Hoofdcategorieën
Topicacties

[PS3/360] GOTSent, MKV naar MP4 converter

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 02 augustus 2001

Sentry: sorry voor het late antwoord,

nee ik draai geen Vista ,gewoon xp pro..
graphedit ga ik nu fff uitzoeken

geen foutmeldingen met graphedit gekregen (wanneer ik de tut van pag 1 volg)

S-Cript wijzigde dit bericht 08-11-2007 00:06 (26%)

niets bijzonders

Creator Owner
Reg. datum: 11 maart 2002

Kan iemand GOTSent 0.22.rar ergens uploaden? De download link is kapot.

A liberal is a man too broadminded to take his own side in a quarrel. - Robert Frost

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Reg. datum: 28 september 2007

Ik heb dit ergens gelezen Sentry:

'Firmware 2.0 added these 2 fantastic features PS3 can play interlaced AVC ts and output 5.1 audio from xmb'

Wil dit nu zeggen dat we 5.1 audio in een mp4 bestand kunnen afspelen??

Tiger: Ik zit tot nu toe de hele dag op werk, dus ik heb het nog niet kunnen testen, maar ik zal zo eens een testje doen :) (ik heb helaas geen early access op firmwares)
Als het werkt hoor je het direct.
(edit: je kan het ook zo zelf testen, als je Nero gebruikt, door de AC3filter settings op 5.1 formaat te zetten. Het duurt alleen even, en ik al een andere quality setting gaan gebruiken als het werkt)

Sentry23 wijzigde dit bericht 08-11-2007 17:28 (44%)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Reg. datum: 09 oktober 2007

Even een klein testje gedaan met de nieuwe 2.0 firmware.
Helaas nog steeds geen ondersteuning voor losse srt bestanden in de mp4 en tot nu toe geen nieuwe videoformaten die hij af kan spelen.
Dus voor subs is conversie helaas nog steeds nodig. Hardcoded dan wel te verstaan.

Reg. datum: 16 februari 2007

quote:
No more reencoding for me. Firmware 2.0 added 2 major things
1) Ability to play AVC (h264) ts files interlaced
2) output 5.1 audio from networked files and xmb.

Thank you Sony

These are from a R5000HD moded dishnetwork receiver (transport streams 1440x1080 AVC level 4.0 interlaced with AC3 5.1 audio)
As far as the audio, I get 5.1 output from ts (mpg and h264) and mpg files with AC3.
:D
Als dit echt zo is dan koop ik echt zsm een PS3 (hoewel ik geen hdtv heb :+ )
Maar dit is dus geen mp4 maar ts en mpg...

PSN ID: blu-fox

Reg. datum: 26 oktober 2007

Eigenlijk een stom vraagske, wat is beter aan neroaacenc dan fmpeg ?

Want meeste tv-rips geconvert naar mp4 met neroaacenc zijn vrij stil ten opzichte van ffmpeg, en bij neroaac klinkt het soms holler, alsof de stem van een persoon komt die verder weg staat...

???

Reg. datum: 15 augustus 2002

Erg gaaf programma, mijn dank!

Firmware 2.0 maakt het inderdaad mogelijk om 5.1 ac3 af te spelen.
Ik gebruikte namelijk files die ik met mkvextract had gesplitst, met mkvinfo de stream op 4.1 gezet en daarna weer muxed naar een vob file. Werkt perfect! PS3 herkent de avc en de 5.1 ac3.

Ik vroeg mij al af waarom er met GotSent werd ge-recode naar AAC. Lijkt me dat je die stap nu kunt weglaten en 1:1 DTS en AC3 kunt overzetten? (Ik heb geen tests gedaan met MP4 als filecontainer)

BillyBee wijzigde dit bericht 08-11-2007 20:47 (5%)

6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit

quote:
BillyBee schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:47:
Erg gaaf programma, mijn dank!

Firmware 2.0 maakt het inderdaad mogelijk om 5.1 ac3 af te spelen.
Ik gebruikte namelijk files die ik met mkvextract had gesplitst, met mkvinfo de stream op 4.1 gezet en daarna weer muxed naar een vob file. Werkt perfect! PS3 herkent de avc en de 5.1 ac3.

Ik vroeg mij al af waarom er met GotSent werd ge-recode naar AAC. Lijkt me dat je die stap nu kunt weglaten en 1:1 DTS en AC3 kunt overzetten? (Ik heb geen tests gedaan met MP4 als filecontainer)
Stuurt de PS3 de ac3 dan ook wel door over de spdif? Dacht dat dat niet werkte...
En welke bitrate is die ac3 dan? Werkt 448 alleen of werkt 640 ook?

ok. ff wat antwoorden :)
1) MP4 kan gewoon volgens de standaard geen AC3/DTS bevatten. Vandaar de recode. AVCHD of m2ts zou misschien kunnen helpen maar de documentatie van die formaten is 'minder dan je zou verwachten'.
Waarme mux je naar een vob trouwens ? ffmpeg ? of iets anders ?(bouw ik het zo in :) )
(edit: in de v0.1 tree zat al een experimental mux to vob via ffmpeg, en dat heb ik net weer getest en dat gaat nog steeds niet goed)

2) Als je ffmpeg beter vind klinken dan ffmpeg, prima, vandaar de keus :) Maar testen laten toch echt zien dan nero een betere encode doet dan ffmpeg. (en een stuk sneller). Verder kan je met ac3filter een hele hoop tweaken, ook volumes. Als je een 5.1 systeem hebt is Dolby Prologic een uitkomst voor surround, zet hem anders op 2.0 en speel met de voice expansion options e.d.

3) 5.1 in AAC leest een PS3 wel, maar hij output 2.0... (geen matrix encode ofsow.. gewoon 2 kanalen van de 6 laten horen)

Sentry23 wijzigde dit bericht 08-11-2007 23:03 (7%)

Ik gebruik eerst mkvinfo om de videostream om te zetten naar level 4.1, daarna gebruik ik inderdaad ffmpeg, build van Oktober. Wat gaat er bij jou precies mis dan? Enige probleem wat ik op dit moment heb is forward/backward gaat niet lekker in de player van de PS3.

Dit is de guide die ik gebruikt heb:
quote:
I have done some tests of getting the ac3 (Dolby digital) and h.264 (AVC) to play in ps3 without re-encode ac3 to aac. I found a solution.
Step by step.

1.mvkextact audio and video.
2.change the level of h.264 to 4.1 if needed with h264info
3. mux audio and video together with the latest ffmpeg.
ffmpeg -r 23.976 -f h264 -i input.h264 -f ac3 -i input.ac3 -vcodec copy -acodec copy -f vob output.vob

Put this in to the folder for streaming (I use Tversity), it is shown as mpeg-2 in xmb.
Play it and it works great. Press info and you see that it is dolby digital and avc

Fast forward do not seems to work but the files can now be bigger than 4GB.

Maybe there can be a profile in redkawa for this
Over het al dan niet doorgeven van AC3 naar decoder heb ik geen idee van, ik kan dat niet testen. Wel kan ik zien dat de PS3 sinds 2.0 firmware de stream wel als zodanig herkent (ac3 5.1)`
448 bitrate werkt inderdaad, hoger heb ik nog niet gezien/getest.

6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit

BillyBee: Thanks voor de input. Dat is bijna hetzelfde als wat ik doe, maar ik zal nog eens testen met een andere FFmpeg versie, en met de -f specificatie (die had ik niet gebruikt).
Ik krijg een non-supported error message. Kan je anders een NZB oid opsturen van een bestand dat het bij jou wel doet ? Dan weet ik zeker dat ik iets fout doe namelijk :)

Dan kan ik daarna namelijk ook eens kijken wat er gebeurt als er in die vob een sub komt, en hoe de output van de AC3 gaat (als bitstream of net als 5.1 AAC, als 2 kanalen van de 6).

(edit: brainwave.. volgens mij kan de optical helemaal de bandbreedte van 6 decoded AAC kanalen niet aan (net als de PCM mode op Blu-Ray). Eens kijken wat er gebeurt als ik de output op AAC enable (pakt mijn versterker alleen niet dacht ik), en een goede AC3/DTS test doe om te checken wel kanalen wel/niet worden doorgegeven.)

Sentry23 wijzigde dit bericht 09-11-2007 09:17 (23%)

[quote]BillyBee schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 00:22:
Ik gebruik eerst mkvinfo om de videostream om te zetten naar level 4.1, daarna gebruik ik inderdaad ffmpeg, build van Oktober. Wat gaat er bij jou precies mis dan? Enige probleem wat ik op dit moment heb is forward/backward gaat niet lekker in de player van de PS3.

[...]

Kun je voor ffmpeg, build van Oktober een link plaatsen? Ik wou ook een test uitvoeren: heb als eerst mkv extract, daarna video file met mkvinfo naar level 4.1 omgezet. Om de video en audio ac3 te muxen wou ik mkv merge gebruiken. Helaas weigert mkv merg de video (dit komt waarschijnlijk omdat ik t om heb gezet naar 4.1?). Zelf heb ik ffmpeg alleen hiermee kan ik alleen een audio bestand bewerken.

Moet ik verder bij de output .vob vermelden wanneer ik de bestanden samen voeg?

@Sentry:
Feature request voor je programma;
Zou je (pretty please) een optie kunnen inbouwen voor "Behouden .ac3 file na conversie"?
Dit zou betekenen dat ik alle ac3 files van geconverteerde videos ergens op een dvdtje kan gooien zodat als er fatsoenlijke en 100% werkende (incl forward/reverse) methoden uit zijn, ik de ac3 stream in elk geval nog apart heb en niet alle mkv's moet bewaren :)

Verder, heb je die ac3 in mp4 ook geprobeerd met firmware 2.0?
Ik probeer vandaag in elk geval een vobje voor je online te gooien.

@Tiger:
Link naar compiled ffmpeg:
http://ffdshow.faireal.net/mirror/ffmpeg/
Het zou die van November zijn, ik was mis met October (waarschijnlijk was dat een build van ffdshow :))

BillyBee wijzigde dit bericht 09-11-2007 11:16 (19%)

tiger: de parts (de AC3 en de h264) moet je mergen (via de eerder genoemde commandline) met ffmpeg, niet met mkvmerge, want dan krijg je weer een mkv en ben je weer terug bij af :)

Verder zal ik vanavond dus testen met een setje ac3->5.1 AAC encoded geluid om te zien of ik echt kanalen mis, en om het verschil te testen met een surround encoded clip, en dus of de vobs het nu wel doen.

<edit>
en verder kan ik natuurlijk een ac3 altijd niet deleten.. 'k maak er wel een advanced tabje bij, ook om een cache drive in te kunnen stellen (als je met meerder drives werkt, gaat het een stuk sneller).

Er kan alleen nooit een AC3 in een MP4 file zitten. Ik kan het wel proberen, maar dit gaat tegen alle standaarden in.
</edit>

Sentry23 wijzigde dit bericht 09-11-2007 11:28 (30%)

Helemaal tegek, mijn dank!

Erg gaaf om een frontend te hebben die al deze taakjes op zich neemt. _/-\o_
Cachedrive is helemaal top, ga ik veel profijt van hebben.

Ik ben niet zo into de container-formaten, als AC3 in MP4 absoluut tegen de standaarden is dan zal het wel niet gaan. Ben benieuwd naar je bevindingen om toch 5.1 werkend te krijgen, gezien de vob methode met ac3 toch het vervelende side-effect heeft dat je niet fatsoenlijk kunt spoelen...
Of daar moet een oplossing voor gevonden zijn/worden.

Een batch converter optie zou helemaal top zijn, maar het is maar hoever je wilt gaan.
Mocht een batch converter optie te ver voor je gaan, zou het handig zijn dat er parameters kunnen worden gegeven aan het programma zodat het bv via een batch bestand toch alsnog als batch converter kan worden gebruikt :)

Een mens moet toch kunnen dromen he :)

BillyBee wijzigde dit bericht 09-11-2007 12:13 (30%)

Batch conversie.. Je bedoelt meerdere bestanden ?
Is de folder optie geen optie ?

quote:
Sentry23 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:11:
Batch conversie.. Je bedoelt meerdere bestanden ?
Is de folder optie geen optie ?
Inderdaad, meerdere bestanden.
Folder Optie... * BillyBee krabt over hoofd... Ok, net gekeken; over het hoofd gezien.
Folder Optie is zeker een goede optie, en eigenlijk voldoende, andere batch-methoden zijn dan eigenlijk niet nodig, thanks :)

quote:
BillyBee schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 00:22:

[...]

Over het al dan niet doorgeven van AC3 naar decoder heb ik geen idee van, ik kan dat niet testen. Wel kan ik zien dat de PS3 sinds 2.0 firmware de stream wel als zodanig herkent (ac3 5.1)`
448 bitrate werkt inderdaad, hoger heb ik nog niet gezien/getest.
Het schijnt dat forward/backward wel goed gaat in een m2ts of ps container.
http://forum.doom9.org/showthread.php?t=129675&page=3
http://forum.doom9.org/showthread.php?t=120627&page=17

Reg. datum: 26 oktober 2007

amaai... veel nieuws op een dag ;)

Als je mkvinfo gebruikt om videostreamen om te zetten naar 4.1 reencode hij deze of fopt hij gewoon de stream ? want echte level 5's spelen dan toch niet af op ps3 en blokjes op de x360

@sentry : dat van nero dacht ik ook... blijkbaar zijn die ac3 files zo onzuiver dat ze beter met ffmpeg werken ;)

@Hesr:

De container blijft hetzelfde of de extensie nu vob, m2ts of ps is (zo ver ik weet).
Het probleem zit hem waarschijnlijk in TVersity.
a) deze herkent de .ps en .m2ts extensies niet, vandaar dat .vob gebruikt wordt
b) deze lijkt het probleem te zijn voor de fast forwarding. Ik zal spoedig eens kijken wat er gebeurd als het gebrand wordt of gekopieerd wordt naar de PS3. Alhoewel ik niet weet hoe ik ze moet afspelen als ze op de ps3 staan (nog nooit gebruikt)

Misschien dat iemand anders andere tools gebruikt en het op een andere manier werkend krijgt via TVersity?

BillyBee wijzigde dit bericht 09-11-2007 20:40 (10%)

ff kleine aanvulling:vob is een program stream (ps) .ts is een transport stream.
m2ts is een nieuwer soort transport stream waar ik ook mee aan het knutselen ben om het zelf te muxen. Alleen, alweer, documentatie lijkt heel lastig te zijn ;)

ik heb met succes een aantal vob files gemaakt _/-\o_

Mijn bevindingen: de ps3 speelt ac3 5.1 48khz 655kbps goed af (deze cijfers stonden bij de info toen ik t afspeelde)
Geluid is super! :)

Helaas werkt fastforward niet goed (audio out of sync ) ook nadat ik het op de hd van de ps3 had gekopieerd. Langzaam vooruitspoelen werkt wel goed

Een vob van 8gb hoefde ik trouwens niet te splitten, de ps3 had hier geen problemen mee. Ik gebruikte TVsernity om te streamen.

.
Bestaat er misschien een mogelijkheid om srt subs in een vob toe te voegen?

Einstein had gelijk!
Reg. datum: 20 januari 2002

Tiger, ik weet niet of het kan op de PS3, maar helpt het niet als je ffwd't en dan eerst op pauze ramt, en dáárna pas op play? Dat helpt bij andere pc-apps die ik heb wel namelijk...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: