Hoofdcategorieën
Topicacties

[PS3/360] GOTSent, MKV naar MP4 converter

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 18 januari 2003

quote:
Sentry23 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:07:
bokkoman: Hij zou het gewoon moeten doen, ik draai hem ook met Nero.. werkt de oude er nog wel mee en staan de namen goed ? (neroAacEnc_SSE2.exe of neroAacEnc.exe). Alleen als je safe sync aan zet gebruikt hij altijd ffmpeg.
Ja de namen zijn goed. Het is wel betreft files met een MP3 bestand. 'Safe sync' staat ook uit, toch gebruikt hij ffmpeg om de audio te converten.

Ah, vandaar. MP3 gaat direct via ffmpeg. Daar kan ik nog wel een optie voor maken trouwens, maar het scheelt zo veel in tijd en zo weinig in kwaliteit dat ik dat niet echt de moeite vond eerlijk gezegd. Als je het echt graag wil hebben kan ik het er wel in doen met een selectie box.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

djbase: avinaptics is prima, maar eerste kB of een clip van 1MB is nog beter :)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

quote:
Sentry23 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:03:
Ah, vandaar. MP3 gaat direct via ffmpeg. Daar kan ik nog wel een optie voor maken trouwens, maar het scheelt zo veel in tijd en zo weinig in kwaliteit dat ik dat niet echt de moeite vond eerlijk gezegd. Als je het echt graag wil hebben kan ik het er wel in doen met een selectie box.
Het maakt mij opzich niet heel veel uit, alhoewel ik net een MP3 had die allemaal backstep errors kreeg ofzo, ik weet niet wat dat is.

Reg. datum: 01 november 2007

hallo allemaal,
ik zit toch met een probleem, ik heb dus een Band of Brothers aflevering geconverteerd en gebrand (gesplitst in twee delen) en geprobeerd om het af te spelen op mijn Playstation 3. Ik kreeg echter alleen maar geluid te horen maar geen beeld. 8)7 Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen? Op mijn computer doet hij het namelijk wel(zij het wat schokkerig maar dat ligt aan mijn Computer).

thnx, _/-\o_
grt.

Edit: BTW die Band of Brothers alflevering was 1080p. Ik heb hiervoor een 720p National Geographic documentaire omgezet en (met succes) afgespeeld op mijn Playstation 3.

bobson wijzigde dit bericht 02-11-2007 16:45 (16%)
Reden: Toevoeging

quote:
bobson schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:43:
hallo allemaal,
ik zit toch met een probleem, ik heb dus een Band of Brothers aflevering geconverteerd en gebrand (gesplitst in twee delen) en geprobeerd om het af te spelen op mijn Playstation 3. Ik kreeg echter alleen maar geluid te horen maar geen beeld. 8)7 Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen? Op mijn computer doet hij het namelijk wel(zij het wat schokkerig maar dat ligt aan mijn Computer).

thnx, _/-\o_
grt.

Edit: BTW die Band of Brothers alflevering was 1080p. Ik heb hiervoor een 720p National Geographic documentaire omgezet en (met succes) afgespeeld op mijn Playstation 3.
Zoals je zelf al zegt, het is 1080p, dat wordt helaas nog niet ondersteund door dit programmatje. Dit blijft nog een raadsel maar Sentry probeert het uit te vogelen. Dus geduld en misschien komt er nog een versie waardoor het wel werkt. Tot nu zou je het alleen nog even met 720p videos moeten doen.

wat betreft 1080p is nhet eigenlijk voor iedereen die dit soort tools maakt een raadsel waar het aan ligt.
Zelfs zelf 1080p maken wil wel regelmatig fout gaan.
Tot nu toe lijkt het aan het aantal ref frames of de deblocking features te liggen.
Zodra ik er achter ben horen jullie het als eerste :)
Als ik een oplossing heb zal dat ook direct in een beta gestopt worden..

Reg. datum: 26 oktober 2007

@sentry23... pfff al men 1080p's geven zwart beeld na conversie op ps3, dus ik vind geen geschikte kandidaat :( alle voorlopig toch nog niet. Zwart beeld en wel geluid op ps3, en blokjes en geluid op de xbox360...

over de 1080p MP4 files in de PSN store: dit zijn zo te zien allemaal main profile level 4.0 files, geen high profile bestanden.. zoeken we nog even verder..

en is er een manier om een level high@5.1 snel en goed te converten naar een level high@4 ?

Voor die geplitte 720p films die niet werken op men xbox360 is echt wel raar, als ik een sample heb, gaat dit steeds, de 7gb grote file werkt niet, maar als ik deze zoals ik ook ervoor zei in 2 stukken snij werkt enkel de laatste, als ik eerst met mkvextract een stuk uit de h264 stream knip, t'is eender waar en <4gb werkt dit stuk op de xbox360, echter als ik bevoorbeeld met mp4box een stuk knip uit die gesplitte mp4's werkt enkel het bestand waar het EINDE van de file in zit... Heel raar, de xbox360 checkt precies het einde van dat bestand, en mp4box zal deze niet correct afsluiten bij een split. (de gesplitte files werken altijd wel op pc en ps3)

Iemand enig idee ? staan er speciale codes op het einde van een mp4 bestand ? zoals een stuk header die vanachter staat in die bestand ?

Ik heb een mogelijke oplossing gevonden voor men probleem die hierboven was vermeld
Als ik met Mkvmerge (gui voor mkvtoolnix) een vb 7gb file split en 4gb en de rest, dus ik bekom 2mkv's die net onder de 4gb limiet van FAT32 valt, als ik deze beide apart invoer in gotsent dan bekom ik 2 stukken die WEL afspelen op de xbox360.

Sentry moest je tijd hebben zou je dan een optie kunnen maken om de MKV's te splitsen voor men de rest van de conversie doet In de plaats van dat je op het laatste de MP4 split ? of gewoon deze functie voor een xbox360 inbouwen ? Denk er wel aan als je de mkv op voorhand split, dat men dan 2x de conversie moet doen voor stuk 1 en 2, spreekt voor zich maar ik kan het maar effe melden ;)

Ahja, als je met MKVmerge (mkvtoolnix) de file split, dan werkt de 2de file in media player NIET, toch neemt gotsent die aan, convert die naar een .mp4 en dan werkt 2de file wel perfect.

Nog iets... als de MKV zelf al subs hebt, haalt je programma dit eruit, maar steekt deze er nietmeer opnieuw in de bekomen mp4 ? wat hij in een vorige versie wel deed dacht ik, nu laat hem gewoon movie.ass staan in de output dit samen met de bekomen mp4

Groetjes

@djbase: bedankt voor het uitzoeken, en ik zal een speciale 360 split optie maken.

De subs die je noemt (ass formaat) werken nog niet (ssa en srt wel) , en dit wil ik nog steeds in de final 0.23 krijgen.
Eventueel zou je ze met een extern programma kunnen converteren naar .srt en dan naast de mkv neer zetten.

Papa van Arjun
Reg. datum: 04 november 1999

@djbase en Sentry23: Is het dan gewoon mogelijk om een srt file erbij te zetten en je de subs bij je omgezette mp4 op de Xbox360 kan afspelen? Ik had het namelijk geprobeerd, maar de subs nam hij niet mee op de Xbox360.

Ik weet eigenlijk niet of ik de avs bestand en srt bestand ook had meegekopieerd met het mp4 bestand op de 360. Of ondersteunt de 360 sowieso geen subs als deze er los bij staan?

Edit: ik las dit net op je pagina Sentry23
quote:
Reminder: these are text subtitles, added in the MP4 as defined by the MP4 standard. However, these are not supported yet on PS3 and Xbox 360. These subtitles are not encoded in the video stream, but in the MP4.
Dus ondertiteling werkt sowieso niet op de PS3 en 360? Dit is dus puur alleen voor het afspelen op de pc, of als je ondertiteling wilt, dan moet je dat hardcoded in de film zelf stoppen en dat moet je dan werkelijk encoden (en dus met een ander programma doen, wat vervolgens veel tijd kost).

Nitai wijzigde dit bericht 06-11-2007 12:25 (41%)

Snow Leopard <3 | Windows 7 <3 | iPhone 3G | Ubuntu Nas <3 | iMac 24" | Macbook Unibody 13" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83

Nitai: Correct. Zolang dit (TTXT subtitles) niet door Sony of MS ondersteund wordt werkt het niet op een PS3 of 360.
Het punt was nu dat er een aantal updates aan staan te komen (voor PS3 en 360) , en aangezien de MP4 standaard toch dit formaat beschrijft is de kans groot dat het in de toekomst wel gaat werken, en dat het zonde zou zijn als je dan nog een keer de subs er bij moet zetten.
Andere opties worden alleen nog onderzocht.

idd, hopelijke sub support in de toekomst ;)

ik vind het toch maar gek ze voor de xbox360 dat je ze echt eerst moet splitten in MKV vorm en dat het dan werkt, in de plaats van in MP4 op't laatste te splitsen.

Heeft een .mp4 of mkv een speciale header op het einde ? of iets dat einde aangeeft ?

@djbase: tijdens de mp4 split indexeert zoekt hij een keyframes (vandaar dat mp4 split zo lang duurt) en daarna split hij op een keyframe
Voor MKV split moet ik uitzoeken hoe het precies gaat in de techniek, maar de code is zo klaar.

Reg. datum: 02 augustus 2001

ik heb de volgende uitdaging
met de GotSent 23b3 versie
decodeert ie de hele film (of ik het nu met een 128 Mb bestand probeer of met een 6 GB film)
krijg ik in de map waar de film komt te staan het videobestand
echter nadat hij de audio gecodeerd heeft,
is alles weg

bij Super heb ik dit verschijnsel ook bij grote bestanden en dan vanaf 1280:720
staat de film van 6 GB echter dan rond de 22 GB en dan in een keer is super weg en ook de film weg.

bij Gotsent render ik een filmpje van 74 mb naar een partitie met 71 GB vrij en na een paar seconden..
klaar en weg is de film....

weeeeirtd

tijdens het coderen van hetzelfde filmpje krijg ik nu de foutmelding (welke ik niet eerder had)
Runtime error -2147221008 (800401f0)
Automation error
CoInitialize has not been called

audio staat op AC3 (en zelfde foutmelding op 2.0, 2.1,5,1)

anyone an idea

niets bijzonders

Heb je met beta4 al met safe sync geprobeert ? Het lijkt op een directshow foutje.
(dit is ff een workaround. Ik wil graag de oorzaak van de fout boven krijgen)

waar kan ik de beta4 vinden?

niets bijzonders

Hier: http://sentry23.googlepages.com/GOTSent_023b4.exe

(moet eigenlijk al een final worden, vandaar nog niets op de site)

Hi Sentry,

de final beta 4 met safesync aan zorgt er voor dat de films die net crashte nu wel volledig goed "afgebouwd" worden/zijn..

thx 4 de support

niets bijzonders

en ook de film van 6 GB is zonder problemen geconverted,
en als een zonnetje draait ie

ps Sentry,als je de 23b4 opstart dan zie je bovenaan het scherm nog 0.23b2 staan

niets bijzonders

S-Cript: bedankt voor de header tip, dit was al meer mensen opgevallen trouwens :)
Er gaat ergens dus iets fout in de conversie via directshow.. (je kan nu geen DTS files converteren)

Draai je misschien op Vista ? dan moet GOTSent namelijk een keer onder admin rechten draaiien om de extra DLL's te kunnen registreren (evt kan dat ook met de hand gebeuren via 'regsvr32 [path naar gotsent]\fsfwrap.dll' en hetzelfde voor de wavdest.ax .)

Eerder in deze thread staat een manier om met graphedit te kijken of alle filters verder goed aanwezig zijn. Zou je dat eens kunnen doen ?

Reg. datum: 28 september 2007

Beetje off topic maar toch wil ik jullie hiervan op de hoogte brengen :)

Er is een Sony PS3 firmware video codecs Petition die die we kunnen tekenen.

Misschien dat hierdoor eindelijk bij Sony doordringt dat de PS3 meer codecs moet ondersteunen zodat er niet meer geconverteerd hoeft te worden. Dit zal ons erg veel tijd besparen en de PS3 een echt multimedia computer maken die ze belooft hadden!

(We Sony Playstation 3 owners wish to have more video format playable on the ps3.
Such as Divx ,Avi ,Xvid . If these could please be put in to a firmware it would be great for us the consumers.
Thank you

Sincerely, )

Link to Sony PS3 firmware video codecs Petition :

http://www.petitiononline.com/sonyps39/petition.html

Eens kijken wat er verder in de 2.0 firmware zit.. Er staat net op threespeech een press release, maar daar wordt met geen woord gerept over video formaten en enhancements.. Subs in MP4, h264 5.1 high profile support en mpeg4 asp would be neat.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: