Hoofdcategorieën
Topicacties

Centraal Fototas Topic - Deeltje 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 09 augustus 2005

Uitgebreid, thanks d:)b

Zou je er in de post ook nog even bij willen zetten dat het de Fastpack 250 (?) is? Da's handig voor toekomstige zoekers ;)

Just working...

Bedankt mnijland, dat is erg bruikbare info.

Zit je Nikon nou vast in de tas, of heb je door de hoogte veel speling, zodat de camera veel kan bewegen?

Pentax K10D+D-BG2 Grip | Pentax SMC DA 18-55mm f/3.5~5.6 AL | Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD 1:2 Macro | Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro | Metz Mecablitz 48 AF-1 | Lowepro Fastpack 350

Reg. datum: 15 februari 2005

Ik heb hem, met de rugzak hangend, horizontaal in de tas zitten. Op deze manier blijft er ruimte over. Bij foto #3 helemaal aan de linkerkant, aan de boven- en onderzijde. In het midden zit de camera dan. De camera zou qua hoogte net in de schagt kunnen zitten. Verder komt de camera nu bijna tot aan de rits aan de linkerkant.

Nikon D70s || Nikkor 18-70 || Sigma 70-300 APO || Sigma 50 2.8 macro || Hoya Pola || Hoya UV || Lowepro Fastpack 250 ||Fuji A303 (overleden)

Acties: [view][quote]

Door: Floor-is
AM Pricewatch / Moderator FG
Onmeunige fanboy or Grumpy

Potver de potver, mijn tas is toch echt te klein inmiddels :/

Dus euhm ja... Iemand al een ThinkTank Airport Security gescoord?
Bij Kamera-Express hebben ze hem wel leverbaar, maar sniegoeiekoop... ¤399 terwijl dezelfde tas in de USA te vinden is voor rond de $320 (± ¤220). Dus misschien dan toch maar uit de USA laten komen, je hebt toch levenslang, wereldwijd garantie alleen moet je het dan wel met de verkoper in de USA afhandelen. Het prijsverschil is echter dermate (nog steeds meer dan ¤100 rekening houdende met verzendkosten en BTW) dat het wellicht de moeite wordt.

Lastig, lastig!

Mijn gear
If what is is, what is the story in my head then all about?

One step beyond!

quote:
Floor-is schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:36:
Potver de potver, mijn tas is toch echt te klein inmiddels :/

Dus euhm ja... Iemand al een ThinkTank Airport Security gescoord?
Bij Kamera-Express hebben ze hem wel leverbaar, maar sniegoeiekoop... ¤399 terwijl dezelfde tas in de USA te vinden is voor rond de $320 (± ¤220). Dus misschien dan toch maar uit de USA laten komen, je hebt toch levenslang, wereldwijd garantie alleen moet je het dan wel met de verkoper in de USA afhandelen. Het prijsverschil is echter dermate (nog steeds meer dan ¤100 rekening houdende met verzendkosten en BTW) dat het wellicht de moeite wordt.

Lastig, lastig!
Ben in een goede bui dus vooruit ;) Heb even voor je gezocht en kwam deze topics tegen:
http://photography-on-the...ighlight=Airport+Security Aiport Security review, geen foto's

http://photography-on-the...ighlight=Airport+Security (niet de Security maar de Acceleration, wel goede foto's)

http://photography-on-the...ighlight=Airport+Security Over de beschikbaarheid

Misschien heb je er wat aan :)

Oh had misschien wel even kunnen zeggen dat ik nu de Airport International heb... Is werkelijk een superduper trolley, ben er onwijs blij mee. :) Hij is alleen wat klein aan het worden, in de zin dat ik mijn laptop niet mee kan nemen tenzij ik hem aan de buitenkant in een vak schuif (zonder hoes). Bovendien kan ik mijn uitgestippelde upgrade-pad niet uitvoeren.

Hoewel het toekomstmuziek is, moeten er 2 grote bodies in, 1 DV-cam en een stuk of 6-7 lenzen, twee flitsers, de nodige batterijen en kabels, laders etc. Dat past gewoon niet in mijn huidige tassie.

BTW: Over de beschikbaarheid: Kamera Express heeft ThinkTank spulletjes, vaak hebben ze de International zelfs staan. Maar de Airport Security is iets lastiger, hoewel je die ook wel met iets van 5-6 werkdagen moet kunnen hebben. :)

Floor-is wijzigde dit bericht 23-01-2008 00:11 (17%)

Mijn gear

Vista x64 - Mac OS X - Ubuntu

Ik heb momenteel een Nikon D40 incl. 18-70mm lens. Daarnaast heb ik nog een Metz 48 AF-1 flitser. Nu ga ik volgende week op skivakantie en ben ik op zoek naar een klein schoudertasje, waar de camera met lens er vast op in past en eventueel ook nog de flitser erbij voor het geval dat.

Ik heb al een Crumpler The Daily 490, maar deze is té groot om mee te skiën, dus ben ik opzoek naar een wat handzamer formaatje van Crumpler.
Welke maat moet ik nu hebben? Pretty Boy M of L?

Dell XPS M1530 - T9300 - 4GB RAM - 8600M GT - WSXGA+

Hey! Listen!

quote:
Fab1Man schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:05:
Ik heb momenteel een Nikon D40 incl. 18-70mm lens. Daarnaast heb ik nog een Metz 48 AF-1 flitser. Nu ga ik volgende week op skivakantie en ben ik op zoek naar een klein schoudertasje, waar de camera met lens er vast op in past en eventueel ook nog de flitser erbij voor het geval dat.

Ik heb al een Crumpler The Daily 490, maar deze is té groot om mee te skiën, dus ben ik opzoek naar een wat handzamer formaatje van Crumpler.
Welke maat moet ik nu hebben? M of L?
De 490 == de L, je zal dus naar een kleiner formaat moeten kijken. Misschien een kleiner formaat Pretty Boy?

[ Canon EOS 30D + BG-E2 | EF-S 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/4L IS USM | 430 EX ]
[ newskin interactive ] [ Xbox Live: equationunequal ]

Vista x64 - Mac OS X - Ubuntu

quote:
Hankey schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:19:
[...]

De 490 == de L, je zal dus naar een kleiner formaat moeten kijken. Misschien een kleiner formaat Pretty Boy?
Sorry, ik bedoelde daarmee dus ook de Pretty Boy klasse.

Dell XPS M1530 - T9300 - 4GB RAM - 8600M GT - WSXGA+

sparen sparen sparen sparen

Wat voor tas zouden jullie aanrader voor het meeslepen van enorm veel spullen. Geen schoudertas waarmee je daadwerkelijk gaat schieten. Maar gewoon voor't bij je hebben van de spullen. Of zit ik dan al aan een thinktank airport te denken?

Zo'n ultralight lijkt me ook niet verkeerd, kan ik eventueel nog een kist in de auto monteren en daar de tas inleggen, zoiets zou niet verkeerd zijn :9

fooker wijzigde dit bericht 23-01-2008 20:13 (93%)

Wat is enorm veel spullen? flitsinstallaties erbij? of alleen wat in je sig staat?
In 't eerste geval is zo'n rollende koffer inderdaad wel fijner. Misschien een pelican (heb ik eentje gehad toen ik veel met bandjes op tour was, en dat is, behalve 't gewicht, ideaal. Kon ik gewoon in de bus zetten tussen de versterkers zonder me zorgen te maken over de veiligheid. (En blijft gewoon drijven)
In 't tweede geval zou ik gewoon voor een fotorugzak gaan kijken.

1D 5D 16/2.8 35/2.0 50/1.8 100/2.0 24-70/2.8 28-105/3.5-4.5 70-200/2.8 580ex

sparen sparen sparen sparen

Mjah, 350D moet ook nog mee, 580EX en Vivitar flitsapparaat ook. En dan heb ik nog een hele zooi andere stuff die ik bij me moet hebben (o.a laptop).

Eventueel mn plu, softbox, en de rest ernog bij :+ Zo'n koffer zou wel fijn zijn denk ik. Toch maar's goed naar kijken :)
Reg. datum: 08 juli 2005

Voor mijn 350D met kitlens, sigma 70-300 en canon 28-105 zoek ik een tas waar toch minimaal 2 lenzen mee kunnen.

De tas moet ook geschikt zijn voor een eventueel later aan te schaffen canon 430EX en een grip.

Nou zat ik te kijken naar een Tamrac 5371. Mijn huidige spullen moeten hier wel in gaan passen, maar een eventuele grip denk ik niet????

Als ik straks die flitser en grip heb wil ik die samen met de 28-105 mee kunnen nemen, liefst ook de 70-300. Maar dit gaat waarschijnlijk niet passen.

Mijn probleem is echter dat ik niet teveel geld wil uitgeven aan een tas, zat zelf aan ongeveer ¤40,-~¤50,- te denken. Minder is natuurlijk ook goed.

Canon 350D | Canon EF-S 18-55 F3.5-5.6 | Canon EF 28-105 F3.5-4.5 USM | Sigma 70-300 F4.0-5.6 | Canon Speedlite 430EX | Raynox M-250 | Sandisk 4GB Extreme III CF

Arwen / Kayne

Kijk eens naar de Tamrac Expedition 3:
http://www.cambags.com/nikon/d70/backpacks/images/tamrac_5273/IMG_4257b.jpg

Die ga ik me denk ik ook halen, komt op 50¤...

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Reg. datum: 08 juli 2005

@Fire69, Ziet er idd een stukje groter uit, maar zie hem eigenlijk overal rond de ¤65,- wat toch ff wat teveel is.
Was net bij kamera-express en zag daar de 5371, die zou net voldoende zijn. Alleen weet ik niet of het wel gaat passen met een eventuele grip erop. Was te druk om het even te vragen :(

Canon 350D | Canon EF-S 18-55 F3.5-5.6 | Canon EF 28-105 F3.5-4.5 USM | Sigma 70-300 F4.0-5.6 | Canon Speedlite 430EX | Raynox M-250 | Sandisk 4GB Extreme III CF

Arwen / Kayne

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Weet iemand of je voor je Crumpler tas nog inlay stukken los kan krijgen?

Zodat je e.v.t. je inrichting van je tas kan veranderen?

www.jzfotografie.eu - Nikon D60, 17-55mm f2.8 ED-IF AF-S, Nikon 50mm f1.8 Series E, Nikon SB-800 & SB-600, LowePro Flipside 300 & Crumpler Pretty Boy 4000 XL bag

Reg. datum: 03 oktober 2004

Ik zoek een tas voor mijn Panasonic FZ18, een compacte superzoom camera. Ik ga op reis naar Kenia en Uganda en werken in sloppenwijken aldaar. Ook wil ik wat rond gaan reizen en op safari ed.
Ik wil deze tas ook gebruiken als handbagage voor in het vliegtuig. En er moet een laptop (15 inch) in passen + een paar kledingstukken en misschien een flesje drinken ofzo. Verder voor de camera een UV-filter en/of zonneklep + 2 geheugenkaartjes en de oplader. Dus gewoon een goede stevige tas waar nog wat extra's in kan. Laptop is wel een vereiste aangezien ik maar 1 stuks handbagage mee mag nemen in het vliegtuig. Verder moet de tas (spat)waterdicht zijn want de stad waar ik naartoe ga (Kampala) heeft zo ongeveer het meeste neerslag op jaarbasis van de hele wereld ;)

Kunnen jullie mij adviseren? Ik vertrek woensdagavond, dus een beetje snel advies zou wel fijn zijn. Ik weet dat ik laat ben, maar ik heb een verkeerde aankoop gedaan bij de Makro vorige week (een losse cameratas gekocht voor om de nek waar ik spijt van heb (te groot en onhandig). Maar waarschijnlijk kom ik dus nu bij een rugzak uit. En graag een niet al te opvallende, dat is niet zo gepast in die gebieden. Alvast bedankt!

edit: Die Lowepro Orion Trekker II lijkt me wel iets (en is ook nog betaalbaar). Pas daar een 15" laptop in?

Leolinedance wijzigde dit bericht 27-01-2008 22:29 (13%)

Just working...

Als je op de site van Lowepro kijkt (www.lowepro.com) dan kun je daar heel erg mooi zoeken en kiezen. Dan kun je dus ook zien dat de Orion Trekker II geen laptop kan huisvesten.

Deze kunnen dat wel: http://products.lowepro.com/catalog/Notebook-Camera,16.htm

Eventueel is de nieuwe fastpack serie (zie eerder dit topic) ook een optie. Zie daarvoor deze link.

Ook kun je natuurlijk even kijken bij de camera + computer tassen van Tamrac.

Pentax K10D+D-BG2 Grip | Pentax SMC DA 18-55mm f/3.5~5.6 AL | Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD 1:2 Macro | Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro | Metz Mecablitz 48 AF-1 | Lowepro Fastpack 350

quote:
Dirtbiter schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:15:
Als je op de site van Lowepro kijkt (www.lowepro.com) dan kun je daar heel erg mooi zoeken en kiezen. Dan kun je dus ook zien dat de Orion Trekker II geen laptop kan huisvesten.

Deze kunnen dat wel: http://products.lowepro.com/catalog/Notebook-Camera,16.htm

Eventueel is de nieuwe fastpack serie (zie eerder dit topic) ook een optie. Zie daarvoor deze link.

Ook kun je natuurlijk even kijken bij de camera + computer tassen van Tamrac.
Hartelijk dank! Mijn oog is gevallen op de CompuDayPack tas. Nog even kijken hoe duur deze is en of hij niet te groot is als handbagage (zal wel niet). Vanmiddag proberen te scoren in Eindhoven :)

Reg. datum: 23 december 2002

quote:
Jeroenz18 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:13:
Weet iemand of je voor je Crumpler tas nog inlay stukken los kan krijgen?

Zodat je e.v.t. je inrichting van je tas kan veranderen?
Die kun je zeker krijgen! Ga even langs je Crumplerstore in de buurt zou ik zeggen. Bovendien kun je het natuurlijk ook op marktplaats proberen want veel mensen houden juist van die onderdelen over.

Just working...

quote:
Leolinedance schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:57:
[...]

Hartelijk dank! Mijn oog is gevallen op de CompuDayPack tas. Nog even kijken hoe duur deze is en of hij niet te groot is als handbagage (zal wel niet). Vanmiddag proberen te scoren in Eindhoven :)
Laagste prijs: ¤ 80,- volgens kieskeurig.nl.

Daarin staat ook kijkshop voor 88,50, misschien dat zij hem op voorraad hebben in een winkel.

En anders zoek je hier even je lokale dealer(s) op!

En op de website van Lowepro hebben ze rekening gehouden met vliegen, dus daar hebben ze een icoontje voor. Die tas is gegarandeerd OK om mee te vliegen ('AirlineCarry-on' noemt LowePro dat).

Dirtbiter wijzigde dit bericht 28-01-2008 12:14 (12%)

quote:
fooker schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:54:
Wat voor tas zouden jullie aanrader voor het meeslepen van enorm veel spullen. Geen schoudertas waarmee je daadwerkelijk gaat schieten. Maar gewoon voor't bij je hebben van de spullen. Of zit ik dan al aan een thinktank airport te denken?

Zo'n ultralight lijkt me ook niet verkeerd, kan ik eventueel nog een kist in de auto monteren en daar de tas inleggen, zoiets zou niet verkeerd zijn :9
Er zijn nog wel anderen hoor, Tamrac en LowePro hebben ook trolleys bijvoorbeeld.

De LowePro Pro Roller Mini heb je bij Kamera-Express al voor ¤181
Een ThinkTank Airport International doet ¤319 (een Security zelfs ¤399)
De Tamrac 5263 Cyber Pro Express Black doet ¤239

Maar ga ze vooral vasthouden, kijk naar de kwaliteit van de wielen, ritsen, de stof en de 'handle'. Kijk vervolgens hoe handig het is om je spullen in de tas te stoppen of er weer uit te halen. Maar kijk ook naar de andere handvatten die wellicht aan de tas zitten (zijkant, onderkant) om hem eenvoudig op te kunnen tillen, naar of de ritsen eenvoudig met een slotje dicht te maken zijn. (Wellicht of de ritssluiting, wanneer de rits dicht is, onder een stukje stof komt zodat het metaal je lens/camera niet beschadigt etc. etc.)
Sommige tassen is duidelijk meer over nagedacht dan andere tassen, hoewel het kleine details betreft is het soms juist wel fijn om zo'n prutsdetail wel te hebben. :)

Mijn gear

quote:
Dirtbiter schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:11:
[...]

Laagste prijs: ¤ 80,- volgens kieskeurig.nl.

Daarin staat ook kijkshop voor 88,50, misschien dat zij hem op voorraad hebben in een winkel.

En anders zoek je hier even je lokale dealer(s) op!

En op de website van Lowepro hebben ze rekening gehouden met vliegen, dus daar hebben ze een icoontje voor. Die tas is gegarandeerd OK om mee te vliegen ('AirlineCarry-on' noemt LowePro dat).
Dank u! Ik ga nu naar de Bever sport in Eindhoven, die zou hem ook moeten hebben. Neem camera en laptop mee om te proberen :) En ik wil ook nog een los cameratasje kopen, het liefst dat mijn camera in een tasje in de grote tas kan dus. Maar dat komt goed, ik ga nu op pad voor de CompuDayPack :) Bedankt voor de hulp!

Ik ben eigenlijk ook opzoek naar een nieuwe (3e) tas. Eentje waar ik wat meer in kwijt dan alleen camera + flitser (Crumpler/Nikon the that). En die ook voor langere tijd fijn is. Ik wil absoluut een schoudertas of slingshot (als schoudertas heb ik een Crumpler Pyjama Pride, maar dat is niet fijn als je in drukke omgeving van lens oid wilt verwisselen).
Wat zijn aanraders?

Wat ik er in kwijt wil:
Nikon D3 + lens ala 17-35, 2e "grote lens", en eventueel een klein lensje als een 50 1.4.. Ook wil ik er een SU-800 en SB-800 in kwijt kunnen tezamen met een hoeveeheid batterijen, accu's en geheugenkaartjes.

Nikon: D3;
17-35mm f/2.8; 35mm f/2; 50mm f/1.4; 80-200mm f/2.8; 85mm f/1.8; Micro 105mm f/2.8;
SB-800; SB-600; SB-24; SU-800
Sigma: Fisheye 15mm f/2.8

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: