Gathering of Tweakers

Quicksearch
Hoi,

Ik weet niet hoe ik het geflikt heb, maar hij doet het :D
ook op mn laptop en ook op mijn telefoon, waarschijnlijk had hij een rebootje nodig.

toch bedankt

Hoi,

ik heb vanavond de dd-wrt.v24_vpn_generic.bin ff in de wrt54gl gezet.
Draait goed. Nu kan je hier openvpn op instellen, nou ik heb dus alles ingevuld en de vpn server zou moeten draaien op het ip adres van de router (staat wel in bridge), lokaal kan ik keurig een vpn connectie maken. Dus ik heb even de poorten 47, 50, 51, 500, 1723 en 1194 doorgezet naar het ip adres van de vpn server.

Even connectie gemaakt met een andere internetprovider en geprobeerd verbinding te krijgen met mijn vpn server (via mijn dyndns naam maar dat maakt niet uit toch?)

Te vergeefs ik krijg helemaal geen connectie.

ik krijg een foutmelding 800 in vista, weet iemand wat ik verkeerd doe?

heb gisteren even m'n Tomaat geupgrade naar 1.10 maar volgens mij zit er een bug in het port forward gedeelte. Want wanneer er een aantal forwards zijn ingesteld en gesaved werken deze pas na een complete reboot van de router.

bl4444444444t

quote:
Mr_Dark schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 01:10:
heb gisteren even m'n Tomaat geupgrade naar 1.10 maar volgens mij zit er een bug in het port forward gedeelte. Want wanneer er een aantal forwards zijn ingesteld en gesaved werken deze pas na een complete reboot van de router.
Hier had ik ook last van. Verder zit er iets niet goed met de portforwarding. Extern kan namelijk niet op mijn ftp komen. Connectie maken lukt alleen men krijgt geen lijst te zien.
quote:
[R] 200 PROT command OK. Using private data connection.
[R] PASV
[R] 227 Entering Passive Mode (192,168,1,125,27,89)
[R] Opening data connection IP: 213.93.218.13 PORT: 7001
[R] Data Socket Error: Connection refused
[R] List Error
[R] PASV
[R] 227 Entering Passive Mode (192,168,1,125,27,90)
[R] Opening data connection IP: 213.93.218.13 PORT: 7002
[R] Data Socket Error: Connection refused
[R] List Error
Enige idee wat ik moet doen om het werkend te kriijgen? (misschien een optie aan of uit vinken....) Ik draai Tomato 1.10
Router geflashed naar DD-WRT v.23 SP2(standaard versie) in een WRT54GL.
Ik kan middels http://192.168.1.1 niet in de router komen. Wel heb ik normaal internet.

Wie helpt me aan de oplossing?

quote:
patrickt35 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 02:37:
Router geflashed naar DD-WRT v.23 SP2(standaard versie) in een WRT54GL.
Ik kan middels http://192.168.1.1 niet in de router komen. Wel heb ik normaal internet.

Wie helpt me aan de oplossing?
Wat is het ip-adres van je gateway (start, uitvoeren: cmd (enter) ipconfig(enter)) ?
Waarschijnlijk (ik ken dd-wrt niet) is het adres wat jij noemde, in de dd-wrt-firmware anders dan in de linksys-firmware.

Optie 2, tevens mn bron van het bovenstaande: http://www.dd-wrt.com/php...946c3894defc9920d007781a0

0xDEADBEEF wijzigde dit bericht 29-10-2007 02:46 (24%)

De standaard Gateway had ik natuurlijk al gecontroleerd. Alsmede ik de router ook al een paar minuten spanningsloos gehad voor een reset.

Een harde reset gaf de oplossing. Nou ja, dan alles maar weer opnieuw configureren.

Welke versie van DD-WRT moet ik nu eigenlijk hebben voor mijn WRT54GL v.1.1?

Reg. datum: 25 november 2006

Ik gebruik DD-WRT niet, maar volgens mij kan je dat makkelijk vinden op de site van DD-WRT.
quote:
vandeMeulenhof schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 00:22:
[...]

Hier had ik ook last van. Verder zit er iets niet goed met de portforwarding. Extern kan namelijk niet op mijn ftp komen. Connectie maken lukt alleen men krijgt geen lijst te zien.

[...]

Enige idee wat ik moet doen om het werkend te kriijgen? (misschien een optie aan of uit vinken....) Ik draai Tomato 1.10
Ik had er gisteren ook last van dat Portforwarding niet goed werkte, maar na een keer herstarten werkte het bij mij wel.
Naast dat je in Tomato op 'reboot' kan klikken, had ik echt een 'shutdown' gedaan en daarna even de stroom er van af.

Daarna werkte het bij mij.

Ik weet niet of er naast het fysiek de stroom er af halen dit enige voordelen heeft tegenover een 'Reboot' binnen tomato zelf, maar zoals ik al zei: it did the job 8).

Gewoon DD-WRT v.23 SP2 standaard versie.
Maar dit staat ook allemaal wel in de dd-wrt wiki

Hardstyle Movements

Maar dit is niet de laatste versie.
Foutje van mij, maar ik zocht de laatste versie(Beta)

Momenteel draai ik Tomato op mijn WRT54GL en het gaat geweldig. :)
Maar ik ben bang dat Tomato binnenkort niet meer aan mijn eisen kan voldoen omdat ik graag een bepaald IP/IP-range wil gaan afknijpen in bandbreedte.
Welke firmware is hier het meest geschikt voor?

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
patrickt35 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:24:
Maar dit is niet de laatste versie.
Foutje van mij, maar ik zocht de laatste versie(Beta)
v24 RC4
quote:
M@NIC schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:15:
Maar ik ben bang dat Tomato binnenkort niet meer aan mijn eisen kan voldoen omdat ik graag een bepaald IP/IP-range wil gaan afknijpen in bandbreedte.
Ip's afknijpen op snelheid per ip range...?
Dat gaat je met tomato en dd-wrt niet lukken. Welke het wel kan weet ik niet.

job wijzigde dit bericht 29-10-2007 20:55 (66%)

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

quote:
Dat v24 RC4 de laatste Beta versie was had ik ook al gevonden.
Maar er zijin zoveel versie's van. Welke van het lijstje moet ik hebben?

Edit koning

Nou, ten eerste heb je een linksys router. Dus een firmware voor de linksys (generic dus) lijkt me wel verstandig :)
En ten tweede, hier heb je een overzicht van de de versies: http://www.dd-wrt.com/wik...s_DD-WRT%3F#File_Versions
De standaard is voor de meeste mensen genoeg. :?
Ik zie het probleem niet.

job wijzigde dit bericht 30-10-2007 09:00 (4%)

quote:
M@NIC schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:15:
Kan je hem niet gewoon een lagere prioriteit bij qos geven? Snelheid per ip instellen kan volgens mij niet echt inderdaad.

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity

Edit koning

Met qos kan je protocollen prioriseren (geen ip's). Dus daar kom je niet zo ver mee.
Misschien dat openwrt wel zoiets kan.

quote:
job schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:59:
Nou, ten eerste heb je een linksys router. Dus een firmware voor de linksys (generic dus) lijkt me wel verstandig :)
En ten tweede, hier heb je een overzicht van de de versies: http://www.dd-wrt.com/wik...s_DD-WRT%3F#File_Versions
De standaard is voor de meeste mensen genoeg. :?
Ik zie het probleem niet.
Maar via downloads kom ik uit op het volgende lijstje, en daar zie ik geen standaard bij staan:
(het lijstje wat jij laat zien is v.23)

http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/downloads.php

Reg. datum: 30 maart 2006

in dat menu click je op release candidates
dan op RC4
dan op generic broadcom (dat is de standaard proc die in linksys zit (bijna alle routers))
en dan zou ik voor de std_generic gaan, want volgens mij kan dat gewoon bij de WRT54GL, correct me if i'm wrong
TCF

Hoi,

Ik heb nu een WRTG54G (V7) en dat werkt niet echt lekker met een casema kabelabo. De verbinding wordt om de haverklap verbroken.
Weten jullie of de andere versies van deze router, GL, GS, wel goed functioneren?

Q6600@3.5 GHz crunching for TCF.

I spy with my little eye

quote:
SergioG829 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:24:
Hoi,

Ik heb nu een WRTG54G (V7) en dat werkt niet echt lekker met een casema kabelabo. De verbinding wordt om de haverklap verbroken.
Weten jullie of de andere versies van deze router, GL, GS, wel goed functioneren?
De verbinding tussen router en modem of tussen pc en router? Ik heb ook Casema kabel en heb sinds gisteren een WRT54GL (die nog niet geinstalleerd is...) dus ik kom er snel genoeg achter of ik problemen heb. Welke modem heb je en hoe merk je dat er geen verbinding is?

Ik ga trouwens tomato proberen na de vele goede reacties op dit forum. Ik vind het erg goed dat er firmware is die meer opties heeft dan de originele! (maar daarom heb ik de GL natuurlijk ook gekocht)

Investig8or wijzigde dit bericht 30-10-2007 13:55 (14%)

Reg. datum: 30 maart 2006

is dat de wireless verbinding die de hele tijd uitvalt, of is het internet die uitvalt (maw werkt LAN nog wel)

zelf heb ik WRT54G v2.2 op casema draaien (2 huizen, 2 abbo's, 2 routers) en dat werkt perfect, heb in principe nergens last van
Inmiddels weer een nieuwe tomato uit, http://www.polarcloud.com/tomato_111

Heb zojuist mijn WRT54GL v1.1 ontvangen en ga m direct flashen met deze update!

www.rijschool-him.nl

TCF

quote:
Frunz schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:56:
is dat de wireless verbinding die de hele tijd uitvalt, of is het internet die uitvalt (maw werkt LAN nog wel)

zelf heb ik WRT54G v2.2 op casema draaien (2 huizen, 2 abbo's, 2 routers) en dat werkt perfect, heb in principe nergens last van
Alles valt weg, wireless en LAN.

Volgens Linksys ligt het probleem bij Casema (dat ze te snel van adres wisselen en dat kan de router niet bijbenen?). Maar van anderen heb ik gehoord dat het een combinatie is tussen V7 en Casema.

Maar dit probleem heb ik al sinds het begin en een oplossing is nog niet gevonden :(
Ik wil hier vanaf zijn door een andere type te kopen.

SergioG829 wijzigde dit bericht 30-10-2007 16:08 (30%)

TCF

quote:
Investig8or schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:54:
[...]

De verbinding tussen router en modem of tussen pc en router? Ik heb ook Casema kabel en heb sinds gisteren een WRT54GL (die nog niet geinstalleerd is...) dus ik kom er snel genoeg achter of ik problemen heb. Welke modem heb je en hoe merk je dat er geen verbinding is?
Ik merk dat de verbinding weg is omdat ik nergens meer op kan op internet.

Ik denk dat ik een Motorola kabelmodem heb.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws