Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Bert65 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:14:
[...]

@Denan, ook wij hebben last van veel spam. In totaal gaat het om 4 mailboxen. Op het hoofdaccount (van mijzelf) heb ik geen last. De andere mailboxen (van mijn vrouw en kinderen) krijgen dagelijks veel spam. Van mijn kinderen heb ik de filter al tijden op heavy staan. Ik heb vorige week lokaal spamfigther geinstalleerd en deze weet al deze spam feilloos te verplaatsen naar een aparte folder. Ik zou alleen blij zijn als deze spam de PC van mijn kinderen uberhaupt niet bereikt.

Een aantal posts terug zag ik de volgende opmerking:
zou de spamfilter van XMS toch wel één van de meest paranoide spamfilters
Dat gevoel heb ik dus niet omdat de meest simpele spam gewoon doorgelaten wordt.

Wat mij opvalt is dat het juist de extra mailboxen zijn waar het misgaat. Zou het daar mee te maken kunnen hebben? Misschien dat anderen kunnen aangeven of het bij hun ook om de extra mailboxen gaat.
Ik heb ook veel last van SPAM en heb alle spamgevoelige adressen twee dagen op de eerste mailbox gezet. Helaas geen enkel resultaat. Toch meer dan 20 berichten per dag (die overigens door Livemail (vervanger Outlook) voor 80% werden herkend als spam)

Ik probeer nu de G-mail truck. (alles doorsturen naar Gmail) Als het klopt wat er gezegd wordt zou dat een reductie van spam moeten geven......

@ Denan: Toch graag een onderzoek naar de spam want ik blijf het verbazingwekkend vinden dat andere bedrijven of programma's wel de spam eruit halen die XMS door laat. Zelfs bij instelling medium en heavy! Je hebt mijn gegevens in de mail van dtv uitrol (zoals gevraagd).

Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
Wilde schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:32:
De dienst werkt erg goed, maar het bied volgens mij niet heel veel meer dan andere aanbieders. zo heb je bij XSNews zelf een elite abbo voor 8,95 per maand. Bij Eweka haal je 35mbit voor 7,50. Iemand die hier een (andere) mening over heeft ?
Ik vind idd het abbo niet goedkoop, goed je krijgt wel 50 Mbit voor 9,95 , maar ik vind hem toch wat hoog. Is deze abbonnements vorm ook voor niet-xms klanten te krijgen ? en wat kost ie dan ?

Ik ben benieuwd of dat ook idd de prijs is die we moeten gaan betalen.

Geen nieuwsbrief in inbox gekregen

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
pieter1967 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:17:
Geen nieuwsbrief in inbox gekregen
Het was geen XMS nieuwsbrief maar een 'nieuwlandopglasvezel' nieuwsbrief. Hij kwam dus niet van ons af. :)

De prijzen zijn nog niet 100% definitief, maar er zijn wel verschillen, zo heeft het standaard XSnews abonnement maar 12 threads, die van XMS 20.. etcetc.

denan wijzigde dit bericht 04-06-2008 14:25 (4%)

Zo, ik heb xmsnet bijna in mijn spamfilter staan inmiddels.

Na een aantal ongevraagde mailtjes vanaf teleguide@xmsnet.nl ben ik het nu wel zat.
Helaas niet aan te melden bij de opta omdat het naar mijn info adres is gestuurd. Maar de eerste die na 1 juli binnenkomt gaat ook daar naar toe :(

Hoe snel pakt ABUSE van XMS dit soort zaken op?

Loveparade

Hans favoriete radiostation

quote:
sattertje schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:25:
[...]

Heb net een nieuwsbrief binnen gekregen met de prijzen:

Veel bewoners hebben ons vragen gesteld of XMS naast de textonly newsserver ook een binaries newsserverdienst gaat aanbieden. Op aangeven van de initiatiefgroep is er een overkomst gesloten met XSNEWS.nl en bestaat er binnenkort dus de mogelijkheid om via XMS ook een supersnelle news-server te gebruiken. De kosten hiervoor bedragen voor een 20 Mbit abonnement 7,95 EURO en voor fullspeed 50Mbit 9,95 EURO per maand.
XSNews is een van de weinige providers die binaries newsservers op volle snelheid aanbieden, de meeste aanbieders stoppen bij 20 of 25Mbit. Alle klanten van XMS krijgen GRATIS een 512Kb connectie naar deze server. Zo kunt u de dienst uitproberen, als het bevalt kunt u dan altijd nog de betaalde dienst afnemen.
Net wat duurder dan een losstaande payserver dus. Ik stel voor dat de XMS klanten, zoveel mogelijk een (goedkopere) payserver nemen, die niet door XMS wordt aangeboden. Zodra XMS merkt dat er geen gebruikers zijn die aan XMS meer willen betalen dan voor een payserver gebruikelijk is, en dat het XMS op deze manier extra buiten-lokaal verkeer kost, met de daarbij horende extra kosten voor XMS, wellicht dat ze dan de dienst gratis maken, of in elk geval vrij goedkoop, vijf euro per maand of zo. ;)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

quote:
Loveparade schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:18:
Zo, ik heb xmsnet bijna in mijn spamfilter staan inmiddels.

Na een aantal ongevraagde mailtjes vanaf teleguide@xmsnet.nl ben ik het nu wel zat.
Helaas niet aan te melden bij de opta omdat het naar mijn info adres is gestuurd. Maar de eerste die na 1 juli binnenkomt gaat ook daar naar toe :(

Hoe snel pakt ABUSE van XMS dit soort zaken op?
Snel, maar wat voor emails krijg je exact?
quote:
TELE GUIDE BV
[http://znmyuw.bay.livefilestore.com/y1pjRLYYI4_KtEbKPiC7pPGwvff9IQKCU1FVhM0iMYe7hNQUjtEF4PEcm00KM67XBOGCNeKOjo1vOW1iPEVQC0pEA/6300%5B1%5D.jpg?download Druk op CTRL en klik als je de link wilt volgen]
Abonnement telfort zakelijk 24 maanden:

Bij alle bundels zijn 3.600 belminuten en 300 sms-berichten per medewerker naar collega's
en alle andere klanten van telfort in Nederland inbegrepen.

- Telfortbundel 100 minuten Euro 25,00 p/m
- Telfortbundel 200 minuten Euro 37,00 p/m
- Telfortbundel 300 minuten Euro 49,00 p/m
- Telfortbundel 400 minuten Euro 61,00 p/m
- Telfortbundel 500 minuten Euro 73,00 p/m

* De Telfort-bundel sluit u af per individuele gebruiker. De Telfort-bundel wordt automatisch
aan alle aansluitingen die bij de overeenkomst behoren toegevoegd.
* Bij alle bundels zijn 3.600 belminuten en 300 sms-berichten per medewerker naar collega's
en alle andere klanten van telfort in Nederland inbegrepen.
* Inclusief Nokia 6300. ( uitgekozen tot beste zakelijke telefoon van het jaar. ) andere merken of type toestellen kan eventueel ook

* Tele Guide BV ING rek.nr : 67.80.73.139
* Heeskesacker 21-10 Tel: 024-8441968
* 6546 JT Nijmegen kvk: 09182184
* Email: teleguide@xmsnet.nl

Download Windows Live Mail als je zelf fotoberichten wilt maken
Dit is de mail, de headers had ik al naar Abuse verstuurd, maar zijn:
quote:
Return-Path: <teleguide@xmsnet.nl>
Received: from webmail10.mail.sp.isp-net.nl (webmail10.mail.sp.isp-net.nl [217.149.192.62])
by kwak.eatserver.nl (8.12.10/8.12.10/SuSE Linux 0.7) with ESMTP id m536rCVU001436
for <munged>; Tue, 3 Jun 2008 08:53:13 +0200
Received: from rien by webmail10.mail.sp.isp-net.nl
via 186-43-215.ftth.xms.internl.net [82.215.43.186] with SMTP
id m5360Xfb002623 (8.13.2/2.04); Tue, 3 Jun 2008 08:00:33 +0200 (MEST)
Message-ID: <02e301c8c540$08d84870$ba2bd752@rien>
From: "teleguide" <teleguide@xmsnet.nl>
To: <Undisclosed-Recipient:;>
Subject: De Goedkoopste zakelijke telefonie van nederland
Date: Tue, 3 Jun 2008 07:55:57 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/related;
type="multipart/alternative";
boundary="----=_NextPart_000_02B4_01C8C54F.4199DCF0"
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
Een amateur zoals de mail is opgezet, geen mogelijkheid tot afmelden en ook geen binding met infofilter etc.

Van mij mag die gelijk aan de hoogste boom hangen :(

Loveparade wijzigde dit bericht 04-06-2008 15:26 (3%)

Loveparade

Was het dan niet beter om het in eigen beheer te doen,jullie deden al HCC volgens mij,kijk nu heb je geen setup als XMS en zo dus die kosten heb je niet,maar je bent voor support nu ook afhankelijk van anderen (XSnews) en door het uit te besteden lijkt de prijs ook wat aan de hoge kant.
Aan de ene kant is het handig,wat je niet gebruikt betaal je niet.
Aan de andere kant heeft elke provider zo'n beetje zijn eigen binaries,inbegrepen in de prijs...
Plus dat je nu ook de data transfer niet binnen het eigen netwerk houdt..

quote:
Wilde schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:32:
De dienst werkt erg goed, maar het bied volgens mij niet heel veel meer dan andere aanbieders. zo heb je bij XSNews zelf een elite abbo voor 8,95 per maand. Bij Eweka haal je 35mbit voor 7,50. Iemand die hier een (andere) mening over heeft ?
Niet echt, mij valt het ook tegen, je kan net zo goed zelf een account nemen bij Xsnews..

Maargoed, 512Kbit is beter dan niks, kan ik fijn met 64KB/s binaries downloaden met mijn 50Mbit glasvezel verbinding.. ;)

quote:
Inflatable schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:59:
[...]
Niet echt, mij valt het ook tegen, je kan net zo goed zelf een account nemen bij Xsnews..

Maargoed, 512Kbit is beter dan niks, kan ik fijn met 64KB/s binaries downloaden met mijn 50Mbit glasvezel verbinding.. ;)
Met de eigen accounts bij XSnews heb je minder threads dus minder snelheid.
quote:
Jurjen de Vries schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:46:
@nick en alle andere nieuwsserver geïnteresseerden.
In 1 NZB bestand zit alle informatie geperst welke bestanden het nog van de nieuwsserver moet halen. Omdat een nieuwsbericht maar uit (ik meen) 30mb kan bestaan, worden grotere bestanden opgesplitst in meerdere nieuwsberichten met elk hun eigen deel bestand. Daarnaast zijn er ook nog info bestanden en controle/repareer bestanden.

Het makkelijke is dus dat je een reader heeft welke het NZB bestand kan inlezen, waarna je achterover kunt gaan leunen, of in het geval van XMS gaat het binnenhalen zo snel dat je aan achterover leunen niet toe komt ;)

Er zijn ook zoekmachines en fora waar een overzicht van NZB bestanden is. Zelf vind ik ****** een goede zoekmachine.

Op nieuwsservers worden zowel legale als illegale bestanden aangeboden. Het voordeel van de nieuwsserver is de snelheid, in peer2peer netwerken hebben de meeste gebruikers/aanbieders namelijk geen hoge upstream.
Nieuwsservers zijn net els e-mail servers, providers hebben weinig invloed op wat erop komt te staan en het is onbegonnen werk om dat te filteren. Idem als bij het juridische youtube verhaal wat hedendaags speelt.
Modbreak:
Niet doen, is niet de bedoeling.

bjck wijzigde dit bericht 05-06-2008 08:47 (6%)

quote:
pieter1967 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:37:
[...]

