Gathering of Tweakers

Quicksearch
Mannetje Pug en een stokbrood

Schaamteloze crosspost uit het "Waar koop je dat" topic:
Ik zoek van die bandjes die ze in het films bij het US Army/MC/SWAT/SRU (in dit geval het laatste) teams altijd om hun benen hebben om spullen aan te hangen, dat lijkt me echt enorm handig in combinatie met een lenscase, maar ik weet niet eens hoe het heet.
http://farm4.static.flickr.com/3273/2688815413_a916264248.jpg
Iemand enig idee wat het is en of het ergens te krijgen is, en misschien zelfs iemand die het een keer geprobeerd heeft?

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin

dump2000 of een andere dump store.

dingen zitten vrij lekker, je loopt er IMO wel behoorlijk mee voor lul maar dat soort dingen zijn wel te vinden.

eventueel zou je eerder naar zo'n lowepro (dacht dat het van hun was?) body harness voor je lenscases kunnen kijken, staat ook idioot maar is IMO al praktischer.

en tenslotte, om de goedkoopste optie eens te bekijken, waarom niet gewoon aan een doodnormaal koppel hangen?

Maar dan dus eentje die zo kort is dat hij om je been heen gaat, want volgens mij is een koppel in principe zo lang dat hij om je middel gaat.

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin

Reg. datum: 02 april 2004

quote:
marcieking schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:46:
Ik zoek van die bandjes die ze in het films bij het US Army/MC/SWAT/SRU (in dit geval het laatste) teams altijd om hun benen hebben om spullen aan te hangen, dat lijkt me echt enorm handig in combinatie met een lenscase, maar ik weet niet eens hoe het heet.
Nooit geprobeerd, maar misschien vind je bij Viking iets van je gading?

quote:
marcieking schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:06:
Maar dan dus eentje die zo kort is dat hij om je been heen gaat, want volgens mij is een koppel in principe zo lang dat hij om je middel gaat.
ik bedoelde juist dat het in de praktijk IMO veel handiger is een koppel voor dat soort dingen te pakken.

des te meer aangezien die beenriemen ook nog omhoog naar een koppel aan moeten koppelen en je dan wel echt in een exoskeletje rond lijkt te wandelen :P

edit ennnn, hebbes. zoals je ziet, het moet ook nog aan een koppel.
http://www.vikingmilitary...stemen-N_grp_11_30-1.html

iceheart wijzigde dit bericht 22-07-2008 17:01 (16%)

One step beyond!

quote:
iceheart schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:09:
[...]

ik bedoelde juist dat het in de praktijk IMO veel handiger is een koppel voor dat soort dingen te pakken.

des te meer aangezien die beenriemen ook nog omhoog naar een koppel aan moeten koppelen en je dan wel echt in een exoskeletje rond lijkt te wandelen :P

edit ennnn, hebbes. zoals je ziet, het moet ook nog aan een koppel.
Kan ook aan een gewone riem hoor.

Denk dat je dat soort dingen op eBay goedkoper kunt vinden overigens.

Mja, een gewone riem heb ik geprobeerd, maar dat is te lang :P De army dumps bieden ze vaak aan met complete mes/pistoolholsters erbij, en dat hoeft niet echt :P Nou ja, ik zoek wel verder want het heeft eigenlijk weinig met fototassen te maken :)
quote:
iceheart schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:09:
[...]
Hmm, hier was ik al bang voor, het moet dus sowieso aan een riem om je middel heen :(

marcieking wijzigde dit bericht 21-07-2008 23:49 (54%)

http://www.binne.nl/wp-content/uploads/2008/07/tas1.jpg

Tas is binnen en bevalt prima tot nu toe. Alles past erin en is niet een zo log.. :)
marreh, welke tas is het nou? :+

Reg. datum: 09 november 2007

Lowepro Mini Trekker Classic volgens mij?

Ohja :+ Lowepro Mini Trekker AW Black ;)
quote:
Binne schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:17:
Ohja :+ Lowepro Mini Trekker AW Black ;)
Fijne tas is dat, heb hem zelf ook ;) Stevig en goed comfortabel.

Ik ben eventjes aan het orienteren voor een tas(je) erbij. Als ik concertjes doe is de minitrekker niet altijd handig. Wil dan eigenlijk liever alles bij elkaar hebben en dan vooral direct bij me. Tot nu toe heb ik altijd mijn tas ergens moeten neerleggen.

Nu heb ik een lowepro, maar hoor goede verhalen, van oa. Simon dacht ik, over Domke. Even op hun site gekeken en het zijn inderdaad leuke tassen om te zien. Het liefste zou ik er 2 lenzen/1 of 2 camera's in kwijt willen. Het liefst dan één van de lenzen wordt dan de 70-200 (mogelijk 2.8, ik zeg even niet wat dat voor nabedoelingen heeft... O+ ). Past die bijv. in de F-5XB? Of is er een vergelijkbare die dat wel kan?

Of is Domke helemaal niet geschikt en moet ik toch kijken naar crumpler? Ik heb eigenlijk geen idee waar ik moet beginnen. :+

30D | 20D | 85mm f/1.8 | 17-55 f/2.8 IS | 70-200mm f/2.8 | 580EX II | Mini Trekker AW | Nova 5AW jensfotografie.nl Flickr

quote:
Binne schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:16:
[afbeelding]

Tas is binnen en bevalt prima tot nu toe. Alles past erin en is niet een zo log.. :)
waar had je hem besteld binne? Bij Verkoop.net staat hij in bestelling!

40D / grip / 50 mm 1.8 / 17-50 2.8 / 70-200 f4 L / 580EX II

One step beyond!

quote:
Redhero schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:14:
[...]

Fijne tas is dat, heb hem zelf ook ;) Stevig en goed comfortabel.

Ik ben eventjes aan het orienteren voor een tas(je) erbij. Als ik concertjes doe is de minitrekker niet altijd handig. Wil dan eigenlijk liever alles bij elkaar hebben en dan vooral direct bij me. Tot nu toe heb ik altijd mijn tas ergens moeten neerleggen.

Nu heb ik een lowepro, maar hoor goede verhalen, van oa. Simon dacht ik, over Domke. Even op hun site gekeken en het zijn inderdaad leuke tassen om te zien. Het liefste zou ik er 2 lenzen/1 of 2 camera's in kwijt willen. Het liefst dan één van de lenzen wordt dan de 70-200 (mogelijk 2.8, ik zeg even niet wat dat voor nabedoelingen heeft... O+ ). Past die bijv. in de F-5XB? Of is er een vergelijkbare die dat wel kan?

Of is Domke helemaal niet geschikt en moet ik toch kijken naar crumpler? Ik heb eigenlijk geen idee waar ik moet beginnen. :+
Zeker een Domke nemen. Die dingen zijn echt top! Ik heb zelf een F-802 met een F-901 pouch er aan. Je moet even op cambags.com kijken.

Je moet er wel aan denken dat de inserts van Domke zuigen. Ze zijn op zich wel goed, maar ze zijn voor veel moderne objectieven te klein waardoor de lenshood er niet in past.

Denk dat het in de F-5XB niet gaat passen btw.

op http://photography-on-the.net wordt ook veel over Domke gesproken.

Ik heb mijn Domke via eBay gekocht (ik kan nog wel achterhalen bij wie, dus als je geinteresseerd bent hoor ik het wel), een stuk goedkoper dan in NL en had 'm vrij snel binnen :)

@ Sophietje,

Kijk eens op www.fotokonijnenberg.nl, www.cameranu.nl of http://kamera-express.nl. Allemaal goede winkels met behoorlijk goede prijzen (konijnenberg is vaak wel wat duurder).

Het is een fijne tas, heb 'm zelf ook, maar ik vind hem wel wat log. Ook is het draagcomfort niet super. In het voorvak kan wel ontzettend veel overigens.

sOid wijzigde dit bericht 24-07-2008 15:54 (9%)

quote:
sOid schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:52:
[...]

Zeker een Domke nemen. Die dingen zijn echt top! Ik heb zelf een F-802 met een F-901 pouch er aan. Je moet even op cambags.com kijken.

Je moet er wel aan denken dat de inserts van Domke zuigen. Ze zijn op zich wel goed, maar ze zijn voor veel moderne objectieven te klein waardoor de lenshood er niet in past.

Denk dat het in de F-5XB niet gaat passen btw.

op http://photography-on-the.net wordt ook veel over Domke gesproken.

Ik heb mijn Domke via eBay gekocht (ik kan nog wel achterhalen bij wie, dus als je geinteresseerd bent hoor ik het wel), een stuk goedkoper dan in NL en had 'm vrij snel binnen :)

@ Sophietje,

Kijk eens op www.fotokonijnenberg.nl, www.cameranu.nl of http://kamera-express.nl. Allemaal goede winkels met behoorlijk goede prijzen (konijnenberg is vaak wel wat duurder).

Het is een fijne tas, heb 'm zelf ook, maar ik vind hem wel wat log. Ook is het draagcomfort niet super. In het voorvak kan wel ontzettend veel overigens.
Domke maakt wel mooie tasjes, jammer dat het amper ergens op voorraad is. Bij Konijn is de helft niet op voorraad en wil het eigenlijk komende week nog binnen hebben. Lastig. :/

Of zijn er nog mooie crumplers (wel op voorraad) die ook Dslr + 2 lenzjes + evt. flash slikken? Tips?

Edit: Hmm, de F-8 is bij konijn nog op voorraad en slikt genoeg... Dubbele edit: Laat maar, verkeerd gelezen. F-8 is te klein...

Redhero wijzigde dit bericht 26-07-2008 16:03 (4%)

30D | 20D | 85mm f/1.8 | 17-55 f/2.8 IS | 70-200mm f/2.8 | 580EX II | Mini Trekker AW | Nova 5AW jensfotografie.nl Flickr

Reg. datum: 04 januari 2004

Iemand wel eens een Crumpler Jimmy Bo (400) gezien? Of beter ervaring.
Hij is voor een D40 met kit lens, maar volgend jaar komt er wss een 18-125 lens ipv de kit lens.

Ik ben niet van plan om meer lenzen te kopen of flitser.

De lader past er wel bij neem ik aan.

wat denken jullie, is dit een praktisch ding.
http://www.crumpler.nl/?p...roduct_line=844&lsc=1

In Your Face

Mooie paraattas idd. En nog niet eens zo duur (35 euri). Hmm. kzit nu toch te twijfelen tussen deze en de lowepro rezo tlz20.

Sigh...

Reg. datum: 31 oktober 2006

Ik heb sinds kort een Canon EOS 400D + 18-55 mm kitlens. Aangezien ik de camera vaak mee zal nemen ben ik op zoek naar een goede stevige schoudertas.

Ik ben van plan de komende tijd nog met de kitlens te fotograferen, maar op den duur wil ik wel een zoomlens en een externe flitser aanschaffen.

Ik heb de volgende tassen in gedachte:
Lowepro Nova 3 AW of de Lowepro Nova 4 AW.

Nu ben ik benieuwd of ik aan de Nova 3 AW voldoende heb met het oog op wat ik nog wil aanschaffen, en natuurlijk wil ik weten of jullie nog andere alternatieven hebben :)

@rhepius: Ik heb de "4". Daar zit in het hoofdvak: 3 flinke objectieven, incl. reversed hoods, waarvan 2 mounted op 2 bodies, een flitser, een brillenkoker, een PDA en een pakje zakdoekjes ofzo. In het voorvak is voldoende ruimte voor een paar accu's, geheugenkaarten en filters etc. Met alleen een 40D + kitlens is zo'n tas echt veel te groot. Doe jezelf een lol en koop gewoon een tasje waar je huidige gear in past. Altijd handig als je in de toekomst ooit niet alles mee wilt sjouwen en het hoeft niet meer dan 20-25 euro te kosten.

In Your Face

quote:
RobbieB schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:07:
Mooie paraattas idd. En nog niet eens zo duur (35 euri). Hmm. kzit nu toch te twijfelen tussen deze en de lowepro rezo tlz20.
Om even op mezelf terug te komen.
De lowepro is te klein voor een 40D. Weet er iemand een goede paraattas waar hij wel in past met een tamron 17-50 F2.8?

Sigh...

Ik heb een Lowepro TLZ1, waar m'n 40D + EFS17-55/2.8 + reversed hood nog net in past.

en een tammy 17-50 2.8 is wel een endje kleiner dan dat, gelukkig :)

Just plain weird.

quote:
RobbieB schreef op zondag 27 juli 2008 @ 00:20:
[...]

Om even op mezelf terug te komen.
De lowepro is te klein voor een 40D. Weet er iemand een goede paraattas waar hij wel in past met een tamron 17-50 F2.8?
Ik heb een Cirrus TLZ 15, daar past met wat moeite m'n 350D met grip in, maar niet van harte (doe ik dus ook niet). Een xxD zou denk ik precies passen.

http://tweakers.net/ext/f/kANdzSRPMuE7gjFflCkL5LL4/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/Uldh7ZEWbOR1nITD9OuH2iYu/full.jpg

Die Jimmy Bo ziet er erg goed uit trouwens, het is jammer dat die niet aan m'n eisen voldeed (moet aan de heupband van een rugtas kunnen).

Tarin wijzigde dit bericht 27-07-2008 17:08 (11%)

Ik loop op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Reg. datum: 10 augustus 2001

Je zegt 350D met grip... maar ik zie geen grip?

Hahn wijzigde dit bericht 27-07-2008 17:09 (59%)

Just plain weird.

quote:
Hahn schreef op zondag 27 juli 2008 @ 17:09:
Je zegt 350D met grip... maar ik zie geen grip?
quote:
Tarin schreef op zondag 27 juli 2008 @ 17:06:
[...]

Ik heb een Cirrus TLZ 15, daar past met wat moeite m'n 350D met grip in, maar niet van harte (doe ik dus ook niet). Een xxD zou denk ik precies passen.
[...]
:P.

Zal ff kijken of ik een plaatje kan maken en uploaden met de grip erbij.

[edit]Er staat er hier eentje halverwege de review.

Tarin wijzigde dit bericht 27-07-2008 17:18 (10%)

Ik loop op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws