Hoofdcategorieën
Topicacties

KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 01 juli 2006

Vandaag is er opeens (lezen ze dit forum??) in de 'Help' van HetNet wel een antwoord toegevoegd m.b.t het 'gratis' Digitenne-abbo naast je I-TV abbo. Het antwoord is hier te vinden:
http://hetnet.nl/web/show/id=349744
Het lijkt er dus op dat het net zo goed mogelijk is als bij Planet/KPN

Reg. datum: 15 december 2002

Ik heb vandaag in ieder geval na 3 dagen een bevestigingsbrief ontvangen van Planet. Ik schrok even toen er stond "Aansluitkosten ¤ 29,95" en "Startpakket i-TV 1 ¤ 149,95" maar daaronder staat al meteen dat ik reht kan hebben korting en wel gewoon maar ¤ 14,95 en ¤ 99,95 hoef te betalen. Ben wel benieuwd of mijn I-TV ontvanger een 100gb of 160gb hd krijgt nu nog.

Status orderbestelling op de website: netzo leeg als de afgelopen dagen. We wachten af.... daarna maar eens verdiepen in het omzetten van mijn digitenne kaartjes.

Reg. datum: 24 april 2007

160gb, maar verder merk je daar niks van. Je hebt gewoon iets meer dan 100 uur om op op te nemen.

Reg. datum: 15 december 2002

quote:
Loekie schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:50:
[...]

Digitenne bestel je pas als de aanvraag voor ITV er door is, dit doe je dan via www.kpn.com/extratv. Als je wat meer gelezen had, had je dat al kunnen weten ;)
Volgens mij heeft hij (netzoals ik) al een digitenne abo en dus digitenne smartcards. Op bovengenoemde site staat.

"Heb je al een geschikte tuner in huis?
Dan kun je direct een losse Smartcard bestellen. De kosten hiervoor bedragen eenmalig ¤ 12,95.
Naar de postcodecheck van Digitenne en bestel direct"

Zou fraaier zijn als je gewoon de card nummers door kon voeren om ze zo aan je nieuwe abo te koppelen ipv 3x 12,95.

Reg. datum: 31 juli 2007

Mijn pakket is vandaag binnengekomen. Aansluiten was simpel en het ding startte ook zonder problemen op. Nu hopen dat alles goed blijft werken! :).

Reg. datum: 14 december 2003

Je hoeft natuurlijk niet 12,95 * 3 te betalen.. Je kan bellen met 0900-0576 en daarin je eigen nrs doorgeven, dan worden die omgezet naar de Interactieve TV abo.

Mok, mok, mok...
Reg. datum: 20 november 2000

quote:
ekko schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:51:
Vandaag is er opeens (lezen ze dit forum??) in de 'Help' van HetNet wel een antwoord toegevoegd m.b.t het 'gratis' Digitenne-abbo naast je I-TV abbo. Het antwoord is hier te vinden:
http://hetnet.nl/web/show/id=349744
Het lijkt er dus op dat het net zo goed mogelijk is als bij Planet/KPN
Kijk, daar heb ik wat aan. Nu nog wachten totdat het op mijn postcode leverbaar is....

Thanks anyway!

Reg. datum: 26 juli 2001

quote:
Neophyte_NL schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:19:
[...]

Volgens mij heeft hij (netzoals ik) al een digitenne abo en dus digitenne smartcards. Op bovengenoemde site staat.

"Heb je al een geschikte tuner in huis?
Dan kun je direct een losse Smartcard bestellen. De kosten hiervoor bedragen eenmalig ¤ 12,95.
Naar de postcodecheck van Digitenne en bestel direct"

Zou fraaier zijn als je gewoon de card nummers door kon voeren om ze zo aan je nieuwe abo te koppelen ipv 3x 12,95.
Hij sluit en vraagt het voor iemand anders zei hij. Dus: geen digitenne en geen ITV.
Dan eerst ITV aanvragen, als dit binnen is, digitenne aanvragen.
Bij KPN wordt het direct omgezet, je krijgt dan ook melding dat het abonnement wordt omgezet.
Reg. datum: 12 februari 2000

quote:
VFRRijder schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:59:
Mijn pakket is vandaag binnengekomen. Aansluiten was simpel en het ding startte ook zonder problemen op. Nu hopen dat alles goed blijft werken! :).
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Eindelijk dan ... de volhouder wint 8)7

PC dood! Lang leve de laptop van de baas ...

quote:
DaffyD schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 16:11:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Eindelijk dan ... de volhouder wint 8)7
Zekers....het duurde inderdaad even, en vorige week dus nog een brief dat het om technische redenen niet mogelijk was, maar nadat m'n lijn geupgrade was had ik er weer goede hoop in.

Ik weet niet wat de rest allemaal krijgt, maar ik heb dus de zilveren Siemens Experiabox gekregen.

Afstandsbediening vind ik een beetje vreemd in de hand liggen, maar die kan vanvond waarschijnlijk alweer de kast in omdat ik m'n Logitech AB op de ontvanger heb geprogrammeerd (ging ook erg makkelijk).

Tot nu toe (tja...pas 2,5 dag) tevreden met het product. Beeldkwaliteit is goed en geluid ook. Menu kan denk ik wel wat handiger ingericht worden, soms een beetje onduidelijk hoe je uit een menu komt. Hier vond ik m'n Digitenne Topfield ontvanger toch wel een stukkie beter in. Maar goed, het is nog een jong product en er komen geloof ik geregeld software-updates.

Reg. datum: 08 februari 2006

Ik heb het volgende probleem:
Als ik een wijziging doe in de Experiabox (Siemens SX551WLAN), bijvoorbeeld portforwarding, wireless aan of uit en een backup van de instelllingen, dan krijg ik geen beeld meer op de TV.
Echt verschrikkelijk irritant.
Na een harde reset doet alles het (natuurlijk) weer.

Iemand ook dit (soortgelijk) probleem?

Compal IFL90: 15.4" 1680x1050 - T7500 / 8600M GT 512MB / 160GB 7200rpm @16MB / 4096 MB | nl_umpire goes Olympics 2008 (Olympic Tennis Event)

quote:
nl_umpire schreef op zondag 16 december 2007 @ 10:10:
Ik heb het volgende probleem:
Als ik een wijziging doe in de Experiabox (Siemens SX551WLAN), bijvoorbeeld portforwarding, wireless aan of uit en een backup van de instelllingen, dan krijg ik geen beeld meer op de TV.
Echt verschrikkelijk irritant.
Na een harde reset doet alles het (natuurlijk) weer.

Iemand ook dit (soortgelijk) probleem?
Ik heb nog geen portforwarding dingen geregeld, maar wireless uitzetten lukt gewoon bij mij zonder problemen. Ook nadat de stroom eraf geweest is (is dit een harde of een soft-reset?) staat wireless nog steeds gewoon uit....geen problemen dus.

Nog een vraagje aan de Planet ITV abonnees. Bij de installatie gegevens brief staat op de 2e pagina dat je instellingen kunt beheren bij "Mijn gegevens" en dan "Beheer Cockpit" op de planet site. Er staat ook een activatie code en abonneenummer in de brief, maar waar kan je die dan invullen?? Als ik naar dat beheer cockpit ga, dan linked ie door naar "Mijn KPN". Nu heb ik daar dan een account aangemaakt, maar ik zie daar niets qua instellingen en heb ook nergens die gegevens hoeven invullen. Iemand een idee?

She's tha BOMB SHAKIRA

quote:
VFRRijder schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:37:
[...]

Ik heb nog geen portforwarding dingen geregeld, maar wireless uitzetten lukt gewoon bij mij zonder problemen. Ook nadat de stroom eraf geweest is (is dit een harde of een soft-reset?) staat wireless nog steeds gewoon uit....geen problemen dus.

Nog een vraagje aan de Planet ITV abonnees. Bij de installatie gegevens brief staat op de 2e pagina dat je instellingen kunt beheren bij "Mijn gegevens" en dan "Beheer Cockpit" op de planet site. Er staat ook een activatie code en abonneenummer in de brief, maar waar kan je die dan invullen?? Als ik naar dat beheer cockpit ga, dan linked ie door naar "Mijn KPN". Nu heb ik daar dan een account aangemaakt, maar ik zie daar niets qua instellingen en heb ook nergens die gegevens hoeven invullen. Iemand een idee?
Stroom eraf is soft reset.

Cockpit is voor IPB, algemene fout in de brief.
Reg. datum: 22 februari 2007

Sinds een maand heb ik IPTV van KPN, ik heb al een keer een nieuwe box gekregen vanwegen defect Harddisk.
Mijn klacht is dat het TV signaal of geluid regelmatig even haperen. Dit was bij beide boxen het geval. Is dit een bekende klacht?

Reg. datum: 22 december 2005

quote:
usered schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:01:
Mijn klacht is dat het TV signaal of geluid regelmatig even haperen. Dit was bij beide boxen het geval. Is dit een bekende klacht?
Concretiseer regelmatig?
Wat ik merk is dat er bij regionale zenders soms na 'n half uur soms na 1 á 2 uur het beeld en geluid even 1 seconde haperd. Ik denk dat de regionale zenders 'minder' bekeken worden dan [greepuitassoritment]NED1,2,3 RTL4,5,7 [/greepuitassoritment] Dat KPN daarom de bandbreedte van de minder bekeken zenders knijpt, om de meer bekeken zenders door te laten. De bandbreedte wordt volgens mij dynamisch aangepast. Is er een zender waar massaal naar gegeken wordt wordt de bandbreedte daarop vergroot en van andere zenders afgesnoept. (theorietje).

Werking digitenne (pdf) -> Geldt dit ook voor I-TV i.c.m. MPEG-2

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Reg. datum: 13 november 2006

quote:
Spiral schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:10:
[...]

Concretiseer regelmatig?
Wat ik merk is dat er bij regionale zenders soms na 'n half uur soms na 1 á 2 uur het beeld en geluid even 1 seconde haperd. Ik denk dat de regionale zenders 'minder' bekeken worden dan [greepuitassoritment]NED1,2,3 RTL4,5,7 [/greepuitassoritment] Dat KPN daarom de bandbreedte van de minder bekeken zenders knijpt, om de meer bekeken zenders door te laten. De bandbreedte wordt volgens mij dynamisch aangepast. Is er een zender waar massaal naar gegeken wordt wordt de bandbreedte daarop vergroot en van andere zenders afgesnoept. (theorietje).

Werking digitenne (pdf) -> Geldt dit ook voor I-TV i.c.m. MPEG-2
Dit is totale onzin. Beeldkwaliteit van alle zenders is gelijk.
Je haalt slechts de zenders naar binnen die je kijkt.
Dit is zelfs door kpn op het itv forum bevestigd.
Dus je hoeft de bandbreedte niet te delen met meerdere zenders.

simonanton wijzigde dit bericht 17-12-2007 20:27 (3%)

Reg. datum: 18 augustus 2002

pff even een berichtje van mij hier, begin november aangevraagd, winkel en aan de telefoon zei dat iptv niet mogelijk was... grrrr. ik digitenne in ieder geval aangeschaft voor de zolder, .. wordt ik 1 dag later gebeld... of ik intresse had in iptv... dan breekt je klomp maar goed . Ja dat had ik dus hup alles afgehandeld.

Na 2 weken totaal geen brief gehad .. dus ik maar eens aan de bel trekken. Er wat wat fout gegaan ze konden niks vinden... hmm raar je neemt niet voor niets iets op met band. oke nieuwe telefonische aanvraag gedaan. er was ergens een klink in de kabel ik zou donderdag of vrijdag gebeld worden.. Dus niet ....

Ja ik ben niet gek dus ik hang weer aan de telefoon ! Had gelukkig een dame aan de lijn die aardig was en me begreep en meteen een bos bloemen zou laten bezorgen. ! die kwam dus 2 dagen later keurig aan, vrouwtje blij nu ik nog. Zo waar een paar dagen later krijg ik een brief, alles was in werking gezet en binnen 3 a 4 weken zou ik de recorder krijgen . Brief is gedateerd voor 29 november dus voor eind van dit jaar zou ik klaar moeten zijn.

Hebben jullie ook zulke ervaringen en hoe lang duurde het bij jullie voor je het pakket ontving na ontvangst van de 1e brief ??

Hahaha, ik ben sinds juli bezig geweest met aanvragen. Heb het uiteindelijk 6 (!!!!) keer aangevraagd....iedere keer waren ze m'n order kwijt of het kon opeens weer niet geleverd worden. Juist op het moment dat ik iets had van "ze zoeken het maar uit" is het allemaal gelukt.

Bij mij ging het vrij snel (uiteindelijk :)):
- 29 november brief in de bus
- 7 december lijn geupgrade
- 13 december pakket binnen

Tot nu toe werkt het goed.

Mok, mok, mok...
Reg. datum: 20 november 2000

Even een vraagje; ik ga het denk ik toch via HetNet proberen aan te vragen. Nu ben ik onlangs (nog geen maand geleden) overgestapt op Surfen&Bellen en toen heb ik een nieuw modem gekregen (Speedtouch 780).
Als ik I-TV aanvraag, krijg ik dan weer een ander modem? Zo ja, wel een beetje zonde dan.... :/

Reg. datum: 22 december 2006

Als het goed is niet, de ST780 is geschikt voor I-TV

Reg. datum: 22 februari 2007

quote:
usered schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:01:
Sinds een maand heb ik IPTV van KPN, ik heb al een keer een nieuwe box gekregen vanwegen defect Harddisk.
Update
Het haperen gebeurde bij mij voornamelijk het afgelopen weekend een aantal malen per uur, vandaag gehoord dat er een storing was.
Is opgelost!

Reg. datum: 28 mei 2004

Op dit moment overweeg ik internet+bellen met I-TV aan te schaffen. Ik ga binnenkort verhuizen en denk er ook over een nieuwe tv te kopen (LCD of plasma 100cm of meer).

Hoewel er eerder om gevraagd is, heb ik nog weinig mogen lezen over de kwaliteit van I-TV op grotere LCD of Plasma tv's. Ik snap dat het geen HD kwaliteit is, maar is beter of minder dan analoge of 'andere' digitale televisie?

Wat is jullie ervaring hiermee?

Reg. datum: 22 december 2005

quote:
simonanton schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:24:
[...]

Dit is totale onzin. Beeldkwaliteit van alle zenders is gelijk.
Je haalt slechts de zenders naar binnen die je kijkt.
Dit is zelfs door kpn op het itv forum bevestigd.
Dus je hoeft de bandbreedte niet te delen met meerdere zenders.
[theorie]Ok even over een andere boeg. Ik bedoelde het op deze manier: I-TV heeft per kanaal 4 Mb nodig. en voor twee kanalen dus 8 Mb. Deze kanalen worden geleverd door servers die de vraag naar bandbreedte aan moeten kunnen. De geleverde bandbreedte door de servers kunnen dynamisch aangepast worden. Oftewel als de vraag naar een bepaald kanaal toeneemt zal dat de vrije bandbreedte doen dalen. En als er naar een andere kanaal minder wordt gekeken, en dus minder bandbreedte nodig heeft dan zal de server met een tekort aan bandbreedte zijn bandbreedte kunnen verhogen. Wat wellicht tot gevolg zal hebben dat bij bepaalde kanalen soms een hapering optreedt, omdat deze net niet genoeg bandbreedte overheeft om de pieken aan te kunnen.[theorie]

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Reg. datum: 12 februari 2000

quote:
Spiral schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:10:
[...]

[theorie]Ok even over een andere boeg. Ik bedoelde het op deze manier: I-TV heeft per kanaal 4 Mb nodig. en voor twee kanalen dus 8 Mb. Deze kanalen worden geleverd door servers die de vraag naar bandbreedte aan moeten kunnen. De geleverde bandbreedte door de servers kunnen dynamisch aangepast worden. Oftewel als de vraag naar een bepaald kanaal toeneemt zal dat de vrije bandbreedte doen dalen. En als er naar een andere kanaal minder wordt gekeken, en dus minder bandbreedte nodig heeft dan zal de server met een tekort aan bandbreedte zijn bandbreedte kunnen verhogen. Wat wellicht tot gevolg zal hebben dat bij bepaalde kanalen soms een hapering optreedt, omdat deze net niet genoeg bandbreedte overheeft om de pieken aan te kunnen.[theorie]
Ik mag toch wel aannemen dat KPN multicast gebruikt ipv unicast. Anders heb je inderdaad wel erg veel bandbreedte nodig als KPN zijnde. Ik denk dat het haperen puur een kwestie van een leeglopend buffer is op de ontvanger. Het haperen heb ik vooral bij radio, elke wisseling hikt ie ff een paar seconde en daarna speelt 't zonder problemen.

PC dood! Lang leve de laptop van de baas ...

Reg. datum: 26 juli 2001

quote:
wrkoppen schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:06:
Op dit moment overweeg ik internet+bellen met I-TV aan te schaffen. Ik ga binnenkort verhuizen en denk er ook over een nieuwe tv te kopen (LCD of plasma 100cm of meer).

Hoewel er eerder om gevraagd is, heb ik nog weinig mogen lezen over de kwaliteit van I-TV op grotere LCD of Plasma tv's. Ik snap dat het geen HD kwaliteit is, maar is beter of minder dan analoge of 'andere' digitale televisie?

Wat is jullie ervaring hiermee?
Ga naar de primafoon, dan zie je digitenne en ITV naast elkaar. Vaak hebben ze dit ook op een breedbeeld TV, kun je redelijk goed zien welke kwaliteit er ongeveer geleverd wordt.
Het hang echter wel van je TV af hoe goed het er bij jou uitziet, als je TV niet goed schaalt dan ziet het er minder mooi uit natuurlijk.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: