Van de FFMpeg documentatie:
http://ffmpeg.mplayerhq.hu/ffmpeg-doc.htmlquote:
`-vsync parameter'
Video sync method. Video will be stretched/squeezed to match the timestamps, it is done by duplicating and dropping frames. With -map you can select from which stream the timestamps should be taken. You can leave either video or audio unchanged and sync the remaining stream(s) to the unchanged one.
`-async samples_per_second'
Audio sync method. "Stretches/squeezes" the audio stream to match the timestamps, the parameter is the maximum samples per second by which the audio is changed. -async 1 is a special case where only the start of the audio stream is corrected without any later correction.
`-copyts'
Copy timestamps from input to output.
Geen idee of we hier wat mee kunnen?
Het bold gedeelte lijkt de problemen te onderbouwen; geen sync meer na start; zodoende problemen bij fast forward?
Update:
Hmm.. -async 50 en -copyts geprobeerd maar maakt geen verschil
Update2:
Nou begrijp ik er niets meer van. Elke MKV die ik nu omzet met gotsent (Met/zonder SafeSync, met/zonder NeroAACcoder) vertoont de volgende defecten bij streamen naar PS3 via Tversity:
Na ongeveer 30 seconden, vliegt mn netwerk throughput naar 100% en begint het beeld en audio te schokken.
Vooruit/Achteruit spoelen geeft hetzelfde resultaat, beeld en audio schokken en 100% netwerk throughput.
Als ik in PS3 Video9 de MKV passthrough gebruik met 160kbps AAC stereo, dan is er geen enkel probleem. Ook na 30 seconden, ook na spoelen. Netwerk throughput schommelt van 0-25%, behalve bij het spoelen vliegt het naar 100% enz.
Eigen gemaakte mp4's d.m.v. splitten met mkvextract, h264 level 4.1 maken met h264info, ac3 decoderen naar wav (2channel en 5.1channel) met besweet en omzetten naar AAC met neroAACEncoder, dan mp4 maken via YAMB werkt nu ook naar behoren, zoals de PS3 Video9 methode.
BillyBee wijzigde dit bericht 10-11-2007 17:14 (42%)
6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit