Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
leonpwner1 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:40:
[...]

...? De 'verassing' is een 5000+ X2 met unlocked multiplier, zie de link hierboven. Zo'n knop waar jij het over hebt kun je niet zomaar maken, ten eerste moet je die dan zelf in je kast dremelen en ten tweede; waar moet je dat op aansluiten? Op je BIOS chip?
Je kan dat heel makkelijk via usb doen en het oc zelf via software. En dan een lijst met compatible mobo want niet elk mobo kan dat. (via chipsets dacht ik niet altijd)

En waarom dremelen je kan toch gewoon een bracket inbouwen waar de knop in zit en dan via intern usb aansluiten. Bij videokaarten werk zo een knop ook zo, die zit ook niet op de videokaart aangesloten maar via usb.
quote:
Astennu schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:38:
De schoften :( bah ik kots nu op AMD. Ik zou haast een Intel cpu gaan kopen ( dan moet het wel heel ver zijn )

Dit vind ik echt laag zo een commotie om een oude cpu met een unlocked multipler 8)7 morgen maar even een klacht mails sturen. We willen Phenom of een RV670 niet dit soort troep :(
kom op zeg, AMD kan er niks aan doen dat jij een Phenom of iets anders had verwacht. De Phenom staat voor november en dat wist je.

mad_max234 wijzigde dit bericht 27-09-2007 00:09 (26%)

Ik vind het ook behoorlijk tegenvallen, maar als het echt een grote introductie zou zijn geweest dan was daar al lang over gelekt. Aan de andere kant, volgens Anandtech is er morgen (donderdag) een Phenom preview. Misschien deze keer met benchmarks?

quote:
mad_max234 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 00:03:
[...]

Je kan dat heel makkelijk via usb doen en het oc zelf via software. En dan een lijst met compatible mobo want niet elk mobo kan dat. (via chipsets dacht ik niet altijd)

En waarom dremelen je kan toch gewoon een bracket inbouwen waar de knop in zit en dan via intern usb aansluiten. Bij videokaarten werk zo een knop ook zo, die zit ook niet op de videokaart aangesloten maar via usb.

[...]

kom op zeg, AMD kan er niks aan doen dat jij een Phenom of iets anders had verwacht. De Phenom staat voor november en dat wist je.
Daar gaat het niet om het gaat er om dat ze zo'n commotie maken om helemaal niets een oude K9 core met een nieuwe doos thats it |:(

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Moet je die GX710 hebben Astennu? Ik heb er twee liggen.
http://www.digicom-it.be/?action=product&id=17735

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

Reservoir Dogs meets Coupling

quote:
Astennu schreef op donderdag 27 september 2007 @ 08:58:Daar gaat het niet om het gaat er om dat ze zo'n commotie maken om helemaal niets een oude K9 core met een nieuwe doos thats it |:(
Welkom in de wondere wereld van marketing, denk ik dan. :)

| Gentoo-bak: A64 3000+ 1GB 660GB | Game-bak: X2 4200+ @ 2750MHz 2GB Raptor 150GB 8800GTS | Samsung 226CW | G25 | IBM ThinkPad T40 & T60 |

Hyperactieve Systeembeheerder

quote:
Hacku schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:48:
De Phenom wordt echt niet vervroegd of vertraagd wanneer ze deze black box campagne niet gehouden hadden, dus niks om over te klagen ;) Gewoon afwachten. Ik ga die Phenom direct binnenloodsen wanneer hij beschikbaar komt, als demo model in de winkel waarmee ik uiteraard zelf kan spelen. AMD had tegenslag met de ontwikkeling van een native quad core cpu, het is nu zo en niemand kan er wat aan doen.
:9~ , wel hier benchmarks posten he? :P

Btw, die black edition is meer bedoeld om een soort FX platform te creëren voor het AM2 platform aangezien de hogere FX modellen (voor QuadFather) op socket 1207 draaien. Dus op zich niet zo slecht, voor de rest vooral marketing natuurlijk, en Intel kan daar ook wat van :P

SleutelMan wijzigde dit bericht 27-09-2007 12:22 (19%)

[...]Und efter ze fifz yer, ve vil al be speking German like zey vunted in ze forst plas.
Gallery | Facebook

quote:
Jep die moet ik idd nog hebben alleen is dit is volgend mij niet de extreme dus met Tribals en 2.2 GHz turion. Want deze 1.8 Ghz is me net wat te mager. Ik heb nu namelijk een 1.6 dus ik wil wel een grotere stap maken. Als je de 2.2 GHz kan krijgen heel graag. Heb em alleen nog maar in duitsland gezien :'(

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

ATi CrossFire
Reg. datum: 17 november 2001

Is der al een ( echte ) release datum van de 790FX moederborden? Ik zit hier te springen om een AM2+ moederbord met mijn CF setup, maar 2 maanden wachten zoals ze nu steeds zeggen pfff :/

[ Asus X38 Maximus Formula SE ][ Intel Q6600 G0 @ 3600MHz ][ Dual Jetway ATi HD 4850 512MB ][ G.Skill "HZ" 4096MB DDR2-800 4-4-4-12 ][ Dual Dell UltraSharp 2007WFP ][ Triple WD 320GB S-ATA II 16MB ][ Antec TruePower Quattro 1kW ]

Komende maand komen die dingen. Net iets eerder dan de Phenom cpu's als het goed is.

Je kunt nu ook een AM2 CF plank kopen maar dat is wel een beetje zonde :)

Bij gebrek aan beter.

Weet iemand toevallig welke chipset momenteel het hardst overclockt voor amd sockets ? :9

Lid van GTS
Uitgebreide spec's

ATi CrossFire
Reg. datum: 17 november 2001

quote:
Astennu schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:13:
Je kunt nu ook een AM2 CF plank kopen maar dat is wel een beetje zonde :)
Ja precies.. en aangezien mijn CF mobo niet door de RMA is gekomen ( daar wil ik het niet over hebben ) zit ik hier nu met een extra HD2900XT kaart die in de doos ligt te wachten op een nieuw moederbord. Problemen problemen allemaal en dat alleen omdat ik van AMD naar Intel ben gegaan :X sorry...mr. AMD

Het is gewoon de AMD vloek :+ dus ik heb het moederbord in de vuilnisbak kunnen flikkeren a 200 euri :/ de cpu in de verkoop gedaan en de rest qua mem enz kan ik allemaal gelukkig houden das dik in orde.

Back naar AMD en de 790FX dan maar, en dan weer lekker gamen :P

[ Asus X38 Maximus Formula SE ][ Intel Q6600 G0 @ 3600MHz ][ Dual Jetway ATi HD 4850 512MB ][ G.Skill "HZ" 4096MB DDR2-800 4-4-4-12 ][ Dual Dell UltraSharp 2007WFP ][ Triple WD 320GB S-ATA II 16MB ][ Antec TruePower Quattro 1kW ]

AMD... ach

Hadden jullie wel mogen zeggen..... De standaard x2's kennen ook tussenliggende P-states. Ik lees overal min. en max. P-state.

Mij een beetje op stang jagen, en internationaal naar een Opteron 1214HE laten zoeken.

Een BE-2400 in bestelling, kijken of deze ook passief kan draaien. Gezien deze CPU nog niet voorbij is gekomen, any requests?
quote:
Hardware Junk schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:25:
Hadden jullie wel mogen zeggen..... De standaard x2's kennen ook tussenliggende P-states. Ik lees overal min. en max. P-state.

Mij een beetje op stang jagen, en internationaal naar een Opteron 1214HE laten zoeken.

Een BE-2400 in bestelling, kijken of deze ook passief kan draaien. Gezien deze CPU nog niet voorbij is gekomen, any requests?
Ik kan je even niet volgen, maar ja het is ook vrijdag middag. :P

Maar een BE-2400 gaat je niet lukken om die helemaal passief te draaien zonder dikke fans in je kast. Dus dan zie ik het nut niet om je cpu passief te koelen als je ergens anders in je je kast en fan (misschien wel op full speed) moet hangen. Wat een beter optie is een hele stille cpu fan op 5volt en een 12cm fan op 5volt als outtake. Dit is onhoorbaar en koelt denk ik beter dan een fan ergens anders in je kast en een dik/grote warm passief koelblok in je kast.
AMD... ach

quote:
mad_max234 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:32:
[...]

Ik kan je even niet volgen, maar ja het is ook vrijdag middag. :P

Maar een BE-2400 gaat je niet lukken om die helemaal passief te draaien zonder dikke fans in je kast. Dus dan zie ik het nut niet om je cpu passief te koelen als je ergens anders in je je kast en fan (misschien wel op full speed) moet hangen. Wat een beter optie is een hele stille cpu fan op 5volt en een 12cm fan op 5volt als outtake. Dit is onhoorbaar en koelt denk ik beter dan een fan ergens anders in je kast en een dik/grote warm passief koelblok in je kast.
Idd. een vrijdagmiddag post.

Maar waarom zou het niet lukken een BE-2400 semipassief te draaien? Deze hebben een TDP van 45W, wat AMD kennende reeds overdreven is. Ik kan prima 2x Opteron 2212 met een TDP van 89W semi-passief draaien (28-35 graden).

Wat me wel op viel was dat de max. P-state van de BE-2350 ongeveer 1.25V was, op 2.1GHz, terwijl mijn Opterons gewoon 2GHz doen op 1.100V rockstable. En staan op 0.800V 1GHz. Bedoeling was de BE-2400 te gaan draaien op 0.700V 1GHz - 1.00V 2.3GHz.

Bedoeling was verder 2x Noctua 7dB als intake te gaan hangen op ongeveer 10cm van het CPU koelblok.
quote:
Saturnus schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:38:
Volgens mij heeft de multiplier altijd een limiet. Net wat je mobo kan, meestal iets in de 20.
(En mijn gevoel zegt dat de mobo makers dit ook niet hoger kunnen maken, maar dat is een gok. Iemand een bevestiging? :P)
Niet helemaal zeker maar volgens mij heeft de CPU heeft een bepaalde limiet (neemt niet weg dat het BIOS er dan ook juist mee moet omspringen). Een AMD Athlon XP 'Thorouhgbred A' kan bv. maximaal met een MP van 22,5x werken terwijl de B versie van de Thoroughbred tot en met de 24x kan (Maar daarbij heeft de B versie niet de mogelijkheid om MP22,5x te gebruiken). Ik meen mij te herinneren dat de Intel Pentium D 'Presler' technisch gezien tot en met een MP van 60x (vermits Intel de MP dus volledig unlocked heeft, iets wat de meeste Intel ES processoren niet hebben) kon gaan. Hoe het zit bij andere processoren weet ik niet, wellicht verschaffen data-sheets de juiste informatie.

T.net Profiel | http://thandor.net Rev.5 !
Stuur 'n DM aj 't niet met mien eens ben!

Semipassief is iets anders dan passief, je verplaats gewoon de fans bij semipassief en bij passief heb je geen fans.

Semipassief ga je weinig voordeel uithalen omdat je immers nog steeds fans heb je verplaats ze alleen.(je houd je eigen voor de gek zou ik maar zeggen :) )

Semipassief = actieve koeling

Edit/

Mijn multiepleir is max 25x.

mad_max234 wijzigde dit bericht 28-09-2007 14:59 (6%)

AMD... ach

quote:
mad_max234 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:58:
Semipassief is iets anders dan passief, je verplaats gewoon de fans bij semipassief en bij passief heb je geen fans.

Semipassief ga je weinig voordeel uithalen omdat je immers nog steeds fans heb je verplaats ze alleen.(je houd je eigen voor de gek zou ik maar zeggen :) )

Semipassief = actieve koeling

Edit/

Mijn multiepleir is max 25x.
Semi-Passief -> 3x 120mm is zat voor 2 dual-cores, 8 15K SCSI schijven, Quadro FX1300, LSI 320-2E, 8 geheugenstrips. Doordat je één rechtlijnige flow hebt door de kast, hoef je niet alle hotspots afzonderlijk actief te koelen.

In mijn nieuwe systeem worden de 120mm's gekoppeld via een duct aan hot-swap frames. Geen zin om meer geluid toe te voegen aan het systeem zeg maar. Maakt een ventilator overbodig, omdat de airflow reeds aanwezig is.
Ja dan heb ik het niet meer over passief als er 3x12cm fans op staan te blazen. Dat is nog actiever dan mijn Freezer pro. :P

Je heb dus een U behuizing of zo?

mad_max234 wijzigde dit bericht 28-09-2007 15:11 (12%)

AMD... ach

quote:
mad_max234 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:10:
Ja dan heb ik het niet meer over passief als er 3x12cm fans op staan te blazen. Dat is nog actiever dan mijn Freezer pro. :P

Je heb dus een U behuizing of zo?
Maar jij hebt aan je CPU blok een ventilator, ik niet :P

En U behuizing? Je bedoelt 19"? Jups, Enlight EN-8950 x2 + 19" switch + 19" UPS (+ FC switch + SAN + server).

Voordeel van homebrew systemen in rackmounts, is dat je de airflow optimaal uit kan voeren. Gewoon via front aanzuiging, achter outtake. Zorg je dat je geen lekken hebt, volstaat in het midden een paneel met enkele ventilatoren. Heb je geen extra actieve koeling nodig op harde schijven, graka, raid, geheugen en CPU's.
quote:
Hardware Junk schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:37:
[...]

Maar jij hebt aan je CPU blok een ventilator, ik niet :P

En U behuizing? Je bedoelt 19"? Jups, Enlight EN-8950 x2 + 19" switch + 19" UPS (+ FC switch + SAN + server).

Voordeel van homebrew systemen in rackmounts, is dat je de airflow optimaal uit kan voeren. Gewoon via front aanzuiging, achter outtake. Zorg je dat je geen lekken hebt, volstaat in het midden een paneel met enkele ventilatoren. Heb je geen extra actieve koeling nodig op harde schijven, graka, raid, geheugen en CPU's.
Maar ik heb maar twee fans 1 cpu fan @ low en GPU zalman vf-900 @ 5v. (Oja 2x80mm in de voeding gemod @ 5v)

Niet hoorbaar, en lekker goedkoop en koel. Met U behuizing (was de 4 vergeten) bedoelde ik 19" rack inderdaad.
AMD... ach

quote:
mad_max234 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:08:
[...]

Maar ik heb maar twee fans 1 cpu fan @ low en GPU zalman vf-900 @ 5v. (Oja 2x80mm in de voeding gemod @ 5v)

Niet hoorbaar, en lekker goedkoop en koel. Met U behuizing (was de 4 vergeten) bedoelde ik 19" rack inderdaad.
Het is misschien wel stil, warmte blijft relatief lang in de kast hangen nu. Daarom gooi ik dergelijke Zalmans ook gewoon weg. Je hoort ze niet, ze koelen de GPU extreem goed. Maar de warmte heb je nog steeds in de kast. Dan heb ik nog liever een groot metalen plaat met groeven erin, die parallel lopen aan de airflow door de kast heen (à la standaard 7600GS).

Ik kan me niet voorstellen dat de kasttemperatuur bij jou onder de 30 graden blijft.
Ik heb geen dichte kast, mijn kast is altijd open kan de warmte ook niet blijven hangen. :) (en nee geen last van stof)

Mijn kast temps zijn bijna ambient en mijn cpu temps zijn daardoor ook lekker laag, dit heb ik al jaren zo draaien. Ik maak eens per half jaar mijn kast schoon en heb niet meer stof als dat ik mijn kast dicht zou hebben en met een intake fan.

mad_max234 wijzigde dit bericht 28-09-2007 17:01 (71%)

AMD... ach

quote:
mad_max234 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:55:
Ik heb geen dichte kast, mijn kast is altijd open kan de warmte ook niet blijven hangen. :) (en nee geen last van stof)

Mijn kast temps zijn bijna ambient en mijn cpu temps zijn daardoor ook lekker laag, dit heb ik al jaren zo draaien. Ik maak eens per half jaar mijn kast schoon en heb niet meer stof als dat ik mijn kast dicht zou hebben en met een intake fan.
Dan heb je waarschijnlijk geen mega array in je kast zitten. Anders wordt het een oorverdovend goedje, kast open. Geef mij maar een gesloten kast, dik staal, loodbitumen, schuim.

Zo hoop ik mijn BE-2400 ook tot een acceptabel geluidsnivo te krijgen. Hoe stil de gekozen hardware ook, 6 schijven zal je immer horen. Zwijgen opleggen met SilentMaxx is prima te doen, maar dan heb je enigzins toch iets van airflow nodig in je kast.
quote:
Hardware Junk schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:24:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk geen mega array in je kast zitten. Anders wordt het een oorverdovend goedje, kast open. Geef mij maar een gesloten kast, dik staal, loodbitumen, schuim.

Zo hoop ik mijn BE-2400 ook tot een acceptabel geluidsnivo te krijgen. Hoe stil de gekozen hardware ook, 6 schijven zal je immer horen. Zwijgen opleggen met SilentMaxx is prima te doen, maar dan heb je enigzins toch iets van airflow nodig in je kast.
Nee dat heb ik inderdaad niet. (ook niet echt nodig, kan het makkelijk met 2 af)

Maar mijn HTPC/Game pc ja die is natuurlijk dicht.

Case: Cooler master Cavalier 2
3700+ @2200MHz undervolt 1.2v
outtake 2x60mm @ fanmate
intake 1x80mm@5v
1x80mm voeding fan @ fanmate
7800GT Zalman VF-900 @ 5v

CPU temps 48 °C @ 100% load
case 39 °C @ 100% load
7800GT 62 °C @ 100% load

Nu is dit bijna niet te horen, heb alleen van de week er een Asus A8N-SLI er ingebouwd en die heeft een chipsetkoelertje die probeert naar de maan te vliegen 5000RPM. Komt dus nog een zalman passief koeler op die in de airflow zit van de 80mm intake fan.

Dus die BE-2400 gaat je wel lukken om hem met 3x12cm fans te koelen en dan rond de 30 grade case temp uit te komen.
AMD... ach

quote:
mad_max234 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:48:
[...]
Nu is dit bijna niet te horen, heb alleen van de week er een Asus A8N-SLI er ingebouwd en die heeft een chipsetkoelertje die probeert naar de maan te vliegen 5000RPM. Komt dus nog een zalman passief koeler op die in de airflow zit van de 80mm intake fan.
[...]
Daarom heb ik voor de M2N-Plus Vista gekozen. Actief is passé en zijn grote broer geniet een hele heatpipe constructie om zijn warmte kwijt te kunnen. Ik hoor hier vaker problemen mee, dus durft 't niet aan. Voor de simpele uitvoering gekozen. Dit moederbord ook vanwege solid caps. Het is en blijft een mening, maar ik vond dit bord niet duur. Hopen dat ik er nog vol van ben, als hij geleverd is.

Wel een minpuntje is dat deze reeks moederborden voor de BE serie geflashed moet worden.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws