Gathering of Tweakers

Quicksearch
Let op: Tweakotine= verslavend

Vorige week werd de Samsung i780 (SGH-i780) aangekondigd. Verwacht wordt dat het toestel januari volgend jaar te verkrijgen zal zijn.

+ GPS
+ Wifi
+ HSDPA
+ QWERTY toestenbord en tochscreen

http://www.mobilegazette.com/handsets/samsung/samsung-i780/samsung-i780.jpg

Network: GSM + UMTS

Data: GPRS + EDGE + UMTS (3G) + HSDPA + WiFI

Screen: 320x320 pixels

Camera: 2 megapixels

Bluetooth: Yes

Memory card: microSD

Infra-red: No

cdgrit wijzigde dit bericht 15-10-2007 11:12 (6%)

Reg. datum: 15 november 2001

Laten we eens goed beginnen met dit topic van deze alleskunner van Samsung.

Als goede start een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=SpKQOP9LJRU

Een telefoon die naar mijn mening zeer compact is niet zoveel weegt als de concurrentie (HTC) en toch alles in huis heeft. Nadeel vind ik de looks van het apparaat..het toetsenbord is niet zo mooi als bv het on board toetsenbord op de SE p1. Door verschillende kleurgebruik ziet het er wat rommelig uit.

Kijk HIER voor wat meer beeld materiaal :)

Erg mooie phone!

iPaq 3640, Qtek 8310, iPaq rx3715, Qtek S200, HTC P4350, HTC S710, HTC 3700

Reg. datum: 02 november 2006

Mijn telefoon is op dit moment wel aan vervanging (qtek 9100) toe en zoek al een tijdje naar een betaalbare telefoon met iig:
- UMTS
- QWERTY-toetsen (Het liefst uitschrijfbaar en cijfers aan de voorkant)
- GPS
- WIFI
- Sneller dan mijn huidige telefoon
- Windows mobile 6

Ik geloof dat deze telefoon op dit moment het meest geschikt lijkt (suggesties zijn welkom)

Hopelijk wordt de release niet uitgesteld en vallen er geen specs af.

Reg. datum: 24 oktober 2002

ik ben voornamenlijk geintereseerd in de prijs... heb daar zo snel niks over gevonden...

Roodje wijzigde dit bericht 11-12-2007 17:36 (28%)

quote:
Roodje schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:26:
ik ben voornamenlijk geintereseerd in de prijs... heb daar zo snel niks over gevonden...
eerste verwachtingen zo'n 500 euro en schijnt te komen in week 3

.

nathalia wijzigde dit bericht 10-01-2008 15:24 (127%)

Ja, maar de Blackjack II is een Smartphone (WM Standard), en geen Pocket PC phone (WM Professional). Dus geen touchscreen, en minder uitgebreide functionaliteiten. Het is maar net wat je wil natuurlijk en wat je het belangrijkst vindt: de Blackjack is een telefoon met PDA-functies, de I780 is een PDA met telefoonfuncties. ;)
De Blackjack had als modelnaam i607, de Blackjack II is de i617. Die redenering volgens zou de opvolger van de i600 dan i610 moeten heten.
Jammer alleen dat dat model al bestaat ;)

Voor mij zou het grootste gemis zijn het touchscreen wat ik letterlijk altijddd gebruik. Als je het al gewend bent te gebruiken is het hetzelfde als windows weer moeten bedienen met je toetsenbord :-)

Overigens heeft de 780 een soort van muisje (joggle) waarmee je ook makkelijk over het scherm heen kan scrollen.

Vooor de liefhebbers (ook al vraag ik me af waarom er zo weinig echte interesse is (in nederland) voor deze absolute alleskunner)

De absolute goeroes van de reviews mobile-review heeft de telefoon getest en is hier te lezen:

http://www.mobile-review....w/samsung-i780-en.shtml#8

en deeltje 2

http://www.mobile-review....w/samsung-i780-2-en.shtml

Reg. datum: 24 oktober 2002

Wat een review, ben je even mee bezig om te lezen.. Een ding weet ik nu wel: ik wil 'm :)

Bij Smartphoneshop binnenkort te koop voor ¤ 469,-

Als er meer shops zijn die hem gaan aanbieden, gaat de prijs vanzelf omlaag. Het lijkt mij echt een ideale phone. Ik twijfel alleen nog bij de resolutie van 320 x 320. Ben erg bang dat veel applicaties hier niet mee kunnen omgaan.

Reg. datum: 02 november 2006

Die prijs valt mij zeker niet tegen!
Zoals in de reviews te lezen was is dit een telefoon voor zakelijke gebruikers en om die reden zou die redelijk in de prijs zitten. De TytnII lijkt met zijn specificatie enigszins op deze telefoon echter de "openingsprijs" van de tytn was stukken hoger.

Ik maak me echter ook zorgen om de reslotutie en applicaties als tomtom ed.

resolutie is een voor en nadeel inderdaad. Toch lijkt het me voor een fabrikant als Samsung en Tom tom alleen maar slim om dit op elkaar aan te passen. Wie weet kan je straks zelf de resolutie kiezen..

OVerigens HEEEL bijzonder dat de prijs al is weergegeven en dat in nederland!! Als je internationaal kijkt gonst het alleen nog meer in het geruchten circuit dat ie ergens in februari in Azie uit gaat komen.

Reg. datum: 05 januari 2003

Dit lijkt mij ook een perfecte telefoon, helemaal compleet en precies wat ik zoek. De prijs vind ik ook nog wel meevallen. De resolutie lijkt mij voor externe applicaties wel lastig, maar voor bijvoorbeeld internetten is het denk ik wel perfect.

Als je ECHT een freak bent heb ik ik de service manual gevonden

http://static.scribd.com/...n4.swf?INITIAL_VIEW=width

Steeds stapje meer..en meer en meer

BF2 @ www.ndaclan.nl

Ik ben vooral benieuw naar de bouwkwaliteit, schermkwaliteit en accucapaciteit.

Als ik zo eens naar andere Samsung telefoons kijk schaven ze er elke milimeter vanaf om ze zo dun mogelijk te krijgen, wat ten koste gaat van de accutijd, die vaak slecht is in vergelijking met het concurrende Nokia model.

Ik vond dit toestel ook net via-via, toen ik op zoek was naar een PDA met HSDPA, QWERTY toetsenbord, WM 6, een fatsoenlijke hoeveelheid RAM (128 MB dus, geen 64) en een fatsoenlijke resolutie. Hetgeen wat ik vond was allemaal 240x240, wat dus 1,77 keer minder is dan deze Samsung met zijn 320x320. Eerlijk gezegd nog steeds jammer dat ze er niet 480x480 van maken ofzo.

Ik ben echt heel benieuwd naar de bouwkwaliteit. Ik heb nu een Siemens S55, en alhoewel ik er zuinig op ben (zit in holster aan broekriem, dus als een van de weinige S55 toestellen is het toetsenbord nog steeds perfect na 3 jaar), valt hij ook wel eens op een marmeren vloer. Als ik even ruw schat is me dat al 10 keer gebeurd. Enige wat er gebeurd is een miniem krasje/deukje erbij. :D

Enne, die bovenste toetsen... dat zijn toch wel echte 'knopjes' he? Niet van die stomme dingen die je alleen met blote vingers kunt bedienen zoals bij de U600/U700?

Grote pluspunt vind ik wel dat dit een apparaat a la model 'chocoladereep' is. Scharnieren / schuifrailtje in je phone is naar mijn mening vragen om moeilijkheden.

Zeg, doet jullie het plaatje van de i780 denken aan HP :?

Vooral de kleurstelling donkergrijs/ zwart :)

jcvjcvjcvjcv wijzigde dit bericht 20-01-2008 01:44 (12%)

Dan heb je het ook wel over een toestelmaker. Siemens was een van de toestelmakers met beste bouwkwaliteit die je maar kunt voorstellen.

Zie ook hier:

http://www.slashphone.com/86/1984.html

Maargoed idd de batterijen van Samsung vallen wat tegen. Ik denk zelf dat 1500 mah genoeg moet zijn.

Zeker als je GPS / 3G / WIFI / Bluetooth uitzet wanneer je het niet nodig hebt.

Vanaf 24 januari zou dit toestel leverbaar moeten zijn voor rond de 480 euro los.

@jcvjcvjcvjcv

Als je kijkt naar de review (ehmm..linkje staat hierboven ergens) wordt daarin ook uitgebreid gesproken over de look an vooral feel van het toestel. Het schijnt stevig en solide aan te voelen.

Overigens als je beetje zoekt kom je al op eurootje of 430 uit..

Hopelijk wordt dit de ideale combi tussen een Nokia E61i en een TytnII, mijn vorige 2 toestellen.
Dus een E61i met windows mobile :)

Crumpler Geekstar with: D200 | peleng 8mm | 18-70mm 3.5-4.5 | 50mm 1.8 | 80-200mm 2.8 | 300mm 4.0 | SB-800 | PD7X 60GB | www.survice.nl

Via verschillende/vage bronnen kwam ik niet verder dan een release-date van "ongeveer half januari"
Is er iemand die wel iets specifieks weet?

Reg. datum: 24 januari 2008

Super mooi toestel.

Heb de user manual gevonden. Wel in het engels. :)

Klik hier om naar de pagina te gaan van Samsung waar deze te downloaden is.

quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op zondag 20 januari 2008 @ 01:37:
...
Zeg, doet jullie het plaatje van de i780 denken aan HP :?
HP OAK _/-\o_

iPaq 3640, Qtek 8310, iPaq rx3715, Qtek S200, HTC P4350, HTC S710, HTC 3700

Jobbegea tot mie dea!

Hij lijkt ook wel een beetje op de e71 :)

www.onbereikbaar.nl

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws