Reg. datum: 31 juli 2007
KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 2]
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 26 27 28 29 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 144
Reg. datum: 22 december 2006
DaffyD:
Probeerde tuner eens op poor 4 van de Experia ? heb namelijk het zelfde gehad
Update: Ik heb vanmorgen een ST780 gehad van een hele fijne KPN monteur na 2 tuners en 14 resets, waarschijnlijk probleem met de siemens en te dicht
bij de centrale
Probeerde tuner eens op poor 4 van de Experia ? heb namelijk het zelfde gehad
Update: Ik heb vanmorgen een ST780 gehad van een hele fijne KPN monteur na 2 tuners en 14 resets, waarschijnlijk probleem met de siemens en te dicht
Reg. datum: 12 februari 2000
Alle suggesties had ik al geprobeerd behalve harde reset. Maar goed, met het IPB ook in het hoofd heb ik maar nogmaals even gebeld en ben netjes geholpen. Moest alleen m'n WLAN even uitzetten (gebruik ik nog niet). Oh ja .. m'n ontvanger zit gewoon in ethernetpoort 1.quote:har0 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:05:
DaffyD:
Probeerde tuner eens op poor 4 van de Experia ? heb namelijk het zelfde gehad![]()
Update: Ik heb vanmorgen een ST780 gehad van een hele fijne KPN monteur na 2 tuners en 14 resets, waarschijnlijk probleem met de siemens en te dichtbij de centrale
In ieder geval : bijna alles werkt ... bijna ja, want ik heb geen teletekst? Kwaliteit is verder prima, zonder horten of stoten of pixels in het scherm .. maar da's na ongeveer 15 minuten spelen.
Over een paar dagen zal ik nog even melden wat mijn ervaringen zijn.
PC dood! Lang leve de laptop van de baas ...
Te dicht bij de centrale.. das een nieuwquote:har0 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:05:
DaffyD:
Probeerde tuner eens op poor 4 van de Experia ? heb namelijk het zelfde gehad![]()
Update: Ik heb vanmorgen een ST780 gehad van een hele fijne KPN monteur na 2 tuners en 14 resets, waarschijnlijk probleem met de siemens en te dichtbij de centrale
Normaal zit je al gouw te ver weg bij de centrale
A Soldiers manual and a pair of boots.
Te dicht bij is in mijn geval 423 Meter en dat alleen door de lus in de kabel, lucht afstand is 273 meter 
Maar in december gaan we naar 1.1 Km (verhuizing binnen gemeente).. misschien scheelt dat
Maar in december gaan we naar 1.1 Km (verhuizing binnen gemeente).. misschien scheelt dat
Weet iemand of het mogelijk is om gebruik te maken van een HTPC in combinatie met Interactieve PC?
BANG! Dat is hem!
Reg. datum: 24 april 2007
Ik heb m'n pakket inmiddels ook binnen. Was een weekendje weg, dus vandaag opgehaald en aangesloten. M'n 1 maand oude ST780 kon ik vervangen door een Siemens-box, en na een harde reset pakte de stb het signaal op. Menu enzo werkt allemaal vrij intiutief. En ook hier geen teletekst trouwens... maar de mogelijkheden/opties enzo zijn wel mooi.
Moet je teletekst niet via je TV doen? Had ooit iets gelezen dat dat wel werkt. Bij Digitenne heb ik dat ook, de teletekst via de TV is een stuk sneller en beter (lang leve Philips teletekst) dan de teletekst van de Topfield decoder. Wordt als het goed is via de SCART via vbi-insert (als ik het goed heb) doorgegeven.
Volgens het boekje moet je inderdaad de afstandsbediening (vanaf nu AB geheten ..) omzetten naar "TV" en dan op de AB het teletekst-knopje indrukken ... resultaat : zwart beeld.
Schakel ik de AB niet over naar "TV" dan heeft het teletekst-knopje geen functie (en dus ook geen resultaat).
Verder ben ikzelf zeer tevreden met I-TV, kwaliteit is goed en 'zapsnelheid' niet veel anders dan ik gewend was. Waar ikzelf zeer over te spreken ben is de mogelijkheid tot het instellen van profielen, live pauzeren en uiteraard de programma gids. Radio luister ik niet zoveel, wel getest en kwaliteit is prima.
Internetten, bellen en TV kijken tegelijkertijd geeft totaal geen problemen alles blijft lekker vlot en vloeiend doorgaan. De ontvanger is bij mij 1 maal vastgeslagen (hij draaide nog wel maar reageerde niet meer op de AB, waarschijnlijk omdat ik iets te vlot op de knopjes zat te drukken)
2 puntjes van 'kritiek' die ik heb of graag zou zien zijn :
- Teletekst werkt niet
- Profielen beveiligen met pin is niet mogelijk
Dus ondanks de maandenlange sleur van aanvragen, wachten, aanvragen, klagen, e-mailen, aanvragen en uiteindelijk het pakket ontvangen een prima product.
Schakel ik de AB niet over naar "TV" dan heeft het teletekst-knopje geen functie (en dus ook geen resultaat).
Verder ben ikzelf zeer tevreden met I-TV, kwaliteit is goed en 'zapsnelheid' niet veel anders dan ik gewend was. Waar ikzelf zeer over te spreken ben is de mogelijkheid tot het instellen van profielen, live pauzeren en uiteraard de programma gids. Radio luister ik niet zoveel, wel getest en kwaliteit is prima.
Internetten, bellen en TV kijken tegelijkertijd geeft totaal geen problemen alles blijft lekker vlot en vloeiend doorgaan. De ontvanger is bij mij 1 maal vastgeslagen (hij draaide nog wel maar reageerde niet meer op de AB, waarschijnlijk omdat ik iets te vlot op de knopjes zat te drukken)
2 puntjes van 'kritiek' die ik heb of graag zou zien zijn :
- Teletekst werkt niet
- Profielen beveiligen met pin is niet mogelijk
Dus ondanks de maandenlange sleur van aanvragen, wachten, aanvragen, klagen, e-mailen, aanvragen en uiteindelijk het pakket ontvangen een prima product.
ik heb hetzelfde.... als ik overschakel naar TV en dan teletekst gebruik (ongeacht welke afstandsbediening ik gebruik) blijft het beeld zwart. Naja, voor de rest werkt het erg mooi en de kwaliteit is prima. Ik gebruikte hiervoor analoge kabel (op een 82cm philips lcd) en het verschil zie je wel erg goed.
M'n vrouw snapte het meeste ook direkt, dus dat scheelt ook weer.
M'n vrouw snapte het meeste ook direkt, dus dat scheelt ook weer.
Reg. datum: 10 juni 2006
Reg. datum: 10 juni 2006
Lees eerst eens de 'Installatiehandleiding'....quote:[b][message=28872378,noline]2 puntjes van 'kritiek' die ik heb of graag zou zien zijn :
- Teletekst werkt niet
Blz 50 t/m 68
Je moet eerst je AB instellen op jou TV (Merk/Type).
Succes.
Da's ongeveer de eerste stap die ik heb gevolgd, alle functies werken naar behoren, ook de functie toets voor het opvragen van teletekst.quote:Gericom schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:02:
[...]
Lees eerst eens de 'Installatiehandleiding'....
Blz 50 t/m 68
Je moet eerst je AB instellen op jou TV (Merk/Type).
Succes.
Echter wanneer dat gebeurt zie ik een zwart beeld met links boven "100" en onderin het beelscherm in het rood een -, in het groen een +, in het geel "110" en in het blauw "200" ... da's dus het 'standaard' beeld als er geen teletekst signaal binnenkomt.
De AB doet het dus goed, er is gewoon geen teletekst signaal. Enige wat ik kan verzinnen is dat m'n ontvanger op AV2 zit aangesloten, zal 't zo eens omdraaien en nog eens checken.
En warempel ... ontvanger op AV1 aangesloten en we hebben teletekst!!
Weer iets voor de OP : sluit de ontvanger aan op AV1 voor volledige functionaliteit.
Weer iets voor de OP : sluit de ontvanger aan op AV1 voor volledige functionaliteit.
Kijk eens aanquote:DaffyD schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:39:
En warempel ... ontvanger op AV1 aangesloten en we hebben teletekst!!
Ik vergelijk 't met analoge kabel (Delta Zeeland) op een breedbeeld Samsung TV (geen LCD of plasma). Ik moet wel zeggen dat ik niet zo'n audio/tv freak ben die over elk klein dingetje valt, zolang op het beeld te zien is wat er wordt bedoeld zonder al te veel gekkigheid vindt ik het bestquote:VFRRijder schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 08:51:
[...]
Kijk eens aan. Maar na een weekje ben je dus wel tevreden over het pakket. Waarmee vergelijk jij de kwaliteit? Kabel, digitale kabel of Digitenne?
Reg. datum: 16 augustus 2003
Weet iemand toevallig van welk merk de decoders van KPN zijn?
Volgens mij Siemens (onder label van Krytel of iets dergelijks).quote:Heero schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:26:
Kreatel, tegenwoordig Motorola, type: 1760quote:Heero schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:26:
Ah, bedankt voor de info. Hier in België werkt Belgacom net als KPN samen met Nokia Siemens Networks, maar Noka Siemens en Belgacom gebruiken hier wel Tilgin-decoders. In november komt er echter een HDTV-decoder hier, en de geruchten gaan dat men ook van merk gaat veranderen. Aangezien KPN en Nokia Siemens in Nederland Motorola gebruiken, is de kans dus niet klein dat dat ook hier het geval zal zijn... Daarom dat ik even wilde informeren welk merk jullie hebben.quote:Loekie schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:28:
[...]
Kreatel, tegenwoordig Motorola, type: 1760
Lijkt me zelf nog wel eens interessant om op een overzicht te zien wat de exacte bitrate is van iedere zender bij kabel providers, KPN Interactieve TV, Digitenne en Canal Digitaal. Linowsat geeft dat o.a. voor satteliet mooi weer. Of kijk hier voor een overzicht.
Als ik de verhalen zo hoor zit ik met digitale kabel naar de hoogste bitrate te kijken. Al zal compressie ook meespelen.
Als ik de verhalen zo hoor zit ik met digitale kabel naar de hoogste bitrate te kijken. Al zal compressie ook meespelen.
quote:DaffyD schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:22:
[...]
Ik vergelijk 't met analoge kabel (Delta Zeeland) op een breedbeeld Samsung TV (geen LCD of plasma). Ik moet wel zeggen dat ik niet zo'n audio/tv freak ben die over elk klein dingetje valt, zolang op het beeld te zien is wat er wordt bedoeld zonder al te veel gekkigheid vindt ik het best
funrider wijzigde dit bericht 11-10-2007 12:34 (14%)
Reg. datum: 01 maart 2002
Reg. datum: 01 maart 2002
Monteur van KPN is net weg.
Had na het resetten van mijn experia box naar factory default van het weekend de tuner wel aan de praat maar als ik dan weer voorzichtig wat in de siemens experia box wilde wijzigen WPA, wachtwoord vertikte de kreatel tuner het met fout 12 of -300 geen verbinding met xDSL.
Heel wat heen en weer zitten bellen met de helpdesk, vanmiddag is er een nieuwe tuner geplaatst.
Ik heb expres wat snipperuren opgenomen omdat ik er bij wilde zijn want anders was ik bang dat hij na het resetten van de experia gewoon beeld zou krijgen en de bon zou laten aftekenen
Toen ik thuis kwam was hij 10 minuten bezig en had na het resetten beeld, heb toen stap voor stap wat settings in de experia box veranderd, de siemens gereset en vervolgens weigerde de kreatel tuner (gelukkig
)
Heb nu een nieuwe tuner en deze lijkt het te doen maar ik vertrouw het voorlopig nog niet.
Had 2 x een -5 fout die na harde herstart verdween, zappen lijkt iets trager en ik heb vaag het idee dat ik de kwaliteit van het beeld een ietsje minder vind dan met de vorige tuner (zag eerder in dit topic ook iets hier over).
Afijn ik ben al lang blij dat hij het doet en kijk het voorlopig ff aan, digitenne had ik vorige maand opgezegd vanwege de kwaliteit (ook met buiten antennes bezig geweest) en ben nu een beetje moe van al dat gerommel, gaat toch een hoop tijd in zitten
.
Ik zal dit topic met interesse blijven volgen want er staat toch een hoop nuttige info in!
Mike
Had na het resetten van mijn experia box naar factory default van het weekend de tuner wel aan de praat maar als ik dan weer voorzichtig wat in de siemens experia box wilde wijzigen WPA, wachtwoord vertikte de kreatel tuner het met fout 12 of -300 geen verbinding met xDSL.
Heel wat heen en weer zitten bellen met de helpdesk, vanmiddag is er een nieuwe tuner geplaatst.
Ik heb expres wat snipperuren opgenomen omdat ik er bij wilde zijn want anders was ik bang dat hij na het resetten van de experia gewoon beeld zou krijgen en de bon zou laten aftekenen
Toen ik thuis kwam was hij 10 minuten bezig en had na het resetten beeld, heb toen stap voor stap wat settings in de experia box veranderd, de siemens gereset en vervolgens weigerde de kreatel tuner (gelukkig
Heb nu een nieuwe tuner en deze lijkt het te doen maar ik vertrouw het voorlopig nog niet.
Had 2 x een -5 fout die na harde herstart verdween, zappen lijkt iets trager en ik heb vaag het idee dat ik de kwaliteit van het beeld een ietsje minder vind dan met de vorige tuner (zag eerder in dit topic ook iets hier over).
Afijn ik ben al lang blij dat hij het doet en kijk het voorlopig ff aan, digitenne had ik vorige maand opgezegd vanwege de kwaliteit (ook met buiten antennes bezig geweest) en ben nu een beetje moe van al dat gerommel, gaat toch een hoop tijd in zitten
Ik zal dit topic met interesse blijven volgen want er staat toch een hoop nuttige info in!
Mike
Reg. datum: 30 september 2007
Reg. datum: 30 september 2007
Afgelopen nacht is mijn
upload naar 12300 kbps en linemode naar G.992.5 (ADSL2+) aangepast.
Ben benieuwd hoe snel nu het installatiepakket wordt opgestuurd.
You lucky ones!quote:ronie.ronie schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:51:
Afgelopen nacht is mijn
Reg. datum: 16 oktober 2007
Reg. datum: 16 oktober 2007
Ik heb nu die experiabox met die kreatel tuner een paar dagen in huis. Het werkte op zich prima,
totdat ik besloot om de wifi uit te zetten, daar ik het niet nodig had en het me persoonlijk ook niet zo gezond lijkt.
Vanaf dat moment heb ik foutmelding 300, netwerkfout en daarna foutcode 11 in de tuner.
Na wat gebeld te hebben en een reset werkt alles weer, echter staat de wifi nu weer aan....
Dus ik dacht laat ik het nog eens proberen, door alleen de zendsterkte te verlagen....
Dit gaf hetzelfde resultaat en moest ik weer resetten.
De helpdesk had een goede oplossing, niks veranderen in de eb!
Het lijkt erop zodra ik instellingen wijzig mijn tuner geen zin meer heeft!
Heeft er iemand gewoon tv met de wifi uit????
Ik ga straks ook nog even wat poorten forwarden, mischien dat ie dan ook klapt....
MAW Dit is niet wat ik verwchte en ben inmiddels na 20 resetten laaiend
totdat ik besloot om de wifi uit te zetten, daar ik het niet nodig had en het me persoonlijk ook niet zo gezond lijkt.
Vanaf dat moment heb ik foutmelding 300, netwerkfout en daarna foutcode 11 in de tuner.
Na wat gebeld te hebben en een reset werkt alles weer, echter staat de wifi nu weer aan....
Dus ik dacht laat ik het nog eens proberen, door alleen de zendsterkte te verlagen....
Dit gaf hetzelfde resultaat en moest ik weer resetten.
De helpdesk had een goede oplossing, niks veranderen in de eb!
Het lijkt erop zodra ik instellingen wijzig mijn tuner geen zin meer heeft!
Heeft er iemand gewoon tv met de wifi uit????
Ik ga straks ook nog even wat poorten forwarden, mischien dat ie dan ook klapt....
MAW Dit is niet wat ik verwchte en ben inmiddels na 20 resetten laaiend
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 26 27 28 29 last