ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar de support helpdesk dus ben ook benieuwdquote:
Mijn woning is van de Mitros, is er dan echt géén mogelijkheid om glasvezel te krijgen?
Help Firefox in het Guinness book of records te komen | Following rules makes you stupid. | God is an imaginary friend for adults.
Ik kom hier toch nog even op terug, want dit is eigenlijk niet echt geruststellend. Hoe heb je zelf een ander IP genomen? Door de stekker van je modem even eruit te trekken en er weer in te doen of moest je daar toch wel de servicedesk voor bellen?quote:Nick39 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:03:
[...]
Ik heb tot nu toe nog geen ander ip gehad (vanzelf,vanwege een ban van mijn zoon ergens heb ik zelf een ander ip genomen) had al 2,5 maand dezelfde..
Reg. datum: 19 mei 2003
Poort 6 heb ik volgens mij niet maar ik snap het princiepe.
De glasvezels zitten in de tule die uit de straat steekt.
Her en der hebben kids er al een flinke ruk aan gegeven en steekt er een behoorlijk stuk gelig vezel uit waar de 2 glasvezels in zitten,ik neem aan dat die dus gewoon kapot getrokken zijn.
Een aantal niet deelnemers heeft zelf de,niet afgedopte,kabel onder de tegel gestopt hetgeen me ook niet echt bevorderlijk lijkt voor het geheel.
Bij sommige vezels zit er een plastic zakje met elastiekje of plakband voorzien van het huisnummer op maar bij de meesten dus helemaal niet.
Ook daar zit de vezel in,bij sommige zit er ook een soort van parapluutje op.
Dat steekt dus her en der uit de grond en ik ken dus verschillende mensen die de tegel dus opgelicht hebben en de niet afgedopte vezel er onder hebben geduwd maar ook bij diversen ligt zelfs de tegel er los tegen de muur aan.
Bij mij heeft het gasbedrijf overigens het modem van de muur afgehaald.
De installateurs van xms hadden een plankje tegen de muur in de meterkast vastgeboord over de binnenkomende gaspijp heen en op dat plankje het modem bevestigd.
Dat plankje stak dus scheef tussen 2 muren in met de gaspijp er achter,ook bij de buren is het zo gedaan..
Helaas moest bij mij de gasmeter vernieuwd worden maar het plankje met modem zat voor de koppeling van de gasmeter.
Monteur rukte plankje weg met een zijn ze nou helemaal belazerd.....
Alles werkt gelukkig nog maar was niet echt blij met die actie van meneer Nuon...
@martdj
Als je de stekker er uit haalt en er weer in doet hou je het zelfde ip (of je moet hem de hele dag er uit laten dat weet ik niet of je dan ook een ander ip krijgt)
Wat ik doe is het volgende:
Mijn router cloont mijn computers mac adres.
Als je dat clonen uit zet en je drukt op release komt er dus opeens een ander mac adres online die netjes een ander ip krijgt.
Zet je vervolgens clonen weer aan in de router zonder release dan hou je het nieuwe ip.
Nick39 wijzigde dit bericht 01-10-2007 22:42 (12%)
ben dyslectisch en kan niet korte berichten schrijven.
Dat zou ik jammer vinden als er een extra kabel vanaf de hoofdaansluiting (PacketFront) moet komen. Hoe doe je dat overigens met meerdere setup boxen? Dien je dan ook meerdere switches te gebruiken? 1 Voor het computer netwerk, en 1 voor TV netwerk?quote:denan schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:41:
[...]
[1) Je zult inderdaad een extra UTP kabel moeten trekken, waarschijnlijk zal dit op poort 6 aangesloten moeten worden.
Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu. Hulp en mening zijn welkom!
Niet bij XMS nee. Zie www.uglas.nl waar ik een overzicht van Utrechtse glas aanbieders heb of je toevallig bij een andere terecht kunt, dit verschilt per wijk/straat.quote:Ramon schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:50:
Ik ga binnenkort verhuizen binnenn Utrecht en was ook op de site van XMS terecht gekomen. Maar op die site melden ze totaal niet dat je een Portaal woning moet hebben wil je aangesloten worden. Ook een voorbeeld van goede communicatie.
Mijn woning is van de Mitros, is er dan echt géén mogelijkheid om glasvezel te krijgen?
Reg. datum: 15 september 2005
Laat het ff weten hier als je reactie hebt. Zo hoeft niet iedereen te bellen / mailen.quote:bobje1986 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:34:
[...]
ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar de support helpdesk dus ben ook benieuwd
Zeggen ze niks of niks concreets, dan denk ik dat het niet gehaald is en moeten ze met de investeerders overleggen....
Ik heb in dat krantje gestaan met www.uglas.nl , ik zou een kopie toegestuurd krijgen, maar helaas niet gehad. Zou je me deze (evt in PDF) kunnen nasturen? Thanks!quote:denan schreef op donderdag 27 september 2007 @ 08:47:
[...]
De krantjes zijn regionaal/actiegebonden... momenteel is het meer een reclame-krantje (met hier en daar wat nieuwtjes) maar ik verwacht dat het in de toekomst meer uit productinfo/nieuws zal bestaan.
Ze zijn vandaag bij mij komen aansluiten. Het lassen van de glasvezeltjes moest een paar keer opnieuw omdat er teveel demping op zat, maar daarna kon de boel erin en kon er gemeten worden. De TV bleek 75 dB te zijn ipv de minimale 76 dB, maar de monteur vond het wel goed zo en mij boeide het niet aangezien ik toch niet van plan ben om tv te nemen. Mijn (20 meter) ethernetkabel van de meterkast naar de huiskamer (waar al een kabel lag die van de studeerkamer naar de xbox ging) had ik van het weekend al gelegd. Nu zit ik dus te wachten tot mijn router een IP adres uitgedeeld krijgt...quote:milenko79 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:27:
[...]
Dus jij bent eindelijk aangesloten buurman? (ik heb nog niemand gezien hier)
Reg. datum: 19 mei 2003
Was bij mij de dag er na,hou je wel in de gaten of de stekker er in zit want hier trokken ze vrolijk de 230 volt stekker er uit toen men weg gingquote:martdj schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:13:
[...]
Ze zijn vandaag bij mij komen aansluiten. Het lassen van de glasvezeltjes moest een paar keer opnieuw omdat er teveel demping op zat, maar daarna kon de boel erin en kon er gemeten worden. De TV bleek 75 dB te zijn ipv de minimale 76 dB, maar de monteur vond het wel goed zo en mij boeide het niet aangezien ik toch niet van plan ben om tv te nemen. Mijn (20 meter) ethernetkabel van de meterkast naar de huiskamer (waar al een kabel lag die van de studeerkamer naar de xbox ging) had ik van het weekend al gelegd. Nu zit ik dus te wachten tot mijn router een IP adres uitgedeeld krijgt...
Loopt alles nu via de meterkast of via de balkons ?
ben dyslectisch en kan niet korte berichten schrijven.
Het loopt via de meterkast. Het probleem van de niet meewerkende bewoners is opgelost via dreigbrieven van Portaal dat ze 300 euro moeten betalen als ze de monteur niet toelaten.quote:Nick39 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:07:
[...]
Was bij mij de dag er na,hou je wel in de gaten of de stekker er in zit want hier trokken ze vrolijk de 230 volt stekker er uit toen men weg ging
Loopt alles nu via de meterkast of via de balkons ?
Het verhaal dat mijn onderburen thuis moesten zijn om mij aan te kunnen sluiten, ook al lag er al buis, bleek trouwens een fabeltje. Het uiteinde van mijn buis was gewoon beschikbaar buiten het gebouw en ze hadden ons dus een jaar geleden al kunnen aansluiten.
Ik heb de hele installatie van dichtbij gevolgd en het was dus voor de monteur ook wel duidelijk dat ie mijn stroom maar niet van het kastje af moest halen. We hebben het er wel over gehad of ik de helft eraf kan halen. Het stroomblokje splitst in twee kabeltjes waarvan er 1 naar het modem gaat en 1 in het blokje waar de tv uit moet komen (Ik heb zo'n Networks44 geval). Aangezien ik toch geen tv neem, kan die tweede er volgens mij uit en kan ik op die manier weer een paar watt besparen. Maar eens proberen als het Internet deel gewoon werkt.
Edit: Sinds ±12 uur vanmiddag heb ik een IP adres en dus Internet. Joehoe! tussen oplevering en een werkende aansluiting zat bij mij dus ±25 uur.
martdj wijzigde dit bericht 03-10-2007 22:32 (6%)
quote:Nick39 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:37:
@Denan,
Poort 6 heb ik volgens mij niet maar ik snap het princiepe.
De glasvezels zitten in de tule die uit de straat steekt.
Her en der hebben kids er al een flinke ruk aan gegeven en steekt er een behoorlijk stuk gelig vezel uit <snip>
| 1) In dat geval zal het poort 2,3 of 4 worden |
| 2) Hmmm dat is niet de bedoeling, welke regio was het ook al weer? Dan zal ik dat doorgeven aan de projectleider van die regio. (ja ik weet het.. ik zou het ook in mijn mailarchief kunnen zoeken.. maar dan ben ik weer een uur bezig |
quote:Raceman schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:57:
[...]
Dat zou ik jammer vinden als er een extra kabel vanaf de hoofdaansluiting (PacketFront) moet komen. Hoe doe je dat overigens met meerdere setup boxen? Dien je dan ook meerdere switches te gebruiken? 1 Voor het computer netwerk, en 1 voor TV netwerk?
| Het zal toch moeten, je krijgt namelijk maar 1 ip adres op de poort waarop internet geprovisioned is. Voor IPTV zal er dus een andere poort geprovisioned moeten worden. Voor het aansluiten van meerdere STB's zul je inderdaad meer kabels moeten trekken naar de hoofdaansluiting, maar wellicht zijn er inderdaad constructies met switches e.d. mogelijk. Hoe dat gaat lopen zal ik nog moeten uitzoeken. To be continued dus. |
quote:martdj schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:13:
[...]
Ze zijn vandaag bij mij komen aansluiten. Het lassen van de glasvezeltjes moest een paar keer .
| Gefeliciteerd! Volgens mij staat jouw locatie ergens in de top5 van "probleemgevallen".. Ik ben blij dat je eindelijk na al dat wachten een aansluiting hebt |
| De Laar (arnhem) |
| De aanmeldingen zijn geteld en in overleg met de investeerder is besloten dat er voldoende aanmeldingen waren. Het project krijgt dus een 'go' en de laar zal voorzien worden van glasvezel. Wel is het zo dat hier en daar nog straten zijn waar slechts één aanmelding van binnen is gekomen. Ook bleek uit een paar gesprekken met woningcorporaties uit die wijk dat zij geen toestemming geven om hun woningen te ontsluiten. Deze klanten zullen uiteindelijk dus geen aansluiting krijgen. Alle bewoners zullen deze/volgende week een brief in de bus krijgen met de bevestiging (of afmelding) voor een aansluiting op het glasvezelnetwerk. |
Of iig een wat duidelijkere planning ?
Wacht nog steeds met smacht
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Reg. datum: 20 juli 2002
Woei, goed nieuws! Ik zal de brief even afwachten en ik hoop dat Vivare niet moeilijk heeft gedaan en ik volgend jaar dus kan genieten van glasvezel (wat nog te bezien valt uiteraard, ben nu tevreden over m'n 20mbps upc pakket waar niks mis mee is, echter zie ik gewoon meer toekomst in glasvezel, vandaar mijn overstap)quote:denan schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:55:
De Laar (arnhem)
De aanmeldingen zijn geteld en in overleg met de investeerder is besloten dat er voldoende aanmeldingen waren. Het project krijgt dus een 'go' en de laar zal voorzien worden van glasvezel. Wel is het zo dat hier en daar nog straten zijn waar slechts één aanmelding van binnen is gekomen. Ook bleek uit een paar gesprekken met woningcorporaties uit die wijk dat zij geen toestemming geven om hun woningen te ontsluiten. Deze klanten zullen uiteindelijk dus geen aansluiting krijgen. Alle bewoners zullen deze/volgende week een brief in de bus krijgen met de bevestiging (of afmelding) voor een aansluiting op het glasvezelnetwerk.
Reg. datum: 13 oktober 2004
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
Reg. datum: 01 augustus 2002
Kun je in plaats van een STB ook gewoon een extra netwerkkaart in je PC zetten en zo de stream afspelen (en opnemen)? Zou voor mij veel toegevoegde waarde hebben als XMS dat mogelijk maakt.quote:denan schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:55:
Het zal toch moeten, je krijgt namelijk maar 1 ip adres op de poort waarop internet geprovisioned is. Voor IPTV zal er dus een andere poort geprovisioned moeten worden. Voor het aansluiten van meerdere STB's zul je inderdaad meer kabels moeten trekken naar de hoofdaansluiting, maar wellicht zijn er inderdaad constructies met switches e.d. mogelijk. Hoe dat gaat lopen zal ik nog moeten uitzoeken. To be continued dus.
Alle milieuproblemen zijn veroorzaakt door overbevolking, niet door overconsumptie
Reg. datum: 17 november 2004
Nu maar afwachten waneer ze ene keer bij ons komen (hal c/d) hier is nog niemand geweest, en als ze komen zijn er (in ieder geval in mijn flat) nog geen gaten geboord en dergelijken. kijken hoe bang de buren zijn voor die 300 euro boete
Nogal vreemd, want ik afgelopen dinsdag mijn abonnement - online - verlengd, dit is diezelfde dag ook per e-mail bevestigd. Volgens de medewerker die ik aan de lijn had stond dit nog niet in zijn systeem.
Nu maar hopen dat alles goed gaat, want ik heb geen zin om 'n Static IP te verliezen.
Dat gaat wel goed, er wordt gebeld op basis van excel-uitdraaien en die worden niet automatisch geupdate.quote:sylvesterrr schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 00:47:
Ik ben gistermiddag gebeld door iemand van XMS met de vraag of ik mijn abonnement wil verlengen. Mijn proefabonnement loopt namelijk over een paar dagen af (ik zit dus alweer bijna zo'n 6 maanden bij XMS).
Nogal vreemd, want ik afgelopen dinsdag mijn abonnement - online - verlengd, dit is diezelfde dag ook per e-mail bevestigd. Volgens de medewerker die ik aan de lijn had stond dit nog niet in zijn systeem.Hij heeft het alsnog verwerkt in het systeem...
Nu maar hopen dat alles goed gaat, want ik heb geen zin om 'n Static IP te verliezen.
* mediabeast werkt in het XMS-huis in Leiden. Ik ga denan niet vervangen, ik ga ook geen mededelingen doen vanuit XMS, maar als er hier vragen zijn die ook in het XMS-huis beantwoord kunnen worden en niet van persoonlijke aard zijn, dan kan ik daar op antwoorden.
DPC PeaceNlove @ Thuisvouwen
Nu met een kwatkoor!
Nu vond ik het na 2 maanden wachten toch wel lang duren, de 25e oktober is al in zicht. Dus ik besloot te bellen en te vragen of al bekend is wanneer de apparatuur komt: (Glas is al geblazen)
"Meneer, het is helaas niet bekend wanneer u aangesloten gaat worden. Dit geldt voor iedereen in Arnhem."
Op de vraag of het voor de 25e gaat lukken kreeg ik een ontwijkend antwoord en advies kon hij me niet geven. Vorig jaar heb ik uit pure wanhoop maar ADSL genomen omdat XMS elke keer een maand bij mijn aanvraag optelde. Nu heb ik dus einde van deze maand geen TV/Radio, internet en TV meer. Ik zit hevig te overwegen om het toch maar weer af te blazen en terug te gaan naar UPC, KPN en een ADSL internet provider.
Ik vind het zo jammer. Was zo blij dat ik eindelijk glasvezel ging krijgen, gaat het hoogstwaarschijnlijk toch niet door.
Echt balen voor je ja.quote:trolleystad schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:03:
...Ik zit hevig te overwegen om het toch maar weer af te blazen en terug te gaan naar UPC, KPN en een ADSL internet provider.
Misschien een tip, tegenwoordig zijn er ook wat ADSL providers met maand abonnementen.
- http://producten.hetnet.nl/adslinstapsurfen.htm (1,5Mbit 9,95 p/m)
- http://www.alice.nl/ (20Mbit, telefonie, 29,95 p/m)
Ik weet het niet zeker, maar misschien biedt XMS dat ook aan.
Wat je ook kan doen is KPN vragen of ze het ADSL abonnement voor onbepaalde tijd willen door laten lopen met een opzegtermijn van 1 maand en de opzegging dan voorlopig terugdraaien. Sommige providers staan daar ook open voor.
Alice bied ook telefonie, dus zou je in princiepen zo Internet en Telefonie "tijdelijk" kunnen regelen.
Ook zo je een proefabonnement bij Digitenne (KPN) kunnen nemen.
Je kunt (weet niet zeker of dit nog is) gratis twee maanden dit proberen, inclusief de decoder.
Zo kun je ook twee maanden TV regelen.
Kan je XMS toch nog twee maanden extra de tijd geven om alles in orde te brengen.
RHarmsen.nl (nu ook IPv6 Enabled)| IPv6.RHarmsen.nl | KeyProxy stats
trolleystad wijzigde dit bericht 07-10-2007 19:39 (19%)
Reg. datum: 15 maart 2004