Gathering of Tweakers

Quicksearch
Kun je niet gewoon in de winkel gaan passen? Dan weet je gelijk hoe en wat.

Sony DSLR-A200 || Sony DT 18-70 mm F3.5-5.6 || Minolta AF 28-105 F3.5-4.5 || Minolta AF 70-210 F4 Beercan || Sony HVL-F42AM

quote:
nielsgaastra schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:48:
Kun je niet gewoon in de winkel gaan passen? Dan weet je gelijk hoe en wat.
Heb het "nog" niet....besteld... had kunnen zijn dat er mensen zijn met ervaring

Eos 450d + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS (beginner dus)

Gaat het hier om de 17-55 is of de 18-55 is kitlens? Scheelt nogal in formaat...

www.ThomasvanderWillik.com Canon Eos 40D, EF 17-40mm f/4L USM, EF 35mm f/2, EF 50mm f/1.8 II, EF 70-200mm f/4L USM, EF 85mm f/1.8 USM, Speedlite 430EX

quote:
ThomasW schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:29:
Gaat het hier om de 17-55 is of de 18-55 is kitlens? Scheelt nogal in formaat...
sorry de 18-55 is kitlens..

Eos 450d + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS (beginner dus)

Reg. datum: 08 april 2005

quote:
the_nowhereman schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:40:
Vraagje aan "gebruikers"

Slingshot 200 AW

inhoud.
- Eos 450D
- 18-55 IS kitlens
- 55-250 IS
- Zonnekappen
- Asus EEEPC 901

Gaat dat passen ? en dan vooral die asus erbij ?
Nee dat kun je niet kwijt. De slingshot is echt een camera tas zonder extra vakjes voor laptops en dergelijke. De rest pas er prima in!
quote:
Joosie200 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:37:
Review van de Opulent Rooster XL en Jimmy Bo 400:
[afbeelding]
Om jullie een idee te geven van de afmetingen binnenin. Dit is een literpak en zoals je kan zien op de foto blijft er nog ruimte over. Daarnaast een A4 puur voor de hoogte van de top compartment. Zoals je ziet kan ie er net niet helemaal compleet in en volgens mij heeft een A4 een afmeting van 28 x 22 cm o.i.d. dus qua hoogte zou ik zeggen dat het 25 cm
voortaan onthouden..

A4 = 29.7 x 21.0cm
A3 = dubbele A4 dus 42.0 x 29.7cm
A5 = helft A4 dus 14.85 x 21.0cm

Compaq = Computers often make people quite angry!
Nikon D50 + 18-70mm f3.5-4.5G + 70-210mm f4.0 + lensbaby 2.0 + SB-600, handgrip & Sony HC40 DVcam

|{ing Øf ßlitz
Reg. datum: 24 januari 2003

quote:
the_nowhereman schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:40:
Vraagje aan "gebruikers"

Slingshot 200 AW

inhoud.
- Eos 450D
- 18-55 IS kitlens
- 55-250 IS
- Zonnekappen
- Asus EEEPC 901

Gaat dat passen ? en dan vooral die asus erbij ?
moet je anders kijken naar een 350 (met laptopvak) ik weet niet of er een 250 is (met kleiner laptopvak)

"I'm sweating like R. Kelly at a girl scout meeting" | PSN:Denkoyugo

Goed, een update omtrent de Jimmy Bo 400. Een Nikon D80 + 70-300 Nikkor passen er op zichzelf wel in, maar de rits dicht doen kun je vergeten :P Kortom: met een Jimmy Bo 500 zou het net wel lukken, omdat je 1,5 centimeter meer ruimte hebt.

Wat later...
Geen nieuwe post? Dan maar mijn eigen bericht voorzien van een edit.

Om een indruk te geven hoe groot de Naneu Pro Lima is:

http://i11.photobucket.com/albums/a198/_Finalzelda_/P1000512klein.jpg
De lima in mijn eastpak Dodger met een inhoud van 24 liter

http://i11.photobucket.com/albums/a198/_Finalzelda_/P1000513klein.jpg
Vooraanzicht van de Lima

http://i11.photobucket.com/albums/a198/_Finalzelda_/P1000514klein.jpg
Onderaan zit een klittenband sluiting, waar weer een vak achter schuil gaat. Kun je prima portemonnaie/GSM/sleutels laten. Verder twee vakken, links de Tokina 12-24, rechts de D80 met een 70-300 VR erop gemonteerd. Beide hebben de zonnekap reversed erop, die 70-300 kan niet anders dan met een reversed zonnekap, die Tokina heeft genoeg ruimte om daar de zonnekap normaal op te zetten. Verder onder het oculair nog grut als blaasbalgje/lensdoppen/lenspen/handleiding.

Al met al is ie ruim genoeg dat ik al mijn foto grut mee kan nemen inclusief body/objectieven/schoonmaakgrut/boekje. Plus nog sleutels/GSM/portemonnaie. En achteraan de tas heb je nog een sleuf waardoor je hem eenvoudig kunt monteren op een trolley tas. Daar zit echter ook een rits verstopt en daarin kun je dus nog een tijdschrift/krant stoppen. Verdraaid veel opbergruimte dus voor zo'n compact shoudertasje :)

Het fijne vind ik, is dat ik hem ook in mijn Eastpak kan stoppen en dan nog ruimte overlaat in de Eastpak om ander spul mee te nemen. Zo kan ik met de Eastpak (waarin dus de Lima zit) en met mijn grote vakantie trolley tas gewoon naar eender vliegveld. Trolley tas inchecken, eastpak (met Lima) mee naar de douane en eenmaal op bestemming kun je de Lima om je schouder gooien, de Eastpak nog volstouwen met eten/drinken/jas/tickets en zodoende de hort op. d:)b

Joosie200 wijzigde dit bericht 23-08-2008 11:47 (79%)

Nikon D80 + Tokina AT-X 124 AF PRO DX + Nikkor 70-300 VR | leuk voor ooit er bij: Tamron 17-50 f/2.8

Lost in Confusion

quote:
Joosie200 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:11:
Goed, een update omtrent de Jimmy Bo 400. Een Nikon D80 + 70-300 Nikkor passen er op zichzelf wel in, maar de rits dicht doen kun je vergeten :P Kortom: met een Jimmy Bo 500 zou het net wel lukken, omdat je 1,5 centimeter meer ruimte hebt.

Wat later...
Geen nieuwe post? Dan maar mijn eigen bericht voorzien van een edit.

Om een indruk te geven hoe groot de Naneu Pro Lima is:

[afbeelding]
De lima in mijn eastpak Dodger met een inhoud van 24 liter

[afbeelding]
Vooraanzicht van de Lima

[afbeelding]
Onderaan zit een klittenband sluiting, waar weer een vak achter schuil gaat. Kun je prima portemonnaie/GSM/sleutels laten. Verder twee vakken, links de Tokina 12-24, rechts de D80 met een 70-300 VR erop gemonteerd. Beide hebben de zonnekap reversed erop, die 70-300 kan niet anders dan met een reversed zonnekap, die Tokina heeft genoeg ruimte om daar de zonnekap normaal op te zetten. Verder onder het oculair nog grut als blaasbalgje/lensdoppen/lenspen/handleiding.

Al met al is ie ruim genoeg dat ik al mijn foto grut mee kan nemen inclusief body/objectieven/schoonmaakgrut/boekje. Plus nog sleutels/GSM/portemonnaie. En achteraan de tas heb je nog een sleuf waardoor je hem eenvoudig kunt monteren op een trolley tas. Daar zit echter ook een rits verstopt en daarin kun je dus nog een tijdschrift/krant stoppen. Verdraaid veel opbergruimte dus voor zo'n compact shoudertasje :)

Het fijne vind ik, is dat ik hem ook in mijn Eastpak kan stoppen en dan nog ruimte overlaat in de Eastpak om ander spul mee te nemen. Zo kan ik met de Eastpak (waarin dus de Lima zit) en met mijn grote vakantie trolley tas gewoon naar eender vliegveld. Trolley tas inchecken, eastpak (met Lima) mee naar de douane en eenmaal op bestemming kun je de Lima om je schouder gooien, de Eastpak nog volstouwen met eten/drinken/jas/tickets en zodoende de hort op. d:)b
Thanks! Handige foto's. Zit nu te twijvelen om gewoon een Alpha en een Lima te bestellen. Voor de prijs hoef je het niet te laten. De Alpha als ik echt een hele dag weg ben, en de Lima voor de kleine tripjes.

Mwroarp

Te vroeg

Begin juni heb ik een LowePro Fastpack 350 gekocht. Na wat puzzelen kreeg ik er in het onderste fotocompartiment het volgende in:
  • Nikon D70
  • Sigma 80-400mm f/4.5-5.6 EX OS APO
  • Tamron SP AF28-75/2.8 XR Di LD Aspherical (IF) Macro
  • Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4
  • Nikkor 50mm f/1.8 AF
  • Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G ED-IF AF-S DX
  • Panasonic NV-GS180 videocamera
Met de voetnoot dat alleen een selectie van dit spul direct via de zijkant toegankelijk is. Een Toshiba Satelite P200 17" laptop kan plaatsnemen in het laptop compartiment en kabels, acculaders, extra batterijen, filters, MiniDV-cassettes, CF-kaartjes, blaasbalg en ander schoonmaakspul neemt fijn plaats in het bovenste compartiment.

Helaas blijkt een dergelijk beladen rugzak erg zwaar en hoewel de schouder- en heupbanden een stuk beter zijn als die van mijn Minitrekker AW, wordt het allemaal na een uur toch wel wat zwaar. Dus onder normale omstandigheden neem ik niet alles mee. Als de accu's zijn opgeladen, kunnen de laders thuis of in het hotel blijven. Een laptop heb je onderweg eigenlijk niet nodig en je sensor ga je ook niet in de middel of nowhere even schoonmaken ;) Daarnaast hoeft niet altijd elke objectief mee en is de videocamera ook niet altijd nodig. En dan heb je opeens een zee van ruimte die je kunt gebruiken om een regenjack, voedsel, water en dergelijke mee te nemen. Iets dat niet echt mogelijk is met mijn Minitrekker AW. Daarnaast is de toegang via de zijkant gewoon een feest. Het gemak van een schoudertas en het confort van een rugzak. Tja, wie wil nog meer :)

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Mijn foto's

Reg. datum: 31 oktober 2006

quote:
Toff schreef op zondag 27 juli 2008 @ 00:13:
@rhepius: Ik heb de "4". Daar zit in het hoofdvak: 3 flinke objectieven, incl. reversed hoods, waarvan 2 mounted op 2 bodies, een flitser, een brillenkoker, een PDA en een pakje zakdoekjes ofzo. In het voorvak is voldoende ruimte voor een paar accu's, geheugenkaarten en filters etc. Met alleen een 40D + kitlens is zo'n tas echt veel te groot. Doe jezelf een lol en koop gewoon een tasje waar je huidige gear in past. Altijd handig als je in de toekomst ooit niet alles mee wilt sjouwen en het hoeft niet meer dan 20-25 euro te kosten.
Ik heb in de winkel even gekeken naar de Lowepro Nova 3 AW en die was inderdaad wel een stuk te groot, de Nova 2 vind ik trouwens weer te klein.

Ik wil gelijk een tas kopen waarin ik makkelijk nieuwe uitbreidingen kwijt kan, aangezien ik binnenkort al van plan ben een zoomlens, externe flitser etc te gaan kopen.

Dit moet er uiteindelijk in passen:

Caonon EOS 400D
Battery grip
18-55mm kitlens
Zoomlens, waarschijnlijk een 70-300mm
Externe flitser
Accessoires als filters etc

Het moet een schoudertas zijn, het liefst rond de 70 euro (of goedkoper natuurlijk) :)

Als een van jullie tips heeft hoor ik het graag ;)

Heeft iemand hier al ervaring met de LowePro Vertex 100AW? Dit lijkt me een redelijk ideale rugzak met nog enigsinds compact formaat waar ik mijn kit mee kan meenemen.

Body: Canon 5D - Canon 30D
Glas: EF 17-40/f4 L - EF 24-105/f4 L IS - EF 70-200/f2.8 L IS
Overig: Speedlite 580EX II - BG-E4 grip

Lost in Confusion

Wie weet er nog een ''Slingshot'' type tas, dat er niet uitziet als een cameratas. Je hebt wel de Echo van Naneu Pro, maar daar kun je niet zo makkelijk bij als de Slingshot van Lowepro bijvoorbeeld.

Dus het liefst een modieuze tas, die de functionaliteit heeft van om je tas niet van je rug te halen bij het pakken van je camera.

Mwroarp

Pentax K 10D owner

Ik zit te denken om een nieuwe camera tas te kopen omdat ik binnenkort een grip heb voor mijn k10D.
Ik heb nu een LowePro Slingshot 100 AW en begint nu wel wat krapjes te worden.

Ik heb zelf zitten denken aan een LowePro Slingshot 200 AW en een Tamrax Adventure 7.
Alleen weet ik niet of er in de LowePro ook een camera met grip kan.
Wat er in moet:
- Pentax K10D + grip
- Pentax flitser
- Sigma 70-300mm
- Pentax 50mm
- wat kleine rommel als filters en SD kaartjes

Pentax K 10D || 18-55mm || Sigma 70-300mm || AF 360FGZ || 50mm f/1.4

D3 user

Heb sind kort de Lowepro Flipside 400

Geweldige tas waarbij je spullen toegangkelijk via de rugzijde.
Had eerst een Fastpack maar om mijn spullen te pakken ging hij altijd van mijn rug dus bij mij werkte het fast pakken niet zo :)

Wat zit er allemaal in;

- D3 met 24-70 (zonnenkap erop)
- 70-200 VR
- SB-600
- Converter.
- Berg klein spul (geheugen, batt en diversen)

Daarnaast nog genoeg ruimte voor nog een objectief (12-24)

De riemen verdelen het gewicht goed over de schouders en de heupband is zeer goed af te stellen.
Voorzijde van de tas is voorzien van extra vak waar een trui of een licht regenjack in past.
Aan bijde zijde van de tas zitten vakken voor een flesje drinken.

Statief of 1 poot kan ook mee.

Kortom.........fijne tas waar ik zeer tevreden over ben.

Gr Mike

Mike-Nikon wijzigde dit bericht 01-09-2008 15:40 (8%)

Ik kwam, Ik zag, Ik had geen fototoestel bij.......

quote:
Mike-Nikon schreef op maandag 01 september 2008 @ 15:35:
Heb sind kort de Lowepro Flipside 400

Geweldige tas waarbij je spullen toegangkelijk via de rugzijde.
Had eerst een Fastpack maar om mijn spullen te pakken ging hij altijd van mijn rug dus bij mij werkte het fast pakken niet zo :)

Wat zit er allemaal in;

- D3 met 24-70 (zonnenkap erop)
- 70-200 VR
- SB-600
- Converter.
- Berg klein spul (geheugen, batt en diversen)

Daarnaast nog genoeg ruimte voor nog een objectief (12-24)

De riemen verdelen het gewicht goed over de schouders en de heupband is zeer goed af te stellen.
Voorzijde van de tas is voorzien van extra vak waar een trui of een licht regenjack in past.
Aan bijde zijde van de tas zitten vakken voor een flesje drinken.

Statief of 1 poot kan ook mee.

Kortom.........fijne tas waar ik zeer tevreden over ben.

Gr Mike
Kan je er een foto van maken van de binnenkant?

Ik heb momenteel een Flipside 300, maar die wordt te klein (D60+17-55 f2.8, 2 x flitser, 6 x 4 AA pack,lichtmeter, arctic butterfly, opladers).

www.jzfotografie.eu - Nikon D60, 17-55mm f2.8 ED-IF AF-S, Nikon 50mm f1.8 Series E, Nikon SB-800 & SB-600, LowePro Flipside 300 & Crumpler Pretty Boy 4000 XL bag

D3 user

Foto's van de Flipside 400

http://www.kaartenkado.com/D3/tas01.jpg

http://www.kaartenkado.com/D3/tas02.jpg

Alleen de D3 met de 24-70 is al 270mm lang.

Kwaliteit niet te best maar gemaakt met mijn telefoon.

Mike-Nikon wijzigde dit bericht 01-09-2008 19:48 (11%)

Ik kwam, Ik zag, Ik had geen fototoestel bij.......

quote:
Mike-Nikon schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:41:
Foto's van de Flipside 400

[afbeelding]

[afbeelding]

Alleen de D3 met de 24-70 is al 270mm lang.

Kwaliteit niet te best maar gemaakt met mijn telefoon.
Oke thanks. Kijk daar kan tenminste nog wat in! Zeker op mijn wenslijstje :)

www.jzfotografie.eu - Nikon D60, 17-55mm f2.8 ED-IF AF-S, Nikon 50mm f1.8 Series E, Nikon SB-800 & SB-600, LowePro Flipside 300 & Crumpler Pretty Boy 4000 XL bag

quote:
livestrong schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 19:41:
Ik zit te denken om een nieuwe camera tas te kopen omdat ik binnenkort een grip heb voor mijn k10D.
Ik heb nu een LowePro Slingshot 100 AW en begint nu wel wat krapjes te worden.

Ik heb zelf zitten denken aan een LowePro Slingshot 200 AW en een Tamrax Adventure 7.
Alleen weet ik niet of er in de LowePro ook een camera met grip kan.
Wat er in moet:
- Pentax K10D + grip
- Pentax flitser
- Sigma 70-300mm
- Pentax 50mm
- wat kleine rommel als filters en SD kaartjes
Ik denk dat die spullen wel passen in de Slingshot 200 AW. Ik heb zelf geen grip bij mijn D80, maar hij past zowel verticaal (dus met de grip omhoog) als horizontaal.

Ik heb dit er nu inzitten:
- D80 met Nikkor 180mm f/2.8 AF
- tamron 17-50 f/2.8
- tamron 90mm f/2.8 macro
- Nikkor 50mm f/1.8 AF-D
- Speedlight SB-600
- kabels/accu/filters ed in het voorvak

Er kan zeker nog 1 lens bij die niet langer is dan de 180mm f/2.8 bij (of een imagetank). Persoonlijk zou ik er echter niet meer in doen, omwille van het draagcomfort. Daarnaast heb je nog het vakje aan de bovenkant van de tas, waar een versnapering in past.
Ik weet eigenlijk niet goed of ik 'm hier moet plaatsen of ik het laptoptassentopic :+ .

Ik zoek eigenlijk een tas waar ik zowel mijn MacBook Pro (17") en Nikon D80 in kwijt kan. Voor de Nikon D80 wil ik er sowieso extra accu's de kitlens (18-135) en later nog een zoomlens (300 of 400 mm ongeveer) en macro lens in kwijt kunnen.

Nou vond ik die National Geographic tassen wel tof maar heb totaal geen idee van wat wel en niet pas, ben bang voor een veel te grote of kleine tas aan te schaffen :) .

Wie helpt me?
Je zou ook naar Crumpler Daily XL of XXL kunnen kijken, die zijn enorm in de uitverkoop nu bij Factoryprices op het moment.. toch erg interessant nu!

Heb zelf een paar weken geleden een XL in het rood besteld voor m'n 15,4" laptop en EOS 400D met twee lenzen en alle kabels, acculaders, muis voor laptop enz :)

Ik zou dan voor de XXL moeten gaan omdat anders m'n notebook niet past. Nog een vraagje, ik zit nu bij factoryprices te kijken, maar is dit nou een schoudertas of toch één die op je rug zit?

zwik wijzigde dit bericht 02-09-2008 18:47 (78%)

quote:
Wouter87 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:11:
Je zou ook naar Crumpler Daily XL of XXL kunnen kijken, die zijn enorm in de uitverkoop nu bij Factoryprices op het moment.. toch erg interessant nu!

Heb zelf een paar weken geleden een XL in het rood besteld voor m'n 15,4" laptop en EOS 400D met twee lenzen en alle kabels, acculaders, muis voor laptop enz :)
Past die 15,4" daar comfortabel in, in die XL? Of is dat nogal krap en kan ik beter de XXL kopen?
Zou er praktisch hetzelfde in kwijtmoeten…

wat jij wil, je kunt hem met een soort van extra band half op je rug vastzetten, bijvoorbeeld voor als je op de fiets zit of net wat harder doorloopt, klik je die los dan is het een `gewone schoudertas` alleen dan wel heul groot, maar dat heb je als je naast je laptop ook je dSLR meeneemt. Als je kiest voor een dSLR, dan kies je dus ook een beetje voor sjouwen. Het past wel lekker in één tas, ik vind het heerlijk.. als ik ervoor kies om de andere lens thuis te laten dan pak ik toch sowieso een andere tas..

Wouter87 wijzigde dit bericht 02-09-2008 19:26 (3%)
Reden: laatste regel duidelijker geformuleerd

Ik heb vandaag de Flipside 300 binnengekregen. Morgen gaat hij weer terug. De tas is te smal waardoor ik het smalle vak niet kan gebruiken als ik mijn 50-500 er in heb zitten. Mijn 40D met grip steekt met de hotshoe in mijn rug. en het onderste vakje wordt afgedekt door de achterkant van de tas als de ritssluiting volledig geopend is.

Ik wilde een tas die iets kleiner is dan mijn Fastpack 350, voor als ik geen laptop bij me heb. Deze Flipside is net een paar maatjes te klein. De 400 ziet mij er iets te groot en lomp uit.

Canon 40D + grip | Canon 350D + grip | Canon 10-22 | Canon 50/1.8 | Canon 60/2.8 | Canon 85/1.8 | Sigma 18-200 | Sigma 50-500 | Canon Speedlite 430ex | Lowepro Slingshot 100 & Fastpack 350

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws