Hoofdcategorieën
Topicacties

Centraal Fototas Topic - Deeltje 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last

Reageer Nieuw Topic
Aangezien ik opzoek ben naar een trolley die ik ook als handbage kan inchecken, heb ik een Lowepro Pro Roller Mini op het oog. Het gaat me voornamelijk erom dat ik bijvoorbeeld mijn 30D+grip,24-70 en 580EXII kan meenemen en wat kleren.

Maar het liefst ook mogelijk om alles mee te nemen:

* Canon EOS 30D + BG-E2(Battery Grip)
* Canon EOS 30
* Canon EF 17-40mm f/4 L USM
* Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM
* Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM
* Canon Speedlite 580EX II+ Sto-Fen Omni Bounce
* Cokin P filter systeem+ 0.3, 0.6, 0.9 Hitech ND Grads
* Imagetank: Nexto CF OTG Xpress ND2300 + 40GB
* Geheugen: 2 keer 2GB Transend 120x CompactFlash
* En nog wat klein spul...

Iemand ervaring met deze tas? Vind alleen de review van cambags namelijk.

Jeroennl wijzigde dit bericht 09-11-2007 14:22 (63%)

One step beyond!

Kwam met m'n RSS feeds deze tegen, een nieuwe Lowepro tas. Wellicht interessant. Ik vind hem er iig goed uitzien! Als ze deze een paar jaar geleden hadden, had ik deze zeker gekocht ipv m'n MiniTrekker AW.

http://www.hiking-site.nl/materialen_nieuwsitem.php/527
Inderdaad leuke tassen heb hem al in real life gezien wel erg klein.

gewoon Arjan

quote:
Jeroennl schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:17:
Aangezien ik opzoek ben naar een trolley die ik ook als handbage kan inchecken, heb ik een Lowepro Pro Roller Mini op het oog. Het gaat me voornamelijk erom dat ik bijvoorbeeld mijn 30D+grip,24-70 en 580EXII kan meenemen en wat kleren.
Je hebt er nu een rugzak voor? Waarom die niet meenemen. Als carry-on bagage is het dan goed genoeg verpakt.
Bij mijn laatste USA trip had ik gewoon de Lowepro Mini Trekker AW mee met daarin, 20D, 30D, 70-200+extender, 17-85, 10-22, imagetank, TomTom, Cokin P-filters. De trolley was voorzien van kleding + laptop zodat alles mee kon in de cabine. 2 Items meenemen in de kist mag op intercontinentale vluchten (check airliner). Enkel carry-on is wel zo handig als je stand-by vliegt :)

Canon 20D & 30D - Canon 10-22/3.5-4.5 - Canon 17-85/4-5.6 IS - Canon 50/1.4 - Canon 60/2.8 Macro - Canon 100/2.8 Macro - Canon 70-200/2.8L IS - Canon 300/4L IS - Canon 1.4x II & 2.0x II extender- Canon grips - Canon 420EX/580EXII

Sleep het normaal mee in een domke dus dat is het probleem eigenlijk niet. Daarnaasr vlieg voornamelijk europees en dan mag je vaak maar 1 stuks handbage meenemen.

Jeroennl wijzigde dit bericht 09-11-2007 15:10 (34%)

Reg. datum: 20 september 2004

Ik ben op zoek naar een fototas voor me panasonic FZ18. Iemand enige suggesties. Ik heb bij mediamarkt de Samsonite Samoa DFV 40 geprobeerd maar deze is te klein.
De tas moet niet te groot zijn want ik neem hem ook mee op vakantie, maar wil wel me extra kapjes die er bij geleverd worden er wel in bewaren. Iemand suggesties?

Reg. datum: 03 november 2003

Hallo Allemaal,

Ik heb sinds kort een Sony A-700 met de standaard kitlens en ben op zoek naar een rugzak.
Waarom een rugzak? Omdat ik met snowboarden e.d. mijn toestel wel wil meenemen zonder dat er iets om mijn middel hangt of over mijn schouder.

Ik moet alleen zeggen dat mooie cameratassen een zeldzaamheid zijn.. Makkelijk zou zijn als er nog een aantal objectieven in zouden passen + flitser.. Misschien A-700 met grip..
Wel wil ik ook nog wat andere dingen kunnen meenemen... zoals een fles water, handoek, wat eten je kent het wel... iemand suggesties?

Groeten!

Sun Tzu Knows

Er zijn al meerdere keren meerdere tassen voorbij gekomen die aan deze eisen voldoen als ik me niet vergis. Dus je zou ff verder terug in dit topic kunnen kijken.

Het is een kwestie van smaak en details denk ik, maar ik heb een Lowepro Rover AW II. Deze Rover is niet mooi (in mijn ogen :)) maar wel redelijk functioneel. Hij heeft 2 compartimenten, onder voor cam + lenzen en boven voor trui, drank, voer ed. Verder (wat ik belangrijk vond) heeft hij een heupband wat ik bij het boarden heel erg makkelijk vind. Dan stuitert je tas niet op je rug en glijdt hij niet van je schouders af als de 'ride' wat 'ruiger' wordt ;) Als laatste heeft hij een weather hoes (zakje dat je om tas heen kan doen) en dat komt weer goed uit als je in een (natte) sneeuwstorm zit.

Crumpler heeft ook nog tassen die aan je wensen voldoen (meot je ff op site kijken want ik weet types niet pcies), maar die zijn wat duurder in veel gevallen. En ik heb toen der tijd ook gekeken naar Dakine (sequence dacht ik) die heeft ook wat modellen in de klasse die jij zoekt.

Democratie is de dictatuur der meerderheid

One step beyond!

AAAAAAAAAAAH CRAP!

Ik heb zoujuist Fimex Amsterdam even gebeld met twee vragen: of ik als particulier bij hen terecht kon. Antwoord: Nee, helaas niet. Daarvoor moet je bij onze buren zijn.

Tweede vraag: Weet jij of jullie buren Domke in het assortiment hebben?
Antwoord: Nee dat hebben ze niet. Domke is sowieso heel moeilijk te krijgen omdat de Nederlandse importeur ermee gestopt is en het heel slecht met Domke zelf gaat.

Ofterwel: Het is gigantisch moeilijk om het nu nog in Nederland te krijgen (en zou het graag ook wel ff vast willen houden voordat ik het koop...) Misschien maar eens een belletje naar Konijnenberg doen of ze de F-802 nog hebben. Slecht nieuws zo op de vroege ochtend in ieder geval :(
Reg. datum: 24 augustus 2007

Na het aanschaffen van een EOS 30D + 17-85IS wil ik natuurlijk ook een tas. Bij een abo op Zoom magazine wordt een Lowepro EX 140 'gratis' gegeven. Nu lijkt die tas me niet bepaald een knapperd, maar is het een praktische tas? Wie heeft er ervaring mee en raadt hem aan, of kan ik deze beter even laten liggen?

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Reg. datum: 03 november 2003

quote:
Brum schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:17:
Na het aanschaffen van een EOS 30D + 17-85IS wil ik natuurlijk ook een tas. Bij een abo op Zoom magazine wordt een Lowepro EX 140 'gratis' gegeven. Nu lijkt die tas me niet bepaald een knapperd, maar is het een praktische tas? Wie heeft er ervaring mee en raadt hem aan, of kan ik deze beter even laten liggen?
Ik zag hem idd ook staan, in dezelfde zoom staat ook nog een advertentie van KATA, de website is alleen een drama, dus alleen daardoor valt ie al af ;)

no way pacho!

quote:
sOid schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:11:
AAAAAAAAAAAH CRAP!

Ik heb zoujuist Fimex Amsterdam even gebeld met twee vragen: of ik als particulier bij hen terecht kon. Antwoord: Nee, helaas niet. Daarvoor moet je bij onze buren zijn.

Tweede vraag: Weet jij of jullie buren Domke in het assortiment hebben?
Antwoord: Nee dat hebben ze niet. Domke is sowieso heel moeilijk te krijgen omdat de Nederlandse importeur ermee gestopt is en het heel slecht met Domke zelf gaat.

Ofterwel: Het is gigantisch moeilijk om het nu nog in Nederland te krijgen (en zou het graag ook wel ff vast willen houden voordat ik het koop...) Misschien maar eens een belletje naar Konijnenberg doen of ze de F-802 nog hebben. Slecht nieuws zo op de vroege ochtend in ieder geval :(
Je moet eens naar photococan op eBay kijken, die zijn erg goedkoop, heb net mijn Domke tas er besteld. Gaat 't zo slecht met Domke dan? Domke is van tiffen, en met tiffen gaat 't niet slecht.
One step beyond!

quote:
Simon schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:57:
[...]

Je moet eens naar photococan op eBay kijken, die zijn erg goedkoop, heb net mijn Domke tas er besteld. Gaat 't zo slecht met Domke dan? Domke is van tiffen, en met tiffen gaat 't niet slecht.
Tsja blijkbaar, ik weet er het fijne ook niet van...
Bedankt voor de tip, ik zal eens kijken. Welke tas heb je besteld? Overigens kan ik de tas dan nog steeds niet irl bekijken :/ (geen tijd om naar Konijnenberg te reizen helaas).
Reg. datum: 28 juni 2000

De oudere modellen Crumpler tassen zijn nu voor een leuke prijs te krijgen. Ik twijfel tussen een That (38 euro) en de Ben's Pizza L (25 euro). Ik wil er een Nikon D40 met de kitlens plus lader en geheugenkaartje in vervoeren. In de toekomst zal daar een tweede lens en wellicht een flitser bij gaan komen. Gaat dit passen, is de that een ruim 10tje meer waard en welke raden jullie aan? Bedankt!

Reg. datum: 24 augustus 2007

Waar zijn die oudere modellen voor een leuk prijsje te krijgen?

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Reg. datum: 28 juni 2000

Dewinkel.nl heeft de Ben's Pizza, factoryprices.nl vind je de That.

Ik ben nu ook op zoek naar een mooie tas en mij leek het Slingshot-principe wel erg praktisch. Nu is de 200AW voor mij in principe groot genoeg, maar het zou handig zijn om, als ik eens op pad ga, ook wat spullen als een vest/jas/etc. mee te kunnen nemen. Past dat in de 300AW er gemakkelijk bij? Of zijn deze tassen sowieso niet geschikt om dat soort spul mee te nemen?

One step beyond!

quote:
maikel schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:14:
Ik ben nu ook op zoek naar een mooie tas en mij leek het Slingshot-principe wel erg praktisch. Nu is de 200AW voor mij in principe groot genoeg, maar het zou handig zijn om, als ik eens op pad ga, ook wat spullen als een vest/jas/etc. mee te kunnen nemen. Past dat in de 300AW er gemakkelijk bij? Of zijn deze tassen sowieso niet geschikt om dat soort spul mee te nemen?
Mijns inziens kan je daarvoor beter een (Lowepro) rugzak kopen met een apart compartiment voor dat soort spullen.

Ik heb vandaag trouwens de Domke F-802 met 720-230 insert en F-901 pouch besteld :)
Kan niet wachten tot ze binnen zijn!
Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

Domke wordt volgens mij al jaren geimporteerd door transcontinenta. Het kan zeker zijn dat dit bedrijf het product slecht op voorraad hebben aangezien zij de afgelopen jaren een beetje zijn afgedwaald naar partijhandel. Je kunt natuurlijk zelf even contact opnemen om te vragen aan wie zij in jouw buurt leveren. Tel nr is 0252687555 (uit mijn hoofd, dus ff checken klopt).

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG

One step beyond!

quote:
mig29 schreef op maandag 26 november 2007 @ 00:32:
Domke wordt volgens mij al jaren geimporteerd door transcontinenta. Het kan zeker zijn dat dit bedrijf het product slecht op voorraad hebben aangezien zij de afgelopen jaren een beetje zijn afgedwaald naar partijhandel. Je kunt natuurlijk zelf even contact opnemen om te vragen aan wie zij in jouw buurt leveren. Tel nr is 0252687555 (uit mijn hoofd, dus ff checken klopt).
Bedankt, maar is dus al niet meer nodig :)
Reg. datum: 26 juni 2006

quote:
maikel schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:14:
Ik heb de 200 en bovenin is het vakje te klein voor een vest of jas. Dat vakje zal bij de 300 iets groter zijn, maar nog te klein vermoed ik. Bij mij is het door een flitser + omnibounce + extra batterijen + extra accu's + lader al bijna vol.

Blackadder: He's mad! He's madder than Mad Jack McMad, the winner of this year's Mr Madman competition.

quote:
sOid schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:55:
[...]

Mijns inziens kan je daarvoor beter een (Lowepro) rugzak kopen met een apart compartiment voor dat soort spullen.

Ik heb vandaag trouwens de Domke F-802 met 720-230 insert en F-901 pouch besteld :)
Kan niet wachten tot ze binnen zijn!
Daar was ik al bang voor ja, maar bij een rugzak mis ik weer het handige slingshot-principe. Ik ben er nog niet helemaal uit wat voor mij het zwaarst weegt: slingshot of een jas mee kunnen nemen...

Reg. datum: 24 december 2001

quote:
Ares schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:59:
De oudere modellen Crumpler tassen zijn nu voor een leuke prijs te krijgen. Ik twijfel tussen een That (38 euro) en de Ben's Pizza L (25 euro). Ik wil er een Nikon D40 met de kitlens plus lader en geheugenkaartje in vervoeren. In de toekomst zal daar een tweede lens en wellicht een flitser bij gaan komen. Gaat dit passen, is de that een ruim 10tje meer waard en welke raden jullie aan? Bedankt!
Nu: ja dat gaat passen. Net....

Maar een extra lens, flitser noway. Stap je van de kitlens over naar een andere lens (die langer is) dan wordt het ook lastig.

Ik heb de Ben's Pizza L maar gebruik die alleen voor mijn 400d met 17-70. De rest past er gewoon niet in. Daarvoor heb ik een Pretty Boy XL, maar daar past de 400d met 17-70 en flits net in. Mijn 70-200 met wat kunst en vliegwerk.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Reg. datum: 02 november 2007

Ik kom ook met mijn grote vraag:

Ben in het bezit van:
-350D + batterygrip
-430 EX
-tamron 17-50 2.8
-kitlensje

wil in de toekomst in ieder geval nog een telelens (en een niet te groot statief) erbij hebben.

Ben al redelijk wat uurtjes aan het scrollen geweest, maar ik ben toch tot de conclusie gekomen dat ik een rugtas wil, dus geen schoudertas.

Nu neem ik mijn cam overal mee naartoe (school, andere bezigheden enzo) en neem dus graag nog wat andere dingen mee. Tot nu toe mn SLR+lens altijd in een kleine 110 AW meegenomen..

ben al tegengekomen de potentiële:
-crumpler warm shower M
-tamrac adventure 9
-lowepro compu daypack

mijn lokale fotoboer heeft alleen lowepro standaard in het assortiment, met als 'meest extreme' de slingshot 100. Weinig mogelijkheden om te passen dus.

Iemand aanbevelingen?

Canon 30D | 17-40 f/4 L | 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 II | 28 f/2.8 | 35 f/2.0 | 430 EX | gear website

Die-hard pruts0r
Reg. datum: 22 november 2002

Crumpler Pretty boy backpack (XXL) een idee?

Onderin je spul, past makkelijk, en boven in wat los spul :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: