Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
carfreak02 schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:14:
Heeft iemand de Crumpler 'The This' voor een Nikon DSLR ? Ik ben op zoek naar een rugzak voor mijn DSLR en vond deze wel mooi , alleen er is weinig informatie van en alleen een foto van de buitenkant.
Ik zag de tas bij Office Centre (40 eur ex btw, erg goedkoop volgens mij).
De tas zelf is van crumpler kwaliteit en dus ansich wel goed.
De tas vind ik zelf niet handig (wijze laden/lossen) maar dat is persoonelijk. Het is igg niet veel geld.
Ga eens in de winkel kijken zou ik zeggen

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

quote:
carfreak02 schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:14:
Heeft iemand de Crumpler 'The This' voor een Nikon DSLR ? Ik ben op zoek naar een rugzak voor mijn DSLR en vond deze wel mooi , alleen er is weinig informatie van en alleen een foto van de buitenkant.
ik ben indd ook wel benieuwd hoe deze is ingedeeld.

1D 5D 16/2.8 35/2.0 50/1.8 85/1.8 100/2.0 12-24/4.0 24-70/2.8 28-105/3.5-4.5 70-200/2.8

Heb 'The This' vandaag ontvangen. Ziet er mooi en goed uit . Ik zal binnenkort even foto's maken zodat er meer informatie beschikbaar is . Want er is nu heel weinig informatie te vinden. :)

Vandaag mn Crumpler Zoomiverse gekregen. Zal morgen wat foto's posten :)
quote:
Izign schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:27:
[...]

Heej!
Ik ben voor precies hetzelfde doel aan het kijken voor een fototas. Ik was aan het denken aan een gewoon (nja gewoon: moet wel tegen een stootje kunnen en zeker tegen een druppel water) snuittasje met schouderband, die ik dan met wat kleine karabiners aan de voorkant van mijn rugzak hang.

Ik ga ook een touwtje aan mijn camera hangen met een karabinertje, zodat ik 'm altijd veilig aan me heb bungelen en me er niet al te druk om hoef te maken.

Hoe bevalt die sigma 17-70 voor bergsport en klimmen trouwens?
Hmm, zo'n karabiner lijkt me wel een goed idee inderdaad :)

Maareh, de 17-70 bevalt me tot nu toe redelijk goed. Niet te zwaar, vrij lichtsterk en voor mij in ieder geval wijd genoeg (zelfs als je bedenkt dat hij op een 1.6x crop camera zit).

Ik heb er nog niet echt mee geklommen. Wel een aantal hikes gemaakt. Zonder battery pack is de EOS 400d icm de 17-70 prima te handelen. Tot nu toe heb ik heb alleen in een rugtas bij me gehad. Als ik rond kerst mn toploader binnen heb en ik ben naar Ierland geweest moet ik meer weten over de combinatie 400d,17-70+toploader en 'klim' omstandiheden...

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

quote:
AllStar schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:45:
Vandaag mn Crumpler Zoomiverse gekregen. Zal morgen wat foto's posten :)
Die is nog een stapje groter dan mijn Pyjama Pride, ik ben benieuwd wat je er van vind.

| Mijn fotomeuk | Mijn computermeuk/Koeitjes 1 2 3 |

quote:
Grubeater schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 05:34:
[...]

Die is nog een stapje groter dan mijn Pyjama Pride, ik ben benieuwd wat je er van vind.
Vind m top :9 Heb al heel erg lang een Crumpler Base toucher (gewone rugzak) en die is nog als nieuw. Ben erg happy met Crumpler, kost wat, maar dan heb je ook wat :)

http://img263.imageshack.us/img263/5100/img0311qo8.jpg

http://img264.imageshack.us/img264/2936/img0312kw1.jpg

http://img264.imageshack.us/img264/5629/img0313dx4.jpg

http://img527.imageshack.us/img527/7010/img0314ac2.jpg

http://img339.imageshack.us/img339/4721/img0315rf8.jpg

Sorry voor de brakke foto's, maar dan heb je iig een indruk. Er zit nu in:

1d mkII + 300
70-200
17-40
EOS 30
Blaasbalg

Voorin zitten mn geheugenkaartjes, accu's en dat soort meuk.
Ik ben op zoek naar een tas/rugzak/iets groots waar mijn spullen in passen (zie sig) en evt nog uitbereiding.
Ook moet er een 15" breedbeeld laptop + accesoires bij kunnen, en ik moet er kleding in kunnen doen voor 2 nachten weg.
Ik moet namelijk regelmatig voor mijn werk 1 of 2 daagjes naar het buitenland. Het liefst stop ik alles in 1 tas zodat ik maar 1 stuks handbagage heb.
Zelf zat ik te denken aan de LowePro Compurover AW. Echter is deze wel aan de prijs. Zijn er evt vergelijkbare tassen?
En de vraag, past hetgeen wat ik beschreef in een Compurover? Uiteraard komt er nog wat klein grut bij (tandenborstel ;-) )

spam!
Nikon D50 | DX AF-S 18-70mm f/3.5-4.5G ED-IF | AF-S DX VR 55-200 mm f/4-5,6 G IF-ED | SB-800 Speedlight

Reg. datum: 08 maart 2006

Ik heb de Lowepro Mini Trekker Classic Black (of mss de crumpler prette boy backpack) op het oog waar iig al mijn 'standaard' spullen sowieso in passen.

maar wat ik me afvroeg of mijn Velbon CX-Mini statief (ingeklapt 30 cm) er ook in kan? (welk vak dan ook)

PC: Asus A8N-SLI / AMD 64 3700+ (SD) @ 2,92Mhz / 2x 512 mb pc3200 @ 208 / Sapphire X800GTO @ stock/ OCZ Modstream 450 W

One step beyond!

Denk dat je 'm wel in de LowePro kan stoppen maar buitenkant is toch handiger. Ik zou trouwens wel de AW nemen, de hoes is best prettig :)
quote:
Reley schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:07:
Zelf zat ik te denken aan de LowePro Compurover AW. Echter is deze wel aan de prijs. Zijn er evt vergelijkbare tassen?
Ik heb een Rover AW II (iets kleinder dan de compu versie) en daar kan je een 1 a 2 dagen mee weg als je niet te veel kleding mee neemt. Het boven compartiment is niet heel groot maar een wat (kleine) kledingstukken en een tandeborstel passen er wel in. Je moet dan uiteraard niet een skibroek, winterjas en dikke trui proberen mee te nemen ;)

--- edit ---
AW is idd heel erg handig... iig als je ergens door een klammige jungle aan het stappen bent of bij een regenbuitje in de stad :)

HeckerBob wijzigde dit bericht 19-12-2007 12:23 (11%)

Democratie is de dictatuur der meerderheid

quote:
HeckerBob schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:22:
[...]

Ik heb een Rover AW II (iets kleinder dan de compu versie) en daar kan je een 1 a 2 dagen mee weg als je niet te veel kleding mee neemt. Het boven compartiment is niet heel groot maar een wat (kleine) kledingstukken en een tandeborstel passen er wel in. Je moet dan uiteraard niet een skibroek, winterjas en dikke trui proberen mee te nemen ;)

--- edit ---
AW is idd heel erg handig... iig als je ergens door een klammige jungle aan het stappen bent of bij een regenbuitje in de stad :)
Thx voor de info,
maar als ik het goed heb zit er in de Rover AW II geen laptop vak?

spam!
Nikon D50 | DX AF-S 18-70mm f/3.5-4.5G ED-IF | AF-S DX VR 55-200 mm f/4-5,6 G IF-ED | SB-800 Speedlight

Dat klopt idd, Rover AW II heeft geen plek voor een laptop. Voor de rest waren de tassen redelijk gelijk dacht ik.

Democratie is de dictatuur der meerderheid

* Binne zoekt ook een nieuwe tas..

Op dit moment heb ik een Tamrac Velocity 9 (met ook zo'n slingbag achtig idee)

Waarom een nieuwe tas?

Als ik nu vaak naar party's ga, of het bos in en ik heb al mijn gear mee..

- Eos350d
- ex420
- 18-50 / 17-70
- 70-300
- 50mm
- 100mm macro
- 8mm fish-eye
- geheugen/accu's en regenjasje/handdoek etc

is die velocity te klein dus.. en ik wil maybe een 100-400 er nog bij. Dus groter moet er iig komen.

Mijn budget is..
ik ben net jarig geweest :P Maar budget ligt rond de 100 euro.

Soort tas
Liefst een rugtas, die tamrac velocity begin vaak met 1 hengsel pijn te doen na lange afstanden.

Zelf al een leuke Lowepro Minitrekker classic gezien (99 euro) maar die is te klein. En de grote versie is mij te groot :P

Uiteraard ben ik al topics aan het doorspitten hier, maar wie me wat tips kan geven... :)
Natural beauty

quote:
De_Klusjesman schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:32:
Ik heb al een Lowepro Minitrekker AW voor als ik al mijn fotogear mee wil nemen. Nu ben ik op zoek naar een tas om enkel mijn 20D met grip (eventueel zonder grip) + een 17-40 of Tamron 28-75 en flitser mee te nemen. Ik denk zelf aan een Crumpler Pretty Boy XL, maar kan niet helemaal wijs worden uit de afbeeldingen die ik hier en daar op internet kan vinden. Is er iemand die ervaring heeft met genoemde tas of met vergelijkbare fotospul die hier wat over kan zeggen (een beter suggestie kan natuurlijk ook).
Bedankt voor alle adviezen! Het is uiteindelijk een Crumpler Pretty Boy XXXL geworden, in de kleinere versies pasten de 20D met grip niet. Ik kan mijn 20D met grip er goed kwijt en daar dan een Tamron 28-75 of flitser naast, er is ook nog wat ruimte voor de lader van de BP511's. In het voorvakje wil ik eigenlijk niet zoveel doen, daar wordt de tas namelijk wel erg bulky van, alleen een lensdoekje en geheugenkaartjes kan wel.

Gelukkig doet de XXXL niet erg groot aan, ook al doet de naam anders vermoeden.

De_Klusjesman wijzigde dit bericht 30-12-2007 13:51 (3%)

20D|17-40|28-75|70-200

* Barracuda is al een redelijke tijd opzoek naar een nieuwe tas.
momenteel gebruik ik de tas die ik gratis bij mijn camera heb gehad. (een Olympus riem tas (bij een canon camera :?))

deze is te klein en trekt je broek naar beneden.

het liefst had ik iets van een lowpro slingshot genomen alleen gaan die bij mij niet passen (wel qua inhoud maar niet qua lichaams formaat...

de tamrac velocity's ben ik nog niet tegen gekomen dus daar kan ik nog niets van zeggen, maar ik zie op hun site niet zo snel het verschil tussen de velocity 7 en de 9 (ja op de foto is hij groter maar als ik naar de inhoud sketches kijk kan er hetzelvde in)

wat er tot nu toe mee moet is;
1 Canon 400D met grip
1 Tamron 18-250mm f/3.5-6.3
1 EF 50mm f/1.8 II
1 Canon EF-S 60 mm F2.8 macro (moet ik nog kopen)
1 Canon 430EX flitser
1 defuser
paar filters
paar extra accu's
soms een cullmann tripod
het liefst ook mijn Dell D420

nu kwam ik op het inet deze tegen
http://www.rotation360.com/

en dat ziet er wel stoer uit, heeft iemand hier al ervaring mee?

voor mij is heel belangrijk hoe de tas aan je lichaam hangt, en of het na een paar uur nogsteeds goed aanvoelt (één hernia is genoeg).

verder zou ik het liefst een tas hebben waar de ritssluiting weggewerkt zit voor de kijker (de mensen die achter je lopen) ik loop namelijk nogal eens door rotterdam en heb het al meerdere malen gehad dat het achtervak van mijn rugtas open staat als ik thuiskom.

budget maakt me niet zo heel veel uit (maar het moet ook weer niet net zo duur worden als de spullen die erin zitten)

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Rotation 360 ken ik, maar is erg duur.

Heb vandaag de Fastpack 350 (nieuwste serie van Lowepro) gekocht. Kan ook een hoop in en heeft een Slingshot-achtig zij-ingang. Maar dan wel met 2 schouderbanden, laptopvak, bidonvak, enz... wereldtas (vind ik nu al :))....

http://www.photoreview.com.au/news/productnews/FastPack_350_Stuffed.jpg

"250" past een 15,4" laptop in.
"350" past een 17" laptop in.

Maten:

Fastpack 100 binnenmaten: 18.5 x 14.0 x 20cm (wxdxh)
Fastpack 100 buitenmaten: 22.0 x 18.5 x 41cm

Fastpack 200 binnenmaten: 28.0 x 15.0 x 23.5cm
Fastpack 200 buitenmaten: 31.5 x 20.5 x 46cm

Fastpack 250 binnenmaten: 28.0 x 15.0 x 23.5cm
Fastpack 250 buitenmaten: 31.5 x 24.0 x 46cm

Fastpack 350 binnenmaten: 28.0 x 15.5 x 27cm
Fastpack 350 buitenmaten: 31.5 x 24.5 x 49cm

check: http://www.lowepro.nl

of http://haendler.lowepro-d...atenblatt_Fastpack_de.pdf

sdirkx wijzigde dit bericht 14-01-2008 10:14 (59%)

Canon 40D | 17-55 F/2.8 IS USM | 70-200 F/4 IS USM | 430 EX en diverse andere flitsers.. | Lowepro Fastpack 350..... | backup: Fuji S9500

Reg. datum: 08 oktober 2003

Kleien Bump met een vraagje. Ben sinds kort de trotse eigenaar van:
- Canon EOS 350D + Kitlens 18-55 mm
- Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO DG MACRO Canon

Nu ben ik op zoek naar een mooie schoudertas om dit in kwijt te kunnen. In de nabije toekomst wil ik nog graag de Canon EF 50mm f/1.8 II (ø52mm) erbij kopen dus die moet erbij passen. Daarnaast de usual stuff: CF-kaartjes, extra accu, ruimte voor lensdoppen etc..

Ik heb zelf even rondgezocht en kwam op de volgende tas uit:
- Lowpro Nova 2 AW bij oa Kamera-express.nl
Heb gekeke bij cambags.com en wat ik zag beviel me: niet extreem groot, maar wel voldoende ruimte. Als ik de Camera-Fototas-Topics doorlees zie ik alleen iedereen voor veel grotere tassen gaan (vanaf Nova 4). Komt dat nou omdat iedereen een veel uitgebreidere setup heeft dan ik (ben net begonnen, dus dan mag het, toch :D?) of is die Nova 2 gewoon een klein prutsding?

Heb helaas geen goede fotowinkel in de buurt (groningen) om het even uit te proberen, dus das wel jammer. Iemand ervaringen/ideeen?

quote:
sdirkx schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:43:

Heb vandaag de Fastpack 350 (nieuwste serie van Lowepro) gekocht. Kan ook een hoop in en heeft een Slingshot-achtig zij-ingang. Maar dan wel met 2 schouderbanden, laptopvak, bidonvak, enz... wereldtas (vind ik nu al :))....
[...]
Die ziet er erg handig uit! Zal hem tzt in de startpost opnemen ook; vond het nadeel van de slingshot altijd dat je maar 1 schouderband hebt.. Ben benieuwd hoe hij je gaat bevallen!
quote:
AJ1815 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:39:
[...] Komt dat nou omdat iedereen een veel uitgebreidere setup heeft dan ik (ben net begonnen, dus dan mag het, toch :D?) of is die Nova 2 gewoon een klein prutsding?
Ik ben geneigd het eerste te zeggen ;) Aan een Nova 2 ga je je gewoon geen miskoop doen; als voorlopig alleen de 50mm erbij komt kun je daar (volgens het plaatje) gewoon een tijdje mee vooruit.
quote:
Heb helaas geen goede fotowinkel in de buurt (groningen) om het even uit te proberen, dus das wel jammer. Iemand ervaringen/ideeen?
Die zijn er volgens mij wel -- woonde Nomad niet ook daar in de buurt?

.
quote:
Nu ben ik op zoek naar een mooie schoudertas om dit in kwijt te kunnen
Weet je zeker dat je een schoudertas wilt? Echt draagcomfort geeft het meestal niet als je 'm behoorlijk vol wilt laden. Een rugzak is nog steeds 1 van de betere oplossingen als het wat zwaarder gaat worden.

sdirkx wijzigde dit bericht 13-01-2008 11:34 (20%)

Canon 40D | 17-55 F/2.8 IS USM | 70-200 F/4 IS USM | 430 EX en diverse andere flitsers.. | Lowepro Fastpack 350..... | backup: Fuji S9500

Eens met sdirkx, als het teveel wordt qua gewicht, dan is een schoudertas niet fijn, maar mij lukt het met een goede schoudertas (crumpler PB XXXL) best met de volgende dingen:
30D
70-200 2.8
105 2.8
17-50 2.8
430ex
toch samen wel een eh: 3.5kg ofzo gokje?

Hoofd in de wolken. Kop in het zand. Niets aan de hand || Nomad's spul || recente showcase

quote:
sdirkx schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:43:

[afbeelding]

"250" past een 15,4" laptop in.
"350" past een 17" laptop in.

Maten:

Fastpack 100 binnenmaten: 18.5 x 14.0 x 20cm (wxdxh)
Fastpack 100 buitenmaten: 22.0 x 18.5 x 41cm

Fastpack 200 binnenmaten: 18.5 x 14.0 x 20cm
Fastpack 200 buitenmaten: 28.0 x 15.0 x 23.5cm

Fastpack 250 binnenmaten: 28.0 x 15.0 x 23.5cm
Fastpack 250 buitenmaten: 31.5 x 24.0 x 46cm

Fastpack 350 binnenmaten: 28.0 x 15.5 x 27cm
Fastpack 350 buitenmaten: 31.5 x 24.5 x 49cm

check: http://www.lowepro.nl
wow vette tas! Daar zat ik al een tijdje aan te denken! Een soort slingshot, maar wel met 2 banden én de mogelijkheid je laptop mee te nemen.

Heel sterk van Lowepro! Als die macbook nog eens komt weet ik het wel _/-\o_

-[ Het Kwartjuh Valt... ]- -[ Nikon D80 + Glas + Flits ]- -[ SHIFT HORIZON ]-

Die-hard pruts0r

ik vind eht ergste nadeel van veel lowepro tassen altijd dat de schouderbanden zo dun zijn :(
IS dat bij die fastpack ook nog zo?
Dat is anmelijk de grootste reden waarom ik nog geen mini trekekr classic gekocht heb, want k heb ondertussen echt een andere tas nodig :P
quote:
ik vind eht ergste nadeel van veel lowepro tassen altijd dat de schouderbanden zo dun zijn
IS dat bij die fastpack ook nog zo?
Bij de Fastpack vind ik dat zeker niet het geval. Er is wel verschil tussen series, want bij de Slingshots bv. is dit wel wat minder goed.
Maar de Fastpack is één van de nieuwste series en het viel me op dat de banden behoorlijk dik zijn en net als de gehele rugzijde van de tas is uitgevoerd met ventilatie-gaas.
Het draagcomfort is echt wel optimaal te noemen denk ik.
Ga 'm gewoon 's uitproberen zou ik zeggen.

Natural beauty

quote:
Nomad schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:33:
Eens met sdirkx, als het teveel wordt qua gewicht, dan is een schoudertas niet fijn, maar mij lukt het met een goede schoudertas (crumpler PB XXXL) best met de volgende dingen:
30D
70-200 2.8
105 2.8
17-50 2.8
430ex
toch samen wel een eh: 3.5kg ofzo gokje?
Heb je misschien een foto van hoe je de tas dan hebt ingedeeld? Zoveel krijg ik er zelf met geen mogelijkheid in.

20D|17-40|28-75|70-200

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws