Hoofdcategorieën
Topicacties

[PS3/360] GOTSent, MKV naar MP4 converter

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Reageer Nieuw Topic
Heb je ook al geprobeert op driehoekje te drukken om alle bestanden weer te geven op de memory stick ? (anders moeten ze in speciale folders staan namelijk).

Verder hebben alle bestanden DTS/AC3/OGG geluid dat wordt omgezet naar AAC, en over het algemeen duurt het omzetten van het geluid max 10 minuten ongeveer bij mij. Ik probeer te bedenken wat de oorzaak kan zijn, maar buiten memory restriction of een issue met AC3filter kan ik niet veel bedenken.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Reg. datum: 26 oktober 2005

quote:
Sentry23 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:14:
Heb je ook al geprobeert op driehoekje te drukken om alle bestanden weer te geven op de memory stick ? (anders moeten ze in speciale folders staan namelijk).
Dat helpt idd wel om de files op een USB stick zichtbaar te maken. Ik kijk naar Heroes s02e02 terwijl ik dit typ :9
Voor browsen naar mijn share met Windows Media Connect is dit helaas niet mogelijk.
Verder heb ik vandaag allerlei T.V. afleveringen getest en ze doen het allemaal goed en snel nu!

Dat klint heel mooi :)
Misschien tijd om eens naar tversity of nero mediahome te kijken ?
Dat gaat nog makkelijker :)
Have fun in ieder geval.

Sentry23 wijzigde dit bericht 09-10-2007 22:47 (9%)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Reg. datum: 09 oktober 2007

Wat een geweldig programmaatje. Zeer snel en een super resultaat.
Nu alleen de subs nog. Kun je op de een of andere manier de subs niet in de mkv muxen of branden en daarna converteren naar mp4. Zou super zijn.
Ik heb tot nu toe altijd omslachtig wmvhd bestanden geconverteerd naar mp4.
Zeer tijdrovend en kwaliteit niet altijd even goed.

Loser For Life

bij mij werkt het ook nu; lag aan bestandsnaam, ff alle rare dingen en extra tekst eruit gehaald en dan werkt het wel

Jammer alleen dat mijn netwerk blijkbaar te traag is om vloeiend af te kunnen spelen (PS3 wlan en pc op wlan :S)

Guitar Zero

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

Aai em ron: Subs blijven een probleem. Ze komen er wel gewoon bij binnenkort, maar niet hard-coded in de film, maar gewoon als srt/ttxt in de mp4. Het hard encoden van subs kan helaas alleen door de h264 te decoden, subs te layeren, en dan weer opnieuw te encoden naar h264. Ik blijf hopen op een firmware fix voor subs..
Phuse: bedankt voor de tip dat de bestandsnamen problemen kunnen geven.. Ik zal daar ook naar kijken wat er fout kan gaan.
Wat betreft wireless streamen.. yep, dat probleem heb ik ook ondervonden. Je deelt de 54Mbit tenslotte met elkaar, en met de overhead van DLNA erbij is dat vaak net te veel. Ik heb het opgelost door de PS3 wired aan te sluiten op de router, maar daarvoor kopieerde ik alles eerst naar de PS3 via DLNA.

Ik heb een feature request:
Batch conversie met de optie de files in de directory van de source file te plaatsen of allemaal in een aan te geven directory.

Loser For Life

quote:
Sentry23 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:26:
Aai em ron: Subs blijven een probleem. Ze komen er wel gewoon bij binnenkort, maar niet hard-coded in de film, maar gewoon als srt/ttxt in de mp4. Het hard encoden van subs kan helaas alleen door de h264 te decoden, subs te layeren, en dan weer opnieuw te encoden naar h264. Ik blijf hopen op een firmware fix voor subs..
Phuse: bedankt voor de tip dat de bestandsnamen problemen kunnen geven.. Ik zal daar ook naar kijken wat er fout kan gaan.
Wat betreft wireless streamen.. yep, dat probleem heb ik ook ondervonden. Je deelt de 54Mbit tenslotte met elkaar, en met de overhead van DLNA erbij is dat vaak net te veel. Ik heb het opgelost door de PS3 wired aan te sluiten op de router, maar daarvoor kopieerde ik alles eerst naar de PS3 via DLNA.
wired aansluiten is voor mij geen optie, heb nu alles mooi zonder kabels :)
ik doe het dan maar met een externe hd

Guitar Zero

Is er buiten Tversity, Nero Mediahome en Windows Media Connect nog een andere manier om een share van een Windows XP PC beschikbaar te maken voor de PS3?
Het liefst met een zo simpel mogelijk programmatje. Is directe connectie naar de share met het SMB protocol niet mogelijk?

Edit: ik lees net dat de stand alone versie van Windows Media Connect niet meer supported is dus ik zal toch over moeten stappen op Windows Media Player 11 of een ander programma.
Wel programma is het minst belastendvoor de PC?

PeterPan wijzigde dit bericht 10-10-2007 09:50 (29%)

Einstein had gelijk!
Reg. datum: 20 januari 2002

quote:
Phusebox schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:41:
[...]

wired aansluiten is voor mij geen optie, heb nu alles mooi zonder kabels :)
ik doe het dan maar met een externe hd
Ook al eens een speedtest gedaan op een of andere manier? Ik had vroeger een leuke situatie waarbij bleek dat alle interne verkeer via m'n internetprovider ging (2 externe IP's). Da's niet handig voor de snelheid natuurlijk :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Loser For Life

quote:
Sorcerer8472 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:58:
[...]

Ook al eens een speedtest gedaan op een of andere manier? Ik had vroeger een leuke situatie waarbij bleek dat alle interne verkeer via m'n internetprovider ging (2 externe IP's). Da's niet handig voor de snelheid natuurlijk :+
speedtest en dan? hoe kan ik dat doen?

Guitar Zero

PeterPan: De feature request is opgenomen in de lijst, en zal hoogstwaarschinlijk in .24 komen.
(deze weken nogal druk geweest met andere zaken, maar .23 komt er hopelijk toch dan dit weekeinde aan, en als het niet te lastig is te doen, dan komt het nog in .23)

quote:
PeterPan schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:43:
Edit: ik lees net dat de stand alone versie van Windows Media Connect niet meer supported is dus ik zal toch over moeten stappen op Windows Media Player 11 of een ander programma.
Wel programma is het minst belastendvoor de PC?
Op zich draai ik tversity eigenlijk zonder problemen en zonder hoge belasting op een PC. Het programma hoeft alleen maar data door te sturen, en niet te transcoden o.i.d. als het MP4 doorstuurt.
Verder is Nero Mediahome misschien nog wat makkelijker te starten/stoppen en te draaiien, maar ook hier heb ik nauwelijks systeem belasting.
(edit)SMB is helaas niet mogelijk.. alleen DLNA of http(/edit)

Sentry23 wijzigde dit bericht 10-10-2007 11:18 (4%)

GT: Beestig

Werkt snel en goed ... alleen als ik het uiteindelijke mp4 bestand open met de Zune software (die het beste werkt om xbox360 bestanden mee te delen) cracht hij bij het openen.

via Wmp11 doen ze het wel.

There is no art to find the minds construction in the face

Misschien dat de Zune software een aantal metatags zoekt in de stream.. Ik zal eens kijken wat ik daar aan kan doen.

quote:
Sentry23 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:28:
Misschien dat de Zune software een aantal metatags zoekt in de stream.. Ik zal eens kijken wat ik daar aan kan doen.
aight thnx ... zal zelf ook ff gaan testen maar zit nu niet thuis, post vindingen hier wel.

misschien een feature requestje :P soort queue voor als je een hele serie wil omzetten.

Muppet wijzigde dit bericht 10-10-2007 12:59 (12%)

soort queue voor als je een hele serie wil omzetten.

Is die bovengenoemde feature request niet genoeg ? Dan kan je alles in een folder klaar zetten, en kannie zijn gang gaan.

Reg. datum: 09 oktober 2007

quote:
Sentry23 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:26:
Kan GOTSend op de een of andere manier niet overweg met ffdshow om daarmee de subs er vast in te zetten.
Ik gebruik ook wel eens ultra video converter in combinatie met ffdshow . Mkv converteren naar een h264 mp4 formaat en de subs zitten er dan wel vast in. Alleen bij dat programma duurt het converteren vrij lang, maar resultaat is wel goed.

Loser For Life

quote:
Aai em ron schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:40:
[...]

Kan GOTSend op de een of andere manier niet overweg met ffdshow om daarmee de subs er vast in te zetten.
Ik gebruik ook wel eens ultra video converter in combinatie met ffdshow . Mkv converteren naar een h264 mp4 formaat en de subs zitten er dan wel vast in. Alleen bij dat programma duurt het converteren vrij lang, maar resultaat is wel goed.
dat kan alleen met helemaal opnieuw re-encoden, en dat doet GoTsent niet... vandaar dat het ook veeeeel sneller gaat

Guitar Zero

quote:
Sentry23 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:25:

Is die bovengenoemde feature request niet genoeg ? Dan kan je alles in een folder klaar zetten, en kannie zijn gang gaan.
Oh het staat er al. Sorrie dat bedoel ik ja :D

quote:
Sentry23 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:25:

Ik bedoelde het zelf iets anders: Ik heb voor elke serie een subdir (het zijn er nog al veel aangezien ik zo'n 70% van alle mainstream series kijk, ik heb geen leven :/ ) dus ik zou een lijst van filenames bij elkaar willen klikken. Met dan de keuze om het geconverteerde bestand bij het orgineel in de dir te plaatsen, of alle geconverteerde bestanden in 1 dir.
Ik bewaar namelijk de orginele mkv files om op DVD te kunnen archiveren, de mp4 conversies gooi ik na het kijken weer weg.

quote:
PeterPan schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:55:
[...]

Ik bedoelde het zelf iets anders ....
Goed.. dat is inderdaad ietsje meer werk, dus ik zal beginnen met de folder conversie, en dit later waarschijnlijk uitbreiden naar jouw voorstel.
Een van de doelstellingen is alleen wel om de tool zo eenvoudig mogelijk te houden. Ik zal kijken op wat voor manier dat te implementeren is zodat het toch zeer eenvoudig werkt.

Dit is de code in zune die ik krijg als ik hem wil afspelen..

C00D119A
Zune software either does not support the file type or does not support the codec that was used to create the file.

bummer dus denk ik :P Jammer want dit is een STUK sneller dan opnieuw encoden.

Als ik ze hernoem naar wmv doen ze het wel trouwens. Alleen geluid loopt zwaar uit sync. (kan ook aan de mkv liggen dus ga nog met andere even proberen ook.)

Muppet wijzigde dit bericht 10-10-2007 19:50 (22%)

Als het werkt met een rename naar wmv moet je het ff zeggen, dan maak ik er een optie voor. :)

Ik heb wat zitten proberen met meerdere instellingen. Dit heb ik gekregen:
NoChange: geluid in slowmotion en stopt op een punt (op 2/3 duur), beeld is normaal.
Zet ik hem op Dolby, krijg ik goed geluid, maar stopt ook halverwege.
Met 2/stereo is het wel goed gegaan bij Vacancy, maar met Pearl Harbor weer niet.
Snap er niks van..... 8)7 |:( 8)7 |:(

:: BlackiE :: Mijn systeem :: PS Gamer ID: BlackiE_Nl

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: