Gathering of Tweakers

Quicksearch
En iedereen is het natuurlijk met ons eens dat Rendezvous veel cooler klinkt dan Bonjour :P

Nu met weblog op persoonsdomein :)
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

In de FAQ staat Leopard nog als verwacht, dat kan eenvoudig even aangepast worden denk ik :)

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Sowieso moet de algemene FAQ nodig 'ns op de schop :X

Wat vinden we trouwens van de user faqs zoals FAQ: MacBook, FAQ: Mac OS X. Wordt er voldoende informatie aan toegevoegd en worden ze goed gebruikt, of moet het toch anders?

"Gee Brain, what do you want to do tonight?"
"The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!"
| nu met 206 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

Goed gebruikt is lastig te beantwoorden. De algemene tendens is helaas vraag-maar-raak in plaats van zoek-maar-op :+ Hij kan beter gelezen worden af en toe, maar ik vind het wel werken.

Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

quote:
Daedalus schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 00:11:
Sowieso moet de algemene FAQ nodig 'ns op de schop :X

Wat vinden we trouwens van de user faqs zoals FAQ: MacBook, FAQ: Mac OS X. Wordt er voldoende informatie aan toegevoegd en worden ze goed gebruikt, of moet het toch anders?
De MacBook FAQ ziet er erg verouderd uit en ik krijg linkonderin (IE) een waarschuwingsvenster (javascript oid?). Dit zal wel te maken hebben met de topicstart, waarbij de index niet wil laden

Thuis PC: AMD Athlon 64+ 3400 2,4 GHz / 1024MB RAM / Geforce 6600 GT / 160 GB HD
Laptop: MSI M667 / AMD Turion64 X2 TL-52 / 2048 MB DDRII / 100GB / GeForce Go7600 256 MB

quote:
breinonline schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 06:35:
Goed gebruikt is lastig te beantwoorden. De algemene tendens is helaas vraag-maar-raak in plaats van zoek-maar-op :+ Hij kan beter gelezen worden af en toe, maar ik vind het wel werken.
Dat mensen lui zijn, blijf je jammer genoeg houden :) Maar goed om te horen dat je ze wel vindt werken.
quote:
Denniswerf schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 06:56:
[...]

De MacBook FAQ ziet er erg verouderd uit en ik krijg linkonderin (IE) een waarschuwingsvenster (javascript oid?). Dit zal wel te maken hebben met de topicstart, waarbij de index niet wil laden
De index wordt inderdaad bijgewerkt met een stukje Javascript. Onder Safari werkt dat prima, maar onder IE dus blijkbaar niet. Ik zal er binnenkort nog 'ns naar kijken.

Aut bibat, aut abeat

quote:
Ik heb er zelfs in dit topic al eens naar gevraagd: Hertog in "Apple Talk Feedback" ;)
quote:
Als je je eraan stoort: je kunt de forumbeschrijvingen in de voorkeuren uitzetten.
Ik heb ze inderdaad ook maar uit gezet, ze zijn een beetje zinloos zo, en als het toch nooit gaat veranderen ken ik die 'grap' inmiddels ook wel.

Any man who can hitch the length and breadth of the galaxy, rough it, slum it, struggle against terrible odds, win through, and still knows where his towel is is clearly a man to be reckoned with.

Jij onsmakelijke, jij!
Reg. datum: 25 november 1999

Ik heb het idee dat de FAQs een beetje aan het doodbloeden zijn. In 2008 zijn er nog vrijwel geen nieuwe entries toegevoegd. Ik kan me voorstellen dat er genoeg relevante info is die er nog niet in staat.

Ik vraag me af of dit wel iets gaat worden. Ik denk dat de enige oplossing een wiki is, maar als dat er ooit zou komen zijn we wel een jaar (+) of wat verder.

Loenatik + Linux = Loenix © Q

Acties: [view][quote]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
Nobody ever does...

Het wordt intern, voor heel GoT, wel besproken. Ik denk dat het er wel zal komen, vrijwel iedereen wil het graag zien. De huidige FAQs zou je kunnen zien als een soort proefproject voor evt. wiki's. Maar een wiki werkt natuurlijk vele malen mooier. Er zitten alleen ook wat haken en ogen aan. Zo zal de nieuwe functionaliteit eerst in het forum moeten worden geïntegreerd, maar daarnaast moet je ook kijken naar de praktische kant: wie krijgen toegang, waarom en wanneer houdt het op?

Er zal, als de wiki's worden doorgevoerd, toch nog aardig wat tijd overheen gaan voordat deze ook echt in gebruik kunnen worden genomen :). Of dat een jaar duurt, korter of langer, kan ik helaas niet aangeven.

Bodies, rest and motion fighting night and day. Well it's kill or be killed and one day we'll get the best of them...
Nobody seems to care, nobody ever learns.

Jij onsmakelijke, jij!
Reg. datum: 25 november 1999

Tja, dat is duidelijk. Ik ben benieuwd of er stats zijn van het bezoek van de faq-pagina's en of ze toch een beetje bezocht worden.

Loenatik + Linux = Loenix © Q

Ik ook, je ziet ook wel FAQ vragen langskomen in topics en meestal worden die beantwoord in plaats van dat er op de FAQ gewezen wordt.

Leuk dat nieuwe beleid, mag er dan ook over hackingtoshes geschreven worden ? Zou vreemd zijn als dat niet mag gezien wat er nu wel mag...

Nobody ever does...

quote:
HaseMike schreef op zondag 30 maart 2008 @ 10:06:
Leuk dat nieuwe beleid, mag er dan ook over hackingtoshes geschreven worden ? Zou vreemd zijn als dat niet mag gezien wat er nu wel mag...
Nee, dat mag niet besproken worden :). In de Policy Apple Talk staat dit ook letterlijk:
Vragen over "hoe krijg ik OS X op mijn pc" zijn niet toegestaan, dit is namelijk illegaal.

Bodies, rest and motion fighting night and day. Well it's kill or be killed and one day we'll get the best of them...

En in De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen staat:
quote:
Het uitgangspunt voor aanpassingen aan de software is dat discussies m.b.t. het verbeteren van het gebruik van een product in principe worden toegestaan, maar dat aanpassingen enkel danwel voornamelijk om geldelijk gewin of voordeel (bijv. unlocken, warez, DRM verwijderen, etc.) niet worden toegestaan. Tweaken ja, cracken nee!
OS X draaien op een non-Apple computer mag niet volgens de licentie voorwaarden en is eigenlijk alleen van nut voor geldelijk gewin, namelijk dat je geen Apple computer hoeft aan te schaffen.

quote:
Hoedje schreef op zondag 30 maart 2008 @ 10:49:Nee, dat mag niet besproken worden :). In de Policy Apple Talk staat dit ook letterlijk:[...]
Jammer, het draaien van een betaalde leopard licentie op je pc is m.i. vergelijkbaar, je past alleen wat software aan net als nu op de iphone/apple-tv/enz.

Misschien een punt om in ogenschouw te nemen bij het volgende nieuwe nieuwe beleid ;)

HaseMike wijzigde dit bericht 30-03-2008 15:51 (11%)

is Engelandvaarder!

quote:
breinonline schreef op zondag 30 maart 2008 @ 11:20:
OS X draaien op een non-Apple computer mag niet volgens de licentie voorwaarden en is eigenlijk alleen van nut voor geldelijk gewin, namelijk dat je geen Apple computer hoeft aan te schaffen.
Niet noodzakelijk en een wat simpistische redenering :) . Wel eens van uitproberen gehoord? De software kan het aan, er is alleen een beetje tweaken aan nodig. Zo kun je het gebruik van Windows op een Apple ook zien als geldelijk gewin, namelijk het uitsparen van een extra computer. Ik wil Apple OSX best wel eens testen, maar om te verwachten dat iemand daar gelijk een Apple voor gaat kopen is een beetje overdreven.

gambieter wijzigde dit bericht 30-03-2008 15:58 (10%)

quote:
gambieter schreef op zondag 30 maart 2008 @ 15:56:
[...]

Niet noodzakelijk en een wat simpistische redenering :) . Wel eens van uitproberen gehoord? De software kan het aan, er is alleen een beetje tweaken aan nodig. Zo kun je het gebruik van Windows op een Apple ook zien als geldelijk gewin, namelijk het uitsparen van een extra computer. Ik wil Apple OSX best wel eens testen, maar om te verwachten dat iemand daar gelijk een Apple voor gaat kopen is een beetje overdreven.
Op zich is de redenering dat je iets wil kunnen proberen niet eens zo heel gek, maar in dit geval gaat die vlieger niet op om twee redenen. Ten eerste kun je het al proberen: je kunt een willekeurige Apple store binnenwandelen en daar zo lang spelen als je wil. Ten tweede is het natuurlijk alles behalve representatief om Mac OS X d.m.v. allerhande hacks op een systeem te draaien waar het niet voor gemaakt is. Uiteindelijk gaat het ons daar natuurlijk niet om: het is niet legaal en dus werken we er hier niet aan mee :)

Nobody ever does...

Om dawuss nog aan te vullen:
quote:
HaseMike schreef op zondag 30 maart 2008 @ 15:50:
[...]
Jammer, het draaien van een betaalde leopard licentie op je pc is m.i. vergelijkbaar, je past alleen wat software aan net als nu op de iphone/apple-tv/enz.
Het is niet vergelijkbaar, je kunt immers geen betaalde licentie kopen voor je PC. Er is namelijk geen licentie beschikbaar voor PC's. Als die er wel was, dan zou het niet illegaal zijn en dan zouden we het ook toestaan :)

is Engelandvaarder!

quote:
dawuss schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:34:
[...]
Op zich is de redenering dat je iets wil kunnen proberen niet eens zo heel gek, maar in dit geval gaat die vlieger niet op om twee redenen.
[...]
Uiteindelijk gaat het ons daar natuurlijk niet om: het is niet legaal en dus werken we er hier niet aan mee :)
Ik kan me het heel goed voorstellen en heb er ook geen probleem mee, maar vond de redenering van breinonline niet correct. Testen in een Applestore is trouwens ook niet echt representatief ;)

quote:
Hoedje schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:24:Het is niet vergelijkbaar, je kunt immers geen betaalde licentie kopen voor je PC. Er is namelijk geen licentie beschikbaar voor PC's. Als die er wel was, dan zou het niet illegaal zijn en dan zouden we het ook toestaan :)
Het enige verschil tussen een apple en een pc is tegenwoordig 1 chipje waar de tpm inzit om leopard het idee te geven dat het een "apple" is. Verdere technische verschillen zijn er niet meer, dus wat is in deze een "apple" of een "pc". Je mag van apple zelfs zijn eigen safari niet op de pc draaien terwijl ze het wel aanbieden, wie is er nu gek nietwaar ? ;)

quote:
HaseMike schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:31:
[...]

Het enige verschil tussen een apple en een pc is tegenwoordig 1 chipje waar de tpm inzit om leopard het idee te geven dat het een "apple" is.
Er zat alleen een TPM chip in eerste serie Intel Mac's. Deze is echter nooit door Apple gebruikt. Zie ook Trusted Computing for Mac OS X.
quote:
Verdere technische verschillen zijn er niet meer, dus wat is in deze een "apple" of een "pc".
Het technische verschil tussen een Mac en een PC is het gebruik van EFI in plaats van een BIOS. Waar heel het hackintosh gebeuren op is gebaseerd, is om het gebruik van EFI en SSE3 te omzeilen of te emuleren.

Afgezien van de techinsche verschillen, is uiteindelijk de licentie van Mac OS X de reden waarom we discussie over hackintoshes hier niet toestaan:
You agree not to install, use or run the Apple Software on any non-Apple-labeled computer, or to enable others to do so.
Een Apple-labeled computer is dus een computer die gemaakt wordt door Apple Inc.
quote:
Je mag van apple zelfs zijn eigen safari niet op de pc draaien terwijl ze het wel aanbieden, wie is er nu gek nietwaar ? ;)
Dat was een fout in de licentie, een storm in een glas water die binnen 24 uur was opgelost. Zie ook Safari on Windows: decidedly not illegal (plus, font fixes!).

quote:
Dit is het feedback topic, je hebt te horen gekregen dat geblaat over H4ck1nt0shes niet mag, klaar.
Mac OS mag volgens de licentie niet op een PC. Het kan wel, gaan we dus niet over praten.

Iedereen weer blij.

"Windows, a 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition."

Persoonlijke aanvallen worden niet gewaardeerd.

dawuss wijzigde dit bericht 01-04-2008 16:49 (84%)

Zullen we nu allemaal weer vriendjes zijn? :*

quote:
HaseMike schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:46:
[mbr]Persoonlijke aanvallen worden niet gewaardeerd.[/]
Hoezo is het vragen om wat vriendelijkheid tegenwoordig een "persoonlijke aanval" ??
Vreemd dat Kaspers reactie niet als een "persoonlijke aanval" wordt gezien, en mijn vraag om wat manieren wel.

Bijzonder forum.

HaseMike wijzigde dit bericht 01-04-2008 17:21 (19%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws