Hoofdcategorieën
Topicacties

[PS3/360] GOTSent, MKV naar MP4 converter

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Reageer Nieuw Topic
@djbase: ik kan altijd ffmpeg naar WAV laten doen en dan Nero, maar eerst maar even zien wat dit doet.;)
In dit geval (safe sync) wordt er niet eens meer een wav gemaakt, maar direct van AC3->AAC. (een gehaal andere manier dan ik normaal doe) maar megui zal waarschijnlijk besweet o.i.d. gebruiken voor de tussenstap, en die had als ik het goed heb problemen met hogere bitrate AC3 streams.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Reg. datum: 26 oktober 2007

aha, een extra optieke safe sync nero aac ;) :p

ps in het programmatje zelf staat er nog steeds 0.23b2 :p

Reg. datum: 18 januari 2003

Bedankt Sentry voor het toevoegen van de MP3 functie.

Trouwens had ik even een vraagje over 1080p bestanden, nouja meer een opmerking.
Had je al een keer in de PS3 playstation store gekeken, want daar kan je 1080p videos downloaden en die werken wel op de PS3. Misschien kan je die h264 bestanden vergelijken?

Groetjes

Reg. datum: 16 februari 2007

Converteert GOTSent level 5.1 H264 naar level 4.1?
Dat schijnt nodig te zijn voor sommige bestanden dacht ik...
(correct me if i'm wrong please)

PSN ID: blu-fox

blijft baggeren
Reg. datum: 22 juni 2006

ik zie niet in waarom er een bestandslimiet zou moeten zijn op de xbox360
als je de externe schijf als hfs+ formateert in windows met macdrive dan is er geen limiet meer te bekennen namelijk

quote:
hesr schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:49:
Converteert GOTSent level 5.1 H264 naar level 4.1?
Dat schijnt nodig te zijn voor sommige bestanden dacht ik...
(correct me if i'm wrong please)
Ja dat doet GOTsent, omdat dat nodig is voor de PS3, die speelt niet hoger dan level 4.1.

ff een kleine specificatie: de file wordt nie taangepast naar 5.1, alleen de header. De meeste files zetten noodeloos een 5.1 header in een h264 file, zonder dat h264 features gebruikt worden. Sommige echter wel, en dat zorgt er helaas voor dat (nog) niet alle bestanden werken (de meeste gelukkig wel :) )

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Die safe optie voor geluid werkt, perfect in sync, tnx ;)

Ik heb gemerkt dat voor de xbox360 als de header van 5.1 ook niet aangepast wordt naar 4.1 het beeld GEWOON zwaart blijft... dus zelfde probleem als ps3, en inderdaad bestandslimitiet is daar niet van toepassing maar wel handig want je kan deze dan direct kopieren naar een fat32 schijfje en aan de xbox360 koppelen zodat je geen pc hoeft op te zetten die de files streamt

Anyway... ik ben er nog altijd niet uit waarom 720p films niet op men xbox360 draaien en wel op men ps3 :(, als ik de file split speelt enkel het laatste dele op de x360... i don't get it

Reg. datum: 28 september 2007

quote:
Bokkoman schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:45:

Trouwens had ik even een vraagje over 1080p bestanden, nouja meer een opmerking.
Had je al een keer in de PS3 playstation store gekeken, want daar kan je 1080p videos downloaden en die werken wel op de PS3. Misschien kan je die h264 bestanden vergelijken?

Groetjes
Goede opmerking Bokkoman!

Sentry23 kun je hier iets mee? Als je wil dan kan ik een 1080p mp4 van de ps3 store naar je mailen...

Reg. datum: 01 november 2007

hallo,
ik zit met een klein probleempje, ik wilde dit programma even uittesten omdat ik ziek wordt van de ps3 converter 9(dat duurt dagen om te converten) maar als ik op de convert-knop druk krijg ik een serie foutmeldingen('MKv extract not found','FFmpeg not found' en 'mp4 box not found' weet iemand wat ik fout doe??
thnx. _/-\o_

quote:
bobson schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:54:
hallo,
ik zit met een klein probleempje, ik wilde dit programma even uittesten omdat ik ziek wordt van de ps3 converter 9(dat duurt dagen om te converten) maar als ik op de convert-knop druk krijg ik een serie foutmeldingen('MKv extract not found','FFmpeg not found' en 'mp4 box not found' weet iemand wat ik fout doe??
thnx. _/-\o_
Je moet even een eerdere versie downloaden, versie 0.22 geloof ik. In ieder geval een versie waar meer bestanden bij zitten dan alleen Gotsent.exe.
Het betreft één van deze twee links.
http://www.mediafire.com/?20yco2uudl0
http://www.filefactory.com/file/f83b90/

Dus download 1 van die en pak het ergens uit en zet de nieuwste versie in dezelfde map.

succes ermee

Vandring
Reg. datum: 12 juni 2000

quote:
bobson schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:54:
hallo,
thnx. _/-\o_
Ha gelukkig, ik dacht dat ik gek werd, ik liep tegen dezelfde meldingen op :(. Bedankt voor de oplossing Bokkoman. Ik kan weer knutselen.

En sargad kropp i evig sömn.

hmm vreemd, hij gaat nu rustig aan de gang maar ik krijg op een gegeven de foutmelding ac3filter not found en dan een vastloper. mis ik nog een programma ofzo?
thnx,

oh btw ik kan ook de ac3 options niet openen, als iker op klik gebeurt er niks.. :'(

bobson wijzigde dit bericht 01-11-2007 17:06 (21%)

AC3 filter moet je ook nog ff installeren (net als haali trouwens..)
Op de webpage staan alle links en instructies hoe het allemaal moet :)

quote:
Sentry23 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:24:
AC3 filter moet je ook nog ff installeren (net als haali trouwens..)
Op de webpage staan alle links en instructies hoe het allemaal moet :)
Ik heb zonet mijn eerste film omgezet en ik moet toch even zeggen dat dit wel heeel erg snel ging, hij was binnen 15 minuten klaar!
dus bij deze hulde _/-\o_

Vandring

Het werkt inderdaad heel erg snel. Helemaal top. Beetje spijtig dat 5.1 geluid niet ondersteund wordt (als ik het goed begrijp door mijn ps3?), maar prologic will do op het moment. Stel ik dit in via AC3Filter?

PS3 / X360 ondersteund enkel 2ch AAC Low Complexity... no 5.1 or higher :(

Vandring

Beetje offtopic, maar hoe werkt dit dan bij HDDVD's/Blu rays? De ps3 geeft prima digitale audio weer vanaf blu ray (en dvd).

Een soortgelijke audio-stream wil je uiteindelijk toch in je mp4 hebben en dan ben je er toch? [/kort door de bocht]

Halfkakkende:ontopic: open de ac3filter settings, en selecteer in de main tab output format: dolby prologic II. (voor een beter mixdown kan je als je Nero gebruikt 24 bit output nemen. (hoger heeft geen zin, aangezien je binnen 24 bit netjes lossless 6 16 bit kanalen kan optellen) maar dit werkt dus niet als je ffmpeg gebruikt).

offtopic: MP4 kan mutichannel aan, maar wel in AAC formaat. Waarom Sony en Microsoft dit geen van beiden ondersteunen heeft misschien te maken met het gevaar dat zo Blu-Ray en HD-DVD wel erg goed te rippen worden. Verder kan ik geen enkele goede reden bedenken.(de PS3 heeft in ieder geval meer dan genoeg performance voor de decoding).

Einstein had gelijk!
Reg. datum: 20 januari 2002

In wmv kan de Xbox het wel aan trouwens. Maargoed, da's VC1+WMA9Pro 5.1 in een wmv-container dus... Maargoed, dat doet me vermoeden dat het niet helemaal de reden is. Waarschijnlijk luiheid bij inbouwen van support, bij MS ben ik dat in ieder geval wel gewend...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Sentry, had je al gekeken naar de 1080p filmpjes op de Playstation Store?

Is de Nero AAC niet meer in de nieuwste beta? want ik heb nog steeds die 2 bestanden in de map staan maar hij doet het steeds met ffmpeg.

bokkoman: Hij zou het gewoon moeten doen, ik draai hem ook met Nero.. werkt de oude er nog wel mee en staan de namen goed ? (neroAacEnc_SSE2.exe of neroAacEnc.exe). Alleen als je safe sync aan zet gebruikt hij altijd ffmpeg.

Verder ben ik er inderdaad met de 1080p bezig, goed idee :)
Alleen jammer dat al van origine native level 4.1 zijn, maar in ieder geval goed de header door te spitten.

Sentry23 wijzigde dit bericht 01-11-2007 21:08 (8%)

@sentry zoek je raporten (headers) van 1080p films met level 5.1 ?

djbase: maakt niet uit eigenlijk. Op het ogenblik heb ik alleen denk ik wel zo'n beetje genoeg om er goed in te duiken. Headers van een zelf geconverteerde 1080p die het wel doen zijn nog zeker welkom.

die heb ik spijtig genoeg niet, maar moest ik er ene vinden wat heb je dan nodig ? rapport file via dien avinaptics of echt het eerste stuk data van dien file ?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: