
make install

Dan downloaden we de broncode van nano en pakken dat uit:
code:
1
2
#wget http://www.nano-editor.org/dist/v2.0/nano-2.0.6.tar.gz
#tar -zxvf nano-2.0.6.tar.gz

dan gaan we naar de map waar het is uitgepakt en installeren het programma:
code:
1
2
3
4
#cd nano-2.0.6
#./configure
#make
#make install

En voilá, nano is geïnstalleerd.

Het installeren van rtorrent staat hier beschreven.
Waarschuwing! Het duurt een aantal uur tot je daarmee klaar bent!

Gelukkig zijn er ook een aantal pre-compiled pakketjes gemaakt (Hier vandaan).
Om busybox te installeren moet je dit doen:
code:
1
wget ftp://ftp.penguin.cz/pub/users/mhi/mybook/busybox.tar.gz -q -O - | tar xzvf - -C /

Voor de haserl CGI interpreter deze:
code:
1
wget ftp://ftp.penguin.cz/pub/users/mhi/mybook/haserl.tar.gz -q -O - | tar xzvf - -C /

Voor boa webserver (als lighttpd niet bevalt):
code:
1
wget ftp://ftp.penguin.cz/pub/users/mhi/mybook/boa.tar.gz -q -O - | tar xzvf - -C /

En als je vsftpd ftp server wil moet je dit doen:
code:
1
wget ftp://ftp.penguin.cz/pub/users/mhi/mybook/vsftpd.tar.gz -q -O - | tar xzvf - -C /

Kan je nog iets meer uitleggen over de interne filestructuur?

De Mybook heeft verschillende partities:
code:
1
2
3
4
5
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
rootfs                2.8G  263M  2.4G  10% /
/dev/root             2.8G  263M  2.4G  10% /
/dev/md3              950M   19M  884M   3% /var
/dev/md4              290G  191M  290G   1% /shares/internal

Die laatste is de netwerkshare, deze is dus te vinden in /shares/internal/.
Als er een externe schijf ingeplugd wordt, dan wordt deze hier gemount: /shares/external

Op papier support de Mybook overigens 2 SATA-kanalen en 3 USB-ports. Tevens schijnt er een PCI-interface aanwezig te zijn voor bijv WLAN. Ikzelf ben niet zo'n held met solderen en naar PCB's staren, dus ik kan jullie daarover helaas weinig vertellen.

Heb je nog handige linkjes voor ons?

Uiteraard.
Kijk hier eens:
Martin Hinner's Mybook pagina, hier begon het een beetje mee.
Hacking WD MyBook World Ed, een groeiende wiki en forum over dit onderwerp (aanrader).
De huidige Pricewatch, hier op Tweakers.
De officiële pagina van Western digital

Laatste woordjes

Als je niet oppast dan kan je je Mybook bricken! M.a.w. dat hij waardeloos wordt. Er is hier wel omheen te komen met eventuele demontage of andere trucjes, maar vanzelfsprekend is alles op eigen risico!
Ik weet niet of je je garantie verliest door bovenstaande trucjes, maar hou maar een slag om de arm.
Eventuele foutjes, toevoegingen, tips of dergelijke kan je mij een DM sturen.

D-Three wijzigde deze reactie 18-02-2011 19:43 (2%)

Tweakers | We set technology on the taste

• GX
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 20:43

GX

Nee.

Over die laatste woordjes; je zou natuurlijk een image kunnen maken voordat je aan het klieren gaat; het basissyteem van dat ding zal heus niet zo groot zijn dat je daar geen CD oid voor kan vinden.

Goed, inderdaad, openmaken e.d. om de image terug te zetten, maar het zal vast niet heel veel moeite zijn.

• anandus
  • Niet online
quote:
GX schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:40:
Over die laatste woordjes; je zou natuurlijk een image kunnen maken voordat je aan het klieren gaat; het basissyteem van dat ding zal heus niet zo groot zijn dat je daar geen CD oid voor kan vinden.

Goed, inderdaad, openmaken e.d. om de image terug te zetten, maar het zal vast niet heel veel moeite zijn.
Klopt, op de wiki die tussen de links staat is ook iemand die just in case een image heeft gemaakt (en online gezet) van een maagdelijke Mybook en deze kan je inderdaad prima terugzetten als je de harde schijf van de Mybook in je computer hangt.

• GX

GX

Nee.

Dus eigenlijk zijn de risico's miniem :P.

Leuk apparaat, ik heb er zojuist maar 3 besteld voor m'n kantoorserver, volgens mij is dit een superoplossing voor ons dataprobleem :)

Voor de nieuwsgierigen, ik ga dit proberen: raid over ethernet

GX wijzigde deze reactie 10-10-2007 11:16 (24%)

• Super_ik
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:03

Super_ik

haklust!

zit er standaart gcc en make tools op dat ding geinstalleerd? dat is wel appart.
een embedded linux met gcc geinstalleerd :p

Super_ik wijzigde deze reactie 10-10-2007 11:46 (32%)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• To_Tall
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 28-07 12:24
Is het niet zo dat WD de source code moet vrijgeven van het de GPL licentie? Zo kan iedereen zijn eigen firmware compileren.

Linksys had namelijk zelfde euvel op hun WRT systemen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• anandus
  • Niet online
quote:
To_Tall schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:56:
Is het niet zo dat WD de source code moet vrijgeven van het de GPL licentie? Zo kan iedereen zijn eigen firmware compileren.

Linksys had namelijk zelfde euvel op hun WRT systemen.
Dat zit ik me ook af te vragen.
volgens mij moet WD hun firmware vrijgeven, toch?

• GX

GX

Nee.

quote:
anandus schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:04:
[...]
Dat zit ik me ook af te vragen.
volgens mij moet WD hun firmware vrijgeven, toch?
Alleen indien ze aangepaste GPL-software draaien; maar dat weten we niet. Ik kan het op hun site overigens ook niet vinden.

edit:
Uit de usermanual:
quote:
GNU General Public License (“GPL”)
Firmware incorporated into WD's My Book World EditionTM Network Hard Drive
includes third party copyrighted software licensed under the GPL (“GPL Software”).
In accordance with the GPL: 1) the source code for the GPL Software may be
obtained at support.wdc.com/download/gpl; 2) you may re-use, re-distribute and
modify the GPL Software; 3) with respect solely to the GPL Software, no warranty is
provided, to the extent permitted by applicable law; and 4) a copy of the GPL is
included on the enclosed CD, may be obtained at www.gnu.org, and may also be
found at support.wdc.com/download/gpl.

GX wijzigde deze reactie 10-10-2007 12:15 (52%)

• LeGato23
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

LeGato23

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Is het 'funpluggen' ook mogelijk met een Western Digital My Book World Edition II (dual drive)?

LeGato23 wijzigde deze reactie 11-10-2007 09:22 (4%)

• Fried
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13:20
maakt dit het ook mogelijk om er een .nzb download machine van te maken?

of is de processor / geheugen te underpowered voor het parren / unrarren?

• anandus
  • Niet online
quote:
GX schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:12:
[...]
edit:
Uit de usermanual:

[...]
Heey, da's interessant!

Dus je kan daar de source downloaden en eventueel dus een eigen firmware in elkaar draaien?
quote:
LeGato23 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:21:
Is het 'funpluggen' ook mogelijk met een Western Digital My Book World Edition II (dual drive)?
Wat houdt funpluggen in?

Maar volgens mij is de WDMBWE II eigenlijk hetzelfde als de WDMBWE I, maar dan met 2 SATA-aansluitingen enabled, dus ik denk het wel.
quote:
Fried schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:24:
maakt dit het ook mogelijk om er een .nzb download machine van te maken?

of is de processor / geheugen te underpowered voor het parren / unrarren?
Ik weet het niet, maar ik vermoed dat het inderdaad underpowered is. Of je moet geduld hebben?

Maar als jij een zoektocht kan doen naar het meest lightweight-programmaatje om dat te doen, wil ik het wel uittesten op mijn Mybook :)

anandus wijzigde deze reactie 11-10-2007 09:33 (27%)

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:29
quote:
anandus schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:25:
[...]
Heey, da's interessant!

Dus je kan daar de source downloaden en eventueel dus een eigen firmware in elkaar draaien?
[...]
Wat houdt funpluggen in?

Maar volgens mij is de WDMBWE II eigenlijk hetzelfde als de WDMBWE I, maar dan met 2 SATA-aansluitingen enabled, dus ik denk het wel.

[...]
Ik weet het niet, maar ik vermoed dat het inderdaad underpowered is. Of je moet geduld hebben?

Maar als jij een zoektocht kan doen naar het meest lightweight-programmaatje om dat te doen, wil ik het wel uittesten op mijn Mybook :)
Hmm HellaNZB is commandline based en niet echt zwaar, zou je daar eens naar kunnen kijken?? dan pleur ik op afstand via ftp een nzb file naar de schijf en rossen maar :)
Erg intersant en leuk alternatief als dataserver in huis?
Geen PC hoeft te draaien, ik leg dat ding in de meterkast en overal is 500gb beschikbaar. Ook nog 1Gbps dus misschien is het streamen van HD materiaal mogelijk?

iMac 27" i7-870,12GB,500GB SSD, MBPr i7-3615, 8GB, 256GB SSD.

• anandus
  • Niet online
quote:
GeeMoney schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:44:
[...]

Hmm HellaNZB is commandline based en niet echt zwaar, zou je daar eens naar kunnen kijken?? dan pleur ik op afstand via ftp een nzb file naar de schijf en rossen maar :)
Ben ermee bezig.
Moet eerst Python installeren en compilen, gaat overigens prima :)
Zal daarna HellaNZB proberen. Heb je een NZB-bestandje voor me (of hoe dat ook werkt, heb nóóit iets in die richting gedaan).
quote:
Erg intersant en leuk alternatief als dataserver in huis?
Geen PC hoeft te draaien, ik leg dat ding in de meterkast en overal is 500gb beschikbaar.
Yups, daar gebruik ik het voor, dataserver en downloadmachine. Verbruikt lekker weinig stroom en draait 24/7. Stuk beter dan een oud pctje. En je hoort hem zo goed als niet (bij mij zeker niet omdat-ie in de meterkast staat :P )
quote:
Ook nog 1Gbps dus misschien is het streamen van HD materiaal mogelijk?
Nou, ik geloof dat de performance van de schijf tegenvalt, weet niet precies hoe, maar er is ergens een slordige design-beslissing gemaakt zodat de hardeschijf-output niet boven de 10Mb/s (ofzo) uitkomt.
(Weet niet precies, maar het is niet heel hoog) Lekker handig is zo'n Gigabitverbinding dan :X

• Resistor
  • Registratie: april 2001
  • Niet online

Resistor

Resistance is not Futile!

quote:
anandus schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:06:
[...]
<knip>
[...]
Nou, ik geloof dat de performance van de schijf tegenvalt, weet niet precies hoe, maar er is ergens een slordige design-beslissing gemaakt zodat de hardeschijf-output niet boven de 10Mb/s (ofzo) uitkomt.
(Weet niet precies, maar het is niet heel hoog) Lekker handig is zo'n Gigabitverbinding dan :X
100Mb is slordig gezegd zo'n 10MB/s, een schijf doet zo'n 40MB als hij niet zo best is. Oftwel: een 100Mb is te klein, de 1000Mb is te ruim, maar toch 4x zo snel als de 100Mb.

Ik kan niet geloven dat ze de schijf zo langzaam maken, volgens mij is de schijf altijd sneller dan een 100Mb verbinding, dus hebben ze een 1000Mb verbinding genomen.

Resistor wijzigde deze reactie 11-10-2007 11:14 (11%)

Wisdom comes with the years, knowing what to do comes in an instant.

• LeGato23
  • Niet online

LeGato23

quote:
Funpluggen is het gebruik van alternatieve software.
Zie bijvoorbeeld deze site http://wiki.dns323.info/howto:fun_plug voor de D-Link DNS-323 funplug

Na wat zoekwerk lijkt het erop dat de Western Digital My Book World Edition II ook voorzien kan worden van allerlei alternatieve software.

LeGato23 wijzigde deze reactie 11-10-2007 13:55 (6%)

• Rainmaker
  • Laatst online: 00:52
quote:
GX schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:12:
[...]

Alleen indien ze aangepaste GPL-software draaien; maar dat weten we niet. Ik kan het op hun site overigens ook niet vinden.

edit:
Uit de usermanual:

[...]
Die vind ik ook leuk :)

Alleen:
quote:
ote: The GPL source code is also available on CD. Please fill out the software CD request form and allow 4-6 weeks for delivery. Processing, shipping and handling charges may apply.

Download WD-GPL-v1.18.tar.bz2 (Source Code) (400 MB)
Legal Disclaimer: To provide you with faster and reliable downloads WD has partnered with Mirror Image. By clicking on the download link you agree to Mirror Image's Acceptable Use and Privacy Policy
400MB?? Hebben ze er extra rotzooi ingedaan zodat het niet zo makkelijk te downloaden is ofzo?

If it jams, force it. If it breaks, it needed replacing anyway.

• mithras
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

mithras

Ik blog over ZF

Klinkt als een zeer interessant dingetje! Op dit moment wil ik eigenlijk een externe opslag voor 300GB en een plekje voor een backup (100GB). Daarnaast connect ik nogal eens vanaf buiten (ssh/sftp) om bij een grote share van het netwerk te komen, waar ik liever niet mn pc continu voor aan heb staan.

Tot slot lijkt het iets leuks om als test-server te draaien voor mn cms, maar ik weet niet of de cpu+ram voldoende is om een simpele http/php/mysql combi te draaien. Kan iemand misschien daar iets nuttigs over zeggen?

Als ik het zo bekijk zal het ding (als ik hem koop) ingericht worden met de extra pakketten: vim, cifs, lighthttpd, mysql, php. Doen deze pakketten hem de nek om of niet?

• GX

GX

Nee.

quote:
Rainmaker schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:42:
[...]

Die vind ik ook leuk :)

Alleen:

[...]

400MB?? Hebben ze er extra rotzooi ingedaan zodat het niet zo makkelijk te downloaden is ofzo?
Waarschijnlijk is het gewoon de hele distributie die ze er op draaien, daarnaast is 400 MB niet echt een probleem, toch?

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hmm wat ik even zo snel niet kan vinden, wat voor processor zit erin?
Klinkt namelijk wel erg interressant :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Christoph
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
quote:
Atlas schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:35:
Hmm wat ik even zo snel niet kan vinden, wat voor processor zit erin?
Klinkt namelijk wel erg interressant :)
De Mybook draait op een 200Mhz ARM processor en heeft 32Mb geheugen aan boord.

Ongeveer de 3de zin in de openingspost.

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hmm oops, ik moet leren lezen, en niet meteen linkjes naar andere pagina's openen :P
Maar dit is wel een heel erg interressant apparaat. Samba en Apache erop en je komt een heel einde.

Het zou me ook niets verbazen als er ook een seriele poort ergens op de PCB zit zodat je leuke dingen met IO poorten kunt doen.
Dan ben je voor ~25 watt klaar met je webservertje :D

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Crackh34d
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 04-04 12:48
Is het niet interessanter om een router te pakken met USB en daar linux op te zetten? Dan heb je router/storage/webserver/etc ineen.

• anandus
  • Niet online
quote:
Crackh34d schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:09:
Is het niet interessanter om een router te pakken met USB en daar linux op te zetten? Dan heb je router/storage/webserver/etc ineen.
Je hebt helemaal gelijk.
Ik ben op dit dingetje gekomen omdat ik dat dus wilde doen (op de befaamde Linksys WRT-GL). Jammer is dat de ROM-ruimte heel beperkt is waardoor je er weinig mee kan, maar met wat solderen enzo kan je er een SD-kaartje op maken en heb je meer ruimte.
(Helaashoud ik niet van solderen :P )

Bij dit dingetje daarentegen heb je in principe 500Gb, dus genoeg ruimte voor progjes en de extra swapruimte komt ook van pas.

Het mooie van dit dingetje is dat je niet je handen vies hoeft te maken (itt tot een SD-kaartje solderen).

Verder zijn de specs van de Linksys en dit dingetje ongeveer hetzelfde (200Mhz en 32Mb RAM), geloof ik.

Daarnaast is Linksys+500Gb+HD-casing net zo duur of duurder dan de Mybook (al route-ie (nog ;) ) niet).
quote:
mithras schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:58:
Als ik het zo bekijk zal het ding (als ik hem koop) ingericht worden met de extra pakketten: vim, cifs, lighthttpd, mysql, php. Doen deze pakketten hem de nek om of niet?
Van wat ik begrijp draait dat allemaal (lighttpd zit standaard geïnstalleerd, daar draait de webUI op).
Maar het hangt er natuurlijk vanaf wát je met php en die database uit gaat spoken natuurlijk ;)
quote:
GeeMoney schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:44:
[...]

HellaNZB installeert prima, al had ik ook Python (werkt prima!), zope, rar, par en twisted moeten installeren.

Maar om te testen heb ik dus een nzb-bestandje nodig (weet niet precies wat dat is).

Maar hij installeert prima, in ieder geval (alles is gecompiled terwijl rtorrent in screen gewoon doordraaide ;) )

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

u_nix_we_all

spreekt sowieso geen Duits

Dit lijkt me een interressant apparaat, maar als ik zo de gebruikershandleiding lees, lijkt het erop dat je hem voor het eerste gebruik moet configureren met behulp van een windows tooltje. En dat zal hier niet gaan lukken vrees ik. Mijn vraag is nu dus: kan ik er ook wat mee in een omgeving zonder windows ? Zodra ik er met ssh op kan is het geen probleem, maar heb je windows nodig om zo ver te komen ?

Wie terrabyte zegt, is een neptweaker. Of zeg je ook megga- , gigga- en killo-bytes ? PSN: jaap_10

• anandus
  • Niet online
quote:
u_nix_we_all schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:41:
Dit lijkt me een interressant apparaat, maar als ik zo de gebruikershandleiding lees, lijkt het erop dat je hem voor het eerste gebruik moet configureren met behulp van een windows tooltje. En dat zal hier niet gaan lukken vrees ik. Mijn vraag is nu dus: kan ik er ook wat mee in een omgeving zonder windows ? Zodra ik er met ssh op kan is het geen probleem, maar heb je windows nodig om zo ver te komen ?
Dat Windows-tooltje is alleen als je 'Mionet' gebruikt. wat je niet wil.
Nee, ik heb alleen Linux hier, gaat prima ;)

Mionet is soort FTP-iets ofzo. Van Western Digital zelf. Niet de moeite waard.

• mithras
  • Niet online

mithras

Ik blog over ZF

Waarom zou je kiezen voor een ftp achtige constructie als je hem als share in je (Windows) netwerk kan hangen :? Dat ding is toch bedoeld voor intranet dataopslag, dus waarom zou je dan voor Mionet gaan (ook al heb je Windows)?

• anandus
  • Niet online
quote:
mithras schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:02:
Waarom zou je kiezen voor een ftp achtige constructie als je hem als share in je (Windows) netwerk kan hangen :? Dat ding is toch bedoeld voor intranet dataopslag, dus waarom zou je dan voor Mionet gaan (ook al heb je Windows)?
dat is 'World Edition' gedeelte, overal terwereld bij je data enzo. Ik heb het ook niet bedacht, maarja :P

• mithras
  • Niet online

mithras

Ik blog over ZF

Ben ik blij dat ik Linux draai en dan overal ter wereld en zonder extra omslachtige programma's gewoon de hele zut kan mounten via ssh :p

• _Richie_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
quote:
anandus schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:22:

[...]
HellaNZB installeert prima, al had ik ook Python (werkt prima!), zope, rar, par en twisted moeten installeren.

Maar om te testen heb ik dus een nzb-bestandje nodig (weet niet precies wat dat is).

Maar hij installeert prima, in ieder geval (alles is gecompiled terwijl rtorrent in screen gewoon doordraaide ;) )
www.binsearch.info

Kun je zelf nzb bestandjes maken...

• Exirion
  • Laatst online: 14:08

Exirion

Gadgetfetisjist

quote:
Resistor schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:12:
Ik kan niet geloven dat ze de schijf zo langzaam maken, volgens mij is de schijf altijd sneller dan een 100Mb verbinding, dus hebben ze een 1000Mb verbinding genomen.
Het is niet de schijf die het probleem is. Het is gewoon het feit dat ze er een crappy 200MHz ARM in hebben gezet en dit soort systeempjes trekken vooral met FAT32 (op het filesystem van een externe schijf) en Samba (als protocol richting de buitenwereld) redelijk wat load. Als je performance wilt kun je beter uitkijken naar een serieuze NAS waar een ARM op 400 of 500MHz in zit. Dan heb je vaak ook al 128MB geheugen ipv de 32MB die ze hier in hebben gezet.
quote:
Atlas schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:43:
Hmm oops, ik moet leren lezen, en niet meteen linkjes naar andere pagina's openen :P
Maar dit is wel een heel erg interressant apparaat. Samba en Apache erop en je komt een heel einde.
Neem dan Lighttpd icm sqlite (ipv Apache en MySQL) :)
quote:
Het zou me ook niets verbazen als er ook een seriele poort ergens op de PCB zit zodat je leuke dingen met IO poorten kunt doen.
Dat kon jaren geleden al met een Asus WL500g (MIPS, 32MB) of een Linksys NSLU2 (XScale, 32MB) die allebei Linux draaien en als server kunnen dienen.

In het lokale netwerk heb ik een NAS die 18W verbruikt en alle mogelijke services draait die ik me kan wensen, plus dat er Torrentflux op draait voor het downloaden.

Exirion wijzigde deze reactie 13-10-2007 10:09 (42%)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Crackh34d
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 04-04 12:48
Is het nog gelukt met HellaNZB? Dit vind ik namelijk wel interessant

• anandus
  • Niet online
quote:
Crackh34d schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:56:
Is het nog gelukt met HellaNZB? Dit vind ik namelijk wel interessant
Sorry, nog geen tijd gehad, misschien vanavond. Ben beetje ziek op dit moment, dus alles gaat wat stroever...

• EasyShodowRider
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 10-03-2009
Ik ben ook erg geintresseerd naar dat HellaNZB. Kun je dit ook in samenwerking met een webpage bijhouden / volgen?

Ik ben op dit moment ncurses aan het installen en daarna nano.
Daarna kan het tweaken echt beginnen, ik hou jullie ook op de hoogte van mijn bevindingen

Let op : ik heb eerst ncurses moeten installen voordat nano het ging doen... zie hiervoor volgend:

1) wget http://ftp.gnu.org/pub/gnu/ncurses/ncurses-5.6.tar.gz
2) tar zxvf ncurses-5.6.tar.gz
3) cd ncurses-5.6
4) ./configure
5) make (took about 40 minutes)
6) make install

EasyShodowRider wijzigde deze reactie 16-10-2007 21:40 (74%)

• MarcelP102
  • Registratie: juli 2007
  • Niet online
Ik ben ook erg geintresseerd in HellaNZB als je je ervaring zou willen delen zou super zijn:D

• BarthezZ
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Zou voor het builden het niet veel handiger zijn dat via je eigen pc te doen en het dan cross compilen? Iets meer moeite, maar dan duurt het zeker geen 40 minuten om ncruses ofzo te compilen :p

• icyx
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

jongens, kijk ook allemaal eens naar distcc, kan je heel je netwerk als compile-buddie eraan hangen ;)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

• Tom Paris
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:25
Is er ook een mediaserver (zoals TwonkyMedia) beschikbaar voor de MyBook? Van TwonkyMedia zijn wat LinuxARM packages beschikbaar, maar zou een daarvan werken?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• anandus
  • Niet online
quote:
Tom Paris schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:20:
Is er ook een mediaserver (zoals TwonkyMedia) beschikbaar voor de MyBook? Van TwonkyMedia zijn wat LinuxARM packages beschikbaar, maar zou een daarvan werken?
Volgens mij wel, zijn wel meer van dat soort pakketten beschikbaar.

En over HellaNZB, daar moet je even op wachten, ben nu bezig Transmission aan het werkt te krijgen, mijn excuus ;)

Ik ben een enorme Linux-noob, dus als er iets handigs is of iets wat vermeld moet worden in de topicstart, DM me dan! Bedankt!

anandus wijzigde deze reactie 16-10-2007 22:26 (12%)

• EasyShodowRider
kan je de mionet ook van buitenaf benaderen mwet ssh???
ja dus ... ik heb de poort in mij router geforward. maar vanaf thuis kon ik niet met mijn externe ip erin komen (alleen via intern netwerk)
Nu zit ik op me werk, en kan gewoon via externe ip, en de poort opgegeven in me router een ssh verbinding opzetten.

EasyShodowRider wijzigde deze reactie 17-10-2007 07:47 (70%)

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

quote:
icyx schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:20:
jongens, kijk ook allemaal eens naar distcc, kan je heel je netwerk als compile-buddie eraan hangen ;)
Dan moet je alsnog een crosscompiler voor ARM installeren op de machines die je wilt distcc-en. Of je moet toevallig een dikke ARM machine hebben staan die je als buildserver wil laten functioneren, maar dat lijkt me dan weer sterk ;)

• EasyShodowRider
LET OP: deze post word nog aangepast / verbeterd

Het installeren en gebruiken van HellaNZB

Als eerste dient er een ssh verbinding gemaakt te worden, zoals uitgelegd in de start-post. En daarna dient er ingelogd te worden als su.

Een tempory directory maken:
# cd /shares/internal/PUBLIC
# mkdir tmp
# cd tmp

zlib installen:
# wget http://www.zlib.net/zlib-1.2.3.tar.gz
# tar -zxvf zlib-1.2.3.tar.gz
# cd zlib-1.2.3
# ./configure
# make test
# make install

Dan Python installeren (duurt erg lang):
# cd ..
# wget http://www.python.org/ftp/python/2.5.1/Python-2.5.1.tgz
# tar -zxvf Python-2.5.1.tgz
# cd Python-2.5.1.tgz
# ./configure
# make
# make install

En zope interface
# cd ..
# wget http://www.paldo.org/pald...e.interface-3.3.0.tar.bz2
# tar -xvjf zope.interface-3.3.0.tar.bz2
# cd zope.interface-3.3.0
# python setup.py install

Daarna Twisted installeren:
# wget http://tmrc.mit.edu/mirro...TwistedCore-2.5.0.tar.bz2
# wget http://tmrc.mit.edu/mirro.../TwistedWeb-0.7.0.tar.bz2
# tar -xvjf TwistedCore-2.5.0.tar.bz2
# tar -xvjf TwistedWeb-0.7.0.tar.bz2
# cd TwistedCore-2.5.0
# cd ..
# cd TwistedWeb-0.7.0

En uiteindelijk Helanzb:
# cd ..
# wget http://www.hellanzb.com/distfiles/hellanzb-0.13.tar.gz
# tar -zxvf hellanzb-0.13.tar.gz
# cd hellanzb-0.13
# cd /usr/local/etc
# cp hellanzb.conf.sample hellanzb.conf
# nano hellanzb.conf
# stel in nano de gegevens in
# hellanzb.py -D

hellanzb is up and running ...

voor het uploaden via ftp:

1. wget http://chayden.net/mybook/packages/vsftpd.tar.gz
2. tar xfz vsftpd.tar.gz -C /
4. nano /etc/passwd
5. wijzig achter je gebruikersnaam dit:

Redrocker:x:1004:1004:Linux User,,,:/home/Redrocker:/bin/sh
naar:
Redrocker:x:1004:1004:Linux User,,,:/shares/internal/PUBLIC:/bin/sh

3. reboot

nu kun je via ftp files uploaden naar je nzb/daemon.queue en deze word dan gedownload

EasyShodowRider wijzigde deze reactie 30-10-2007 10:07 (115%)

• anandus
  • Niet online
quote:
EasyShodowRider schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:28:
Ik ben op dit moment bezig met de voorbereidingen voor Hellanzb. Op dit moment Python aan het installen (wat duurt dat lang zeg, al een uur bezig). Daarna Twisted istallen.en par2cmdline en rar or unrar.

stappen tot nu toe:
Eerst Python installeren:

1. wget http://www.python.org/ftp/python/2.5.1/Python-2.5.1.tgz
2. tar -zxvf Python-2.5.1.tgz
3. ./configure
4. make
5. make install

Daarna Twisted installeren:
????
Yups :)
Stapje voor stapje :)

Overigens moet je niet vergeten tussen 2 en 3 nog 'cd Python-2.5.1.tgz' te doen :)

En Twisted moet je volgens mij bij 3 en verder:
python setup.py build
python setup.py install

doen maar dat weet ik niet zeker.

Duurt inderdaad een uurtje, maar als je python erop heb kan je een hoop doen :)

Doe je het als user of als superuser? Ik zou het als laatste doen.

anandus wijzigde deze reactie 17-10-2007 11:15 (17%)

• u_nix_we_all
  • Niet online

u_nix_we_all

Ik heb er ook een aangeschaft, hij staat op dit moment lekker torrents te downloaden. 8)

Bij het installeren wel een paar dingetjes tegengekomen:
- Een foutmelding bij de firmware update, dat de "drive is busy" of iets dergelijks. Dit heb ik kunnen oplossen door een connectie te maken naar de smb share, en deze vervolgens weer te verbreken. Daarna lukte het wel.

- Het uitschakelen van mionet heb ik gedaan door een "exit 0" in het startscript /etc/init.d/mionet.sh te zetten.

- ssh permanent maken kun je ook doen door de regel in /etc/inetd.conf actief te maken. Hierdoor wordt sshd door de officiele startscripts gestart, en worden ook de pid files e.d. goed aangemaakt en opgeruimd. Ik denk dat dat mooier is dan in de inittab.

- Installatie van rtorrent: Hier wordt op een gegeven moment een aantal links aangemaakt omdat de libraries niet gevonden worden. Ik heb dat niet gedaan, maar LD_LIBRARY_PATH in het startscript gebruikt. Ik heb er een script voor, hierin staat: "LD_LIBRARY_PATH=/usr/local/lib/ dtach -A /tmp/socket_rtorrent rtorrent". Hiermee zal dtach eerst checken of de sessie bestaat, en daaraan attachen, en anders wordt er een nieuwe gestart.
Ook heb ik een .rtorrent.rc met daarin de locaties voor de downloads en de torrent files. Verder heb ik de optie voor re-hashen van de download wanneer deze klaar is uitstaan, want blijkbaar loopt rtorrent vast bij het hashen van grote bestanden.

Het enige probleem wat ik nog heb, is dat de toegang naar de share via cifs via de user www-data gaat, en ik een andere user gebruik om rtorrent te draaien. Ik heb dus geen schrijfrechten op de share. Als ik de directory chown naar die user, heb ik via SMB weer niet de rechten. Ik moet dus even creatief wat groupen aanmaken en op die manier de rechten gaan delen, maar zover ben ik nog niet gekomen.

TODO: een ftp server installeren, webserver herinirichten en misschien hellaNZB.

u_nix_we_all wijzigde deze reactie 17-10-2007 12:01 (3%)

Wie terrabyte zegt, is een neptweaker. Of zeg je ook megga- , gigga- en killo-bytes ? PSN: jaap_10

• Ralfie165
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21-07 00:32

Ralfie165

Nu met TFT-scherm!

Weet iemand of een Slimserver-software van de Squeezebox (http://www.slimdevices.com) werkt op een WD My Book World Edition?

Op de site http://www.wifisound.nl/ staat dat de NAS systemen van Synology, Tecus en QNAP wel overweg kunnen met de Slimserver-software.
Maar aangezien ik in het bezit ben van een My Book World Edition (500GB) en interesse heb in de aanschaf van een Squeezebox wil ik graag weten of die de muziek kan streamen naar de Squeezebox zonder gebruik van een PC of laptop. Ik heb uitgebreid op Google gezocht, maar kan helaas niks vinden.

Desktop , Laptop

• anandus
  • Niet online
quote:
u_nix_we_all schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:57:
Ik heb er ook een aangeschaft, hij staat op dit moment lekker torrents te downloaden. 8)

Bij het installeren wel een paar dingetjes tegengekomen:
- Een foutmelding bij de firmware update, dat de "drive is busy" of iets dergelijks. Dit heb ik kunnen oplossen door een connectie te maken naar de smb share, en deze vervolgens weer te verbreken. Daarna lukte het wel.
Klopt, is beetje suf
quote:
- Installatie van rtorrent: Hier wordt op een gegeven moment een aantal links aangemaakt omdat de libraries niet gevonden worden. Ik heb dat niet gedaan, maar LD_LIBRARY_PATH in het startscript gebruikt. Ik heb er een script voor, hierin staat: "LD_LIBRARY_PATH=/usr/local/lib/ dtach -A /tmp/socket_rtorrent rtorrent". Hiermee zal dtach eerst checken of de sessie bestaat, en daaraan attachen, en anders wordt er een nieuwe gestart.
Je kan ook screen gebruiken ipv dtach :)
quote:
Ook heb ik een .rtorrent.rc met daarin de locaties voor de downloads en de torrent files. Verder heb ik de optie voor re-hashen van de download wanneer deze klaar is uitstaan, want blijkbaar loopt rtorrent vast bij het hashen van grote bestanden.
!!!
Hoe heb je dat gedaan? Bij mij loopt-ie telkens vast met grote bestanden hashen :(
quote:
Het enige probleem wat ik nog heb, is dat de toegang naar de share via cifs via de user www-data gaat, en ik een andere user gebruik om rtorrent te draaien. Ik heb dus geen schrijfrechten op de share. Als ik de directory chown naar die user, heb ik via SMB weer niet de rechten. Ik moet dus even creatief wat groupen aanmaken en op die manier de rechten gaan delen, maar zover ben ik nog niet gekomen.
Keep me up to date!

Ikzelf ben nog bezig met transmission te installeren, alleen lukt het met niet helemaal op bij transmission.cgi te komen, maar ik moet eigenlijk gewoon een keer weer paar uurtjes knutselen (mijn leven is nogal hectisch, atm)

• EasyShodowRider
quote:
ja ... ik edit maar telkens mijn post als ik weer wat verder ben, anders vergeet ik wat ik allemaal precies heb gedaan :)
quote:
Overigens moet je niet vergeten tussen 2 en 3 nog 'cd Python-2.5.1.tgz' te doen :)
Ik neem aan dat als je hiermee bezig gaat wel iets van linux snapt ...
quote:
En Twisted moet je volgens mij bij 3 en verder:
python setup.py build
python setup.py install

doen maar dat weet ik niet zeker.

Duurt inderdaad een uurtje, maar als je python erop heb kan je een hoop doen :)
klopt /...maar zover ben ik nog niet ... ik krijg een error dat hij zope nodig heeft. Als ik nu Zope3.3.0 erop zet, dan kan hij niet overweg met Python2.5.1. Is er een zope verise die dat wel kan?
quote:

Doe je het als user of als superuser? Ik zou het als laatste doen.
ik alles als su (superuser)

EasyShodowRider wijzigde deze reactie 17-10-2007 13:06 (24%)

• anandus
  • Niet online
quote:
EasyShodowRider schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:03:
klopt /...maar zover ben ik nog niet ... ik krijg een error dat hij zope nodig heeft. Als ik nu Zope3.3.0 erop zet, dan kan hij niet overweg met Python2.5.1. Is er een zope verise die dat wel kan?
Niet zope, maar zope-interface

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

quote:
deadinspace schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:42:
[...]

Dan moet je alsnog een crosscompiler voor ARM installeren op de machines die je wilt distcc-en. Of je moet toevallig een dikke ARM machine hebben staan die je als buildserver wil laten functioneren, maar dat lijkt me dan weer sterk ;)
Ja, dat is waar :). Maar uiteindelijk is een leuk thuisnetwerkje toch al sneller dan een cross compile op een enkele andere pc. Tenminste, hier thuis wel met een e 6600 en een amd 3500 tegenover een eventuele cross compile op mijn 1.73 ghz mobile processortje in mn laptop :)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

• anandus
  • Niet online
Ik weet dus weinig van Linux en compilen enzo, maar ik compile op mijn Mybook, omdat ik bang ben dat-ie anders ervanuitgaat dat er libraries of dependancies zijn die niet op de Mybook staan.
(GTK, bijv :P )

Of lul ik gewoon in de ruimte? :P

• EasyShodowRider
quote:
Inderdaad Zope-interface _/-\o_

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

quote:
Atlas schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:43:
Heb het idee dat je dan beter een Epia systeem in elkaar kan draaien, mits je er wat geld voor over hebt (Of 2e hands koopt)
Die zijn ongeveer net zo zuinig (idle zelfs ~10 watt), een stuk sneller, kunnen meer geheugen hebben, en je kan zelf wat hdd's toevoegen.
Neemt niet weg dat, als je een WD World Edition hebt, dit geen leuke oplossing is.

En ipv HellaNZB zou je ook eens kunnen kijken naar SABnzbd, maar denk dat je geen repair en extract moet uit gaan voeren via dat ding :)

Blog items | Last song played: Ed Sheeran - Don't
2014-07-03 - Banana PI – My first impressions
2013-11-07 - OpenWRT en XS4ALL/KPN
2013-05-12 - Meterstanden

• Sendy
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
quote:
Ralfie165 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:21:
Weet iemand of een Slimserver-software van de Squeezebox (http://www.slimdevices.com) werkt op een WD My Book World Edition?

Op de site http://www.wifisound.nl/ staat dat de NAS systemen van Synology, Tecus en QNAP wel overweg kunnen met de Slimserver-software.
Maar aangezien ik in het bezit ben van een My Book World Edition (500GB) en interesse heb in de aanschaf van een Squeezebox wil ik graag weten of die de muziek kan streamen naar de Squeezebox zonder gebruik van een PC of laptop. Ik heb uitgebreid op Google gezocht, maar kan helaas niks vinden.
Slimserver lijkt te zijn gemaakt in perl. Als je dus perl hebt op je My Book (of je zet 't erop) zou het moeten werken.
quote:
anandus schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:15:
Ik weet dus weinig van Linux en compilen enzo, maar ik compile op mijn Mybook, omdat ik bang ben dat-ie anders ervanuitgaat dat er libraries of dependancies zijn die niet op de Mybook staan.
(GTK, bijv :P )

Of lul ik gewoon in de ruimte? :P
Een cross-compiler en alle dependencies installeren is niet direct eenvoudig te noemen. Je kan dus best gelijk hebben. Je kan vaak wel met opties (of een beetje hacken) voorkomen dat er libraries gebruikt worden die je niet hebt op je MyBook maar wel in je cross-compiler. Maar dat is meestal ook niet heel makkelijk.

• Exirion
  • Laatst online: 14:08

Exirion

Gadgetfetisjist

quote:
Sendy schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:30:
Maar dat is meestal ook niet heel makkelijk.
Kwestie van zoveel mogelijk statisch linken :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• u_nix_we_all
  • Niet online

u_nix_we_all

quote:
anandus schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:32:
[...]
Je kan ook screen gebruiken ipv dtach :)
Ja, maar dtach is een stuk lichter volgens mij, en dat werkt prima. Ik heb gewoon de software gebruikt die op die pagina stond.
[...]
quote:
!!!
Hoe heb je dat gedaan? Bij mij loopt-ie telkens vast met grote bestanden hashen :(

[...]
Bij mij loopt ie ook vast daarop. Gewoon zorgen dat je niet herstart, als je grote files aan het downloaden bent. Ik kan er nu niet bij, maar volgens mij heb ik "check-hash=no" erin gezet. Zoek even op de rtorrent manpages.
Overigens moet ik nog zien of het nu beter gaat, als het goed is is er vanavond een 2GB bestand binnen, waarop hij gisteren crashde toen hij de hash ging herberekenen nadat de download compleet was.

• anandus
  • Niet online
quote:
u_nix_we_all schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:35:
Bij mij loopt ie ook vast daarop. Gewoon zorgen dat je niet herstart, als je grote files aan het downloaden bent. Ik kan er nu niet bij, maar volgens mij heb ik "check-hash=no" erin gezet. Zoek even op de rtorrent manpages.
Overigens moet ik nog zien of het nu beter gaat, als het goed is is er vanavond een 2GB bestand binnen, waarop hij gisteren crashde toen hij de hash ging herberekenen nadat de download compleet was.
Keep me up to date, bij mee werkte dat trucje niet (al had ik niet 'check-hash' geprobeerd).

Ben nog steeds aan het frummelen met Transmission :P

• Xof
  • Laatst online: 28-07 15:21
Iedereen heeft het hier over Hellanzb, maar Ninan is veel beter hiervoor. (en ook veel gebruiksvriendelijker)

Apache installeren + Ninan installeren en dan kun je vanaf elke locatie op de wereld (;)) op je PC leechen.. handig als je op je werk zit en toch ff snel iets wil leechen :)

http://ninan.sourceforge.net/images/downloading.gif

Edit: Apache is niet nodig, foutje van mij :)

Xof wijzigde deze reactie 25-11-2007 20:51 (22%)

Gigabyte GA-EX58-UD5 | Intel Core I7 920 | Asus Geforce 8800GTX | 6GB OCZ DDR3 PC3-12800 | 2x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | Windows Vista Business x64

• EasyShodowRider
quote:
Xof schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:40:
Iedereen heeft het hier over Hellanzb, maar Ninan is veel beter hiervoor. (en ook veel gebruiksvriendelijker)

Apache installeren + Ninan en dan kun je vanaf elke locatie op de wereld (;)) op je PC leechen.. handig als je op je werk zit en toch ff snel iets wil leechen :)

[afbeelding]
komt tie nu mee :)

• anandus
  • Niet online
quote:
Ja, my thoughts exactly :P
Al dat gedoe ;)
Maar je leert wel in sneltreinvaart Linux-commands ;)

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Zelf vind ik hellanzb > ninan. Hellanzb gaat veel beter om met resources (handig ivm het systeem waar het nu op draait). Verder is apache ook geen licht programma, wat je toch weer extra nodig hebt om die web-interface te runnen. Als laatste kan je hellanzb ook altijd vanaf je werk / school bedienen, gewoon zorgen dat je via ftp / ssh van de buitenwereld bereikbaar ben. Je kan zelfs nog een script in elkaar bouwen wat nzb's van je mail afhaalt, en die in de hellanzb queue gooit (dus email naar hellanzb@thuis.nl is zorgt dat de nzb gedwonload word bijvoorbeeld).
Als het echt nog moet ,heeft hellanzb ook nog een webinterface die op python draait, die heeft geen apache nodig.

• EasyShodowRider
heeft iemand al hellanzb werkend? ik krijg nu weer de error (als ik hellanzb.py intik)
ImportError: No module named zlib
Nadat ik zlib heb geinstalleerd versie 1.2.3 nog steeds zelfde error

moet je nog rar installeren ofzo? dat kan ik nergens vinden ...

EasyShodowRider wijzigde deze reactie 17-10-2007 18:56 (35%)

• Xof
quote:
icyx schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:10:
Zelf vind ik hellanzb > ninan. Hellanzb gaat veel beter om met resources (handig ivm het systeem waar het nu op draait). Verder is apache ook geen licht programma, wat je toch weer extra nodig hebt om die web-interface te runnen. Als laatste kan je hellanzb ook altijd vanaf je werk / school bedienen, gewoon zorgen dat je via ftp / ssh van de buitenwereld bereikbaar ben. Je kan zelfs nog een script in elkaar bouwen wat nzb's van je mail afhaalt, en die in de hellanzb queue gooit (dus email naar hellanzb@thuis.nl is zorgt dat de nzb gedwonload word bijvoorbeeld).
Als het echt nog moet ,heeft hellanzb ook nog een webinterface die op python draait, die heeft geen apache nodig.
Daar heb je inderdaad wel weer gelijk in, maar het is wel meer moeite om dat voor elkaar te krijgen met Hellanzb. Qua resources merk je er volgens mij vrij weinig van.

Hellanzb heb ik van mijn server afgegooid nadat het te vaak voorkwam dat de bestanden niet goed gedownload werden. Bij Ninan heb ik hier geen last van en vind het erg lekker werken :)

Ninan draait volgens mij op een superlichte versie van Apache.. hij draait dan ook op een andere poort dan poort 80. (waar mijn normale Apache staat)

Maar het is iig een interessante schijf, zo kun je hem mooi goedkoop als server laten draaien. Het automatisch laten parren/rarren kunnen we beter niet doen lijkt mij ;)
quote:
EasyShodowRider schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:49:
heeft iemand al hellanzb werkend? ik krijg nu weer de error (als ik hellanzb.py intik)
ImportError: No module named zlib
Nadat ik zlib heb geinstalleerd versie 1.2.3 nog steeds zelfde error

Python moet gecompileerd worden met zlib support, dat zal je wel niet gedaan hebben :)
Python opnieuw configureren + compileren is de oplossing (nu je zlib geinstalleerd hebt)

Xof wijzigde deze reactie 17-10-2007 19:33 (15%)

Gigabyte GA-EX58-UD5 | Intel Core I7 920 | Asus Geforce 8800GTX | 6GB OCZ DDR3 PC3-12800 | 2x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | Windows Vista Business x64

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

quote:
Xof schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:31:
[...]

Hellanzb heb ik van mijn server afgegooid nadat het te vaak voorkwam dat de bestanden niet goed gedownload werden. Bij Ninan heb ik hier geen last van en vind het erg lekker werken :)
Hmm, apart. Zelf heb ik namelijk nog nooit meegemaakt dat iets niet goed gedownload is.
quote:
Maar het is iig een interessante schijf, zo kun je hem mooi goedkoop als server laten draaien. Het automatisch laten parren/rarren kunnen we beter niet doen lijkt mij ;)
Zeker, ik ben helemaal met je eens dat het interessant is. Zelf misschien ook een keer naar kijken als ik mijn Asus EEE pc heb gekocht (wat ik nog steeds moet doen :p). En auto par en auto unrar kan wel, ik denk alleen dat je bij een flinke par repair wel de tijd nodig heb... :+

• anandus
  • Niet online
quote:
EasyShodowRider schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:49:
http://www.rarsoft.com/download.htm :P

• EasyShodowRider
quote:
Python moet gecompileerd worden met zlib support, dat zal je wel niet gedaan hebben :)
Python opnieuw configureren + compileren is de oplossing (nu je zlib geinstalleerd hebt)
ik heb nu hellanzb aan het draaien ... alleen nog even testen.
kijk voor mijn post op page 2 voor de instructies

• EasyShodowRider
quote:
ja dat heb ik gedaan .. staat er ook op enzo.
maar je hoeft geen ./configure make make install te doen?
boeiend eigenlijks .. doe ik wel op mijn eigen pc...

belangrijke vraag:

hoe voeg je hellanzb toe aan je init.d ?
gewoon een regeltje met het path naar hellanzb.py toevoegen?

EasyShodowRider wijzigde deze reactie 17-10-2007 21:28 (25%)

• u_nix_we_all
  • Niet online

u_nix_we_all

Die rar is alleen een x86 executable, dat gaat niet werken denk ik. Zal sowieso lastig worden, source voor rar, of een arm binary

Mijn torrents zijn nog niet klaar, ik dacht dat ik een grotere file (2GB) erbij had zitten, maar niet dus. Ik heb nu eentje van 1.4 en van 4 GB aanstaan, maar ik heb maar een 2 Mb/s lijntje dus dat zal wel morgen (avond) worden voordat ik weet of dat goed gaat ;)

Nu maar eens gaan kijken of ik hem ook kan gaan gebruiken als webcam servertje, met een usb webcammetje.
En dan denk ik dat ik toch me cross-compileer omgeving maar weer eens ga optuigen, anders schiet het echt niet op met die kernel modules.:z

oh shit ik heb helemaal geen webcam meer, die is stuk, da's waar ook

edit:
Ik heb in mijn .rtorrent.rc deze regel om de hash check niet uit te voeren:
code:
1
2
3
# Check hash for finished torrents. Might be usefull until the bug is
# fixed that causes lack of diskspace not to be properly reported.
check_hash = no

u_nix_we_all wijzigde deze reactie 17-10-2007 21:37 (15%)

• anandus
  • Niet online
quote:
u_nix_we_all schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:32:
Die rar is alleen een x86 executable, dat gaat niet werken denk ik. Zal sowieso lastig worden, source voor rar, of een arm binary
Nee, je moet natuurlijk wel deze nemen en compilen:
http://www.rarsoft.com/rar/rarlinux-3.7.1.tar.gz
quote:
Mijn torrents zijn nog niet klaar, ik dacht dat ik een grotere file (2GB) erbij had zitten, maar niet dus. Ik heb nu eentje van 1.4 en van 4 GB aanstaan, maar ik heb maar een 2 Mb/s lijntje dus dat zal wel morgen (avond) worden voordat ik weet of dat goed gaat ;)
Maar tot nu toe niet vastgelopen?

• u_nix_we_all
  • Niet online

u_nix_we_all

Nee, niet vastgelopen, maar de grootste file die ik tot nu toe binnen heb is 600 MB. Hiervoor wel problemen gehad met grote files. Maar als je netjes afsluit met crtl-q dan zie ik hem ook niet opnieuw gaan hashen bij opstarten. Dus met een beetje mazzel gaat dit het wel fixen.

Edit:
Oh ja, Anandus, heb jij ook wel een directory voor session files in je rc file staan ? Volgens mij heeft hij deze nodig om bij stoppen/starten de voortgang bij te houden, zodat je niet hoeft te rehashen bij herstarten.

edit again
quote:
Nee, je moet natuurlijk wel deze nemen en compilen:
http://www.rarsoft.com/rar/rarlinux-3.7.1.tar.gz
Nee, daar zit echt geen source in. Alleen x86 binaries en een Makefile voor de make install. :(

u_nix_we_all wijzigde deze reactie 17-10-2007 22:00 (47%)

• u_nix_we_all
  • Niet online

u_nix_we_all

En toen wassie dood ......
rTorrent is weer vastgelopen .... :( :X

• EasyShodowRider
kan je niet dat unrar en par2 uit de hellanzb halen? hij geeft nu bij mij een error bij het unrarren.

error:
ERROR: A problem occured: FatalError: There was a problem during the rar listing, output:
Upon execvpe /usr/*/rar ['/usr/*/rar', 'l', '-y', '-p-', '--', '/shares/*/worms.rar
Taceback (most recent call last):
File "/usr*/process.py", line 757, in __init__
os.execvpe(command, args, environment)
File "/usr/*/os.py

• Jungian
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 13:53
quote:
EasyShodowRider schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:39:
kan je niet dat unrar en par2 uit de hellanzb halen?
Kijk eens naar het configuratiebestand van hellanzb.

@die hele discussie hierboven
hellanzb (CLI) > hellahella > ninan

Jungian wijzigde deze reactie 17-10-2007 23:05 (13%)

0.0

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

quote:
Jungian schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:03:
[...]
hellanzb (CLI) > hellahella > ninan
Zoals ik dus hierboven al zeg ;)

En van hellanzb & rar fout:
in /etc/hellanzb.conf (global) of je user config:
code:
1
2
# Skip unraring during post processing
Hellanzb.SKIP_UNRAR = False

False -> true is geen unrar meer dus

• Frijns.Net
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13:18
Wie heeft het hier eerder getoonde 'Ninan' er al op gezet en aan de praat gekregen?
Is dat een beetje gemakkelijk te installeren?

Deze drive heb ik pas aangeschaft en dat stukje Ninan software ziet er wel zeer geschikt uit.

PC: i5 4670, 8GB, MSI Z87-G43, MSI N760-2GD5/OC. BF3

• EasyShodowRider
quote:
Frijns.Net schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:32:
Wie heeft het hier eerder getoonde 'Ninan' er al op gezet en aan de praat gekregen?
Is dat een beetje gemakkelijk te installeren?

Deze drive heb ik pas aangeschaft en dat stukje Ninan software ziet er wel zeer geschikt uit.
zie mijn post om hellanzb werkend te krijgen ...
ik moet nu nog alleen een webinterface erbij zetten (denk aan ZussaWeb) en dan ben ik helemaal klaar.

• EasyShodowRider
weet iemand hoe het komt dat ik intern wel kan ftp'en (10.0.0.5) poort nr 20
deze ik heb doorgelust in mijn router met extern ip en externe poort nr.
maar daar krijg ik geen ftp op? Niet via explorer en niet via een ftp-prog (Core-FTP)
Als ik dit zelfde doe met ssh doet (ander poortnr) deze het wel...

• u_nix_we_all
  • Niet online

u_nix_we_all

FTP is lastiger, er is passive en active, zie "het grote poortmapping verhaal" in NT.
Je zult in ieder geval poort 21 ipv 20 moeten gebruiken, en een range > 1024

• EasyShodowRider
quote:
u_nix_we_all schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:09:
FTP is lastiger, er is passive en active, zie "het grote poortmapping verhaal" in NT.
Je zult in ieder geval poort 21 ipv 20 moeten gebruiken, en een range > 1024
range > 1024 ??? die snap ik niet
en de poort 21 is voor buitenaf neem ik aan?
want vanaf intern ip met poort 20 is hij gewoon te benaderen

• Scout77
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 28-07 19:34
Sinds een paar dagen heeft mijn broer ook een MyBook. Altijd leuk spelen met de hardware van een ander ;).

Misschien iets voor bij de startpost, het uitzetten van Mionet (wat een ruk-zooi is dat):
Make sure you are in superuser mode
# su
#

Disable mionet. It uses lots of memory. If you really want to securely access your MBWE from anywhere, I strongly recommend using SSH/SFTP.

In order to prevent mionet from starting during boot, edit /etc/init.d/mionet.sh. Comment out this line:

$MIONETD start

Then stop the service:

# /etc/init.d/mionet.sh stop

van hiero

edit: Lijkt erop dat je daarmee ook de //mybookworld verbinding kwijt bent en niet alleen de wereld verbinding. Ben het nog verder aan het bekijken maar voordat iedereen het gaat doen toch even deze waarschuwing :s.

Scout77 wijzigde deze reactie 18-10-2007 22:08 (14%)

Lekker belangrijk

• trukker
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 06-11-2007
is er iemand die dat tooltje voor een klein bedrag voor mij kan doen ik wil graag de mybook als ftp server gaan gebruiken en dat ik zelf een aantal users kan invoeren en toegang geven

mvg trukker

• Blanco88
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 06-05 19:11
Ik heb ook sinds een paar dagen deze schijf, maar ik snap van mionet en heel die WD niks, ik wil die schijf gewoon vol data gooien en met verschillende accounts vrienden van me toegang er tot verlenen, kan iemand me vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg?

Asus P5B Deluxe/Wifi || Duo Core E6750 ||Thermalright Ultra 120 Extreme (2x 120mm fan) || 4x1GB Crucial Ballistix Tracer || 1x 74GB WD Raptor 16MB 2x 250GB Maxtor Diamond 10 16MB || Jetway 8800GT || Samsung 226CW ||

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

quote:
Blanco88 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:28:
Ik heb ook sinds een paar dagen deze schijf, maar ik snap van mionet en heel die WD niks, ik wil die schijf gewoon vol data gooien en met verschillende accounts vrienden van me toegang er tot verlenen, kan iemand me vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg?
mionet eraf knikkeren, <insert FTP-server here> erop zetten, user acces configureren, portmappen en klaar.

• Blanco88
<insert FTP-server here>.. ben niet zo slim he :P

Asus P5B Deluxe/Wifi || Duo Core E6750 ||Thermalright Ultra 120 Extreme (2x 120mm fan) || 4x1GB Crucial Ballistix Tracer || 1x 74GB WD Raptor 16MB 2x 250GB Maxtor Diamond 10 16MB || Jetway 8800GT || Samsung 226CW ||

• Kev0
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online
Misschien kunnen jullie er ook nog een IRC BNC zoals sbnc in doen? :P

Ik heb niet zon snelle PC als jullie maar wel een bazooka voor mijn SNES.

• Blanco88
Haha.. gaan we zo doen.. 8)7

• u_nix_we_all
  • Niet online

u_nix_we_all

Goed nieuws:

Ik heb dit weekeinde mijn libtorrent van 0.11.6 naar 0.11.8 geupgrade.
En vanmorgen was een file van 4.8 GB binnen. Zonder vastlopen !
Voor de zekerheid zal ik vanavond deze file eens opnieuw hashen, maar ik heb het idee dat dit veel stabieler is.
Als het werkt, kan ik die gecompileerde libs wel even online zetten, dat scheelt ruim 3 uur compileren ;)

• Xof
quote:
Blanco88 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 00:24:
<insert FTP-server here>.. ben niet zo slim he :P
Proftpd bijv.

@u_nix_we_all: Geeft wel aan hoe 'snel' de Mybook is :D

• u_nix_we_all
  • Niet online

u_nix_we_all

quote:
Xof schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:04:
[...]
@u_nix_we_all: Geeft wel aan hoe 'snel' de Mybook is :D
Ghehe, ja. Je merkt vooral bij compileren dat die 32 MB veel te weinig is. Voor elk object begint de compiler met ca 90% cpu tijd en 10MB swap in gebruik, maar na verloop van tijd loopt de swap op tot ca 50MB, en krijgt de compiler nog maar 10% cputijd, de rest van de tijd staat de cpu op het swappen te wachten. :X

En dat terwijl ik een (bijna) werkende cross compileer omgeving heb, ik hoef alleen maar de betreffende disk weer in mijn oude laptop te hangen..... 8)7

EDIT !!!!

Ik heb net getest, en ook hashen van een 4.8 GB bestand gaat nu goed !

Dus voor de liefhebbers, ik heb de benodigde files even online gegooid,
om je libtorrent te upgraden doe je (eerst rtorrent stoppen !)
code:
1
2
3
4
5
$ su -
# cd /tmp
# wget http://home.zonnet.nl/hogenberg11/libtorrent.0.11.8.arm.bin.tgz
# cd /
# tar xvzf /tmp/libtorrent.0.11.8.arm.bin.tgz

Let op, ik heb geen links gemaakt vanuit /usr/lib naar de libs in /usr/local/lib, zoals in de orginele instructies (ik gebruik LD_LIBRARY_PATH) , dus kijk even of je opnieuw de softlink moet maken.

Als je nu rtorrent weer start zou er nu libtorrent 0.11.8 bovenin moeten staan. Enjoy ! :Y)

u_nix_we_all wijzigde deze reactie 22-10-2007 20:35 (34%)

• Frijns.Net
Hmm, ik heb dus een nieuwe user gemaakt via de web interface en de hele mio software met user heb ik ook geinstalleerd, en nu probeer ik die url uit te voeren:
http://<internipadres>/auth/firmware_upgrade.pl?fwserver=<usernaam>/mybook/firmware.php

Maar het ding zegt steeds dat er geen nieuwe firmware upgrade is.
Iemand nog een tip?

• u_nix_we_all
  • Niet online

u_nix_we_all

quote:
Frijns.Net schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:49:
Hmm, ik heb dus een nieuwe user gemaakt via de web interface en de hele mio software met user heb ik ook geinstalleerd, en nu probeer ik die url uit te voeren:
http://<internipadres>/auth/firmware_upgrade.pl?fwserver=<usernaam>/mybook/firmware.php

Maar het ding zegt steeds dat er geen nieuwe firmware upgrade is.
Iemand nog een tip?
Kijk nog eens goed naar de url in de TS. Hint: de firmwarehack is gemaak door Martin Hinner ..... ;)

• Xof
Hoe lang duur het hashen van 4,8GB ong? Geeft een beetje een indicatie hoe lang bepaalde dingen duren :D

• Frijns.Net
quote:
u_nix_we_all schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:18:
[...]

Kijk nog eens goed naar de url in de TS. Hint: de firmwarehack is gemaak door Martin Hinner ..... ;)
Ah zo, ja dat zag ik even niet. Thx
Had gedacht dat door het aanmaken van de user je een userdir kreeg waardoor dit lokaal werkte.

• u_nix_we_all
  • Niet online

u_nix_we_all

quote:
Xof schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:40:
Hoe lang duur het hashen van 4,8GB ong? Geeft een beetje een indicatie hoe lang bepaalde dingen duren :D
Ik weet het niet meer precies, het was ergens tussen de 30 en 45 minuten, maar toen was ik verder niets aan het downloaden.Toen ik druk aan het downloaden was (ca 8 torrents aanstaan) deed hij een uur over het hashen van een 700 MB file. Het is dus erg afhankelijk van de processorbelasting (en / of geheugen)

• Xof
Dat valt eerlijk gezegd dan nog wel mee. Dan zou er dus ook geparred kunnen worden binnen een redelijke tijd. (usenet) :)

• Sir Isaac
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 28-07 20:24
quote:
EasyShodowRider schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:37:
weet iemand hoe het komt dat ik intern wel kan ftp'en (10.0.0.5) poort nr 20
deze ik heb doorgelust in mijn router met extern ip en externe poort nr.
maar daar krijg ik geen ftp op? Niet via explorer en niet via een ftp-prog (Core-FTP)
Als ik dit zelfde doe met ssh doet (ander poortnr) deze het wel...
FTP is een complex protocol waarbij verschillende poorten en verbindingen worden gebruikt. Een router moet hier explictiet ondersteuning voor geven: eenvoudig een enkele poort forwarden zoals bij ssh is niet voldoende. Er is op dit punt wel een verschil tussen active and passive ftp, maar hoe dat precies zit weet ik niet. Wikipedia is je vriend.

• Blanco88
Ik heb nu dus mijn WD my book, aangesloten, deze heeft een eigen ip gekregen en heb de schijf ook even een stationsletter gegeven (en geen mionet gebruikt!)
Als je dan het ip van de schijf intypt in je browser kom je in de WD Shared Storage Manager. Daar kun je accounts voor mensen van buiten af, maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat die daadwerkelijk op mijn HDD kunnen komen?
Moet ik dan wat er in de beginpost staat, een SSH acccess op gooien?
Of moet dat gewoon kunnen met die WD Shared Storage Manager.

• EasyShodowRider
Heeft al iemand hem al helemaal opnieuw geinstalleerd, met een eigen Linux? en heeft dit geveolgen op de snelheid van de schijf?

• JvdS
  • Registratie: december 2003
  • Nu online
Eindelijk een goede startpost hierover op GoT, dank hiervoor!

Mijn vraag is: Hoe kan ik voorkomen dat ik per ongeluk de MyBook brick?
Ik heb namelijk al een keer zitten experimenteren en toen kreeg ik het ding niet meer aan.
Waarschijnlijk heb ik tijdens deze stap iets verkeerd gedaan:
quote:
Making sshd permament
In order to get ssh daemon running each time you power-up your MyBook, add the following line to /etc/inittab:
::sysinit:/usr/sbin/sshd
Now reboot your MyBook to see it if works.
Als ik de stappen precies volg, werkt het dan 100%? Of is er mogelijkheid om een pakket te downloaden waardoor hellanzb/bittorrent automatisch wordt geinstalleerd?
Zou super zijn!

• Xof
Of het 100% werkt kan ik je geen antwoord opgeven omdat ik de schijf niet in mijn bezit heb. Maar dingen zoals bittorrent en hellnzb moet je zelf handmatig installeren, hier is geen 'pakket' voor.
Ze moeten gecompileerd worden op je Mybook :)

@Blanco88: Je zult een ftp server moeten installeren.. bijv. Proftpd

• u_nix_we_all
  • Niet online

u_nix_we_all

quote:
JvdS schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:56:
Eindelijk een goede startpost hierover op GoT, dank hiervoor!

Mijn vraag is: Hoe kan ik voorkomen dat ik per ongeluk de MyBook brick?
Ik heb namelijk al een keer zitten experimenteren en toen kreeg ik het ding niet meer aan.
Waarschijnlijk heb ik tijdens deze stap iets verkeerd gedaan:

[...]

Als ik de stappen precies volg, werkt het dan 100%? Of is er mogelijkheid om een pakket te downloaden waardoor hellanzb/bittorrent automatisch wordt geinstalleerd?
Zou super zijn!
Voor zover ik heb kunnen nagaan zijn de instructies die in dit topic te vinden zijn allemaal relatief veilig, behalve dan dat wijzigen van /etc/inittab. Dit bestand is best belangrijk bij het opstarten. Een aantal pagina's terug heb ik een alternatief voor deze stap gegeven, namelijk in het bestand /etc/inetd.conf de regel met ssh activeren door het # teken weg te halen.

Verder zijn er (nog) geen packages voor rtorrent of of hellanzb helaas, je zult dus het hele traject zelf door moeten.

Ik zag dat er voor ftp wel een package gemaakt is, en voor libtorrent heb ik zelf een package gemaakt, zie een aantal posts terug.

Heb je je mybook wel weer aan de praat gekregen btw ?

• JvdS
  • Registratie: december 2003
  • Nu online
quote:
u_nix_we_all schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:19:
[...]
Heb je je mybook wel weer aan de praat gekregen btw ?
Bedankt voor de info, ik ga het toch nog maar een keer proberen.
Nee, ik heb hem weten om te ruilen, was goede service bij die zaak. O-)
Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste

Populair: Nokia Websites en communities Lumia Smartphones Google Laptops Sony Apple Games Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013