quote:
chob schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:03:
Echt, dit soort reacties begrijp ik gewoon niet meer. Er staan inmiddels duizenden pagina's op het net vol over de iPhone van mensen die gehackte/gekraakte/ge-unlockte versie hebben. Denk jij nu echt dat de firmware een probleem is?! Zodra je een versie hebt die werkt, wat nu dus bij elke iPhone het geval is, kun je er je hele leven mee bellen zolang dat je hem niet update naar een firmware/baseband/bootloader versie die niet gehackt/gekraakt/unlocked is. Voor iemand die zo lyrisch is over het apparaat vind ik dat je niet bijster slimme vragen stelt en merk ik dat je je niet inleest in de lectuur....geen flame, enkel constatering.
Doe maar rustig...

Ten eerste: waarom zou ik? Dat technisch geleuter interesseert me gewoon niet. Ik zit niet achter m'n pc om continu de laatste stand van zaken over de iPhone firmware/bootloaders/weet ik veel, te onderzoeken. Jij hebt daar tijd (en persoonlijke interesse) voor, ik niet. Ik constateer gewoon enkele mensen in m'n omgeving die er mee bellen, en ik wil er gewoon ook zelf mee bellen. Desnoods laat ik die wel door iemand anders unlocken als ik dat ding zou kopen.
Ten tweede: ik kan wel lyrisch zijn over een apparaat zonder daarvoor te gronde alle techspecs en details te moeten kennen. Dat is nu net de apple filosofie. Abstractie maken van wat in het apparaat zit (maar gewoon gebruiken). Wie kan het wat schelen welke c2d/hoeveel rpm schijf in een macbook zit. Dat ding koop je gewoon, en dan gebruiken. Weg met die technonsens. Heel bevrijdend, geloof me.
Zo kan ik ook lyrisch zijn over een ferrari zonder daar ooit in gereden te hebben of te weten van welke legeringen precies het motorcarter gemaakt is.
quote:
Zodra je een versie hebt die werkt, wat nu dus bij elke iPhone het geval is, kun je er je hele leven mee bellen zolang dat je hem niet update naar een firmware/baseband/bootloader versie die niet gehackt/gekraakt/unlocked is.
Ja ok, en ik gebruik iTunes. Gegarandeerd zal ik dat ding eens per ongeluk aansluiten waarbij itunes vanzelf het apparaat up to date maakt met de nieuwste firmware. (sowieso zal ik het ding aan iTunes moeten koppelen om gebruik te maken van de iPod functie) De schrik om te updaten is volgens mij dus wel gegrond.
Met de psp is er ook dat eeuwige getouwtrek tussen 'de scene' en sony. Heel vermoeiend, daarom zou ik dat daar ook niet doen.
Verder is 260 euro erg goedkoop voor wat je krijgt, maar het blijft wel 260 euro, wat voor mij niet weinig is. Dus excuse my worries...

quote:
Muthas schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:09:
[...]
Wat iemand voor mij ook al meldt: ga je is even inlezen op dit onderwerp. Als jij hem voor 265 euro in huis kan halen, kan je goud geld verdienen op marktplaats

265 euro gaat naar Apple. Maar dan:
- Eventuele taxes afhankelijk van de staat waar je hem koopt
- of
- Je vliegticket
- EU belasting bij aankomst
- óf
- Winst voor je koper in Amerika (eBayer)
- Verzendkosten
- Invoerbelasting
Oftewel: bijna 50 pagina's aan info hier in dit topic die je gemist hebt

Oftwel, ik ken genoeg mensen die dat voor mij voor noppes naar hier meebrengen (uit hongkong, dan wel US) Alleen de tax nog, wat is het, 6-7%?
Anyway, ik zal dan maar eens 50 pagina's beginnen lezen... (bijzonder nuttig en bijzonder handig idd!

) Mijn eerste reactie was voornamelijk m'n constatie en de wens om er zelf één te hebben.
Ten andere, ik heb pas gisteren en vandaag deze twee mensen gezien met de iPhone, pas sindsdien leeft bij mij het idee om er zelf eentje te halen. Inlezen gebeurt ook niet op één dag, ik kan me best wel informeren, dank u
alvi wijzigde dit bericht 29-02-2008 14:16 (18%)