Centraal Fototas Topic - Deeltje 3
Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 last
Reageer Nieuw Topicik vind het een zeer praktische tasje...
Michieleke wijzigde dit bericht 26-06-2008 21:22 (11%)
GA-X38-DS5, 3Gb pc8500 geheugen, E6750 @ stock, Sapphire Radeon HD3870 @ stock, Coolermast Cm690, Samsung 2232BW, EN EEN IPHONE :D
Reg. datum: 28 september 2007
Ze kosten evenveel, maar nu blijven er twee over.
de Naneu Pro Ops Alpha

de Naneu Pro Urban Gear U60

Die tweede heeft, volgens de specsheet genoeg ruimte om een 70-200 2.8 in op te bergen die op een D60 gemounted zit. Altijd handig voor in de toekomst dus, want niet is kan nog komen
Mja, de Alpha heeft ruimte om zooi in kwijt te kunnen in het bovenvak, dat moet de Urban Gear 60 dan weer missen. Denk dat die U60 handiger is met oog op de toekomst, is wat groter van opzet. En ach, met een beetje creatief opruimen moet een en ander ook wel mee te nemen zijn in die U60. Denk dat ik die maar ga bestellen.
Reg. datum: 02 april 2004
Die U60 is wel heel erg een brugklastas om te zien? Nog afgezien van mooi/lelijk, lijkt me de gewichtsverdeling van de U60 niet prettig, omdat hij nogal ver naar achteren uitsteekt. De Alpha oogt en stuk comfortabeler volgens mij.
Tja, qua looks is het idd nogal brugklastasserigquote:Toff schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:57:
@ Joosie200:
Die U60 is wel heel erg een brugklastas om te zien? Nog afgezien van mooi/lelijk, lijkt me de gewichtsverdeling van de U60 niet prettig, omdat hij nogal ver naar achteren uitsteekt. De Alpha oogt en stuk comfortabeler volgens mij.
Per mail heb ik gevraagd om een wijziging aan te brengen, ze kosten toch hetzelfde. Eens zien welke ik nu bezorgd ga krijgen
Als je het extra gewicht dat verder van je rug afzit compenseerd met een tas aan de voorkant merk je er al iets minder van.quote:Toff schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:57:
@ Joosie200:
Reg. datum: 21 december 2005

Ik ga de tas komende week in Madeira uitproberen. Er zal veel gewandeld gaan worden. Ik laat jullie weten hoe hij is bevallen. Pics van de tas zullen dan ook volgen.
Pentax K10D, SMC DA 18-55, SMC DA 50-200, Pentax FA 50mm 1.4, Asahi SMC 100mm f4 Macro, Tokina AT-X Pro SV f2.8 28-70, Pentax FGZ 360 - flickr
En hoe zit / hangt ie? Dit moet ook mijn tas worden. Ik vindt die 'echte' foto tassen veel te veel fototas (lees = spuug lelijk). Die crumplers doen me een beetje denken aan die Eastpack rugtassen van de havo...(als ik me het goed herinner....lang geledenquote:Michieleke schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:17:
ik heb gisteren de prettyboy backpack gekocht in dezelfde groene kleur als hierboven bij foto ammann in eindhoven voor 59 euro. normaal 100... toch een nette korting dacht ik zo![]()
past mooi alles in + nog wat eten en drinken
Quod licet Yovi, non licet bovi
Reg. datum: 10 mei 2004
Maar zo'n tas lijkt me ook wel practisch omdat er ook nog flink wat overige zooi in kan. Maar ik wil eerst eens uitzoeken welke kant ik op wil kwa glas (dus welke setjes ik kan maken/wat er in moet kunnen)
kitlens + 50 f/1.7 + compacte telezoom + uwa + flitser + body
of toch
tamron 17-50 + compacte telezoom + flitser + body
martijn_tje wijzigde dit bericht 27-06-2008 16:55 (17%)
Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM
haha dat is eigenlijk ook waarom dat hij mijn aandacht trok, die eastpack tassen van schoolquote:MrDry schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:41:
[...]
En hoe zit / hangt ie? Dit moet ook mijn tas worden. Ik vindt die 'echte' foto tassen veel te veel fototas (lees = spuug lelijk). Die crumplers doen me een beetje denken aan die Eastpack rugtassen van de havo...(als ik me het goed herinner....lang geleden)
en zo hangt hij ook, best relaxed. maar ik wil er zelf wat meer gewicht in hebben
heb er nu inzitten:
A200 met 10-20 sigma
70-300 sigma apo
18-70 kitlens
lader + kabels
schoonmaak setje
extra accu
cf kaarten
nekstrap
dus gaat aardig wat in!
GA-X38-DS5, 3Gb pc8500 geheugen, E6750 @ stock, Sapphire Radeon HD3870 @ stock, Coolermast Cm690, Samsung 2232BW, EN EEN IPHONE :D
Ik heb zelf de Alpha, ben er heel erg blij mee. Stevige tas voor een kleine prijs. Ik snap werkelijk niet waarom er mensen zijn die 100 euro meer uitgeven aan tassen die evengroot zijn...Kwaliteit van deze tas is gewoon dik in orde.quote:Joosie200 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:44:
Even een heroverweging.
Ze kosten evenveel, maar nu blijven er twee over.
de Naneu Pro Ops Alpha
[afbeelding]
de Naneu Pro Urban Gear U60
[afbeelding]
Die tweede heeft, volgens de specsheet genoeg ruimte om een 70-200 2.8 in op te bergen die op een D60 gemounted zit. Altijd handig voor in de toekomst dus, want niet is kan nog komen
Mja, de Alpha heeft ruimte om zooi in kwijt te kunnen in het bovenvak, dat moet de Urban Gear 60 dan weer missen. Denk dat die U60 handiger is met oog op de toekomst, is wat groter van opzet. En ach, met een beetje creatief opruimen moet een en ander ook wel mee te nemen zijn in die U60. Denk dat ik die maar ga bestellen.
Sinds kort weer een VW Kever!
Ik trek de kwaliteit ook nergens in twijfel hoorquote:dr.lowtune schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:45:
[...]
Ik heb zelf de Alpha, ben er heel erg blij mee. Stevige tas voor een kleine prijs. Ik snap werkelijk niet waarom er mensen zijn die 100 euro meer uitgeven aan tassen die evengroot zijn...Kwaliteit van deze tas is gewoon dik in orde.
Bestelling kon niet meer worden ingetrokken want al verzonden. Per mail overlegd en ik mag het pakket, zodra TNT het wil bezorgen aan de deur weigeren waarna ie teruggaat naar cameranu. Vervolgens krijg ik dan de Alpha in 't groen, naja echt groen is het niet, teruggestuurd.
Reg. datum: 04 oktober 2004
Zoals met de meeste Crumplers helaas niet goedkoop, ¤ 70,-. Wel hufterproof, heb er namelijk ook een laptoptas van

En dat maakt het hufterproof?quote:Wel hufterproof, heb er namelijk ook een laptoptas van
Reg. datum: 04 oktober 2004
Oui, er wordt namelijk aardig mee gegooid/gesmeten maar de tas (en niet in het minst belangrijk de laptop) blijft heelquote:
Neemt niet weg dat m'n zinsconstructie enigszins vreemd was
Heb zelf een paar weken terug de Opulent Rooster XL gekocht en kan al m'n meuk tot aan de 17'' notebook erin kwijt. Ik heb niet eens meer een weekendtas nodig mocht ik naar m'n ouders gaan in het weekend. De hele fotogear uit m´n sig kan er in, de notebook dus, externe HD´s en kleding + verzorgingsmeuk.
Ideaal ding, alleen vrij prijzig, maar het zeker waard
Voor diegenen die niet weten over welke tas ik het heb:

Nikon D300- Nikon D40 - Tamron 17-50 f2.8 - Nikkor 18-55 AF-S DX Kitlens - Tokina 12-24 AT-X Pro - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 70-300 - Nikon SB-400 | SB-800 Wishlist: Nikkor 85mm f1.8 - Sig 15 fish - Sigma 30mm f1.4 - Nikkor 70-200VR f2.8 - SB-900
quote:eaalb schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:56:
Voor m'n nieuwe Sony A-200 de Crumpler Pretty Boy XXL gekocht, naast de body + kitlens nog ruimte voor 1 à 2 lenzenD'r is ook nog een voorvakje ( + netje) voor allerhande filters. Naast dat het niet diréct opvalt als cameratas zijnde kleurt 'ie ook nog eens perfect bij het zwart/oranje van de Sony
Zoals met de meeste Crumplers helaas niet goedkoop, ¤ 70,-. Wel hufterproof, heb er namelijk ook een laptoptas van
[afbeelding]
Ik heb er alleen een Canon 40D inzitten met kitlens.
Nikon D40
70-300VR
De kitlens (later een andere walkaround, dus beetje extra ruimte is nooit weg).
Random meuk zoals accu's en lader
Welke maat zou ik hiervoor nodig hebben?
XL past een D40+walkaround en 70-300VR in. Een XXL geeft je net wat meer ruimte ook een flitser ofzo nog even mee te nemen e.d.quote:Koeitje schreef op zondag 29 juni 2008 @ 00:33:
Ik heb net een nieuwe lens en nu past het dus al niet meer in m'n kleine hoesje wat ik erbij had. Mijn oog is eigenlijk meteen gevallen op een Crumpler Pretty Boy schoudertas. Maar ik heb nogal moeite in te schatten wat er in past. Ik wil er dit in kwijt kunnen.
Nikon D40
70-300VR
De kitlens (later een andere walkaround, dus beetje extra ruimte is nooit weg).
Random meuk zoals accu's en lader
Welke maat zou ik hiervoor nodig hebben?
In mijn XL paste een D50+18-70 en 70-300VR en kleine meuk als ik me goed herinner.
Reg. datum: 17 januari 2007
Waarom wil ik een nieuwe?
Heb nu een Lowepro Rover AW II. Het formaat van het foto-vak bevalt prima, maar heeft toch ook wat minpuntjes:
- Je moet de tas van je rug halen als je de camera wilt pakken.
- Er kan geen notebook in, waardoor ik bij vliegreizen meestal 2 rugzakken bij mijn handbagage moet houden.
- Het (bovenste) opwergvak voor andere spullen had van mij wat groter gemogen.
- Ik krijg er nogal een zweet-rug van...
- Ik ga over een paar weken naar de rimboe van Donker Afrika, dus maar eens op zoek naar een andere!
Wat moet er in mijn nieuwe tas passen?
Body (D70) met lens (18-200VR)
2 a 3 lenzen, flitser, image tank, geheugenkaartjes
15" notebook (maar alleen tijdens de vluchten van vliegreizen: Ik ga niet met laptop in de rugzak rondlopen).
En ruimte voor de "dag-doorkom-zooi"
Welke eisen stel ik aan mijn nieuwe rugzak?
- Stevige, comfortabele, veelvuldig & makkelijk verstelbare schouder- heup en borstbanden.
- Passend voor handbagage
- Liefst niet zwart, liefst ook niet al te duidelijk een foto-tas.
- Anti-zweet rug"net".
- Regenhoes (maar dat mag ook een losse hoes zijn).
- Extra zijvakjes voor een flesje, candybars enz.
- LowePro FastPack 250: Goede maten, mag misschien wel iets groter, maar: Geen borstband en normale "zweet-rug".
- LowePro FastPack 350: Groter, wel borstband, maar nog steeds die normale "zweet-rug".
- LowePro Primus AW: Goede maten, ook de overige lenzen, flitsers e.d. zijn te pakken zonder de tas af te doen. De laptop kan (tijdens vluchten) in een neopreen hoesje achter de voorflap van de Primus. Maar.... Geen echte anti-zweet rug: De rug is niet zo vlak als bij de FastPacks (of de Rover), zou het daardoor misschien toch wat minder zweterig zijn? Ook was het wel handig geweest als je meer flexibiliteit had bij het indelen van het foto-vak (meer schotjes en meer klitteband)
- Naneu Pro Adventure K-3L: Eindelijk een fotorugzak met anti-zweetrug rugnet (“AirFlow Suspension System”). Maar het fotospul is niet makkelijk bereikbaar, je moet de tas er echt weer voor afdoen. Voordeel is wel weer dat hij er minder als foto-tas uitziet.
Op eBay is die tas trouwens al voor onder de 100 euro te vinden (zoek maar eens wereldwijd vanuit Duitsland)...
De Naneu Pro heb ik nog niet kunnen voelen: De enige 2 verkooppunten in Nederland liggen op 2 a 3 uur rijden van hier....
Dus....
Wat zijn de ervaringen met zo'n anti-zweet rugnet op een rugzak, of wie heeft ervaringen met de genoemde rugzakken op langere wandeldagen....
Of iemand nog andere suggesties? Kent iemand nog andere fotorugzakken met anti-zweet rugnet?
Groet,
EgMaf
Goede keuze, ik heb hem ook.quote:Koeitje schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:01:
Ben voor de XXXL gegaan. Toch net wat meer ruimte. Ben er blij mee
Met een beetje proppen past er best veel in
Zoiets komt er bij mij ook in te zitten...alleen wel een 40D natuurlijkquote:Michieleke schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:41:
[...]
haha dat is eigenlijk ook waarom dat hij mijn aandacht trok, die eastpack tassen van school![]()
en zo hangt hij ook, best relaxed. maar ik wil er zelf wat meer gewicht in hebbenmijn apparatuur is best licht en dus de tas ook...
heb er nu inzitten:
A200 met 10-20 sigma
70-300 sigma apo
18-70 kitlens
lader + kabels
schoonmaak setje
extra accu
cf kaarten
nekstrap
dus gaat aardig wat in!
Toch binnenkort dat ding maar bestellen. Vind die olijfgroene wel erg mooi denk ik. De vakantie komt eraan dus dan heb ik hem hard nodig......
Heb je hem via http://www.photokina.nl besteld?
MrDry wijzigde dit bericht 30-06-2008 16:31 (3%)
Quod licet Yovi, non licet bovi
Toch ligt het bij mij iets anders dan bij de meesten hier denk ik. Ik ben namelijk een middelbare school scholier en neem mijn camera meestal mee naar school. En zoals misschien wel te begrijpen: Ik wil niet met een tas gaan lopen die écht oogt als een camera tas.
Even overzichtelijk:
Waarom wil ik een nieuwe?
Ik gebruik nu een eastpack met daarin een los fototasje (voor body+kitlens) en de 2 de lens en flitser in een apart tasje in mn eastpack. En dan de accesoires in het voor vakje.
Dit is dus echt geen doen meer, helemaal niet doordat ik nu een batterygrip gebruik zodat de bdoy+lens niet meer normaal in dat fototasje passen.
Ik wil mn camera nog iets langer gebruiken, op deze manier is hij over een half jaar wel kapot. En ik kan mijn camera nooit normaal pakken of in mn tas doen.
Wat moet er in mijn nieuwe tas passen?
- Nikon D40 incl. Grip (met daar aan vast een walkaround lens erop, nu nog een:)
- Kitlens (18-55mm)
- Telelens (70-300mm+groot, lomp en oud)
- Philips p36 Flitser (is groot, lomp en oud)
- Aantal opzet lenzen
- Extra Accus's en batterijen
- Doekje
- USB kabeltje
- Kleine dingetjes (kapjes, dopjes, verloopstekkertje ofzo)
- Niet té groot
- Moet er niet uitzien als een camera tas
- Moet wel een beetje praktisch zijn qua vakjes/snel pakken van dingen. Opzich maakt dit ook weer niet zoveel uit.
- Hij moet praktisch zijn op school, er moeten dus eventueel inplaats van alle bovengenoemde dingen, behalve het 1ste dan, school spullen in kunnen (denk aan: boeken, pennen, papier, rekenmachine etc.)
Eigenlijk wil ik mijn eastpack blijven gebruiken en daar in een binnentas stoppen van een andere fototas. Zoals bijvoorbeeld de 'The This/That' tas waar een binnentas inzit die je er uit kan halen. Deze tas heb ik nog niet gekocht omdat hij nu overal in de winkels uitverkocht is, en hij daar wel voor 30 euro te kopen viel. Ook weet ik niet of de binnentas wel in mn eastpack past.
Dus ja:
De simpele vraag: Is er een (foto)tas met een binnentas die in deze tas past. En die ook nog eens erg betaalbaar is.
Of kent iemand een tas die gewoon dus echt niet op een fototas lijkt? De Crumpler serie vind ik zelfs nog een beetje te..
Die Nationaal Geographic tas word al iets beter maar is dus echt veel te overdreven voor op een middelbare school.
Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 last