Wat ik een hele goede site vind is xxxxxxxxxxx alles compleet en nederlands ondertitelt geen gezoek aan klikken en binnen haalen veel nieuwe relais 8)
Zulke info niet plaatsen op GoT....
Sorry zal het niet meer doen

quote:
denan schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:03:
[...]

Met de eigen accounts bij XSnews heb je minder threads dus minder snelheid.
Dat ben ik niet helemaal eens. XSNews biedt al circa 40Mbit op 1 thread, met 2 threads zit je dus al over de 50Mbit. Met de snelheden van de gemiddelde computer, hoeveel data je al in x tijd kunt binnen halen met 50Mbit, is het verschil van 12 naar 20 mijn inziens niet zo'n grote meerwaarde.

Maargoed, eerst maar de definitieve tarieven afwachten, dat is nu nog niet bekend, en ook niet of het maand of jaar tarieven zijn. Ik denk dat de 20Mbit variant goedkoper moet worden dan Eweka, die vraagt er 7,50 voor ipv 7,95, dus kun je beter op bijv 6,95 gaan zitten.
Als ik de tarieven vergelijk met andere nieuwsaanbieders, zit het op een mooi gemiddelde.

Alles over glasvezel: http://www.fiberupdate.nl. Hulp en mening zijn welkom!

Reg. datum: 25 februari 2002

en misschien (zoals tweaknews) dat doet : als je alles in eens betaald , 2 maandjes korting. :p

Wat is eigenlijk de maximale snelheid van de CPS? Is die een beetje futureproof?
En gaat DTV via de internet-vezel of de CAI-vezel?
quote:
The Wizard schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 07:21:
Wat is eigenlijk de maximale snelheid van de CPS? Is die een beetje futureproof?
En gaat DTV via de internet-vezel of de CAI-vezel?
De poorten zijn 100Mbit, dus verwacht er geen Gigabit van.
DTV gaat via internet vezel, en gaat ook via ethernet over een aparte uitgaande QoS lan poort je huis in.

Jurjen de Vries wijzigde dit bericht 05-06-2008 08:34 (5%)

Alles over glasvezel: http://www.fiberupdate.nl. Hulp en mening zijn welkom!

quote:
Jurjen de Vries schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 08:33:
[...]

De poorten zijn 100Mbit, dus verwacht er geen Gigabit van.
DTV gaat via internet vezel, en gaat ook via ethernet over een aparte uitgaande QoS lan poort je huis in.
Ok, maar als er in de toekomst 100 Mbit aangeboden wordt, en de DTV gaat ook nog via dezelfde vezel (max 24 Mbit bij HD, en bij meerdere decoders in het huishouden hoger), zit je dus over je capaciteit heen.
Het kan wel een andere poort zijn, maar als de interne connectie van de CPS maar max. 100 Mbit ondersteunt kan je dus niet meer op mijn maximale snelheid op het internet (Ok, als het nou 80 of 100 Mbit is, is ook niet boeiend :P), maar kan me voorstellen dat dit voor sommige (tele)werkers misschien een probleem kan zijn in de toekomst.

Antwoord al gevonden in dit topic....

Hoe zit het eigenlijk met de backbone? Komt er standaard 10 Gbit in elke plaats te liggen? Of is dat afhankelijk van het aantal inwoners?

The Wizard wijzigde dit bericht 05-06-2008 11:37 (13%)

quote:
The Wizard schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:50:
[...]

Antwoord al gevonden in dit topic....

Hoe zit het eigenlijk met de backbone? Komt er standaard 10 Gbit in elke plaats te liggen? Of is dat afhankelijk van het aantal inwoners?
Standaard 10Gb per stad.

quote:
Jurjen de Vries schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:31:
[...]

Dat ben ik niet helemaal eens. XSNews biedt al circa 40Mbit op 1 thread, met 2 threads zit je dus al over de 50Mbit. Met de snelheden van de gemiddelde computer, hoeveel data je al in x tijd kunt binnen halen met 50Mbit, is het verschil van 12 naar 20 mijn inziens niet zo'n grote meerwaarde.

Maargoed, eerst maar de definitieve tarieven afwachten, dat is nu nog niet bekend, en ook niet of het maand of jaar tarieven zijn. Ik denk dat de 20Mbit variant goedkoper moet worden dan Eweka, die vraagt er 7,50 voor ipv 7,95, dus kun je beter op bijv 6,95 gaan zitten.
Als ik de tarieven vergelijk met andere nieuwsaanbieders, zit het op een mooi gemiddelde.
Het is bij XMS in ieder geval 25 of 50Mbit, dus die 20Mbit in de nieuwsbrief klopte al niet. Het nieuws is ook redelijk prematuur (aka: veel te vroeg) de wereld in gekomen, de pilot draaide net en de prijzen/opties staan nog niet eens vast...

Voor de exacte specificaties en prijzen dus aub wachten op de officiele XMS berichtgeving O-)

Add: tijd om maar weer eens een nieuwe thread te starten, deze begint aardig lang te worden. Aub alle vervolgposts in : denan in "XMS glasvezelinternet voor particulieren...". Ik ben de startpost aan het actualiseren en van meer info/plaatjes aan het voorzien.

denan wijzigde dit bericht 05-06-2008 13:28 (11%)

quote:
Jurjen de Vries schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:08:
@Allemaal
Vanavond heb ik de FTP server verder op kunnen zetten. Hiermee kun je dus je upload snelheid binnen het XMS netwerk inzien.

Een aantal kanttekeningen:
  • Gebruik op Windows de FTP cliënt ACEFTP , http://software.visicommedia.com/en/products/aceftpfreeware/ . Sommige FTP cliënts hebben een limiet qua snelheid.
  • Als je de snelheid niet haalt, sluit je computer dan direct aan op het modem (zonder router) en schakel zoveel mogelijk software uit (firewall, anti-virus, browsers, news cliënts, Torrents, etc.)
  • Denan geeft aan dat het testen binnen het XMS netwerk nuttig kan zijn maar dat het verkeer echter lage prioriteit heeft. Zie posting denan in "XMS Glasvezelinternet voor particulieren..." . Vanavond is er een test door iemand op het XMS netwerk gedaan waarbij de volle 50Mbit upload is gehaald.
  • Dit is een prive initiatief van mij. Vragen over mijn FTP server kun je dus ook niet aan XMS stellen. Ik heb hiervoor een 100Mbit abonnement aangeschaft, het kan zijn dat ik deze volgende maand weer stopzet gezien die 59 euro extra kost.
  • Deze server is alleen bereikbaar binnen het XMS Netwerk. Oftewel IP range 85.223.0.0/17 & 82.215.0.0/18.
  • Om goed te kunnen testen mag er maximaal 1 connectie vanaf 1 XMS klant naar mij opgezet worden. Krijg je dus geen connectie, probeer het dan een paar minuten later nog eens.
  • Mede dank aan Denan en Benbi voor hulp en testen & FreeBSD + Pure-FTPD voor de open source software.
Inlog gegevens:
server = home.jurjendevries.com
login = xms
pass = welkom
Ik heb vandaag eindelijk de moeite genomen om mijn Linksys WRT54GL met Tomato v1.19 eens aan de tand te voelen.

- Zowel het downloaden van als het uploaden naar deze FTP-server gaat met ongeveer 48000 Kbit/s.
- Het downloaden van het 1000mb.bin bij Proserve gaat ook met ongeveer 48000 Kbit/s.
- Wanneer ik fullspeed (@ ~4800 Kbit/s) aan het uploaden ben naar deze FTP-server, kan ik het 1000mb.bin bestand helaas maar met een magere 8000 Kbit/s downloaden. Dit is ook het geval wanneer ik download via mijn laptop (en upload via m'n server/htpc-bak).

Het lijkt erop dat het simultaan uploaden en downloaden niet zo goed gaat. Dit ligt in ieder geval niet aan mijn laptop en/of server/htpc-bak. :P Dit ligt of aan de router, of aan de 10/100 Mbit switch van Sweex die op m'n slaapkamer staat. :X Ik zal het nog eens een keer testen zonder die switch ertussen.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws