Reg. datum: 07 augustus 2006
[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares - deel 2
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 31 32 33 34 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 07 augustus 2006
Reg. datum: 25 januari 2004
Ik heb een v2.2 met de linksys 4.20.8 firmware en geen problemen met het wegvallen van verbindingen. Ik heb er wel eens tomato (ik dacht 1.07) op gehad maar toen viel na steeds verschillende tijden de draadloze verbinding eruit. Bedrade deel deed het dan nog wel.
Bij een vriendin die ook casema heeft had de v5 veel problemen. Doe moest bijna dagelijks gereset worden. Die router is toen ingewisseld voor een v3.1 en toen waren de problemen voorbij.
Hoe kan het nu in vredesnaam dat het weken goed werkt en ineens helemaal niks meer. Hij vind hem wel in de lijst (overigens ook niet altijd) met volle sterkte etc....daar ligt het dus niet aan. Maar connecten......ho maar, helemaal niks.....
Wie oh wie kan me het verlossende antwoord geven. Als dit om de zoveel weken moet, dan ord ik nog gekker als ik nu al ben.
Bedankt alvast!
Forza Ferrari!
Someone finds salvation in everyone, another only pain
de router firewall werkt prima. zolang je geen poorten in de router open zet ben je voor inkomend verkeer veilig zat. Maar voor uitgaand verkeer helpt de firewall uiteraard niets. Daarvoor heb je ZoneAlarm (of de windows firewall). De beslissing of je ZoneAlarm eraf gooit kan je beter zelf maken.quote:Cubic X schreef op zondag 04 november 2007 @ 09:45:
Heeft iemand enig idee hoe goed de ingebouwde firewall in de WRT54GL is? Draai de standaard Linksys firmware (werkt perfect overigens).
Wil wel weten of die firewall goed genoeg is om ZoneAlarm van mij pc te kunnen flikkeren aangezien die flink wat resources verbruikt. Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar heeft bijvoorbeeld Tomato of een andere custom firmware een betere firewall?
Welke versie van dd-wrt draai je nu? Gebruik je beta versie, pak eens een stable (desnoods een rc). Je zou ook eens naar een andere firmware kunnen kijken.quote:Bartez schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:01:
jongens, ik word knettergek van dat kreng. De GL versie in dit geval. Weken draait ie heerlijk en hoppa....ineens weer helemaal brak. Ben weer de hele avond aan het &^$%^* om dat kreng aan de gang te krijgen. Ik draai overigens DDWRT.
Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging
Ik ga misschien een beetje offtopic, maar bestaan er eigenlijk programma's die uitgaande connecties kunnen loggen zonder een complete firewall te draaien? Sinds ik een router met firewall heb gebruik ik geen ZoneAlarm meer, maar ik zou toch wel graag willen zien wat er qua uitgaand verkeer gebeurd.quote:job schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:07:
[...]
de router firewall werkt prima. zolang je geen poorten in de router open zet ben je voor inkomend verkeer veilig zat. Maar voor uitgaand verkeer helpt de firewall uiteraard niets. Daarvoor heb je ZoneAlarm (of de windows firewall). De beslissing of je ZoneAlarm eraf gooit kan je beter zelf maken.
of als je het wat overzichtelijker wil kan je tcpview gebruiken.
Echt loggen is dat niet, maar je kan wel op elk moment zien met welke ip's je pc verbonden is.
Is dat niet naar je wens dan zou je een eigen topic kunnen aanmaken (maar eerst even googlelen en zoeken op GoT natuurlijk).
job wijzigde dit bericht 06-11-2007 19:16 (32%)
Reg. datum: 07 juni 2004
Mijn dochter klaagt nooit over haar verbinding.
Als wireless adapter heeft ze een linksys pci kaart in haar pc zitten.
De downloadsnelheid op de bekabelde pc is altijd optimaal (995kb/s)
Echter wanneer ik een speedtest doe op haar pc, kom ik niet verder dan 600kb/s.
( http://speedtest.bbned.nl/download/file32mb.bin )
Windows geeft aan dat de ontvangststerkte uitstekend is.
Wat zou het probleem kunnen zijn?
patrickt35 wijzigde dit bericht 07-11-2007 15:59 (5%)
Reg. datum: 04 februari 2002
Ik zit tenminste 3 meter van me router af en haal nu 800kb/s
Don't fuck with me!
De pc staat recht boven de router op de grond. Dus 2 meter ertussen, en natuurlijk een betonnen vloer.quote:Craytahar schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:32:
Ik weet niet hoever de router van het pci kaartje zit, maar volgens mij haal je met meer dan 3 meter sowieso al niet meer de volledige snelheid ook al geeft de kaart het wel aan.
Goedemorgen,quote:patrickt35 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 23:28:
[...]
De pc staat recht boven de router op de grond. Dus 2 meter ertussen, en natuurlijk een betonnen vloer.
Had/heb hetzelfde probleem nog steeds. (zie me topic: Draadloos netwerk verliest veel performence )
Wat ik heb gedaan is gescant welke kanalen in me buurt al gebruikt werden, en dat waren o.a. 11(meerdere zelfs), 9, 7 en 6 dus ik heb toen gekozen voor 3. Want standaard krijg je kanaal 11 toegewezen. Had toen wel wat hogere snelheden behaald, 700 ipv 500/600 en een peek van 900kb van een torrent.
Met het bedraade haal ik tussen 900kb en 1000kb zowel torrents als testbestanden.
BTW mijn draadloze PC ligt hemelsbreed op een afstand van 5meter.
Life is a player who plays the play
En wat haal je bedraad dan? En wat is de max van je provider? 8Mbit?quote:Craytahar schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:32:
Ik weet niet hoever de router van het pci kaartje zit, maar volgens mij haal je met meer dan 3 meter sowieso al niet meer de volledige snelheid ook al geeft de kaart het wel aan.
Life is a player who plays the play
Ik wil graag dat in de (traffic) logs niet het doel ip wordt getoond maar het doel domein/hostname.
De logs worden keurig gesyslogd naar een andere computer, dat werkt prima. Een scriptje schrijven om de logs te verwerken lukt me ook wel, maar ik zit dus met de IP adressen ipv een hostname.
Ik heb al een poosje gezocht op oa op het forum van linksysinfo.org, maar nog niks nuttigs kunnen vinden. Ook heb ik alle config bestanden in /etc bekeken maar zag er niks tussenstaan dat mijn aandacht trok.
Eerder stond hier een ipcop pc als router, als ik me niet vergis gebruikte ik daar de squid logs om het verkeer te analyseren. Die gaf wel de hostname van elk request.
Het is trouwens een WRT54GL met Tomato 1.11 erop.
Heeft iemand een idee hoe je dit instelt? Elke tip/hint is welkom.
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
Reg. datum: 20 februari 2000
Nu lees ik dat waarden boven de 42 zinloos zijn of dat het je router kan beschadigen (?). Iemand een idee wat hier precies van waar is? Want ik laat hem het liefst zo hoog staan.
[specs]
meestal adviseren ze niet hoger te gaan dan 80. als je dan wel hoger wilt wordt er geadviseert actieve koeling te gebruiken (koelribben, fan)
je moet dus ook even kijken of je snelheid niet teveel inzakt
DII: *Frunz Help het GoT Whatpulse Team
Vaak gehoord, maar nog nooit gehoord van overleden routers door zendvermogen. Volgens mij kan het geen schade berokkenen aan je router. Wel even zorgen dat evt. extra opgewekte warmte makkelijk weg kan, maar dat geld voor ieder electrisch/zend apparaat. Beetje stom van de fabrikant om een zendvermogen mee te geven dat de touter killt, nietwaar?quote:Palomar schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:41:
Ik heb met Tomato firmware de 'transmit power' in mn WRT54GL opgeschroefd naar 100 (default was 42) en ik merk wel vrij duidelijk dat het signaal in een uithoek van het huis nu beter is. Eerder was het altijd 'low' of 'very low' of viel het zelfs weg. Met de hogere waarden is het ineens aldoor 'good' tot 'excellent'(heel soms even een dipje naar low).
Nu lees ik dat waarden boven de 42 zinloos zijn of dat het je router kan beschadigen (?). Iemand een idee wat hier precies van waar is? Want ik laat hem het liefst zo hoog staan.
Volgens mijn firmware info heb ik een vreselijk zendvermogen van 127 mW uit mijn Asus 500gP, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat-ie dat ook levert. M.i. is de zendsterke beperking alleen bedoeld om een slechte verbinding te voorkomen (verhouding sterkte signaal en noise)
Intel E6600 | Asus P5b Deluxe Wifi-AP | Arctic Cool T2 500W | 2 x 1Gb Kingston HyperX PC6400 | MSI X1950Pro 256 Mb | Seagate 320 Gb SATAII | Maxtor DiamondMax20 250 Gb SATA | Samsung 226CW | NEC 7170S DVD RW | D-Link DIR655 |
Reg. datum: 20 februari 2000
Maar stel dat 80-100 nog veilig is, kan ik de ruis dan ook nog verminderen door betere antennes te plaatsen? Of heeft dat er niks mee te maken?
[specs]
Reg. datum: 10 september 2003
Ik had veel problemen met dat ding als ik Torrent aan had staan of iets wilde kijken of luisteren dat gestreamd werd (internet radio, live streams (voetbal)).
Ging dat ding echt over de rooie.
Dus beetje op internet gezocht voor andere firmware. Las goede dingen over dd-wrt.
Dus die gedownload en vond een pagina met een beschrijving voor v5.
Alles netjes gevolgd.
In eerste instantie werkte het voor geen meter, kreeg geen wan-ip.
Was vergeten MAC adres te clonen, dus gedaan en toen werkte het wel (echter zonder goede web-gui) zie http://www.toffehaan.nl/vb_dd_wrt_fckd.jpg, dus dat is al k*t.
Daarnaast werkt het nog steeds niet goed als ik torrent aan heb staan: ik kan wel blijven downloaden via torrent en msn'en, maar brouwsen... ho maar! Ik kan dan ook niet meer brouwsen naar mn router.
Dus ik dacht ik zet de originele firmware weer erop.
Dat lukt dus niet, het enige wat ik dan te zien krijg is "upgrade failed".
Tot zover mijn ervaringen met wrt54g en firmware. Sta op het punt dat ding uit het raam te gooien
Reg. datum: 25 november 2006
Als je alle stappen hebt gevolgd zal je dit wel gedaan hebben, maar heb je na het flashen elke keer een 'hard reset'gedaan of je NVRAM geleegd?quote:r4vi4n schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:37:
Ik heb een WRT54G v5.
Ik had veel problemen met dat ding als ik Torrent aan had staan of iets wilde kijken of luisteren dat gestreamd werd (internet radio, live streams (voetbal)).
Ging dat ding echt over de rooie.
Dus beetje op internet gezocht voor andere firmware. Las goede dingen over dd-wrt.
Dus die gedownload en vond een pagina met een beschrijving voor v5.
Alles netjes gevolgd.
In eerste instantie werkte het voor geen meter, kreeg geen wan-ip.
Was vergeten MAC adres te clonen, dus gedaan en toen werkte het wel (echter zonder goede web-gui) zie http://www.toffehaan.nl/vb_dd_wrt_fckd.jpg, dus dat is al k*t.
Daarnaast werkt het nog steeds niet goed als ik torrent aan heb staan: ik kan wel blijven downloaden via torrent en msn'en, maar brouwsen... ho maar! Ik kan dan ook niet meer brouwsen naar mn router.
Tot zover mijn ervaringen met wrt54g en firmware. Sta op het punt dat ding uit het raam te gooien, tenzij er iemand met een briljant idee komt natuurlijk!
Beste tip van mijn kant zou zijn om een GL te kopen en er tomato op te zetten
Zonder erbij te zetten hoe je de oude er weer op probeert te zetten (dat moet namelijk vrij omslachtig met een tussen firmware, voordat je de linksys er weer op zet) kan niemand je helpen.quote:r4vi4n schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:37:
Wat doe je?
Wanneer krijg je die melding?
Welke firmware probeer je te flashen?
Ik heb in de Tomato firmware local acces, en wireless acces op disable gezet.
Hoe kan ik nu nog mijn WRT54GL bereiken?
dus reset inhouden (30 sec.)
stroom eraf, reset inhouden (30 sec.)
stroom weer erin, reset inhouden (30 sec.)
dan zou alles weer normaal moeten zijn
DII: *Frunz Help het GoT Whatpulse Team
Oke, had ik inmiddels al gedaan. (En kan hem dus weer bereiken)quote:Frunz schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:15:
volgens mij kan je met een harde reset gewoon terug naar de fabrieksinstellingen
dus reset inhouden (30 sec.)
stroom eraf, reset inhouden (30 sec.)
stroom weer erin, reset inhouden (30 sec.)
dan zou alles weer normaal moeten zijn
Maar kan ik niet middels een telnet in de router komen?
patrickt35 wijzigde dit bericht 12-11-2007 09:18 (3%)
Reg. datum: 25 november 2006
Met betere antennes maak je het signaal sterker zonder je transmit power hoger te zetten.quote:Palomar schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:13:
Ja dat geloof ik ook wel (bij pc's is het immers hetzelfde als je in de bios het voltage e.d. van je cpu gaat verhogen).
Maar stel dat 80-100 nog veilig is, kan ik de ruis dan ook nog verminderen door betere antennes te plaatsen? Of heeft dat er niks mee te maken?
Dan nog: als je je transmit power te hoog zet krijg je nogsteeds (veel) ruis, al zal je signaal wat verder rijken.
Efficient gezien kun je met betere antennes de ruis verminderen, omdat je de transmit power dan dus lager kunt zetten, en nog dezelfde range hebt als met de standaard antennes met meer Transmit power (en daarbij meer ruis).
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 31 32 33 34 last