Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Centraal Fototas Topic - Deeltje 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last
Reageer Nieuw Topicah jammer. Had gehoopt dat dit een fijne tas zou zijn voor vakanties. Maar ik wil niet nog een tas waarbij ik lenzen moet wisselen voordat ik dingen kan opbergen, die tassen heb ik genoeg.quote:Floor-is schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:44:
[...]
Nee, past niet. De lens is ongeveer 20cm lang en je body is de "dik" om dan nog bovenop de lens te passen. Sorry
Zoals ik net ook al zeiquote:Parle85 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:26:
even een paar foto's van mijn fotobooms.nl aanbiedinkje:
PB Back pack XL
normaal staat mijn camera horizontaal, met de lens op het horizontaal geplakte sementje rustend.
Waar nu mijn kitlens nog zit, kan de toekomstige 70-300 IS USM rechtop staan, precies wat ik nodig had.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nice dude! Vind t wel een nette tas, kan je em binnenkort niet eens in t eggie komen laten zien? Wel benieuwd naar de ruimte.
Om ook nog iets zinnigs bij te dragen, heb net de Lowepro Micro Trekker meegenomen van me werk.
Fijn ding en veeeeeel ruimte, alleen met een grip onder me 30D gaat t niet passen...
EOS 30D, 17-85 IS, 50 f/1.8, EOS 500, Konica T3 en een hele hoop glas!
Ik heb vandaag mijn 430EX en de canon 100bg tas binnen gekregen. De camera met zijn 17-85 lens past ruim in de tas. Maar er moet ook niet meer bij. De flitser past als ik deze om de tas heen vouw. Net echt een fijne oplossing.quote:Parle85 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:26:
even een paar foto's van mijn fotobooms.nl aanbiedinkje:
PB Back pack XL
normaal staat mijn camera horizontaal, met de lens op het horizontaal geplakte sementje rustend.
Waar nu mijn kitlens nog zit, kan de toekomstige 70-300 IS USM rechtop staan, precies wat ik nodig had.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu heb ik het gevoel dat Pretty Boy backpack XL een erg fijne tas is. Waarom ? Omdat deze dus goedkoop te krijgen is bij fotobooms. Maar wat ik nog veel belangrijker vind. Er is ruimte voor een laptop. Mijn trouwe metgezel is een Apple Macbook. Ik ben zo gewend aan dit formaat laptop dat ik prive altijd met deze kleine machines ga blijven werken. Hoe past de laptop in de Pretty Boy backpack XL ? Is die een beetje goed beschermd ? Ik zie iedereen de 430ex in zijn Pretty Boy backpack XL rechop hebben staan. Is het foto gedeelte echt zo diep ?
Als de Pretty Boy backpack XL echt de beste keuze is. Dan moet die mijn canon houden met twee lensen. Flitser. lader en cardreader. macbook met lader en muis. flesje water en een broodtrommeltje. En nog een leren kladblok houden met papier erin. Maar dat is niet verplicht. Ik kan altijd terug naar old-school schriften
Reg. datum: 22 november 2001
(konijn belgie heeft er niet zoveel op voorraad zie ik)
En hoe zijn de ervaringen met die tassen? qua degelijkheid enzo?
1D 5D 16/2.8 35/2.0 50/1.8 100/2.0 24-70/2.8 28-105/3.5-4.5 70-200/2.8 580ex
Alleen het indelen van de vakken is wel een beetje beperkt, het had handiger geweest als er wat meer klitteband bevestigingen waren geweest.
Nu eens hopen op wat mooier weer, zodat we ook eens naar buiten kunnen met de camera..
M@cer wijzigde dit bericht 07-12-2007 11:17 (21%)
Gamertag => Macer NL / Nikon D80
Heb ook even geprobeerd met laptop in de tas (15,4"). Zoals ik al eerder gepost heb, is het enige nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden, het wat moelijker bij je fotospul kunnen als de laptop in het vak zit. Volgens de site kan er een 17" in de tas, maar de 15,4"houdt al niet veel ruimte over.quote:4POX schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 00:22:
[...]
Nu heb ik het gevoel dat Pretty Boy backpack XL een erg fijne tas is. Waarom ? Omdat deze dus goedkoop te krijgen is bij fotobooms. Maar wat ik nog veel belangrijker vind. Er is ruimte voor een laptop. Mijn trouwe metgezel is een Apple Macbook. Ik ben zo gewend aan dit formaat laptop dat ik prive altijd met deze kleine machines ga blijven werken. Hoe past de laptop in de Pretty Boy backpack XL ? Is die een beetje goed beschermd ? Ik zie iedereen de 430ex in zijn Pretty Boy backpack XL rechop hebben staan. Is het foto gedeelte echt zo diep ?
Die tas is zeker diep, mijn 430 EX past er met gemak rechtop in. Deze lengte komt overeen met ongeveer 145 mm. Stond ook van de ruimte versteld, maar dit lever je gewoon in in je bovenvak.
Verder een heerlijke tas om tegen je rug aan te hebben.
Gerjo!quote:RZor schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:58:
[...]
Zoals ik net ook al zei
Nice dude! Vind t wel een nette tas, kan je em binnenkort niet eens in t eggie komen laten zien? Wel benieuwd naar de ruimte.
Om ook nog iets zinnigs bij te dragen, heb net de Lowepro Micro Trekker meegenomen van me werk.
Fijn ding en veeeeeel ruimte, alleen met een grip onder me 30D gaat t niet passen...
Toch ook maar aan de grip? De 350D + grip past goed qua hoogte in de PBBP XL.
Jullie toko doet toch helemaal niet aan crumpler, of vergis ik me nou?
Reg. datum: 27 mei 2000
Ik ben op zoek naar een tas voor mijn camera(s). Volgens die richtlijnen:
Waarom je een nieuwe tas wil.
Ik heb nog geen tas.
Wat voor tas je wil.
Ik ga in juli de alpen in. De Matterhorn is het doel. Daar moeten natuurlijk mooie kiekjes van gemaakt worden. Zowel van het landschap als de klim acties zelf van mij en mijn maten.
Omdat ik als het goed is al een hele buil om me rug meesleur en ik het vooral belangrijk vind dat ik snel bij mijn camera kan, zoek ik iets wat licht en flexibel is. Het moet niet in de weg zitten en mij nog genoeg bewegingsvrijheid geven. Misschien is een tas die je op je borst/buik draagt wel het beste. Ik vroeg mij af of mensen hier ervaring met dit soort actiesport en fotografie hebben..
Wat erin moet passen (nu en in de toekomst).
Zowieso mijn 400D met 17-70 sigma. Dat word mijn walkaround set in de bergen. Wat groothoek en wat zoom, gecombineerd met redelijk wat lichtsterkte. Daarbij nog een 5-tal accus en 4 CF kaartjes.
Welke tassen je zelf al hebt gevonden.
Nog geen om eerlijk te zijn. Zowat alle tassen die hier in deze topic voorbij zijn gekomen zijn niet praktisch voor een bergbeklim sessie. In ieder geval niet als je ook nog een rugzak op je rug hebt hangen met ander spul. Misschien is het een optie om toch een rugzak te nemen waar en mijn spul in kan en mijn camera bovenop kan. Iemand daar ervaring mee?
Groetjes
Canon EOS 400D + Sigma 17-70
Ik kan me indenken van niet, omdat hij mounted overdwars zit.
30D | 20D | 85mm f/1.8 | 17-55 f/2.8 IS | 70-200mm f/2.8 | 580EX II | Mini Trekker AW | Nova 5AW jensfotografie.nl Flickr
De (afaik) meestgebruikte oplossing is een toploader aan de voorkant van je rugzak hangen. Op http://photography-on-the.net/forum/ is er een boel over te vindenquote:blinkymichiel schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 01:56:
Hey allemaal,
Ik heb nog geen tas.
Wat voor tas je wil.
Ik ga in juli de alpen in. De Matterhorn is het doel. Daar moeten natuurlijk mooie kiekjes van gemaakt worden. Zowel van het landschap als de klim acties zelf van mij en mijn maten.
Omdat ik als het goed is al een hele buil om me rug meesleur en ik het vooral belangrijk vind dat ik snel bij mijn camera kan, zoek ik iets wat licht en flexibel is. Het moet niet in de weg zitten en mij nog genoeg bewegingsvrijheid geven. Misschien is een tas die je op je borst/buik draagt wel het beste. Ik vroeg mij af of mensen hier ervaring met dit soort actiesport en fotografie hebben..
Zowieso mijn 400D met 17-70 sigma. Dat word mijn walkaround set in de bergen. Wat groothoek en wat zoom, gecombineerd met redelijk wat lichtsterkte. Daarbij nog een 5-tal accus en 4 CF kaartjes.
Nog geen om eerlijk te zijn. Zowat alle tassen die hier in deze topic voorbij zijn gekomen zijn niet praktisch voor een bergbeklim sessie. In ieder geval niet als je ook nog een rugzak op je rug hebt hangen met ander spul. Misschien is het een optie om toch een rugzak te nemen waar en mijn spul in kan en mijn camera bovenop kan. Iemand daar ervaring mee?
Groetjes
Oh, zorg er trouwens voor dat je handschoenen hebt waarmee je de camera kan bedienen. Bijvoorbeeld deze http://www.sealskinz.com/cgi-bin/psProdDet.cgi/KJ751||~@c~@b|0|user|1,0,0,1|26|
Ik dacht de f4 wel maar de f2.8 niet.quote:Redhero schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:06:
Even een vraagje: Past een Canon 70-200 f4 L in een Slingshot? Alleen in de duurdere versies of helemaal niet?
sOid wijzigde dit bericht 08-12-2007 16:20 (12%)
Afgelopen zomer ben ik in de franse alpen geweest en daar had een vriend van me aan de voorkant aan de banden van zijn rugtas ook een soort topload tasje gehangen. Dus dat hing in het midden op zijn borst, zoeits is genoeg voor een 400D met 17-70 lens en extra accu(s) en CF kaartjes hoorquote:blinkymichiel schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 01:56:
Hey allemaal,
Ik heb nog geen tas.
Wat voor tas je wil.
Groetjes
Ikzelf had een topload tasje aan de achterkant hangen en de camera gewoon met de band om m'n schouder gehangen....neit ideaal maja als je heele rg veel schiet is eht wel makkelijk
De 430EX is zeker geen kleine jongen. Ik heb de tas goed bekeken op internet. Het lijkt wel of het laptop compartiment over de volledige hoogte van de tas gaat. Gelukkig heb ik niet zo'n grote laptop. Ik heb de tas genoteerd op mijn verlanglijstje voor de kerstman.quote:Parle85 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:38:
[...]
Heb ook even geprobeerd met laptop in de tas (15,4"). Zoals ik al eerder gepost heb, is het enige nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden, het wat moelijker bij je fotospul kunnen als de laptop in het vak zit. Volgens de site kan er een 17" in de tas, maar de 15,4"houdt al niet veel ruimte over.
Die tas is zeker diep, mijn 430 EX past er met gemak rechtop in. Deze lengte komt overeen met ongeveer 145 mm. Stond ook van de ruimte versteld, maar dit lever je gewoon in in je bovenvak.
Verder een heerlijke tas om tegen je rug aan te hebben.
Of raden jullie hem aan zo snel mogelijk te bestellen. Die fotobooms.nl actie is zeker een hele mooie actie. Ik kom de tas nergens zo goedkoop tegen als bij fotobooms.
* Rudedadude gooit weer wat geld in de bodemloze put die fotografie heet
1 bericht per dag is genoeg voor iedereen.
20D|17-40|28-75|70-200
Reg. datum: 22 november 2001
De XL versie heeft ongeveer dezelfde binnenmaten, alleen daar past ook nog een laptop bij.
1D 5D 16/2.8 35/2.0 50/1.8 100/2.0 24-70/2.8 28-105/3.5-4.5 70-200/2.8 580ex
Ik ben voor mij D40 + lenzen voor de Pretty Boy BackPack gegaan (niet de XL dus) omdat ik a) toch geen laptop meeneem en b) de ruimte in de tas vergelijkbaar is.
M.a.w.: jouw gear past makkelijk
Aargh! Lezen Swaptor!
Excuses voor de mishap: ik las Pretty Boy BackPack...
Swaptor wijzigde dit bericht 10-12-2007 09:22 (17%)
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Blackadder: He's mad! He's madder than Mad Jack McMad, the winner of this year's Mr Madman competition.
Zelf heb ik ook de Crumpler BP XL nog in gebruik. Ik denk dat de 20D (zonder grip) met één van de lensen en de flitser wel gaat passen. Zelf vervoer ik in die tas mijn 400d (wel kleiner dan de 20d en ook geen grip) er met gemount de Sigma 17-70 (iets korter dan de 17-40 maar niet probleemwaardig) en daarnaast de flitser. Is geen probleem, de tas zelf vind ik erg fijn.quote:De_Klusjesman schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:32:
Ik heb al een Lowepro Minitrekker AW voor als ik al mijn fotogear mee wil nemen. Nu ben ik op zoek naar een tas om enkel mijn 20D met grip (eventueel zonder grip) + een 17-40 of Tamron 28-75 en flitser mee te nemen. Ik denk zelf aan een Crumpler Pretty Boy XL, maar kan niet helemaal wijs worden uit de afbeeldingen die ik hier en daar op internet kan vinden. Is er iemand die ervaring heeft met genoemde tas of met vergelijkbare fotospul die hier wat over kan zeggen (een beter suggestie kan natuurlijk ook).
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Reg. datum: 13 november 2006
Heej!quote:blinkymichiel schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 01:56:
Hey allemaal,
Ik heb nog geen tas.
Wat voor tas je wil.
Groetjes
Ik ben voor precies hetzelfde doel aan het kijken voor een fototas. Ik was aan het denken aan een gewoon (nja gewoon: moet wel tegen een stootje kunnen en zeker tegen een druppel water) snuittasje met schouderband, die ik dan met wat kleine karabiners aan de voorkant van mijn rugzak hang.
Ik ga ook een touwtje aan mijn camera hangen met een karabinertje, zodat ik 'm altijd veilig aan me heb bungelen en me er niet al te druk om hoef te maken.
Hoe bevalt die sigma 17-70 voor bergsport en klimmen trouwens?
20D|17-40|28-75|70-200
Reg. datum: 10 april 2004
Ik was van het weekend even in een crumpler winkel om te passen(400d met kitlens) en ik had toch wel op zijn minst de XL nodig. Ze vallen hartstikke mee qua grote, je zou denken dat de XXXL super zou zijn maar dat viel best mee.quote:De_Klusjesman schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:47:
Misschien toch maar een XXL of XXXL als ik mijn grip ook mee wil nemen. Alhoewel zeker die XXXL al een behoorlijk stuk groter lijkt en dan is het idee van een kleine tas erbij weer een beetje weg. Aan de andere kant vind ik de grip niet het belangrijkste dat ik graag in de tas wil hebben en dan is de XL wel perfect.
Dus... even naar de winkel en passen met de gear dan weet je gelijk "hoe en wat."
Dat laatste is zeker een goed advies, neemt niet weg dat een 400d met kitlens ook wel in een kleinere crumpler past. Althans bij mij past hij met gemak in de Crumpler ben's pizza M.quote:Pindan schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:13:
[...]
Ik was van het weekend even in een crumpler winkel om te passen(400d met kitlens) en ik had toch wel op zijn minst de XL nodig. Ze vallen hartstikke mee qua grote, je zou denken dat de XXXL super zou zijn maar dat viel best mee.
Dus... even naar de winkel en passen met de gear dan weet je gelijk "hoe en wat."
100 AW niet;quote:Redhero schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:06:
Even een vraagje: Past een Canon 70-200 f4 L in een Slingshot? Alleen in de duurdere versies of helemaal niet?
200 AW wel, maar niet comfortabel (de rits staat niet onder spanning, maar het scheelt weinig).
300 AW met gemak;
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last