Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 30 maart 2006

meeste casema mensen hebben idd een motorola modem, maar dit is dus duidelijk je router die problemen geeft
valt dan ook echt je bekabeld netwerk uit, of is het alleen je wireless die niet goed is

het schijnt vaker voor te komen dat de v7 niet heel sterk is

Frunz wijzigde dit bericht 30-10-2007 16:20 (11%)

TCF

quote:
Frunz schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:11:
meeste casema mensen hebben idd een motorola modem, maar dit is dus duidelijk je router die problemen geeft
valt dan ook echt je bekabeld netwerk uit, of is het alleen je wireless die niet goed is

het schijnt vaker voor te komen dat de v7 slecht is dus misschien kan je hem nog ruilen voor een GL
Ik heb een PC via een UTP kabel aan de router hangen en een laptop die wireless is verbonden. Bij beiden heb ik het zelfde probleem. Of ik kan bij het opstarten van de PC´s niet op internet of als ik verbinding heb valt het na een tijdje vanzelf weg.

Ik zal Linksys eens kontakteren.

Q6600@3.5 GHz crunching for TCF.

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
SergioG829 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:24:
Ik heb nu een WRTG54G (V7) en dat werkt niet echt lekker met een casema kabelabo. De verbinding wordt om de haverklap verbroken.
Weten jullie of de andere versies van deze router, GL, GS, wel goed functioneren?
De wrt54G was een goede router (versie 1 t/m 4). Met versie 5 zijn de problemen begonnen.

Je kan eens de laatste firmware versie proberen (de linksys.com site loopt vaak voorop op de nl versies met firmware.. een nadeel kanaal 12 en 13 kan je dan niet meer gebruiken).
Ik hoop dat het met een nieuwere firmware beter werkt, maar als je het ding nog maar net hebt gewoon het ding weer inleveren (winkels kennen de problemen die dit model geeft wel) en een wrt54GL halen. :) Heb je veel meer plezier van.

job wijzigde dit bericht 30-10-2007 16:44 (17%)

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

TCF

quote:
job schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:41:
[...]

De wrt54G was een goede router (versie 1 t/m 4). Met versie 5 zijn de problemen begonnen.

Je kan eens de laatste firmware versie proberen (de linksys.com site loopt vaak voorop op de nl versies met firmware.. een nadeel kanaal 12 en 13 kan je dan niet meer gebruiken).
Ik hoop dat het met een nieuwere firmware beter werkt, maar als je het ding nog maar net hebt gewoon het ding weer inleveren (winkels kennen de problemen die dit model geeft wel) en een wrt54GL halen. :) Heb je veel meer plezier van.
Ik zal eens kijken naar de nieuwste firmware.

Ik heb deze router nog geen jaar, maar ik betwijfel of de winkel waar ik het gekocht heb, cdromland, deze terug wilt nemen................

Edit koning

Aah je hebt hem al vrij lang. Ik dacht uit je post op te maken dat je hem nog maar net had.
Dan is terugbrengen lastig...
Geeft trouwens welke leuke dingen.. de router terugbrengen omdat die niet werkt , krijg je een nieuwe die ook niet werkt :P.
En ze moeten je helpen, want ze geven garantie op het product.

job wijzigde dit bericht 30-10-2007 17:24 (73%)

I spy with my little eye

Ik heb de GL zojuist zonder problemen aan de praat gekregen met Casema, dus dat werkt wel goed. Is dat wegvallen niet na vaste prioden? Bijvoorbeeld een uur?

Ik heb vrij snel de tomato firmware erop gezet en dat bevalt me prima. Nu ben ik alleen bezig met dat ses lampje van cisco. Indrukken en hij gaat uit, kleur verandering als WLAN connect of er verkeer is, maar dat wil nog niet erg lukken. Maar dat is ook de charme van 3rd party firmware he, dat uitproberen :)

Reg. datum: 25 november 2006

Net Tomato 1.11 er op gezet.

Flashen ging weer zonder problemen, instellingen bleven gewoon bewaard etc.

Ik zal het morgen wel posten als ik bugs vind.

Edit:
Heel de avond gesurft en gaat nogsteeds goed. Het voelt net zoals vorige versies van Tomato weer hardstikke stabiel aan.

Pipooow wijzigde dit bericht 31-10-2007 00:30 (29%)

Ik had Tomato 1.11 vanmiddag al in de nieuwssubmit gegooid, maar hij staat nog steeds niet in de meuktracker op de frontpage. ;(

Ik heb 'm er net ook opgezet en tot nu toe nog geen problemen. Na het instellen waren de logs van mijn dataverkeer, die ik op een CIFS mount (Samba) had gezet, ook weer terug.

Wat me wel meteen opviel was dat ik in 1.10 6MB vrij geheugen had (zag ik nog even voordat ik de nieuwe firmware geflashed had nadat de router 17 dagen aanstond) en in 1.11 is dat 4,5MB. Niet wereldschokkend ofzo, maar wel apart terwijl de veranderingen in de firmware toch niet wereldschokkend zijn.

| Last.fm | Geef voor de Cystic Fibrosis Stichting! | "Nobody ever listens to me, I might as well be a Leonard Cohen record."

Edit koning

quote:
Jaap-Jan schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:18:
Wat me wel meteen opviel was dat ik in 1.10 6MB vrij geheugen had (zag ik nog even voordat ik de nieuwe firmware geflashed had nadat de router 17 dagen aanstond) en in 1.11 is dat 4,5MB. Niet wereldschokkend ofzo, maar wel apart terwijl de veranderingen in de firmware toch niet wereldschokkend zijn.
Ik zou zeggen kijk over een paar dagen ook eens naar het vrije geheugen in 1.11.
Ik neem aan dat je dan een soortgelijke waarde zult vinden.

TCF

quote:
Investig8or schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:42:
Ik heb de GL zojuist zonder problemen aan de praat gekregen met Casema, dus dat werkt wel goed. Is dat wegvallen niet na vaste prioden? Bijvoorbeeld een uur?

Ik heb vrij snel de tomato firmware erop gezet en dat bevalt me prima. Nu ben ik alleen bezig met dat ses lampje van cisco. Indrukken en hij gaat uit, kleur verandering als WLAN connect of er verkeer is, maar dat wil nog niet erg lukken. Maar dat is ook de charme van 3rd party firmware he, dat uitproberen :)
Het kan een uur zijn, maar ook een paar dagen.

Vanavond ook maar even Tomato erop knallen,
offtopic:
Uptime19 days, 7:58

Kun je nou, voor de nieuwe firmware, de router beter nog even resetten, of maakt dat niks uit?

Hardstyle Movements

quote:
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:52:
offtopic:

Kun je nou, voor de nieuwe firmware, de router beter nog even resetten, of maakt dat niks uit?
Dat is eigenlijk wel mijn standaardmethode. Eerst resetten naar fabrieksinstellingen, dan flashen, daarna nog een keer resetten en vervolgens opnieuw instellen. Of het nodig is weet ik niet, maar volgens mij levert het uiteindelijk wel de minste problemen op.

Wat ik trouwens wel jammer vind, is dat ze bij Tomato nog niet echt lijken te werken aan IPv6 ondersteuning, vandaag ook weer een bericht dat de adresruimte begint op te raken. Ook providers houden zich een beetje op de vlakte en in Nederland is xs4all geloof ik de enige die al een IPv6 netwerk aanbiedt naar zijn gebruikers, maar op zijn minst support voor Sixxs en Freenet6 en het automatisch configureren van de firewall zou van mij wel eens geïmplementeerd mogen worden in Tomato. De enige firmware die het op dit moment ondersteund is dd-wrt en IPv6 support is toch op dit moment niet echt meer een gadget te noemen. :)

Jaap-Jan wijzigde dit bericht 30-10-2007 21:29 (6%)

| Last.fm | Geef voor de Cystic Fibrosis Stichting! | "Nobody ever listens to me, I might as well be a Leonard Cohen record."

Hoe wordt de up en download snelheid met de Tomato ervaren. Ik heb sinds gister een GL met de tomato v1.11 draaien. Hiervoor had ik een ZyXEL 2602HW welke het Nat gedeelte deed. Ik heb een 20/1 Mbit DSL verbindin.

Bij het up en downloaden tegelijk op de ZyXEL had download voorrang leek het, altijd volledige downstream en upstream hing er maar bij, zoveel als mogelijk. Van de 20/1 doet de ZyXEL ook netjes 20 downstream en 1mbit upstream.

Nu met de tomato/GL merk ik dat downstream inzakt en upstream voluit gaat. Van de 20/1 connectie blijft 10/1 over.

Valt dit te tweaken?.. iemand die het zelfde ervaart?

www.rijschool-him.nl

quote:
offtopic:

Knal gewoon die nieuwe firmware erop en klaar. Werkt de laatste paar keer in ieder geval zonder problemen.
quote:
Skoezie schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 08:41:
[...]

Knal gewoon die nieuwe firmware erop en klaar. Werkt de laatste paar keer in ieder geval zonder problemen.
Heb hem er inmiddels opstaan, werkt leuk, even wennen vergeleken met dd-wrt. Maar draait stabiel.

Hardstyle Movements

I spy with my little eye

quote:
[...]

:Y

Tot nu toe zonder problemen, het cisco knopje/ lampje werkt als WLAN switch/indicator. Geen klagen dus over 1.11!

(goh, bekende nickname...)

Investig8or wijzigde dit bericht 31-10-2007 11:06 (3%)

quote:
Investig8or schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:05:
[...]

:Y

Tot nu toe zonder problemen, het cisco knopje/ lampje werkt als WLAN switch/indicator. Geen klagen dus over 1.11!

(goh, bekende nickname...)
Eerste wat ik ook dacht ;)
Bij mij liep tomato goed, maar na 2 dagen had ik een downloadsnelheid van 500kb/s. Zelfs na een reset. Weet iemand hoe dit kan komen? (Livebox ->WRT54GL). Als ik direct op het modem zat ging het allemaal goed.
01000010 01101111 01110010

quote:
[...]

Het beste is de config te resetten na de upgrade.

Geen schaap.

Na jaren trouwe dienst heb ik besloten mijn Draytek Vigor 2000E maar eens te gaan vervangen. Na dit topic door gelezen te hebben is het duidelijk dat het een WRT54G of GL moet gaan worden. Nu wil ik natuurlijk wel een aangepaste firmware er op kunnen zetten. Is de GL dan de enige optie of bestaat er nog wel een kans dat er ergens G modellen te koop zijn in de versie 1 t/m 4 ?

Graag zou ik ook willen weten of 1 van de aangepaste firmwares de mogelijkheid heeft voor het aanmaken van een VLAN.

Alvast bedankt.

Reg. datum: 25 november 2006

quote:
Phoolie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:48:
Na jaren trouwe dienst heb ik besloten mijn Draytek Vigor 2000E maar eens te gaan vervangen. Na dit topic door gelezen te hebben is het duidelijk dat het een WRT54G of GL moet gaan worden. Nu wil ik natuurlijk wel een aangepaste firmware er op kunnen zetten. Is de GL dan de enige optie of bestaat er nog wel een kans dat er ergens G modellen te koop zijn in de versie 1 t/m 4 ?

Graag zou ik ook willen weten of 1 van de aangepaste firmwares de mogelijkheid heeft voor het aanmaken van een VLAN.

Alvast bedankt.
WRT54G zou ik niet kopen, kans is groot dat je een V7 krijgt. en die zijn niet bepaald goed.

Zoals volgens mij in de openingspost stond:
de WRT54G tot en met versie 4 zijn daarna niet verder gegaan in versie 5 maar in de WRT54GL.

Vanaf Versie 5 werkt de WRT54G niet meer op een linux based firmware maar op een VxWorks firmware. de WRT54G heeft vanaf versie 5 ook minder geheugen dat de WRT54G 1tm4 en de GL.

Dus eigenlijk zijn de WRT54G's een nieuw product vanaf versie 5
terwijl de WRT54GL het vervolg is van de WRT54G versies 1tm4.

Als je nu een WRT54GL koopt krijg je waarschijnlijk de V1.1
En die zou ik kopen als ik jou was. kost evenveel als de huidige WRT54G maar heeft dus meer geheugen is daardoor makkelijker te flashen met Custom Firmwares (bv. HyperWRT / Tomato / DD-WRT).

Edit koning

De mogelijkheid om op de GL andere software op te zetten is voor de meest mensen niet eens zo heel belangrijk.
Dat dat ding gewoon met de standaard firmware erg stabiel is wel.

job wijzigde dit bericht 02-11-2007 18:04 (10%)

quote:
offtopic:

Neen, resetten hoeft, een keer je tomato of ddwrt hebt moet je niet resetten, de killer is al uitgevoerd (vx_works killer). HIj is nu eig al "geunlockt" om het zo te zeggen :+ .

offtopic:
Mijn maximum uptime met V23 SP2: 45 dagen. En dan was het nog alleen maar omdat ik de elektriciteit er even heb afgehaald voor een andere stekkerdoos ertussen te steken
quote:
job schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 18:03:
De mogelijkheid om op de GL andere software op te zetten is voor de meest mensen niet eens zo heel belangrijk.
Dat dat ding gewoon met de standaard firmware erg stabiel is wel.
StabielER wil ik geloven, maar mijns inziens draaien die dingen veel soepelder met een third party firmware...

HyperBart wijzigde dit bericht 03-11-2007 01:49 (22%)

Adblock Plus
Geen Mac,wel fan! Apple
B&O

StabielER wil ik geloven, maar mijns inziens draaien die dingen veel soepelder met een third party firmware...
[/quote]

De GL draait op de linksys software even stabiel en soepel als op dd-wrt of tomato....alleen zijn bij die laatsten de mogelijkheden veel groter.

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Edit koning

quote:
HyperBart schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 01:47:
[...]

Neen, resetten hoeft, een keer je tomato of ddwrt hebt moet je niet resetten, de killer is al uitgevoerd (vx_works killer). HIj is nu eig al "geunlockt" om het zo te zeggen :+ .
Volgens mij haal je wat zaken door elkaar. :)
Iemand die tomato heeft draaien, heeft nooit gebruik gemaakt van de vxworks_killer.
vxworks_killer is er alleen voor de wrt54g v5, & wrt54gs v5, v6 (waar tomato dus niet op draait).

En daarnaast is resetten niet voor het unlocken, maar om de nvram (het geheugen) volledig te wissen.
Na het flashen van een nieuwe firmware is het altijd aan te raden om een reset uit te voeren.
Blijf je binnen een zelfde firmware (dus bijv. van tomato 1.10 > 1.11) dan is resetten niet noodzakelijk.

job wijzigde dit bericht 03-11-2007 09:55 (25%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws