Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
ability schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:13:
MAW Dit is niet wat ik verwchte en ben inmiddels na 20 resetten laaiend :(
NikNeem had volgens mij hetzelfde probleem....misschien toch de tuner die niet helemaal lekker is.

Vandaag het pakket ontvangen. Het werkte allemaal binnen een half uurtje, wel jammer dat ik de experiabox een harde reset moest geven, hierdoor al mijn instellingen kwijt.

Wireless netwerk aan/uit TV blijft het gewoon doen.
Nadeel is wel dat als de Kreatel even uit is geweest het een behoorlijke tijd duurt voordat de TV weer werkt.

Mooi beeld!

Groet,

Beetje jammer dat interactieve tv van kpn alleen icm een kpn of planet internet abonnement gaat. Ik ben al jaren tevreden klant bij orange/wanadoo en kan/wil hier dan ook niet 123 vanaf. Toch wel jammer want is een aantrekkelijk aanbod van kpn...

E4300 max @ 3.24 Ghz. 24/7 @ 2.6 Ghz

Ik had dus precies hetzelfde (paar berichten terug), vanuit zijn fabrieksinstellingen werkt alles prima, ga je aan de slag met WPA / WEP, port forwarding of kijk je uberhaupt maar in je browser naar je experiabox dan krijg je die 11,12, 300 meldingen.
Nu met die nieuwe tuner lijkt het beter te gaan maar ik moet het nog zien..
quote:
ability schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:13:
Ik heb nu die experiabox met die kreatel tuner een paar dagen in huis. Het werkte op zich prima,

totdat ik besloot om de wifi uit te zetten, daar ik het niet nodig had en het me persoonlijk ook niet zo gezond lijkt.
Vanaf dat moment heb ik foutmelding 300, netwerkfout en daarna foutcode 11 in de tuner.
Na wat gebeld te hebben en een reset werkt alles weer, echter staat de wifi nu weer aan.... :(

Dus ik dacht laat ik het nog eens proberen, door alleen de zendsterkte te verlagen....
Dit gaf hetzelfde resultaat en moest ik weer resetten.

De helpdesk had een goede oplossing, niks veranderen in de eb!

Het lijkt erop zodra ik instellingen wijzig mijn tuner geen zin meer heeft!
Heeft er iemand gewoon tv met de wifi uit????
Ik ga straks ook nog even wat poorten forwarden, mischien dat ie dan ook klapt....

MAW Dit is niet wat ik verwchte en ben inmiddels na 20 resetten laaiend :(

Reg. datum: 16 oktober 2007

Ok, dus ik kan het beste een nieuwe tuner vragen?

Laat anders effe weten als bij jou het probleem zich weer voordoet met de niewe tuner (nikneem).

en nu maar effe bellen...... 8)7

Zo lekker ff voetbal kijken.
Haal ik de tuner uit stand-by krijg ik "Deze zender is tijdelijk niet beschikbaar"
Dan maar een harde reset (duurt een paar minuten), dat werkt dan gelukkig wel.

Toch vreemd dat als je hem gewoon uit zijn stand-by haalt hij die kuren vertoont..
Je kan een nieuwe tuner vragen maar grote kans dat de helpdesk medewerker denkt:
"Yeah right... nieuwe ontvanger my ass" en die zegt gewoon: "meneer zet u uw ontvanger eens uit en aan..

Monteurs hebben altijd 1 nieuwe ontvanger bij zich maar vinken eerst alle mogelijke oorzaken af en overleggen een aantal keer met het hoofdkantoor voordat ze besluiten een nieuwe tuner neer te zetten.

Ik laat het wel weten mocht er nieuws zijn
quote:
ability schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:27:
Ok, dus ik kan het beste een nieuwe tuner vragen?

Laat anders effe weten als bij jou het probleem zich weer voordoet met de niewe tuner (nikneem).

en nu maar effe bellen...... 8)7

Reg. datum: 24 april 2007

ik had hetzelfde gisteren, kreeg wel keurig die informatie wat er op welke zender is (als je zapt), alleen een zwart beeld erbij. Ik heb mn modem even uit en aan gedaan en daarna de ontvanger en t werkte weer allemaal.

Ik heb weinig zin om daarvoor te gaan bellen... denk dat digitale tv zoals KPN het aanbiedt wat complexer is dan bijv. digitale tv van een kabelboer. Als dat betekent dat er af en toe van dat soort bijkomstigheden zijn.... so be it. Zal vast wel eruit gaan tzt.

Overigens heb ik wel enkele poorten geforward, zonder verdere problemen. Ik heb een Siemens-box gekregen.

p.m. wijzigde dit bericht 18-10-2007 10:02 (10%)

Reg. datum: 16 oktober 2007

Gelukkig hoefde je de eb niet te resetten, dat scheelt alweer anders ligt het toch aan de veranderingen die gemaakt zijn in de box.

Ik heb nu voor de zoveelste keer de wifi uitgezet en tot nu toe nog wel tv....(1dag)
Het is al erg genoeg dat ik hier blij mee ben.... maarja nu twijfel ik of ik die poorten nog ga doen hahahah

we zien wel ff
quote:
NikNeem schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:09:
Zo lekker ff voetbal kijken.
Haal ik de tuner uit stand-by krijg ik "Deze zender is tijdelijk niet beschikbaar"
Dan maar een harde reset (duurt een paar minuten), dat werkt dan gelukkig wel.

Toch vreemd dat als je hem gewoon uit zijn stand-by haalt hij die kuren vertoont..
Je kan een nieuwe tuner vragen maar grote kans dat de helpdesk medewerker denkt:
"Yeah right... nieuwe ontvanger my ass" en die zegt gewoon: "meneer zet u uw ontvanger eens uit en aan..

Monteurs hebben altijd 1 nieuwe ontvanger bij zich maar vinken eerst alle mogelijke oorzaken af en overleggen een aantal keer met het hoofdkantoor voordat ze besluiten een nieuwe tuner neer te zetten.

Ik laat het wel weten mocht er nieuws zijn

[...]

quote:
p.m. schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:59:
ik had hetzelfde gisteren, kreeg wel keurig die informatie wat er op welke zender is (als je zapt), alleen een zwart beeld erbij. Ik heb mn modem even uit en aan gedaan en daarna de ontvanger en t werkte weer allemaal.
Wat je ook zou kunnen proberen is even zappen naar een ander kanaal.
Het kan soms zijn dat je het multicastsignaal kwijt raakt, heb er ook wat ervaring mee

Reg. datum: 04 september 2006

Ik had ook een box die elke 4 dagen zo vast liep, meestal bij het uit standby komen kreeg ik dan de melding dat de zender er niet was.
Na overleg met de helpdesk heb ik en een paar mogelijke oorzaken gekregen en een nieuwe box.
Oorzaken:
internet connectie probleem, de box kan daar niet tegen.
overhitting, zorg voor genoeg ventilatie
sommige boxen, dan krijg je een nieuwe.

Ik heb de nieuwe box pas net een week in gebruik, en die week is gebroken door een internet connectie storing een paar dagen geleden, maar dat was al pas op dag 5, dus er is hoop dat deze nieuwe het probleem niet heeft.

Inmiddels 6 dagen ingebruik.
Alle experiabox instellingen inmiddels weer hersteld. (er was een harde reset nodig om IP tv aan de gang te krijgen).
Combinatie van wireless netwerk werkt hier goed.
Zap snelheid valt mij reuze mee.
Nog steeds mooi beeld!

gr.

Reg. datum: 15 september 2006

Ik kan weinig info vinden over de decoder, kan je het apparaat alleen maar via scart of composiet aansluiten? Want ik ben zeer geintresseerd in I-TV, maar in de dititale tijdperk verwacht je wel in iedergeval wel YUV (weet dat dat analoog is, voor de beterweters) of HDMI aansluiting. Zeker met HDTV in het verschiet, dan zit ik echt niet te wachten op scart RGB

BP on the move!!!

Reg. datum: 12 februari 2000

quote:
Bas Post schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:13:
Ik kan weinig info vinden over de decoder, kan je het apparaat alleen maar via scart of composiet aansluiten? Want ik ben zeer geintresseerd in I-TV, maar in de dititale tijdperk verwacht je wel in iedergeval wel YUV (weet dat dat analoog is, voor de beterweters) of HDMI aansluiting. Zeker met HDTV in het verschiet, dan zit ik echt niet te wachten op scart RGB
Inderdaad, alleen SCART of composiet. HDTV zal lastig worden als je alleen al kijkt naar de hoeveelheid data die daarbij komt kijken. Voor I-TV is slecht 8 Mbit/s beschikbaar (eigenlijk 2 x 4 Mbit), geloof niet dat daar ooit HDTV overheen kan komen.

Ik ken zelf de term YUV niet, dus doe ik ook geen uitspraak over 8)

PC dood! Lang leve de laptop van de baas ...

Ok, das jammer, maar ja, heb net de postcode check gedaan en het is nog niet eens leverbaar hier.
Dus dan maar digitenne (dan kan mijn tv ook is een keer gebruikt worden als dvb-t ontvanger)

BP on the move!!!

quote:
DaffyD schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:22:
Ik ken zelf de term YUV niet, dus doe ik ook geen uitspraak over 8)
-->http://nl.wikipedia.org/wiki/YUV

Bas Post, is een component aansluiting ook YUV?

Bijzondere albumtracks, rarities, oldies en leuke actuele hits. Je hoort het op .: muziekfreakradio :. !

Ja, YUV is component, ook wel YCbCr- en YPbPr genaamd, staat meestal aangegeven bij de tulpstekker aansluitingen op apparaten.

Bas Post wijzigde dit bericht 23-10-2007 07:05 (14%)

BP on the move!!!

Ik probeerde voor mijn ouders dit te bestellen (al beschikbaar in achterhoek)? Maar kreeg deze melding:

KPN is druk bezig de dienstverlening voor Interactieve TV te verbeteren. Hierdoor is het tijdelijk niet mogelijk Interactieve TV te bestellen. Heb je reeds besteld? Maak je dan geen zorgen. Je bestelling is in behandeling genomen.

Excuses voor dit ongemak.

Als ik het op mijn eigen adres (Arnhem) doe, idem.

Is dit, muv deze (tijdelijke?) dip, al landelijk beschikbaar?

Gisteren mijn eerste "echte"storing.
kreeg foutmelding -300
De zenders waren niet beschikbaar.
Reset van de ontvanger hielp niet.

De 2e lijn heeft de instellingen van de experiabox op afstand bekeken.
en uiteindelijk een harde reset gegeven :-(
(toch bijzonder dat ze daar zomaar op afstand bijkunnen)

Probleem opgelost.
Inmiddels mijn wireless instellingen weer toegevoegd
(volgens de 2e lijn lag het daar niet aan).

Oorzaak onbekend. Het werkt allemaal weer.

Reg. datum: 04 september 2006

quote:
Kaoh schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:06:
Ik heb de nieuwe box pas net een week in gebruik, en die week is gebroken door een internet connectie storing een paar dagen geleden, maar dat was al pas op dag 5, dus er is hoop dat deze nieuwe het probleem niet heeft.
Even een follow up: Nu inmiddels op dag 6 zonder problemen met de nieuwe box. Ik weet zeker dat mijn vorige nooit de 4 dagen heeft gehaalt, dus daar zit al een sterke verbetering. Mijn hoop dat het elke x periode vast lopen probleem is opgelost is dan ook groot.

@Bas post: Het is ook nog niet echt nuttig (behalve voor de aanschaf van verdere apperatuur) om nu een HDMI aansluiting te gebruiken. De huidige stream kwaliteit heeft dat nog niet nodig. Als ITV HD word zal ook zeker de box de juiste aansluiting moeten hebben, maar zover zijn we nog niet. Eerst maar eens glasvezel tot in de wijk centrale overal in het land, dan kunnen voor de lucky few die dan op korte afstand wonen 100MB snelheden gehaald worden. De rest moet wachten tot glas in huis. Want HD-ITV en telefoon en moderne internet snelheden over 1 ADSL2+ is toch niet reeel ;)

quote:
ronie.ronie schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:34:
Gisteren mijn eerste "echte"storing.
kreeg foutmelding -300
De zenders waren niet beschikbaar.
Reset van de ontvanger hielp niet.

De 2e lijn heeft de instellingen van de experiabox op afstand bekeken.
en uiteindelijk een harde reset gegeven :-(
(toch bijzonder dat ze daar zomaar op afstand bijkunnen)

Probleem opgelost.
Inmiddels mijn wireless instellingen weer toegevoegd
(volgens de 2e lijn lag het daar niet aan).

Oorzaak onbekend. Het werkt allemaal weer.
Wat bij mij wel vaker helpt is om dan de tuner uitzetten (knop achterop), eb aan en uit, wachten op alle vier de ledjes en dan tuner weer aan.

Wat ik ook wel storend vind is dat de 850 radiozenders harder uitzenden dan de 'normale' radiozenders. Verder een topproduct!

Vandaag toch weer de -300 fout.

Er blijkt nieuwe software te zijn voor de kreatel ontvanger.
Dit wordt geconstateerd doordat bij het opstarten van de ontvanger bij het KPN logo NIET de vermelding staat "interactieve TV"

Op devolgende wijze kun jede kreatel box een push geven om nieuwe software op te halen:

zet de ontvanger 5sec uit. Druk voordat het 2e bolletje op het scherm oplicht op de menu toets van de afstandsbediening. Vervolgens kom je in het config menu.
Daar staat of er nieuwe software is.

Door op de rode knop te drukken activeer je het ophalen van de software (na ok).
De ontvanger reset zichzelf (ook alle opnames kwijt), en het tweede bolletje blijft een tijd knipperen, in deze periode wordt de sw overgehaald.

Sukses.

Overigens is er ook nog een 2elijnstruc om via het menu van de experiabox de softwareversie van de ontvanger te bekijken, maar ik kan dit menu (nog) niet vinden. Misschien heeft iemand suggesties?

gr.

quote:
ronie.ronie schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:59:
Overigens is er ook nog een 2elijnstruc om via het menu van de experiabox de softwareversie van de ontvanger te bekijken, maar ik kan dit menu (nog) niet vinden. Misschien heeft iemand suggesties?

gr.
Dat zul je niet op de EB terug gaan vinden, dat halen ze uit een ander systeem.
@ home - 01/2008: Melbourne

Gandaag interactieve tv geinstallleerd in combi met het zilveren modem van Siemens. Voorheen Casema.
Wat ons opviel is dat de kleuren wat grijzig waren,alsof je door een mistbank heen kijkt. KPN gebeld tv aan en uit en het was opgelost. Iemand anders dit probleem ook gehad?
Nu de radio configureren.

Compal IFL90: 15.4" 1680x1050 - T7500 / 8600M GT 512MB / 160GB 7200rpm @16MB / 4096 MB | nl_umpire goes Olympics 2008 (Olympic Tennis Event)

Weet iemand of heeft er iemand ervaring mee om mine tv te gebruiken zonder de kpn experiabox, maar met een ander modem?
Volgens de handleiding staat er:
quote:
Voor het aansluiten van Interactieve TV wordt er vanuit gegaan dat u
een werkende ADSL modem heeft aangesloten! (KPN Experia Box of een
ander geschikt modem)
En wat voor modem is er dan ervoor geschikt? Ikzelf gebruik de Juniper Netscreen NS-5

Laurens-Jan Merkx

quote:
ljsquare schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:26:
Weet iemand of heeft er iemand ervaring mee om mine tv te gebruiken zonder de kpn experiabox, maar met een ander modem?
Volgens de handleiding staat er:
[...]

En wat voor modem is er dan ervoor geschikt? Ikzelf gebruik de Juniper Netscreen NS-5
Het gaat ongetwijfeld kunnen, moet je wel wat medewerking van KPN hebben. Op het moment dat je problemen hebt wordt je echter niet verder geholpen.
En je modem moet geschikt zijn om de signalen door te geven natuurlijk ;)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws