Hoofdcategorieën
Topicacties

KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 18 augustus 2002

Even een update , ik volg dit topic al een tijdje en wil graag ook interactieve tv, Helaas is dat in Capelle bij mijn adres nog niet mogelijk (ik woon 5oo meter hemelsbreed van de centrale ) dus maar eens gebeld met de kpn,

Nu weet ik wel dat men druk bezig is om blauwe kabels in de grond te gooien hier, dat schijnen glasvezel kabels te zijn , dus ik kreeg keurig een nummer van kpn voor glasvezel , te weten 0800-1717.

Men gaat dus inderdaad een glasvezel verbinding aanleggen met internet plus bellen , cq interactieve tv met een Gegarandeerde snelheid van minimaal 12 MB ! en ook een hogere upload snelheid, en men kan het op sommige plaatsen al krijgen schijnt het. Dus men is duidelijk bezig voor een aardige upgrade ! meer info kon men mij nog niet geven en als het zo ver was zou ik wel post ontvangen..

Zijn er al mensen die hier meer van weten cq via glasvezel van kpn werken ?

Reg. datum: 26 juli 2001

quote:
thegreatGandalf schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:20:
Even een update , ik volg dit topic al een tijdje en wil graag ook interactieve tv, Helaas is dat in Capelle bij mijn adres nog niet mogelijk (ik woon 5oo meter hemelsbreed van de centrale ) dus maar eens gebeld met de kpn,

Nu weet ik wel dat men druk bezig is om blauwe kabels in de grond te gooien hier, dat schijnen glasvezel kabels te zijn , dus ik kreeg keurig een nummer van kpn voor glasvezel , te weten 0800-1717.

Men gaat dus inderdaad een glasvezel verbinding aanleggen met internet plus bellen , cq interactieve tv met een Gegarandeerde snelheid van minimaal 12 MB ! en ook een hogere upload snelheid, en men kan het op sommige plaatsen al krijgen schijnt het. Dus men is duidelijk bezig voor een aardige upgrade ! meer info kon men mij nog niet geven en als het zo ver was zou ik wel post ontvangen..

Zijn er al mensen die hier meer van weten cq via glasvezel van kpn werken ?
Loopt onder andere een pilot van KPN in Enschede, helaas in een andere wijk als waar ik woon. :\
Maar tripleplay is dan zeker mogelijk met snel internet en TV en bellen,
Ik kijk er ook naar uit, maar op dit moment zitten we nog even vast aan ADSL.
Reg. datum: 04 september 2006

Jammer dat ze geen info geven over waar en wanneer ze verwachten dit te kunnen leveren.

Reg. datum: 04 september 2007

Een vraagje: kun je met ip-tv ook op meer dan 1 toestel tv kijken? (Dus bijv.op andere verdieping, ander toestel, andere zender(s)? Ik heb gezocht ook in deel 1 maar kon hier geen antwoord op vinden (of ik heb slecht gezocht)

Reg. datum: 31 juli 2007

quote:
strijk schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:49:
Een vraagje: kun je met ip-tv ook op meer dan 1 toestel tv kijken? (Dus bijv.op andere verdieping, ander toestel, andere zender(s)? Ik heb gezocht ook in deel 1 maar kon hier geen antwoord op vinden (of ik heb slecht gezocht)
Eigenlijk kan dit niet, omdat je de zenders schakelt op het apparaat. Als je er erg veel moeite voor wil doen zou het wel kunnen (infrarood ontvanger etc plaatsen en erg lang kabel trekken naar boven). Maar dan nog zit met het probleem dat je maar één kanaal tegelijk kan kijken.

Maar, om dit op te vangen krijg je er (moet je dan wel bestellen) een gratis abonnement voor Digitenne bij. Hiermee kan je dan je extra tv's (tot 3) aansluiten.

Reg. datum: 26 november 2006

moet je wel weer 3 tuners ervoor hebben. vind ik een groot nadeel

:O

Als je van hobbieën houd:
Een IR-extender en video-extender, moet je niet naar de helpdesk gaan als je problemen hebt.
Of je koopt een 2e ontvanger en sluit die aan op de andere locatie, moet je wel hulp van de helpdesk hebben, en ook dit wordt niet ondersteund.
Reg. datum: 18 februari 2003

Mijn ouders hebben deze dienst van KPN en deze bevalt ze goed, zit er over te denken om ook de kabel op te zeggen en voor IPTV te gaan.

Mijn ouders hebben een leuk kastje met allemaal leuke mogelijkheden, erg leuk, maar ik wil dat kastje niet, heb momenteel al mijn overbodige apparaten uit de tv kast gemieterd en er 1 htpc voor in de plaats gezet.

kan ik zonder dat kastje van KPN en alle functionaliteit d.v.m. pluginsvia Vista Mediacenter gebruiken? Dat zou top zijn.

quote:
Altijd_Lastig schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:24:

kan ik zonder dat kastje van KPN en alle functionaliteit d.v.m. pluginsvia Vista Mediacenter gebruiken? Dat zou top zijn.
Nee, je hebt een tuner nodig. Er is geen plugin/aoftware beschikbaar die IPTV op je PC ontsluit. Dus ook niet op je HTPC. Dus wel een kastje van KPN en die dan aansluiten op je HTPC of niet.
Ik zou dat wel ook graag hebben moet ik zeggen.

quote:
Kaoh schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:17:
[...]

Nee, je hebt een tuner nodig. Er is geen plugin/aoftware beschikbaar die IPTV op je PC ontsluit. Dus ook niet op je HTPC. Dus wel een kastje van KPN en die dan aansluiten op je HTPC of niet.
Ik zou dat wel ook graag hebben moet ik zeggen.
Waarbij je het apparaat niet via USB kan aansluiten, zal gewoon via video uitgang aangesloten moeten worden.
Mok, mok, mok...
Reg. datum: 20 november 2000

Weet iemand wanneer interactieve TV via HetNet beschikbaar komt? Ik heb daar nu m'n ADSL/bellen abbo en die wil ik niet omzetten naar KPN of Planet omdat ik die te duur vind.

Ik wil echter wel heel graag interactieve TV omdat ik op een schip woon en nu via de satteliet en digitenne kijk. De eerste is prima maar wil je een leuk tv aanbod hebben erg duur. En digitenne heeft een redelijk aanbod maar ik vind de kwaliteit op LCD/Plasma erg tegenvallen.

Dus ik wacht met smart op HetNet maar ik kan er niets van vinden....

quote:
Ferret schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:10:
Weet iemand wanneer interactieve TV via HetNet beschikbaar komt? Ik heb daar nu m'n ADSL/bellen abbo en die wil ik niet omzetten naar KPN of Planet omdat ik die te duur vind.

Ik wil echter wel heel graag interactieve TV omdat ik op een schip woon en nu via de satteliet en digitenne kijk. De eerste is prima maar wil je een leuk tv aanbod hebben erg duur. En digitenne heeft een redelijk aanbod maar ik vind de kwaliteit op LCD/Plasma erg tegenvallen.

Dus ik wacht met smart op HetNet maar ik kan er niets van vinden....
Dat moet deze maand komen. Je kan als je bij KPN.com het bestelformulier neemt ook al de optie HetNet zien (je krijg echter als je dit kiest later een melding dat het nog niet beschikbaar is).

Dus...het zit er wel aan te komen.

Mok, mok, mok...

quote:
VFRRijder schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:44:
[...]

Dat moet deze maand komen. Je kan als je bij KPN.com het bestelformulier neemt ook al de optie HetNet zien (je krijg echter als je dit kiest later een melding dat het nog niet beschikbaar is).

Dus...het zit er wel aan te komen.
Ik kan geen optie zien van HetNet. Als ik het bestelformulier begin dan moet ik mijn type telefoonverbinding opgeven; daar staat alleen met naam genoemd KPN zelf of Planet. Als ik kies voor andere aanbieder dan krijg ik idd de melding dat het niet beschikbaar is.

Maar nognaals; géén HetNet optie. Of jij moet het over een ander formulier ergens hebben. Ik kijk gewoon op de site van KPN.

quote:
Ferret schreef op donderdag 08 november 2007 @ 07:24:
[...]

Ik kan geen optie zien van HetNet. Als ik het bestelformulier begin dan moet ik mijn type telefoonverbinding opgeven; daar staat alleen met naam genoemd KPN zelf of Planet. Als ik kies voor andere aanbieder dan krijg ik idd de melding dat het niet beschikbaar is.

Maar nognaals; géén HetNet optie. Of jij moet het over een ander formulier ergens hebben. Ik kijk gewoon op de site van KPN.
Het kan nu wel.
Je moet naar www.kpn.com gaan en dan kiezen voor "Naar televisie", dan "Info en bestel" en dan in het linker menu "Bestellen". Nu krijg je wel HetNet al optie en nu geeft ie ook aan (als je postcode OK is) dat het wel kan. Dus NIET via kpn.tv proberen.

Mok, mok, mok...

Flash doet het niet op m'n werk dus ik ga thuis even kijken. Thanks!

/edit: Ik zie het maar helaas idd nog niet op mijn adres.....

Ferret wijzigde dit bericht 08-11-2007 16:52 (45%)

Reg. datum: 08 november 2007

Vandaag een optie genomen op ipTV. Een optie omdat ik op bepaalde punten nog enkele twijfels heb.

1. Aangezien mijn siemens EB ver verwijdert staat van de TV en DVD recorder kwam de KPN met de optie om de netwerkaansluiting aan te leggen via het electriciteitsnet met behulp van Homeplug adapters. Wie heeft hier ervaring mee voor wat betreft het behoud van de kwaliteit van de verbinding ?
En wat zijn ongeveer de kosten van deze adapters ?

2. Wordt tegenwoordig standaard de kreatel 1760 geleverd en kan je hiermee dus een ander kanaal opnemen terwijl je TV kijkt.

3. Ik heb daarnaast nog een TV boven, deze zou (gratis) via digitenne kunnen worden aangesloten. Ook nog een TV-kaart in de PC, welke opties zijn er om deze aan de praat te houden ?

4. Ik zie veel reacties dat een harde reset van de EB nodig is, is dit standaard nodig of alleen bij uitzondering (dit ivm persoonlijke instellingen die zijn ingebracht)

greetzz

quote:
vonyellow schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:15:
1. Aangezien mijn siemens EB ver verwijdert staat van de TV en DVD recorder kwam de KPN met de optie om de netwerkaansluiting aan te leggen via het electriciteitsnet met behulp van Homeplug adapters. Wie heeft hier ervaring mee voor wat betreft het behoud van de kwaliteit van de verbinding ?
Dit werkt wel aardig, er heeft iemand hier in het forum al een keer een test mee gedaan. Een setje kost snel 180 euro.
quote:
2. Wordt tegenwoordig standaard de kreatel 1760 geleverd en kan je hiermee dus een ander kanaal opnemen terwijl je TV kijkt.
De standaard tuner kan zeker iets anders opnmenen dan waar je naar kijkt.
quote:
3. Ik heb daarnaast nog een TV boven, deze zou (gratis) via digitenne kunnen worden aangesloten. Ook nog een TV-kaart in de PC, welke opties zijn er om deze aan de praat te houden ?
Er zijn PCI dvb-t tuners te koop, let op dat je er dan 1 neemt die een CAM slot heeft. Ook kan je een tuner kopen en die aansluiten op je analoge tv kaart.
quote:
4. Ik zie veel reacties dat een harde reset van de EB nodig is, is dit standaard nodig of alleen bij uitzondering (dit ivm persoonlijke instellingen die zijn ingebracht)
Volgens mij is dit bijna standaard, meer geluk als het niet nodig is.

Reg. datum: 12 februari 2000

quote:
Vandaag een optie genomen op ipTV. Een optie omdat ik op bepaalde punten nog enkele twijfels heb.

greetzz
1. Hoever is ver? De EB dient gewoon als switch en vanaf een switch kan je (theoretisch) maximaal 100 m UTP overbruggen. Die stroomnet adapters hebben bij mijn weten altijd verlies van kwaliteit, in ieder geval halen ze niet de snelheid die een 'normaal' switched netwerk haalt. Handig is het uiteraard wel, geen extra kabels nodig :) Kosten heb ik geen idee van, ik heb een keer die dingen mogen testen op m'n werk.

2. Ja, opnemen en kijken tegelijk is geen probleem. Daarom wordt er ook 2 x 4Mbit gereserveerd.

3. Optie is inderdaad digitenne .. alleen zijn ze niet gratis : je betaald 3 euro per maand voor de ontvanger. Je betaald alleen geen abbo. Andere opties kan ik niet zo snel bedenken, behalve kabel ernaast te houden.

4. Harde reset is in principe niet nodig mits de STB het signaal oppakt, doet ie dat niet dan is de reset meestal de enigste en snelste optie om het snel aan de praat te krijgen.

PC dood! Lang leve de laptop van de baas ...

quote:
DaffyD schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:56:
[...]
4. Harde reset is in principe niet nodig mits de STB het signaal oppakt, doet ie dat niet dan is de reset meestal de enigste en snelste optie om het snel aan de praat te krijgen.
DaffyD, je hebt nu al een tijdje ITV, hoe is je ervaring nu? Dan vooral denken aan geen verbinding kunnen krijgen, beeldkwaliteit, geluidkwaliteit, vastlopende tuner, resetten modem?

quote:

greetzz
Die stroomnet-adapter worden door de helpdesk niet ondersteund, als het werkt is het leuk, als het niet werkt mag je het zelf oplossen. Als de bandbreedte niet gehaald wordt en je dus slechte kwaliteit hebt wordt je dus niet verder geholpen. De standaard kabel is 15 meter, is dat niet lang genoeg dan kun ej zelf een langere kabel maken, tot 40m moet zonder probleem kunnen.
De 1760 wordt standaard geleverd, er is geen andere tuner die uitgeleverd wordt.
TV-kaart kan aangesloten worden via de S-video-ingang, er is al iemand op GoT met topic die hiermee werkt.
Harde reset is vaak nodig bij eerste installatie om instellingen op EB aan te passen ja, een mogelijkheid is om te proberen de instellingen op de EB te krijgen door een powercycle, werkt dit niet dan is de reset de snelste en makkelijkste optie.
Reg. datum: 08 november 2007

quote:
DaffyD schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:56:
[...]

1. Hoever is ver? De EB dient gewoon als switch en vanaf een switch kan je (theoretisch) maximaal 100 m UTP overbruggen. Die stroomnet adapters hebben bij mijn weten altijd verlies van kwaliteit, in ieder geval halen ze niet de snelheid die een 'normaal' switched netwerk haalt. Handig is het uiteraard wel, geen extra kabels nodig :) Kosten heb ik geen idee van, ik heb een keer die dingen mogen testen op m'n werk.
De EB staat boven in vaste verbinding met PC, werkt meest stabiel op deze manier.
De TV staat beneden en is haast onmogelijk met vaste draad te verbinden zonder plafonds en muren open te breken. De Telemarker van KPN kwam met deze oplossing en zei dat voor zo'n ¤ 30,- deze adapters bij mediamarkt te koop zouden zijn.. Na wat onderzoek blijkt dit bedrag veel hoger (± ¤ 150,-) te liggen wil je een verbinding zonder al te veel kwaliteitsverlies.
Een andere optie is natuurlijk om de EB naar beneden te verhuizen en de PC te verbinden met goedkopere ethernet Home plug adapters. 8)7

]HuT[ Suicyder
Reg. datum: 15 mei 2002

Ik lees heel weinig over mensen die I-TV op een LCD televisie hebben aangesloten of er wordt niet vermeld wat voor TV ze hebben.

Kan iemand mij vertellen hoe de beeldkwaliteit van I-TV is op een LCD TV? Ik ben namelijk van plan een Samsung LE32S81B te gaan halen, maar dan moet de kwaliteit natuurlijk wel goed zijn (dat digitenne baggerkwali heeft op LCD weet ik, maar dat boeit ook niet :P )

Reg. datum: 24 april 2007

32" Philips LCD hier en prima kwaliteit. Stuk beter dan de analoge kabel die ik hiervoor had, de vergelijking met digitale kabel kan ik niet maken.
Verder werkt de HD-recorder prima + nog wat andere leukigheidjes maken dat ik er absoluut geen spijt van heb.
Enige minpuntje wat ik kan verzinnen is dat ik ongeveer 1x per 2 week zowel EB als STB een boot moet geven. So be it, dat krijgen ze er vast nog wel eens uit.

Reg. datum: 30 september 2007

Inmiddels heb ik inmiddels al weer enkele weken I-tv al, na wat aanloop dingetjes, werkt het allemaal prima, reset van tuner en eb is hier niet meer nodig geweest.

TV is een lcd van LG, prima kwaliteit!

]HuT[ Suicyder
Reg. datum: 15 mei 2002

Kijk dat zijn de positieve berichten, want ik vreesde een beetje voor de kwaliteit omdat er geen digitale aansluitingen zitten op de Kreatel die KPN levert.

Dan ga ik maar eens kijken in de komende week of het TV'tje leverbaar is :+

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: