Gathering of Tweakers

Quicksearch
three chears for tiranny...

Ik vind het maar ronduit slecht dat EA hier nog mee wegkomt om zo'n versie van een voetbalspel te maken. de moeilijkheidsgraad gaat ieder jaar omhoog. Komen er weer onzinnige dingen bij. We hebben maar twee handen!!!

Grafisch vind ik het zwak, de engine staat me niet aan. Beste engine vondt ik nog die rond fifa 2003-4-5 Ook de replays vind ik grafisch triest.

De gameplay dan, het lukt me gewoon niet om met bijv. feyenoord tegen ajax te scoren. Verdedigen is geen punt, maar om door de linies te breken en hem dan tussen die palen te rammen is gewoon hopeloos.

Commentaar is volgens mij klakkeloos overgenomen van '07.

Pro Evo is ook niets voor mij, ach wellicht moet ik anders maar gewoon arcade voetbal games spelen. Maar doordat ontwikkelaars her en der opgeslokt worden door de grote, is er niemand die er zich maar aan waagd zich te onderscheiden van de rest.

EA laat wederom zien hoe het niet moet. maar das dan mijn mening!

quote:
Dutch_Baseline schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:16:
Verhaaltje over knoppen

edit: Of bedoel je dit niet.... :S
Jawel hoor, thanks!! Ik ga het eens proberen :)

Intel Core 2 Duo E6600 | AUS P5B-E | 2GB Kingston PC6400 | MSI 8800GTS 640MB | X-Fi XtremeMusic | WD Raptor 36GB ADFD | 2 x 320GB Barracuda 7200.10 (200GB RAID0, 200GB RAID1) | Cooler Master Mystique 631 | Scythe Infinity | EEE PC 701 4G Wit

quote:
Luuk1983 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:34:
[...]

Jawel hoor, thanks!! Ik ga het eens proberen :)
Je moet trouwens wel kiezen voor de "nieuwe layout",,, Succes! Laat ff weten hoe en wat...

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

quote:
loewie-643- schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:12:
Ik vind het maar ronduit slecht dat EA hier nog mee wegkomt om zo'n versie van een voetbalspel te maken. de moeilijkheidsgraad gaat ieder jaar omhoog. Komen er weer onzinnige dingen bij. We hebben maar twee handen!!!

Grafisch vind ik het zwak, de engine staat me niet aan. Beste engine vondt ik nog die rond fifa 2003-4-5 Ook de replays vind ik grafisch triest.

De gameplay dan, het lukt me gewoon niet om met bijv. feyenoord tegen ajax te scoren. Verdedigen is geen punt, maar om door de linies te breken en hem dan tussen die palen te rammen is gewoon hopeloos.

Commentaar is volgens mij klakkeloos overgenomen van '07.

Pro Evo is ook niets voor mij, ach wellicht moet ik anders maar gewoon arcade voetbal games spelen. Maar doordat ontwikkelaars her en der opgeslokt worden door de grote, is er niemand die er zich maar aan waagd zich te onderscheiden van de rest.

EA laat wederom zien hoe het niet moet. maar das dan mijn mening!
Ik vond de oude ISS serie van de SNES t/m de N64 altijd heersen, daar had je altijd volledige controle over wat er gebeurde en had je het gevoel er helemaal in te zitten. FIFA is nooit arcade geweest en het voelt me te los aan allemaal, denk ik een hard schot te lossen knal ik 'm in een boogje over het doel. Waar is dat in hemelsnaam handig voor? Schoten vanaf de middellijn?

Beathoven wijzigde dit bericht 02-10-2007 00:26 (3%)

goed punt, snapte er met 2007 al nix van, geldt trouwens ook bij vrije trappen...

klikklik

Reg. datum: 27 september 2006

quote:
HyperTrophy schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 00:56:
goed punt, snapte er met 2007 al nix van, geldt trouwens ook bij vrije trappen...
Bij 07 was het toch wel altijd als de bal binnen 25 meter lag praktisch een goal. Niet alles ligt aan het spel ;-) Als je moeite hebt met scoren moet je ook is terug pasen. Vrije man opzoeken niet altijd maar naar voor willen(speel zelf PES op 4 sterren want op 5 worden alle stats genegeerd bij verdedigen wat een stuk voetbal imo wegneemt).

Edit: Fifa vanaf deel 94 gespeeld op wereldklasse utieraard. En 2007 nog bijzonder veel online gedaan met Man Utd.

Postius wijzigde dit bericht 02-10-2007 03:52 (9%)

Xdoos Gamertag: Postius

quote:
HyperTrophy schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 00:56:
Ik scoor regelmatig vrije trappen. Bij 07 vaak met Mr. Ronaldinho en nu bij 08 schiet ik ze er in met Sneijder. Ok, niet altijd natuurlijk maar realistisch vaak zeg maar... :s (ja ja, kromme zin...)

Ik mik natuurlijk met het linker pookje. Als je die een fractie naar het doel toe drukt in de richting die je wil schieten, dan krijgt de bal extra vaart. Anders krijg je van die softe balletjes die mijn oma (no offence oma O-) ) er nog uit kan keepen.

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Reg. datum: 18 september 2007

Sorry dat ik het zeg, maar ik heb laatst de demo van PES 2008 op de 360 gespeeld en ik blijf erbij dat PES gewoon lekkerder speelt dan FIFA. Het speelt o.a wat vlotter en lekkerder. Misschien aan PES gewend ofzo. Ik wilde FIFA een kans geven maar het lukt me gewoon niet. Ik wacht definitief op PES voor me PS3 :)

PSN id: PENo1

Woei Fifa 2008 _/-\o_

Ik heb nu 5 potjes competitie gespeeld en snap de controlls HE-LE-MAAL !

De vrijheid die je hebt. Je kan exact een paas geven zoals jij hem wilt. Steekpass, normale pass, voorzetten.

Het ziet er prima uit op mijn 19"widescreen tft @ 1440 * 900. En het geluid is perfect op mijn 5.1 set. Dit hebben ze goed gedaan bij EA. Grafisch goed, geluid prima. Lekker alsof je net in het stadion zit en ik vind de graphics wel redelijk in de buurt van de werkelijkheid komen.

Daarnaast zijn de wedtsrijden realistisch, de AI goed. Spel ziet er zeer verzorgd uit. Net nu ik dacht dat Fifa 2007 niet beter kon, komen ze met fifa 2008.

Ik geniet echt van de potjes die ik speel.

Als iemand wil spelen tegen mij -> nawin_007 AT hotmail.com (MSN) en dan praten we verder.

AMD X2 4600, Abit K9NS, SB Audigy SE/Realtek HD, G-Force 7900GS, 2GB DDRII Geil 800mhz, 2x 500GB Seagate, HP 19" Widescreen, X540 5.1/Stereo, Antec Sonata Lifestyle II

quote:
nawintjuh schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:46:
Woei Fifa 2008 _/-\o_

Ik heb nu 5 potjes competitie gespeeld en snap de controlls HE-LE-MAAL !

De vrijheid die je hebt. Je kan exact een paas geven zoals jij hem wilt. Steekpass, normale pass, voorzetten.

Het ziet er prima uit op mijn 19"widescreen tft @ 1440 * 900. En het geluid is perfect op mijn 5.1 set. Dit hebben ze goed gedaan bij EA. Grafisch goed, geluid prima. Lekker alsof je net in het stadion zit en ik vind de graphics wel redelijk in de buurt van de werkelijkheid komen.

Daarnaast zijn de wedtsrijden realistisch, de AI goed. Spel ziet er zeer verzorgd uit. Net nu ik dacht dat Fifa 2007 niet beter kon, komen ze met fifa 2008.

Ik geniet echt van de potjes die ik speel.

Als iemand wil spelen tegen mij -> nawin_007 AT hotmail.com (MSN) en dan praten we verder.
ja vet he??? Het was effe wennen idd... maar als je het helemaal door hebt geeft het veel voldoening als het lukt!!!!

Ja mooi, in het begin had ik zoiets van: Hmmm, volgens mij mis ik iets. Maar toen had ik de controlls gewoon niet goed door. De gameplay is ECHT veranderd. Speelt heel anders tov fifa 2007.

Kna ook liggen aan het feit dat ik meer WoW speel en mss zuig nu in fifa :P

Add me trouwens als je wel eens via ip wilt spelen. Ik speel veel liever tegen mensen dan de CPU. Gewoon lekekr rustig rondtikken en mooie uitgespeelde doelpunten proberen te maken

nawintjuh wijzigde dit bericht 02-10-2007 11:05 (25%)

AMD X2 4600, Abit K9NS, SB Audigy SE/Realtek HD, G-Force 7900GS, 2GB DDRII Geil 800mhz, 2x 500GB Seagate, HP 19" Widescreen, X540 5.1/Stereo, Antec Sonata Lifestyle II

Heeft iemand dit nu al werkende met een Xbox controller voor de pc? Ik heb geen van beide (de game noch de controller) en zit dit jaar toch te twijfelen of ik het spel ga kopen, ik heb een ps2 daar wil ik geen Fifa meer op want ik heb de laatste 2 jaren al, ik heb ook een Wii maar daar lijken me de controls niets en PS3 is nog veel te duur voor wat je krijgt en Xbox 360 daar begin ik niet aan dus dan blijft mijn pc over, en dan moet ik dus wel een gamepad hebben, nu heb ik wel een Logitech Dual Action die op de ps2 controller is gebaseerd maar die vind ik toch niet zo lekker werken, dus leek het me wat om de Xbox controller voor de pc erbij aan te schaffen om zo goed mogelijk dat perfecte console controls gevoel erbij te krijgen maar ik zag dat er geen 'games for Windows' logo op het doosje staat dus is de vraag of dat ding wel goed werkt met Fifa 08?

Ik heb zelf de Rumblepad II. Volgens mij zelfde controller met als enig verschil dat de mijne force feedback heeft. Maarre, Dualshock en Rumplepad zijn toch identiek met als enig verschil dat:

-De dpad bij Rumblepad rond is en bij de Dualshock echt een +
-Analoge controller kan je bij de Dualshock echt ronddraaien en bij de Rumble is het een vierkant.

Verder geen noemenswaardige verschillen. Anyways, die Xboxcontroller zou moeten lukken. Op het moment dat Windows hem herkend, kan je hem in alle andere games die controllers ondersteunen moeten zien.

Waarom een XBOX 360 controller?
Neem een Logitech Chillstream dan. Die is wel voor de pc bedoeld, en lijkt op de xbox360 controller.

quote:
nawintjuh schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:04:
Ja mooi, in het begin had ik zoiets van: Hmmm, volgens mij mis ik iets. Maar toen had ik de controlls gewoon niet goed door. De gameplay is ECHT veranderd. Speelt heel anders tov fifa 2007.

Kna ook liggen aan het feit dat ik meer WoW speel en mss zuig nu in fifa :P

Add me trouwens als je wel eens via ip wilt spelen. Ik speel veel liever tegen mensen dan de CPU. Gewoon lekekr rustig rondtikken en mooie uitgespeelde doelpunten proberen te maken
Ja had ik ook... Snapte er geen reet van aan het begin! Paar keer goed kwaad geworden ook! Flink lopen vloeken!!! Maar als het dan lukt, dan is het tof ook!!!

Ik zal je binnenkort wel toevoegen.... Wat ook tof is: Vriend uitnodigen en dan met zijn tweeën in 1 team! Dan competitie of tournooi beginnen ofzo!

Is ook erg leuk!!!

quote:
Dutch_Baseline schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:29:
[...]

Ja had ik ook... Snapte er geen reet van aan het begin! Paar keer goed kwaad geworden ook! Flink lopen vloeken!!! Maar als het dan lukt, dan is het tof ook!!!

Ik zal je binnenkort wel toevoegen.... Wat ook tof is: Vriend uitnodigen en dan met zijn tweeën in 1 team! Dan competitie of tournooi beginnen ofzo!

Is ook erg leuk!!!
Leuk, ik kijk er al naar uit om een paar potjes te doen.

En inderdaad. Samen met een maat spelen. Doe ik al sinds RTWC 98. Lekker de world cup samen van begin af aan (kwalificatie) uitspelen met 90 min speltijd. Duurde maaaaaanden, maar god wat hadden we een plezier :)

nawintjuh wijzigde dit bericht 02-10-2007 12:03 (22%)

Je zou nou toch ook met FIFA2008 een mannetje zonder bal kunnen besturen, weet iemand hoe. Ik heb een Rumblepad II van Logitech.

quote:
1shot1kill schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:11:
Heeft iemand dit nu al werkende met een Xbox controller voor de pc? Ik heb geen van beide (de game noch de controller) en zit dit jaar toch te twijfelen of ik het spel ga kopen, ik heb een ps2 daar wil ik geen Fifa meer op want ik heb de laatste 2 jaren al, ik heb ook een Wii maar daar lijken me de controls niets en PS3 is nog veel te duur voor wat je krijgt en Xbox 360 daar begin ik niet aan dus dan blijft mijn pc over, en dan moet ik dus wel een gamepad hebben, nu heb ik wel een Logitech Dual Action die op de ps2 controller is gebaseerd maar die vind ik toch niet zo lekker werken, dus leek het me wat om de Xbox controller voor de pc erbij aan te schaffen om zo goed mogelijk dat perfecte console controls gevoel erbij te krijgen maar ik zag dat er geen 'games for Windows' logo op het doosje staat dus is de vraag of dat ding wel goed werkt met Fifa 08?
gebruik de Xbox360 controller en werkt heerlijk!!! je kan em helemaal instellen zoals je zelf wilt en kan em zelfs wanneer het spel al is opgestart nog inpluggen... toppertje!

Ff een vraag dan tim :)

Ik heb zelf ook zo een xdoos en vind die controller erg fijn. Wat heb jij betaald voro het verloopstukje?

Slut-4-Hire

ik ben echt blij dat ik de illegale 360 versie heb zodat ik niet voor jan lul 60 euro heb besteed aan dat klote commentaar van joury en evert! echt verschrikkelijk!! sta je bij rust met 4-0 voor, de tegenstander heeft geen 1 kans gehad, zeggen ze:

jaa die ene (welke ene, noem gewoon de naam van het team 8)7 ) zijn wel wat beter, maar die anderen |:( hebben ook genoeg kansen gehad (oh ja?ik zie toch echt 0 schoten staan...)

snel dus naar Engels geswitcht waarbij ik nu overweeg het spel legaal te kopen. Het is allemaal beter uitgewerkt dan 2007 maar wel een paar irritatie punten:

- Tegenstander dribbelt weer eindeloos over het veld. Door frustratie krijg je dan kaarten.
- Als je een bal in de goal kan tikken schiet je echt super vaak naast of over terwijl ik slechts 1x klik op de schietknop, in 2007 was dit de perfecte truc voor een intikker op open goal.
- Valt het jullie op hoe vaak je de paal raakt? Ik raak in 1 wedstrijd soms 5x de paal en ook regelmatig binnenkant paal - andere binnen kant van de paal - eruit.... beetje overdreven

"A dirty mind is a joy forever "

quote:
nawintjuh schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:35:
Ff een vraag dan tim :)

Ik heb zelf ook zo een xdoos en vind die controller erg fijn. Wat heb jij betaald voro het verloopstukje?
Ehhh, ik heb geen xbox360 :) ik kreeg van mn vriendin deze controller voor mn verjaardag. Ze heeft deze gekocht bij de MM, dus prijs weet ik niet. Ik wist nieteens dat de controllers van Xbox geen usb-aansluiting hebben :D

Slut-4-Hire

quote:
TimmieVelthuis schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:14:
[...]

Ehhh, ik heb geen xbox360 :) ik kreeg van mn vriendin deze controller voor mn verjaardag. Ze heeft deze gekocht bij de MM, dus prijs weet ik niet. Ik wist nieteens dat de controllers van Xbox geen usb-aansluiting hebben :D
Voor zover ik weet is dat gewoon USB hoor. Ik gebruik echter de draadloze variant

quote:
XeNeRgY schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:21:
[...]

Voor zover ik weet is dat gewoon USB hoor. Ik gebruik echter de draadloze variant
oh dat verklaart een hoop. Dacht al, die controllers zullen toch niet van die lelijke groene aansluitingen hebben zoals vroeger met de muis. toetsenbord had toen paarse aansluiting :)

Bestaat er dan een verloopstukje of apparaatje dat je in de pc kan pluggen waardoor hij de
draadloze controller herkent?

Verder vind ik Fifa08 toch wel beter dan 07. Moest er wel aan wennen (met het nodige gescheld gepaard ;)) maar het loopt toch net wat soepeler. De spelers komen op en zakken weer in, wat het natuurlijk allemaal net wat realistischer maakt. Hier moest ik trouwens wel erg aan wennen, ben nog 07 gewend en die is toch wat meer arcade-gericht.

Waarom zou de pc-versie trouwens minder mooi zijn dan next-gen-consoles??? mn pc doet daar echt niet voor onder :S

Slut-4-Hire

quote:
TimmieVelthuis schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:45:
[...]

Bestaat er dan een verloopstukje of apparaatje dat je in de pc kan pluggen waardoor hij de
draadloze controller herkent?

Waarom zou de pc-versie trouwens minder mooi zijn dan next-gen-consoles??? mn pc doet daar echt niet voor onder :S
Volgens mij is dat niet nodig, aangezien het gewoon een USB aansluiting is. Er zal wel wat software voor nodig zijn of wat dan ook, misschien even googlen want ik weet het niet zeker.

Next-gen consoles gebruiken een andere game engine dan de PC en daarom hoeft het niet mooier te zijn in de zin van graphics, maar wellicht wel in de mate waarin moves soepel gaan etc.

Reg. datum: 03 maart 2004

Zijn er meer mensen die hem op de Wii online spelen? Tis echt super leuk maar ik krijg echt constant disconnects!

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws