Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 25 november 2006

Dat komt omdat de verschillen tussen de V1.0 en de V1.1 zo ontzettend klein zijn.

De enige echte verandering is dat de V1.1 standaard met een nieuwere firmware versie werd geleverd dan die er bij de V1.0 standaard op stond. (volgens mij)

Daarom heeft de V1.1 geloof ik ook een andere release code (CL7B en CL7C) dan de V1.0 (CL7A).

Voor de rest zijn ze nagenoeg gelijk.

Dus ja die 4.30.11 moet daar gewoon op kunnen werken.

Ben van plan een ookeen linksysaan te schaffen. Welke versie kan ik nu hetbeste pakken ? Is een wrt54gl ten alle tijde goed? Ik wil er ook graag een range expander op aansluiten dus hij moet ook wds hebben. Iemand tips?

Reg. datum: 30 november 2007

Ik heb een WRT54G v5
Probeerde hem naar een nieuwere firmware te flashen. Tijdens het flashen stopte het programma en explorer gaf de melding dat de pagina niet te bereiken was.
Einde verhaal. Vanalles geprobeerd. Vorige pagina, pagina vernieuwen enz. Explorer afgesloten en weer opnieuw opgestart. Toen was de router niet meer te benaderen. Ook niet na een harde reboot. Heeft iemand een oplossing voor mij?
Spreken we dan over een "Brick" ?

BMW Power
Reg. datum: 21 januari 2004

quote:
pvdakker schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:02:
Ik heb een WRT54G v5
Probeerde hem naar een nieuwere firmware te flashen. Tijdens het flashen stopte het programma en explorer gaf de melding dat de pagina niet te bereiken was.
Einde verhaal. Vanalles geprobeerd. Vorige pagina, pagina vernieuwen enz. Explorer afgesloten en weer opnieuw opgestart. Toen was de router niet meer te benaderen. Ook niet na een harde reboot. Heeft iemand een oplossing voor mij?
Als je (groene) lichtje heel snel blijft knipperen is hij bricked. Maar ik weet wel een manier om hem weer tot leven te brengen. :P
quote:
WR. schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:01:
[...]

Als je (groene) lichtje heel snel blijft knipperen is hij bricked. Maar ik weet wel een manier om hem weer tot leven te brengen. :P
Hoe dan, heb ook nog 1 te staan die niet meer wil :( :(

Core2Duo 6400-Asus 8800GTS 320MB-Asus P5B De Luxe/Wifi-1x Raptor 150GB-2x Samsung Spinpoints 250GB Raid/0 Stripe-2GB Kingston Valueram DDR2-Plextor 740 DVD Writer-Aopen DVD Rom 16x-Voeding Huntkey 550 Watt-Kast Centurion 534-Monitor HP W2207.

google maar eens op JTAG en wrt54g

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
pvdakker schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:02:
Ik heb een WRT54G v5
Heb je de handleiding op de bitsum site goed opgevolgd? Dan kan het eigenlijk niet misgaan.
En nee waarschijnlijk heb je geen brick, zie ook wat lager in deze post.
quote:
WR. schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:01:
Als alle lan leds blijven branden (dus ook als er geen lan stekkers inzitten) dan spreek je van een brick.
Alleen een knipperende powerled betekent dat de router vastloopt bij het booten van de firmware.
Dan kan je dmv tftp de router de firmware opnieuw invoeren.
quote:
Twanjo schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:56:
Ben van plan een ookeen linksysaan te schaffen. Welke versie kan ik nu hetbeste pakken ? Is een wrt54gl ten alle tijde goed? Ik wil er ook graag een range expander op aansluiten dus hij moet ook wds hebben. Iemand tips?
Jep. met een GL zit je altijd goed.

job wijzigde dit bericht 02-12-2007 00:22 (58%)

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

Unox: the worst OS...
Reg. datum: 18 februari 2002

quote:
MiskentTalent schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:19:
Welke firmware kan de cache automatisch resetten.
Dat vindt ik wel een must, want ik heb een Linksys WRT54GL en die wil ook nog wel eens traag worden, door dat zijn Cache vol raakt.
Sorry, maar dit vind ik een beetje raar verhaal...
Wat zou dan waar gecached worden in een Linksys? En je hebt het dan over de standaard firmware in de WRT54GL?
Mijn hoogste uptime op een Tomato-WRT54GL is meer dan 100 dagen geweest, maar van enige vertraging daardoor heb ik destijds nooit iets gemerkt.
Tomato heeft wel de mogelijkheid om inactieve verbindingen ("Idle Connections") met een druk op de knop te verwijderen.

This is my sick nature...

Iemand al het volgende probleem gehad? Ik heb hier een Linksys WRT54GL router liggen v1.1 S/N Prefix CL7B, en mijn wireless reset continue.

Deze router draait momenteel op Tomato Firmware 1.11 met default settings. Wifi op channel 2, WPA-WPA2 met TKIP beveiliging.

Dit is de router die ik gekocht heb voor mijn broer. Zelf heb ik ook een 54GL, 6 maanden eerder gekocht, dezelfde firmware en geen problemen (bij mij staat zelf QOS aan, veel meer ports geforward, DynDNS aan en static leases ingesteld). Nooit geen last gehad van resets.

Ik heb echt geen idee wat het probleem zou kunnen zijn. Hij voelt niet zo warm aan, dus ik denk niet dat het ligt aan oververhitting. De router reset volledig, dus als je wifi uitschakeld en gewoon via een netwerkkabel werkt, heb je dezelfde problemen. Je krijgt meestal een reset wanneer je een hoop data begint binnen te halen (bvb een youtube videotje). Zou ik hem terugbrengen onder garantie?

[quote]job schreef op zondag 02 december 2007 @ 00:18:
[...]
Heb je de handleiding op de bitsum site goed opgevolgd? Dan kan het eigenlijk niet misgaan.

De handleiding op de bitsum site heb ik inmiddels gelezen http://www.bitsum.com/openwiking/owbase/ow.asp?WRT54G5%5FCFE en alles volgens de beschrijving uitgevoerd. Maar toch krijg ik de firmware er niet in geklopt. Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd maar niets hielp. Doe vast wel iets fout, maar weet niet wat....!
[...]

Als alle lan leds blijven branden (dus ook als er geen lan stekkers inzitten) dan spreek je van een brick.
Alleen een knipperende powerled betekent dat de router vastloopt bij het booten van de firmware.

Ik heb alleen een knipperende powerled. En toch kan ik met tftp er geen firmware in krijgen.
[...]

BMW Power
Reg. datum: 21 januari 2004

quote:
pvdakker schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:02:
[quote]job schreef op zondag 02 december 2007 @ 00:18:
[...]

De handleiding op de bitsum site heb ik inmiddels gelezen http://www.bitsum.com/openwiking/owbase/ow.asp?WRT54G5%5FCFE en alles volgens de beschrijving uitgevoerd. Maar toch krijg ik de firmware er niet in geklopt. Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd maar niets hielp. Doe vast wel iets fout, maar weet niet wat....!
[...]

Ik heb alleen een knipperende powerled. En toch kan ik met tftp er geen firmware in krijgen.
[...]
Heb je al een "hard" reset gedaan door pin 15 en 16 kort te sluiten met een schroevendraaier? Je kan je vakjes tellen door de "witte streepjes''. Per 5 pinnetjes 1 witte streep. Als je gaat gaat doen is het wel op eigen risico.Mijn is het daarna wel gelukt. Ben totaal paar uur bezig geweest met dat rotding voordat het lukte.

WR. wijzigde dit bericht 03-12-2007 20:51 (5%)

Na enig stoeien is het dan toch gelukt. Bedankt voor de hints.... :*)

Het is me gelukt om na een harde reboot via explorer de firmware er toch weer in te kloppen. Eerst deed ik het met opera. Daarmee kreeg ik telkens de melding dat de server niet te bereiken was. Ook met tftp lukte het niet want die zei dat het het verkeerde verkeerde bestand was.

Job, hartelijk dank.

Edit koning

quote:
pvdakker schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:07:
Na enig stoeien is het dan toch gelukt. Bedankt voor de hints.... :*)
Mooi dat het gelukt is. Opera doet inderdaad soms wel eens moeilijk. (tenminste met dd-wrt). Is misschien iets wat ik in de startpost kan zetten.
Wat die foutmelding in tftp betreft. tftp kan niet zien dat je de verkeerde firmware upload..
Dus als je een foutmelding kreeg dan heb je het verkeerde commando ingevoerd :).

Edit koning

En er is weer een nieuwe tomato uit: http://www.polarcloud.com/tomato
1.13 (12 is blijkbaar maar meteen overgeslagen).

change log:

Version 1.13
Fixed problem with L2TP, PPPoE, PPTP.

Version 1.12
Added WHR-HP-G54 transmit amplifier and enhanced receive options in Advanced/Wireless.
Added DNS-O-Matic and eNom DDNS support.
Added/fixed WBR-G54 support thanks to John M.
Updated South Australia TZ.
NAT loopback (Advanced/Firewall) now has more options: Enabled, Forwarded Only and Disabled.
Removed obsolete Telstra/heartbeat/bpalogin support.
Updated to l7-protocols-2007-11-22.

job wijzigde dit bericht 05-12-2007 17:29 (67%)

quote:
job schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:24:
En er is weer een nieuwe tomato uit: http://www.polarcloud.com/tomato
1.13 (12 is blijkbaar maar meteen overgeslagen).

change log:

Version 1.13
Fixed problem with L2TP, PPPoE, PPTP.

Version 1.12
Added WHR-HP-G54 transmit amplifier and enhanced receive options in Advanced/Wireless.
Added DNS-O-Matic and eNom DDNS support.
Added/fixed WBR-G54 support thanks to John M.
Updated South Australia TZ.
NAT loopback (Advanced/Firewall) now has more options: Enabled, Forwarded Only and Disabled.
Removed obsolete Telstra/heartbeat/bpalogin support.
Updated to l7-protocols-2007-11-22.
Nee, v1.12 was 4 dec uitgekomen
http://www.polarcloud.com/tomato_112

Verder heb ik 1.13 een paar uur geleden gesubmit @meuktracker :D
Edit koning

aha. ik zie het inderdaad ook.
Maar op dit moment wordt er niet meer rechtstreeks naar 1.12 gelinkt.
Dus daar was wat mis mee (ook wel te zien aan de changelog van 1.13).

job wijzigde dit bericht 06-12-2007 00:33 (39%)

Reg. datum: 25 november 2006

Heb Tomato 1.13 ook net, werkt tot nu toe als een zonnetje,

Kzal morgen na een dagje surfen hier wel editten als ik iets vind dat niet werkt of iets dergelijks.

Edit:
Werkt nogsteeds prima!

Pipooow wijzigde dit bericht 06-12-2007 15:58 (9%)

Electrons at work

Hebben jullie trouwens ook dat als je wireless disabled hebt, dat je dan nog wel bij Tools->Wireless Site Survey de access points van de buren kan zien? Ze verdwijnen soms ook weer uit de lijst, maar ik had verwacht dat het hele wireless gedeelte gedeactiveerd zou worden.

(WRT54GL, Tomato 1.11)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

quote:
zwippie schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:17:
Hebben jullie trouwens ook dat als je wireless disabled hebt, dat je dan nog wel bij Tools->Wireless Site Survey de access points van de buren kan zien? Ze verdwijnen soms ook weer uit de lijst, maar ik had verwacht dat het hele wireless gedeelte gedeactiveerd zou worden.

(WRT54GL, Tomato 1.11)
Jouw wireless gaat wel gewoon uit. Je kan dan gewoon andere netwerken zoeken (lijst me toch handig).

Dat ze soms uit de lijst gaan heb ik ook wel eens. Je router pinkt dan net nog een zwak signaal dat hij hem ziet. Wordt het weer iets anders dan kan het niet niet genoeg zijn, dus is hij uit je lijst.

P.S. de crew is wel erg traag met firmware keuren @frontpage :P.
Kleurtjes \o/

Ik heb de WRT54GL binnen, mooi dingetje :) . Nu moet ik alleen wat dingen poortmappen, maar je hebt maar 10 regels... net als mijn vorige linksys best weinig, en soms gewoon te weinig :X

Nu zat ik te kijken in de topicstart voor een firmware die wat meer kan en tomato lijkt me erg geschikt (screenshots spreken mij erg aan). DD-WRT schijnt ook erg mooi te zijn, maar ik zie geen screenshots van de interface dus ik heb geen idee of dit iets voor mij is. Wat is er zo speciaal aan DD-WRT?

Pure anandamine!

quote:
FoutTM schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:38:
Ik heb de WRT54GL binnen, mooi dingetje :) . Nu moet ik alleen wat dingen poortmappen, maar je hebt maar 10 regels... net als mijn vorige linksys best weinig, en soms gewoon te weinig :X

Nu zat ik te kijken in de topicstart voor een firmware die wat meer kan en tomato lijkt me erg geschikt (screenshots spreken mij erg aan). DD-WRT schijnt ook erg mooi te zijn, maar ik zie geen screenshots van de interface dus ik heb geen idee of dit iets voor mij is. Wat is er zo speciaal aan DD-WRT?
Is net als tomato een flink aangepaste firmware. Maar screenshots staan gewoon op de site van DD-WRT? :)

Wau wau!

Kleurtjes \o/

Ik heb hem geflashed met de laatste Tomato Firmware en hij werkt prima! :) Best wel uitgebreide firmware en tot nu toe (13 uur later ongeveer :P ) nog steeds stabiel met utorrent. Ook mooie grafieken dat dit ding uitspuugd.

Wat betreft de wlan module, hoeveel mW kan je maximaal instellen op een veilig niveau?

Hele stabiele router alleen heel erg balen van die troughput van maar 30mbps. Mijn internet is 24/24mbps en dat haal ik lang niet met deze router aangesloten. Daarom ga ik ook voor een D link game ding met 4x 1000mbps ports die heeft een troughput van 90mbps, precies wat ik zocht. 1 maand in bezit

Misschien een firmware wat de troughput omhoog kan halen? Draai nu Tomato erop.

Edit koning

Bedraad haalt hij inderdaad zo'n 30-35 mbit (wan naar lan). Dus dat moet genoeg zijn.
Of gaat het erom dat je draadloos te weinig snelheid haalt? Daar zal je echt een wireless-n router voor moeten aanschaffen. wireless-g haalt (ondanks de theoretische 54mbit) de 24 eigenlijk alleen als het signaal redelijk sterk is.

job wijzigde dit bericht 07-12-2007 17:29 (5%)

Ik heb een WRTL54GL (V1.1) met Tomato 1.13. Het rare is dat mijn hele draadloze netwerk ontzettend langzaam word na ongeveer 1? dag. Na een reset van de router is dit weer voor eventjes opgelost. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Geheugen/CPU zijn gewoon low.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws