Hoofdcategorieën
Topicacties

KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 26 27 28 29 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 28 mei 2004

@loekie

Thnx, ik zal binnenkort eens binnen lopen bij de lokale kpn winkel.

Hoe zit het met het schalen van het beeld waarover je spreekt?
Waaraan kan ik herkennen of een tv goed schaalt of niet. Staat dat
bij de standaard specs?

Mok, mok, mok...
Reg. datum: 20 november 2000

quote:
wrkoppen schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:55:
@loekie

Thnx, ik zal binnenkort eens binnen lopen bij de lokale kpn winkel.

Hoe zit het met het schalen van het beeld waarover je spreekt?
Waaraan kan ik herkennen of een tv goed schaalt of niet. Staat dat
bij de standaard specs?
Ik ben hier ook nieuwsgierig naar. Ik heb een nogal aso-grote 50 inch LG dus..... :+

Overigens heb ik net HetNet én de KPN gebeld maar I-TV op mijn postcode kan nog niet. De helpdesk van HetNet zei van wel maar op mijn aandringen verbond hij mij door met de KPN en die hadden de meest up-to-date postcode check en helaas..... nog niet. Ook niet wanneer wel... :S

Reg. datum: 13 november 2006

quote:
DaffyD schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:46:
[...]

Ik mag toch wel aannemen dat KPN multicast gebruikt ipv unicast. Anders heb je inderdaad wel erg veel bandbreedte nodig als KPN zijnde. Ik denk dat het haperen puur een kwestie van een leeglopend buffer is op de ontvanger. Het haperen heb ik vooral bij radio, elke wisseling hikt ie ff een paar seconde en daarna speelt 't zonder problemen.
Wat dat betreft kan ik dat haperen bij radio bevestigen. Is niet superstorend. Bij t.v. komt het praktisch niet voor.

Reg. datum: 15 maart 2006

Heeft iemand ervaring met digitenne van kpn icm. een dvd-recorder. Ik heb een single-tuner. Wat is mijn probleem. Ik wil bv. sbs6 kijken en rtl8 opnemen. Is dit mogelijk? Moet ik dan een twin-tuner hebben. Iemand ervaring mee? Het werkt alleemaal alleen kan ik dus niet opnemen en iets anders kijken.

En mijn andere vraag: Wie krijgt hier Guide+ aan de praat????? Ik heb een sony HXD-RDR 870B. Het staat er alleemaal zo simpel in het boekje, maar als je het moet uitvoeren lukt het me allemaal niet.

Jeebo wijzigde dit bericht 18-12-2007 22:58 (25%)

Reg. datum: 31 juli 2007

quote:
Jeebo schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:57:
Heeft iemand ervaring met digitenne van kpn icm. een dvd-recorder. Ik heb een single-tuner. Wat is mijn probleem. Ik wil bv. sbs6 kijken en rtl8 opnemen. Is dit mogelijk? Moet ik dan een twin-tuner hebben. Iemand ervaring mee? Het werkt alleemaal alleen kan ik dus niet opnemen en iets anders kijken.

En mijn andere vraag: Wie krijgt hier Guide+ aan de praat????? Ik heb een sony HXD-RDR 870B. Het staat er alleemaal zo simpel in het boekje, maar als je het moet uitvoeren lukt het me allemaal niet.
Het kan niet met een single tuner, je hebt inderdaad een twintuner nodg.
Of guide+ doorgegeven wordt weet ik niet.

Je kan je vragen over Digitenne beter stellen in het volgende topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1242188, di topic gaat over ITV.

Reg. datum: 01 juli 2006

Vandaag ben ik nog even bij de Primafoon binnen gewandeld m.b.t. het I-TV abbo i.s.m. het Surfen&Bellen abbo van HetNet.
Ze zeiden inderaad dat ze gehoord hadden van de mogelijkheid het nu ook bij HetNet te bestellen, echter hadden zij deze week weer een bericht gekregen dat de aanvraag voor I-TV niet meer via Primafoon geboekt moest worden door enige opstartproblemen.
Ook toen ik aanhaalde hoe het zat met het SnelSurfen&Bellen&TV-kijken abonnement dat niet op de product pagina van HetNet vermeldt staat maar wel te bestellen is via 'Abbonement wijzigen' in het CSC 'mijn gegevens' gedeelte zei ze dat ze het inderdaad moeilijk wordt 4 MB naast je I-TV abbo te nemen. Ze raadde mij met klem aan om nog even te wachten.

Natuurlijk wordt ik daardoor des te nieuwsgieriger en ben ik haast geneigd het toch te proberen.
Jullie horen nog van mij.

Mok, mok, mok...

quote:
ekko schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:32:
Vandaag ben ik nog even bij de Primafoon binnen gewandeld m.b.t. het I-TV abbo i.s.m. het Surfen&Bellen abbo van HetNet.
Ze zeiden inderaad dat ze gehoord hadden van de mogelijkheid het nu ook bij HetNet te bestellen, echter hadden zij deze week weer een bericht gekregen dat de aanvraag voor I-TV niet meer via Primafoon geboekt moest worden door enige opstartproblemen.
Ook toen ik aanhaalde hoe het zat met het SnelSurfen&Bellen&TV-kijken abonnement dat niet op de product pagina van HetNet vermeldt staat maar wel te bestellen is via 'Abbonement wijzigen' in het CSC 'mijn gegevens' gedeelte zei ze dat ze het inderdaad moeilijk wordt 4 MB naast je I-TV abbo te nemen. Ze raadde mij met klem aan om nog even te wachten.

Natuurlijk wordt ik daardoor des te nieuwsgieriger en ben ik haast geneigd het toch te proberen.
Jullie horen nog van mij.
Je kunt inderdaad in het CSC van HetNet bij 'Pakket wijzigen' kiezen voor Snel Surfen&Bellen én I-TV maar ik wacht ook totdat ik een bericht van KPN heb ontvangen. Het gaat immers over hun lijntje :+

Reg. datum: 30 september 2007

\ojuist ontvangen.....

Geachte heer/mevrouw,
Per maandag 31 december 2007 zal de zender Planet Prime komen te vervallen. Deze zender is het afgelopen jaar toegevoegd aan de programmering van Interactieve TV en zal niet meer doorgegeven worden in het nieuwe jaar. Planet Prime zit in het Planet Pluspakket op zenderpositie 84. Binnenkort wordt een ander kanaal doorgegeven. De wijziging in de doorgifte van de zenders zal automatisch worden doorgevoerd.

Het actietarief van ¤7,50 p.m.* voor het Planet Pluspakket wordt verlengd tot 31 maart 2008. Met het Planet Pluspakket ontvangt u ruim 20 extra (thema)zenders op het gebied van sport, nieuws, muziek, film, erotiek, lifestyle en amusement.

Wilt u een gevarieerder aanbod aan zenders en heeft u nog geen Planet Pluspakket? Kies dan voor het Planet Pluspakket. Om het pakket te activeren kies in het hoofdmenu voor Mijn Info, ga daarna naar Mijn Instellingen en Mijn pakketten.

Wij wensen u fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling toe.

* Planet Pluspakket nu voor ¤7,50 i.p.v. ¤9,95

Met vriendelijke groet,

Nou, benieuwd wat dan het nieuwe kanaal gaat worden.....vast geen spectaculair iets.

Reg. datum: 11 februari 2002

Ik ga binnenkort verhuizen en kwam interactieve tv tegen.

Ik zat me af te vragen:
Als ik nou op mijn pc aan het downloaden ben met volle snelheid, beinvloed dit dan het signaal voor "interactieve tv"?

Reg. datum: 23 februari 2002

Nee, iTV wordt met een apart protocol doorgestuurd wat voorrang heeft op je internet verkeer. Bovendien krijg je bv een 12 mbit lijn waarvan maar 4 voor internet wordt gebruikt, de overige 8mb is dan 'gereserveerd' voor iTV.

Sonata III - E8400 - 4GB - Jetway 4850 - Asrock P45twins2000 - Spinpoint F1 640GB - 22" Samsung 2253BW

Reg. datum: 18 augustus 2002

Zo , ik kreeg vandaag mijn pincode en ab.nummer binnen :) Zou het dan toch gaan gebeuren dat ik nog voor de kerst mijn decoder binnen heb ? dat zou mooi zijn als het met 2 pogingen zou lukken allemaal !

update ! er stond een collega van me aan de deur en raad eens wat hij bij zich had....juist ;) Kortom deze jongen gaat installeren :)

thegreatGandalf wijzigde dit bericht 21-12-2007 19:09 (25%)

quote:
thegreatGandalf schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:59:
Zo , ik kreeg vandaag mijn pincode en ab.nummer binnen :) Zou het dan toch gaan gebeuren dat ik nog voor de kerst mijn decoder binnen heb ? dat zou mooi zijn als het met 2 pogingen zou lukken allemaal !

update ! er stond een collega van me aan de deur en raad eens wat hij bij zich had....juist ;) Kortom deze jongen gaat installeren :)
Succes met installeren en laat even weten hoe het is verlopen.

quote:
Kiezel schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:39:
Nee, iTV wordt met een apart protocol doorgestuurd wat voorrang heeft op je internet verkeer. Bovendien krijg je bv een 12 mbit lijn waarvan maar 4 voor internet wordt gebruikt, de overige 8mb is dan 'gereserveerd' voor iTV.
Is er niet één of andere hack dat je de experia box zo kan instellen dat die 8mb toch -als je I-TV niet gebruikt- kan gebruiken voor je internet verbinding?

Reg. datum: 13 november 2006

quote:
ekko schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:20:
[...]

Is er niet één of andere hack dat je de experia box zo kan instellen dat die 8mb toch -als je I-TV niet gebruikt- kan gebruiken voor je internet verbinding?
Nee dat stelt de serviceprovider in. Dus helaas.

She's tha BOMB SHAKIRA

Vandaag al weer tweemaal problemen met dat de zenders tijdelijk niet beschikbaar zijn. Iemand anders hier ook regelmatig last van ?

Het systeem van bestellen bij HetNet voor bijv. je I-TV is aangepast. Als ik nu mijn huidige gegevens invoer dan krijg ik wel de melding:
''
Uw gebruikersnaam kon niet (op tijd) gevonden worden. Dit kan komen omdat de opgegeven gebruikersnaam niet bekend is of dat het klantensysteem mogelijk de resultaten niet op tijd heeft terug kunnen geven.

U kunt wel verder gaan met bestellen maar het kan zijn dat de bestelling later gecorrigeerd dient te worden.
''

Mijn gebruikersnaam is echt bekend, dus ik denk dat het klantensysteem niet werkt bij HetNet. Vervolgens kun je op bestellen klikken alleen ben ik bang dat het dan al definitief is. Nu weet ik niet wat de beste manier van bestellen is.....via het (nieuwe) bestelsysteem of 'pakket wijzigen' in het CSC gedeelte bij Hetnet??

-je
Reg. datum: 05 juli 2005

quote:
fleppuhstein schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:25:
Vandaag al weer tweemaal problemen met dat de zenders tijdelijk niet beschikbaar zijn. Iemand anders hier ook regelmatig last van ?
Bij mij staat het beeld af en toe stil. Ik heb KPN gebeld en er blijkt een storing te zijn. Er wordt aan gewerkt.
Woon je in omg. Utrecht?

God Left This Place A Long Time Ago

Reg. datum: 26 juli 2001

quote:
Cloudje schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:18:
[...]

Bij mij staat het beeld af en toe stil. Ik heb KPN gebeld en er blijkt een storing te zijn. Er wordt aan gewerkt.
Woon je in omg. Utrecht?
Zender tijdelijk niet beschikbaar heeft misschien met je ADSL te maken, in geval van IPB kun je na portering het splitter verwijderen. Let er verder op dat de EB binnen 2 meter van ISRA aangesloten is.
Het schokkende beeld lijkt op de storing van vorige week.

quote:
ekko schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:27:
Mijn gebruikersnaam is echt bekend, dus ik denk dat het klantensysteem niet werkt bij HetNet. Vervolgens kun je op bestellen klikken alleen ben ik bang dat het dan al definitief is. Nu weet ik niet wat de beste manier van bestellen is.....via het (nieuwe) bestelsysteem of 'pakket wijzigen' in het CSC gedeelte bij Hetnet??
Persoonlijk zou ik bestellen via het "Pakket wijzigen" deel op de CSC site. Hierdoor heb je als het goed is bewijs dat je het besteld hebt. Ik heb het via primafoon, telefoon, planet.nl, kpn.tv en kpn.com gedaan en ze konden bij mij heel vaak m'n order niet meer vinden.

Uiteindelijk heb ik het dus wel gekregen en tot nu toe (1,5 week) bevalt het nog steeds goed. Nog geen vastlopers oid gehad.

Reg. datum: 19 april 2004

Kan iemand mij vertellen hoe goed de afstandsbediening van de ontvanger is en wat de exacte grootte van het apparaatje is? Ik kan dit namelijk nergens vinden. Als de onvanger niet onder de tv zou passen moet hij namelijk ergens staan waar de afstandsbediening niet direct "oogcontact" kan maken.

Verder las ik op de site van KPN dat het startpakket vanaf 27 December nog maar 49,95 kost :D

Mok, mok, mok...

quote:
Loekie schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:08:
[...]

Let er verder op dat de EB binnen 2 meter van ISRA aangesloten is.
Dit lezende heb ik nog een vraag; ik woon op een schip en mijn aansluiting van ADSL staat buiten op de dijk. Daarvandaan gaat een lange kabel (eigenlijk gewoon een dikke 3 aderige rubberkabel omdat het schip beweegt en er 'beweging' in de kabel moet zitten) van zo'n 20 meter het schip in. Daar staat m'n EB en daarvandaan ga ik verder door het schip met goede kabels.

Feitelijk heb ik dus het ISRA punt verlegd van buiten naar binnen maar of dat kwalitatief goed is weet ik dus niet en vraag mij af of ik tegen problemen ga aanlopen als ik ITV aanvraag via HetNet.

Ik heb nu een Snel S&B abbo (4 Mb down) en volgens speedtest e.d haal ik zo'n 3,2 a 3,4 Mb down.

Zien jullie wellicht ergens een probleem? Bedankt alvast!

Reg. datum: 12 februari 2000

Even weer tijd voor een update (en een vraagje) :

Sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een Samsung LE40F86BD (40" Full HD TFT scherm) :)
Uiteraard alles gelijk aangesloten en getest ... ben zeer tevreden met de beeldkwaliteit, uiteraard is het geen DVD/HD kwaliteit maar beeld is strak genoeg en veel minder ruis dan bij m'n oude TV.

Vraagje wat ik heb :
Heb (uiteraard) weer een afstandsbediening erbij gekregen welke echter DVD, STB, VCR en TV aan kan sturen. Je raad het al : ik wil deze graag gebruiken ipv de (witte) i-TV afstandsbediening.
M'n TV (duh) en DVD gaat perfect, echter de STB (=i-TV box) reageert totaal nergens op.

Vraag is dus of iemand ook zo'm afstandsbediening van Samsung gebruikt om de STB aan te sturen en welke code ik daarvoor moet gebruiken?!

PC dood! Lang leve de laptop van de baas ...

quote:
Guidooow schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:06:
Kan iemand mij vertellen hoe goed de afstandsbediening van de ontvanger is en wat de exacte grootte van het apparaatje is? Ik kan dit namelijk nergens vinden. Als de onvanger niet onder de tv zou passen moet hij namelijk ergens staan waar de afstandsbediening niet direct "oogcontact" kan maken.

Verder las ik op de site van KPN dat het startpakket vanaf 27 December nog maar 49,95 kost :D
Net even met een meetlatje gekeken en ik kom op +/- 6,6 cm.

Of de AB goed is weet ik niet omdat ik 'm niet meer gebruik, heb alles in m'n Logitech AB gezet.

Reg. datum: 24 april 2007

mn vrouw zet wel eens een plant half voor die STB en tegenwoordig wil er ook wel eens een baby-artikel als een wipstoeltje of een babygym voor staan, en dan werkt die AB niet heel erg top. Moet ik die troep toch even aan de kant schuiven... dus als je die STB buiten het zicht zet, kun je op wat problemen stuiten.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 26 27 28 29 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: