Gathering of Tweakers

Quicksearch
Serious Game Developer

Heb nu dus de Daily 370. Wat er op dit moment in gaat: 400D met de 24-105 erop, Flitser, 70-200mm (zonnekap er los op), en de EF-S 60mm Macro. Past allemaal overigens 'net', zou nog eens lens op de 60mm macro kunnen denk ik. Daarnaast natuurlijk wat andere spulletjes in de andere vakjes.

Maak dit weekend wel even een foto denk ik :).

Canon 400D | 70-200/F4 L IS | 24-105/F4 L IS | 60/F2.8 Macro | 50/F1.8 MK II | Yet Another Laser Game |Western RTS

M'n Crumpler The Shrinkle heb ik bij de Crumpler Store in Rotterdam met een aardige korting kunnen kopen, omdat het de laatste was (oud model). Hiervoor heb ik 150 euro neer gelegd. Voor m'n Daily 490 heb ik bij Cameranu.nl maar 99 euro betaald, terwijl hij op de site van Crumpler zelf staat voor 140 euro. Flink verschil...

Zal binnenkort eens wat pics schieten van beide tassen...

[ Canon EOS 30D + BG-E2 | EF-S 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/4L IS USM | 430 EX ]
[ newskin interactive ] [ Xbox Live: equationunequal ]

One step beyond!

quote:
fooker schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:26:
Ik heb sinds kort een National Geographic tas. Valt me op dat deze in dit topic eigenlijk nooit langskomen? :? De schoudertas vind'k heel erg fijn. Vergelijkbaar met Domke. Past ook ziekelijk veel in.

Ik noem:
Vivitar 285HV
430EX + omnibounces
350D
40D
17-55
85mm
35mm
Ebay flashtriggers
batterijen,CF, etc

En dan kan ik nog eventueel mn macbook er ook in kwijt :) En tussendoor gebruik ik hem als schooltas, ideaal :)

[afbeelding]
Ik ben ook nog steeds opzoek naar een nieuwe schoudertas (wordt waarschijnlijk een domke messenger bag) om m'n camera+wat lensjes+schoolspullen mee te nemen.

Vind die national geographic ook wel mooi, kan je eens een foto maken als je hem om hebt? Vraag me af hoe groot hij precies is :)

Acties: [view][quote]

Door: Remy Admin Fotografie
Styled light
Reg. datum: 08 februari 2002

quote:
GJ-tje schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:20:
...
Een macrolens (wel van Nikon zelf, zodat ik zeker ben dat ik AF-S heb)
..
Even tussendoor :P
Sigma heeft ook een aantal Macro HSM lenzen hoor, zoals de 150mm en de 180mm :) Die hebben gewoon AF op de D40 en D40x, geen probleem. Ik zal voor jou nog wat foto's maken van de indeling van de tas met de D40x, moet even kijken of dat vandaag of morgen wordt.
Reg. datum: 06 december 2002

quote:
fooker schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:26:
Ik heb sinds kort een National Geographic tas. Valt me op dat deze in dit topic eigenlijk nooit langskomen? :? De schoudertas vind'k heel erg fijn. Vergelijkbaar met Domke. Past ook ziekelijk veel in.
Dit is de 2345 toch?

Canon 30D | EF-S 10-22/3.5-4.5 | EF-S 17-55/2.8IS | EF 85/1.8 | 580EX II | BG-E2N

It's time to BRAWL!

quote:
Remy schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:07:
Even tussendoor :P
Sigma heeft ook een aantal Macro HSM lenzen hoor, zoals de 150mm en de 180mm :) Die hebben gewoon AF op de D40 en D40x, geen probleem. Ik zal voor jou nog wat foto's maken van de indeling van de tas met de D40x, moet even kijken of dat vandaag of morgen wordt.
Als je dat zou willen doen, graag, zou ik zeer waarderen.
Verschil tussen een D40x en een D40 is er toch niet... ;)
Alvast bedankt in ieder geval! :*)

offtopic:
Ik weet dat bepaalde Sigma lenzen AF hebben op een D40 en die schelen ook wel in prijs geloof ik, maar ik heb hier op GoT ook wel is gelezen, dat de lenzen van Sigma lang niet altijd zo goed zijn, als die van Nikon zelf. Maar ach, eer ik lenzen koop, zijn we weer een paar maanden verder... ;) Dat ik nu al naar een tas kijk die er wél rekening mee houdt, dat voorkomt dat later wéér een tas moet kopen... :)

Cheatah: Dat hoort, dat is normaal, en dat is logisch.
Nikon D80 + 18-135mm kit + 70-300mm VR + 50mm F1.8 + SB600 + MB-D80

Reg. datum: 18 oktober 2006

Ik ben op zoek naar een nieuwe cameratas. Ik heb er nu 2: een Lowepro toploader zoom en een crumpler Long Schlong. De Crumpler ben ik wel tevreden over, want al mn spullen passen er keurig in (350D+grip, Sigma 17-70, Sigma 70-300. Canon 50/1.8, 430EX en kleine accesoires. Het probleem is dat ik niet altijd zin heb om al mn spullen mee te slepen. En daarom zoek ik een kleinere tas, waar mn camera (met gemounte lens en met grip erop, das belangrijk!) en 2 lenzen of een lens en flitser in kunnen. Wie weet een tas die daar geschikt voor is? Het moet een schoudertas zijn. Ik heb zelf al wat gekeken en ik kom bij de Lowepro Nova 2 of 3 uit, maar ik weet niet of de 350D met grip daar wel in past....
De toploader is ongeschikt omdat de camera daar met de grip er maar moeilijk ingaat en een extra lens meenemen gaat dan niet.

LameDog wijzigde dit bericht 15-10-2007 18:43 (8%)

sympathieke takkebos!

crumpler pretty boy serie? de xxxl misschien? heb m zelf niet, maar zijn mooie tasjes

AMD 3200+, Asus a8n-e, radeon x550, 2x1Gb DDR,250gb. /// Canon 30D, sigma 17-70 2.8-4.5, canon 50mm 1.8, tamron 70-300 4-5.6, speedlite 550EX

Reg. datum: 05 juli 2006

Ik heb zelf de crumpler pretty boy xxxl en daar past met gemak m'n 400D + BG-E3 in met 1 lens gemount en 1 lens ernaast. Ik denk dat er zo nog een extra lens en flitser bij kunnen (ik weet niet precies hoe groot die flitsers zijn).
Ik vindt het zelf een super fijne tas die ruimer is dan hij lijkt en daarnaast ook nog erg stylish is natuurlijk :p .

Canon 400D + BG-E3 | 18-55 kitlens | EFS 17-85 4-5.6 IS USM | Stapeltje filters, zonnekappen e.d.

Reg. datum: 18 oktober 2006

Crumpler XXXL is wel een mooi tasje, maar zoals alle Crumplers wel weer erg prijzig. En omdat het een tas voor erbij is een beetje te duur imho. Dus zijn er nog tassen van andere merken waar het genoemde (350D+grip met 1 lens erop en daarnaast 2 lenzen of lens en flitser) goed in past en waarvan de prijs wat lager is dan ¤ 80?

quote:
sOid schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:31:
[...]

Ik ben ook nog steeds opzoek naar een nieuwe schoudertas (wordt waarschijnlijk een domke messenger bag) om m'n camera+wat lensjes+schoolspullen mee te nemen.

Vind die national geographic ook wel mooi, kan je eens een foto maken als je hem om hebt? Vraag me af hoe groot hij precies is :)
en met je macbook erbij graag... :)

1D 5D 16/2.8 35/2.0 50/1.8 85/1.8 100/2.0 12-24/4.0 24-70/2.8 28-105/3.5-4.5 70-200/2.8

It's time to BRAWL!

Ik ga morgen waarschijnlijk naar Utrecht, om even in die Crumpler zaak aan de Oude Gracht aldaar te kijken, welke tassen er voor mij geschikt zijn.

Hebben jullie een idee?
- Nikon D40 + 1 lens mounted
- 2 lenzen los in tas
- Eventuele accessoires

Al met al niet zo heel gigantisch veel, 1 camera, 3 lenzen (waarvan 1 dus (het liefst) mounted op de camera zelf, misschien ooit een flitser, maar ben daar nog niet zo in thuis, dus bij lange na niet nog niet nodig.

Any ideas? Echt een prijs heb ik nog niet, ik ben nog altijd in de oriënteer fase... ;)

sparen sparen sparen sparen

quote:
Volgens mij wel :)
Volgens mij heb ik m'n ideale fototas gevonden:
http://www.lowepro.com/images/products/ReporterD_frontpockets_N.jpg
LowePro Stealth Reporter D200 AW. Licht, compact en toch veel ruimte (relatief dan) en stevigheid.

Alleen vroegen ze er 169 Euro voor, terwijl 'ie bij bv. onsale.com $89.85 kost... :(

Edit: zie net dat 'ie bij Konijn 99,50 kost. Da's al een stuk beter...

Afterlife wijzigde dit bericht 21-10-2007 14:24 (8%)

"Bonken op de muur helpt niet, een goedgericht nekschot wel" - Sjaak Bral

It's time to BRAWL!

quote:
GJ-tje schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:40:
Ik ga morgen waarschijnlijk naar Utrecht, om even in die Crumpler zaak aan de Oude Gracht aldaar te kijken, welke tassen er voor mij geschikt zijn.

Hebben jullie een idee?
- Nikon D40 + 1 lens mounted
- 2 lenzen los in tas
- Eventuele accessoires

Al met al niet zo heel gigantisch veel, 1 camera, 3 lenzen (waarvan 1 dus (het liefst) mounted op de camera zelf, misschien ooit een flitser, maar ben daar nog niet zo in thuis, dus bij lange na niet nog niet nodig.

Any ideas? Echt een prijs heb ik nog niet, ik ben nog altijd in de oriënteer fase... ;)
Ben gisteren niet geweest, dus ik ga het Donderdag a.s. een gokje wagen, tijdens de koopavond.
Iemand die nog tips of ideeën voor me heeft om naar te kijken? :)
quote:
Dr-b schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:36:
Ik heb zelf de crumpler pretty boy xxxl en daar past met gemak m'n 400D + BG-E3 in met 1 lens gemount en 1 lens ernaast. Ik denk dat er zo nog een extra lens en flitser bij kunnen (ik weet niet precies hoe groot die flitsers zijn).
Ik vindt het zelf een super fijne tas die ruimer is dan hij lijkt en daarnaast ook nog erg stylish is natuurlijk :p .
Als je kijkt naar dit plaatje past er inderdaad nog een en ander bij.
Maar wat zoals altijd lekker onduidelijk is: zit er nou een lens onder die body of niet? :)

Overigens heb ik deze tas nu ook op mijn 'To See' lijstje gezet... :+

GJtje wijzigde dit bericht 21-10-2007 19:41 (32%)

quote:
klaasopurk schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:45:
Een grote tas met een kleine die er los uitkan nemen zonder dat dit irritant wordt ivm bereikbaarheid camera als alles in de grote zit. In de kleine moet kunnen bevatten met een plusje en derest in de grote

+ canon 30D
+ sigma 18-200 OS
+ flister 580EX
+ 2 omnibounces
+ canon 60 mm macro
+ geheugenkaarten
+ accus voor flitser en camera beide 1 set
- canon 70-300
- nog een flitser 580EX
- nog 1 omnibounce
- filters verschillende maten
- opladers voor camera en batterijen
- nog te kopen canon 10-22
- kleine statief van 25 cm
- wat ik nog vergeten ben aan klein spul
Ik ben bij konijnenberg geweest en gekeken naar tassen. Ik heb daar gepast maar niet kunnen vinden wat precies mijn wensen vervuld. Ik ben tijdens het bezoek overgestapt naar slingshottassen.
De beste die ik kon vinden was de 300Aw van Lowe Pro.
Echter mijn spullen pasten er allemaal wel in, maar voor uitbreidingen werd het krapjes. Weet iemand een iets groter model. Ik kon deze niet vinden bij andere merken.

Klaas

Allemachtig, die 300AW is knap groot :|

De enige andere die ik zo weet is de Tamrac Velocity 5769/9x, maar die slingt wat minder gemakkelijk en volgens mij past daar verder ook niet zoveel bij... Ik weet niet of er een tas is die groter slingt dan de 300AW...

Wordt dat trouwens niet erg zwaar over 1 schouder? Vooral ook omdat je met zo'n slingshot niet van schouder kunt wisselen volgens mij?

Dannr wijzigde dit bericht 22-10-2007 12:51 (18%)

quote:
Dannr schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:50:
Allemachtig, die 300AW is knap groot :|

De enige andere die ik zo weet is de Tamrac Velocity 5769/9x, maar die slingt wat minder gemakkelijk en volgens mij past daar verder ook niet zoveel bij... Ik weet niet of er een tas is die groter slingt dan de 300AW...

Wordt dat trouwens niet erg zwaar over 1 schouder? Vooral ook omdat je met zo'n slingshot niet van schouder kunt wisselen volgens mij?
De tas is ook knap groot dat wel. Maar ik kan er nu met alles erin nog 1 lens kwijt. En aangezien ik nog een 1-22 wil kopen is dat gat ook opgevuld. Dan is de tas al weer vol. Tenzij de 10-22 en de 60mm macro op elkaar kunnen. Maar daarvoor worden geen tussenschotjes meegeleverd. zonder bescherming tussen de lensen zet ik die 2 niet opelkaar ook al zitten de doppen erop.

Klaas

Styled light

quote:
GJ-tje schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 02:05:
[...]
Als je dat zou willen doen, graag, zou ik zeer waarderen.
Verschil tussen een D40x en een D40 is er toch niet... ;)
Alvast bedankt in ieder geval! :*)
Zo, de foto's:

Tas ingepakt naast een D200 voor formaat-vergelijking:

http://reemhq.net/foto/2007/IMG_4878s.jpg

Tas open:

http://reemhq.net/foto/2007/IMG_4879s.jpg

Tas met D40x + 10-20 ervoor, 18-200 VR en SB-800 erin:

http://reemhq.net/foto/2007/IMG_4880s.jpg

Alles eruit:

http://reemhq.net/foto/2007/IMG_4881s.jpg

Voorin is dus nog een smal vak voor bv cd's, accu's en wat geheugen of een filtertje, maar niet meer dan dat :)
Dank d:)b (dit is dus de Ben's Pizza XL he?)

Styled light

Yep klopt. Erg leuke tas, gauw 2 a 3 maten kleiner dan mijn Geekstar (waar ook gauw ruim 2x zoveel in kan). Mooie vorm, niet te lomp en je kan als je wil ook 3 kleine lenzen meenemen: bv een 24mm, een 50mm en een 85mm waarvan 1 van de 3 op de body zelf zit. Dan moet je wel de flitser achterlaten, maarja.

Het voorvakje onder de flap is ook erg handig: je hebt altijd wel een kabeltje, extra penlites/accu of kaartje bij je. De ruimte is niet superveel maar precies goed werkbaar :)
Java Apprentice

Het duurde ff voordat ik weer postte, maar uiteindelijk is het (zoals wel een beetje uit mijn posts doorschemerde) een Crumpler Pretty Boy BackPack geworden. Niet de XL omdat deze gewoon echt veeel te groot is voor wat ik meedraag. Ik heb overigens de Dull Black/Orange

Bedankt voor alle hulp, vooral RonnieB82.
Reg. datum: 22 september 2005

Wil een tweede tas voor 40d+17-55 en nog twee lenzen: 10-22 en 70-300. Zal het evt in een Pretty boy XXXL in passen? Of Daily M/XL? Smuggler? Of bovenstaande Pizza?

Weet iemand toevallig wat er op dit moment bij Crumler te Utrecht te kopen is? Was er een tijdje geleden: ze hadden daar geen pretty boy...serie, en ook geen pizza serie... Iemand, toevallig?

K.P.A.X. wijzigde dit bericht 23-10-2007 10:27 (4%)

Nederlands is niet mijn moedertaal!

One step beyond!

Ik meen ergens gelezen te hebben dat crumpler vrij weinig op voorraad heeft op het moment aangezien de nieuwe collectie binnenkomt.

Wellicht een idee om daar op te wachten, je weet niet waar ze mee komen :)
Reg. datum: 22 september 2005

quote:
sOid schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:03:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat crumpler vrij weinig op voorraad heeft op het moment aangezien de nieuwe collectie binnenkomt.

Wellicht een idee om daar op te wachten, je weet niet waar ze mee komen :)
Maar volgens mij duurt het al een tijdje dat ze niets op voorraad hebben...en misschien kan het nog een tijdje duuren :?

Nederlands is niet mijn moedertaal!

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws