Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ok, mail ik verder

quote:
TheZeroorez schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:49:
SGD en de grote topics daarin zijn niet bedoeld voor problemen, enkel voor ervaringen en discussies.
Nu wil ik niet tegen je ingaan, so dont take it the wrong way :

Maar is het niet zo dat als je GoTsent voor het eerst gebruikt en een foutmelding/error doemt op, dat dat dan ook een ervaring is ? :+

Ontopic :

Is er een manier om subs te syncen als ik ze reencode naar xvid ?
Ik heb dus Crank zoals gezegd omgezet naar xvid incl ingebakken sub(die voor de xvid) maar zoals verwacht liep die niet sync.

Zijn er ergens nl subs voor HD films ?

Def!ance wijzigde dit bericht 09-07-2008 19:47 (30%)

Just for the record, we never broke up, we took a 14 year vacation

quote:
Def!ance schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:43:
[...]

Ik heb dus Crank zoals gezegd omgezet naar xvid incl ingebakken sub(die voor de xvid) maar zoals verwacht liep die niet sync.

Er zijn diverse manieren om subs gesynced te krijgen, maar dit is over het algemeen langdurig en handmatig werk. (en buiten de scope van GoTSent trouwens ;) )
Er zijn veels tool voor zoals bijvoorbeeld Subtitle processor http://www.videohelp.com/tools/SubtitleProcessor

Sentry23 wijzigde dit bericht 09-07-2008 21:11 (3%)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

quote:
Def!ance schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:43:

Je weet als je xvid in een avi container stopt dat je dan ook softsubs (xsub) kan gebruiken? Op die manier is de .srt snel in de container te muxen en kan je makkelijk testen of hij in sync is.

Zelf gebruik ik voor 1080p films meestal de 720p subtitle versie, die zijn vrijwel altijd in sync met elkaar. Mocht je geen goede versie vinden, dan kan je altijd kijken of er in de originele mkv een engelse sub meegemuxed is, en die start en eindtijden gebruiken om de nederlandse .srt te re-syncen (bijvoorbeeld met subsync)

PSN ID: DCFreak

Reg. datum: 28 september 2007

Wanneer ik met mkvmerge de subtitle (srt) charset wijzig naar windows 1254 ipv UTF 8, dan muxed hij t wel maar het blijft gewoon UTF 8 volgens Mediainfo.

Is hier wat aan te doen??

quote:
Sentry23 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:43:
verder nog een kleine update over firmware 2.40 voor de PS3 en het effect op Xvid files die uit GOTSent komen:
AC3 5.1 geluid in Xvid > 2 GB loopt nu ook prima (eerder klapte de output steeds terug naar 2.0 na een paar seconden) . Verder zijn de frame en block noise removal functies te gebruiken in Xvid files.
Dit is trouwens heel goed nieuws :) Had je dit zelf uitgevonden ofzo, want ik heb het nog nergens anders gelezen (maar het klopt idd wel).

quote:
DCFreak schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:46:
[...]

Dit is trouwens heel goed nieuws :) Had je dit zelf uitgevonden ofzo, want ik heb het nog nergens anders gelezen (maar het klopt idd wel).
Er moet toch iemand zijn die niet zeurt, maar kijkt wat er verbeterd is ? ;)
(m2ts en mp4 hebben ook upscaling en noise removal)

Maar ik test inderdaad bij elke firmware de video updates.
(het streaming buffer lijkt ook groter te zijn zodat HD via wireless verbindingen een stuk beter gaat, en wired nu helemaal goed gaat, ook bij MP4).

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

quote:
Sentry23 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:34:
[...]

Er moet toch iemand zijn die niet zeurt, maar kijkt wat er verbeterd is ? ;)
(m2ts en mp4 hebben ook upscaling en noise removal)

Maar ik test inderdaad bij elke firmware de video updates.
(het streaming buffer lijkt ook groter te zijn zodat HD via wireless verbindingen een stuk beter gaat, en wired nu helemaal goed gaat, ook bij MP4).
Pfff.. wat ik doe is klagen, niet zeuren :P Maar je hebt gelijk, er zijn ook verbeteringen in de nieuwe FW en ik had dit niet verwacht :)

quote:
DCFreak schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:18:
[...]

Je weet als je xvid in een avi container stopt dat je dan ook softsubs (xsub) kan gebruiken? Op die manier is de .srt snel in de container te muxen en kan je makkelijk testen of hij in sync is.

Zelf gebruik ik voor 1080p films meestal de 720p subtitle versie, die zijn vrijwel altijd in sync met elkaar. Mocht je geen goede versie vinden, dan kan je altijd kijken of er in de originele mkv een engelse sub meegemuxed is, en die start en eindtijden gebruiken om de nederlandse .srt te re-syncen (bijvoorbeeld met subsync)
hooo, sloowww down horsie :?
Ik heb :

1x mkv
1x gotsent
1x xvid srt

Dus ik zet hem eerst om met gotsent en hierna ga ik dan met xsub ? aan de slag ?
quote:
Zelf gebruik ik voor 1080p films meestal de 720p subtitle versie
En waar tover jij HD subs vanaf dan ?

damn 1 film naar xvid inc sub duurt 4uur ongeveer , dat gaat leuk worden bij 200+ films :P

quote:
Def!ance schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 10:22:
hooo, sloowww down horsie :?
Ik heb :

1x mkv
1x gotsent
1x xvid srt

Dus ik zet hem eerst om met gotsent en hierna ga ik dan met xsub ? aan de slag ?
Ik ging er vanuit dat je een ps3 hebt, ik dacht niet dat xsubs op de 360 werken. Maar om je vraag te beantwoorden, als GOTsent de xvid in een avi container stopt na conversie, dan is het alleen een kwestie van met AVIAddXSubs de .srt erbij muxen.
quote:
En waar tover jij HD subs vanaf dan ?
Er staat een linkje in mijn vorige post

Thnx DC Freak
Maar ik geef de sub quest op, ik heb echt geen zin om 100+HD om te gaan zetten met 4uur per film. leert me vriendin maar beter engels :P

Hey sentry nog iets gehoord van het linux broertje van GoTsent ?

Def!ance wijzigde dit bericht 13-07-2008 15:26 (58%)

Reg. datum: 25 oktober 2001

quote:
Sentry23 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:20:
[...]
Xvid op HD is geen probleem (1080p voor PS3 (ik heb tot 30 MBps getest op 1920 x 1080), 720p voor 360 (official specs: 5 Mbps with resolutions of 1280 × 720 at 30 fps, al gaat 10 MBps ook prima) ) inclusief 5.1 AC3 audio.
Sentry23, ik ben bezig geweest met het recoden van planet.earth.ep01 1080p naar xvid dmv Gotsent (024b1). Dit gaat prima en de output file zit prima in orde in elkaar. Tijdens het afspelen op de xbox360 had ik het idee dat de xbox360 veel moeite had met decoderen (bij detail intensieve scenes erg schokkerig). Kreeg zelf een keer tijdens het afspelen de melding dat het bestand niet ondersteund werd.
Nu ben ik even aan het rekenen geslagen, avi bestand is 4.07gb, episode duurt 51m. dan kom ik gemiddeld op een datarate van 10Mbit 1080p video. Gemiddeld dus, de intensieve scenes zullen zeker over deze 10Mbit gaan, wat wellicht de haperingen verklaard. Zit ik hier tegen de capaciteiten van de xbox aan?

Zou het dan nuttig zijn om in Gotsent een xbox optie te hebben, welke bijvoorbeeld een max bitrate hanteert en/of scaled naar 720p(xvid is toch al recoden, waarom optie tot resizen)?

-= P35C-DS3R - E6750 - GeIL 2x1GB 800Mhz - 2x Samsung P120 250GB (RAID0) - X-Fi - 8600GTS =-

quote:
Rayures schreef op zondag 13 juli 2008 @ 15:45:
[...]

Sentry23, ik ben bezig geweest met het recoden van planet.earth.ep01 1080p naar xvid dmv Gotsent (024b1). Dit gaat prima en de output file zit prima in orde in elkaar. Tijdens het afspelen op de xbox360 had ik het idee dat de xbox360 veel moeite had met decoderen (bij detail intensieve scenes erg schokkerig). Kreeg zelf een keer tijdens het afspelen de melding dat het bestand niet ondersteund werd.
Nu ben ik even aan het rekenen geslagen, avi bestand is 4.07gb, episode duurt 51m. dan kom ik gemiddeld op een datarate van 10Mbit 1080p video. Gemiddeld dus, de intensieve scenes zullen zeker over deze 10Mbit gaan, wat wellicht de haperingen verklaard. Zit ik hier tegen de capaciteiten van de xbox aan?

Zou het dan nuttig zijn om in Gotsent een xbox optie te hebben, welke bijvoorbeeld een max bitrate hanteert en/of scaled naar 720p(xvid is toch al recoden, waarom optie tot resizen)?
Dat is een goeie optie, en ik zat er al aan te denken deze misschien te implementeren, maar nu er om gevraagd wordt.. ik zal er mee aan de slag gaan :)
En het lijken inderdaad de 360 limieten te zijn (volgens MS in ieder geval). Je speelt ze ook lokaal van disk af ? (anders zou het eventueel een streaming probleem kunnen zijn)

quote:
Sentry23 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:35:
[...]

Dat is een goeie optie, en ik zat er al aan te denken deze misschien te implementeren, maar nu er om gevraagd wordt.. ik zal er mee aan de slag gaan :)
En het lijken inderdaad de 360 limieten te zijn (volgens MS in ieder geval). Je speelt ze ook lokaal van disk af ? (anders zou het eventueel een streaming probleem kunnen zijn)
dat het een streaming/banbreedte probleem kan zijn betwijfel ik tho, als ik op me server kijk onder een HD film wat de 360 pakt aan bandbreedte dan is dit net krap aan 10mbit op een 720p
een 1080 zal dan hoogstens 30mbit vragen ? heb je nog 70 over ?

en waarom in godsnaam geen gbit nic op die xbox :(

Reg. datum: 25 oktober 2001

quote:
Sentry23 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:35:
[...]

Eerst instantie speelde ik de video af dmv tversity icm 1Gb netwerk, om te testen heb ik de video ook gekopieerd naar de xbox zelf. Hier ondervond ik dezelfde issues.

-= P35C-DS3R - E6750 - GeIL 2x1GB 800Mhz - 2x Samsung P120 250GB (RAID0) - X-Fi - 8600GTS =-

quote:
Rayures schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:30:
[...]

Eerst instantie speelde ik de video af dmv tversity icm 1Gb netwerk, om te testen heb ik de video ook gekopieerd naar de xbox zelf. Hier ondervond ik dezelfde issues.
OK, dat is dus duidelijk een performance issue.
Ik ga een ps3/360 selection maken en bij een xvid recode voor 360 de resolutie naar 720p zetten.

quote:
Sentry23 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:01:
[...]

OK, dat is dus duidelijk een performance issue.
Ik ga een ps3/360 selection maken en bij een xvid recode voor 360 de resolutie naar 720p zetten.
kun je het wel optioneel maken dan ? want ik heb nergens last van met mijn xbox ;) , en zou dus logischerwijs hoger dan 720p willen kunnen recoden

Def!ance wijzigde dit bericht 15-07-2008 17:05 (8%)

Kijk uit malloot een...
Reg. datum: 26 juni 2001

quote:
Def!ance schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:04:
[...]

kun je het wel optioneel maken dan ? want ik heb nergens last van met mijn xbox ;) , en zou dus logischerwijs hoger dan 720p willen kunnen recoden
Ik heb menig 1080P film op mijn xbox 360 afgespeeld en ALLEMAAL is er ergens wel een happering te zien omdat het te zwaar word voor het ding. Ik kijk liever 720P materiaal, dat loopt namelijk vloeiend. Ook lijkt hij erger te jutteren op 1080P, maar dat heeft volgens mij met hetzelfde te maken.

Dus voor mijn part kan de 360 versie gewoon 720P worden.
Ik zet nu MKV x264 over naar MP4, maar mijn xbox ziet de MP4 bestanden niet. Als ik er MPG/WMV van maakt ziet hij ze wel maar kan hij ze niet af spelen.

Iemand een suggestie?

Las vanmiddag nog iets over een update voor MP4 af te spelen welke je op Xbox Live Marktplace kon downloaden. Heb je die geďnstalleerd?

Elect wijzigde dit bericht 15-07-2008 21:28 (21%)

10100111001

Is er hier een vrijwilliger in de zaal op een nieuw deel te openen?

qed

quote:
WiXX schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 19:03:
[...]

Ik heb menig 1080P film op mijn xbox 360 afgespeeld en ALLEMAAL is er ergens wel een happering te zien omdat het te zwaar word voor het ding. Ik kijk liever 720P materiaal, dat loopt namelijk vloeiend. Ook lijkt hij erger te jutteren op 1080P, maar dat heeft volgens mij met hetzelfde te maken.

Dus voor mijn part kan de 360 versie gewoon 720P worden.
Tsja, 360 en 1080p..
Is dat ding daar eigenlijk ook echt voor gemaakt?
Volgens mij kwam ondersteuning voor 1080p ook pas later om de PS3 te counteren, denk niet dat het helemaal in zijn bereik ligt, als ik te horen krijg dat hij een film al niet goed af kan spelen, hoe moet het dan bij een game gaan?

The future is not set

Sinds een paar dagen AVCHD ontdekt en las net dat gotsend dit nu ook supporten en verdomd zeg, dit programma doet precies wat in ripbot264 en tsmuxer zelf (gek genoeg) niet lukt. Alleen dacht ik dat ik eerst alles moest reencoden wat ik jammer vond bij een avc naar avchd, blijkt je gewoon het vinkje bij de encoder uit te kunnen zetten. Nu eens kijken of deze rare versie van zwartboek het wel wil doen en daarna kijken of de split naar bd-5 het ook goed wil doen.
Sentry bedankt voor dit geweldige programma alvast, was al bang dat ik dit (http://forum.doom9.org/showthread.php?t=135795) allemaal al moest gaan doen.

[edit]
Helaas, hier ook hetzelfde probleem, na het omzetten wel geluid maar geen beeld in powerdvd, dan maar ff splitten en dan kijken of ie het in de ps3 wel doet. Gotsend geeft aan het begin wel aan dat de AVC niet werkt op de ps3, maar het profile word wel aangepast van 5.1 naar 4.1, ben bang dat het toch reencoden gaat worden.

[edit2] Is het misschien mogenlijk om een optie op te nemen dat je een reencode krijgt op dvd5 formaat zonder te hoeven splitten? Ik heb een hoop dvd5 mkv's die net te groot worden voor een dvd5 en vind het wel heel erg zonde om daar een dvd9 voor te gebruiken.

MeNTaL_TO wijzigde dit bericht 21-07-2008 09:51 (33%)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

*zwaait naar mod*
ik ga er later vandaag mee aan de gang.

Eerst nog wat antwoorden: De 720p fix zit al in de test code voor divx encoding (werkt prima..) en voor AVCHD en mux to vob zijn er een aantal fixes versnellingen en verbeteringen (mux to vob loopt nu ongeveer 2-3 x zo snel).
Verder, voor AVCHD blijkt dat als de resolutie niet full 1080p of 720p is(dus alle bestanden waar de zwarte randen van een letterbox formaat zijn weggeknipt) er op PS3 vaak een groene balk onder het scherm komt te staan. Ook dit is in de recode aangepast (als deze naar h264 en AVCHD gedaan wordt) door de resolutie weer op een valide formaat te zetten.
(als je recode aanzet op h264, en AVCHD/mp4 of mux to vob geselecteerd hebt, dan wordt de h264 speelbaar gemaakt voor 360/PS3 en daarna in de juiste container gestopt.)

Sentry23 wijzigde dit bericht 21-07-2008 13:28 (11%)

En we kunnen hier weer verder in deel2:

[PS3/360] GOTSent, MKV to MP4/M2TS/AVCHD converter (deel 2)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws