Hoe kan dat nou, een Nehalem quadcore is groter dan een Penryn quadcore .quote:

De core heeft iig het volgende formaat;quote:In his right had, Steve holds Nehalem, a native quad-core processor manufactured in 45nm, while his left hand is busy with Wolfdale, a dual-core member of Penryn 45nm family

The Source wijzigde dit bericht 23-09-2007 16:02 (13%)
Wouter Tinus wijzigde dit bericht 23-09-2007 16:04 (7%)
Professioneel Hyves-weigeraar
Daarbij komt dat AMD low K gebruikt wat zuiniger is maar Intel High K waardoor hun cpu's wel veel hoger kunnen clocken. Dus ik verwacht niet dat Barcelona op lucht super ver kan komen. Misschien iets van 3400 MHz. Maar dat zal denk ik echt de max zijn. De 3200 MHz K9 core is nog steeds op 90nm gemaakt. Ik weet niet wat die 65nm doen maar volgens mij kunnen die niet veel hoger komen. ( denkend aan 100 MHz ) Dus AMD heeft de clockspeeds en straks ook performance per clock wat tegen zitten. Nu is de vraag hoe snel AMD zal zijn met de opvolger van Shanghai. En of die dan wel snel genoeg zal zijn.
Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869
Hehe.. klok-klepel. Low-k materialen worden gebruikt voor de interconnects, dat doet Intel net zo goed als AMD. High-k zit in de transistor zelf, en zorgt niet alleen voor meer snelheid maar ook voor een factor 10 minder lekstroom uit de gate, omdat ze een dikkere laag kunnen maken.quote:Astennu schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:19:
Daarbij komt dat AMD low K gebruikt wat zuiniger is maar Intel High K waardoor hun cpu's wel veel hoger kunnen clocken.
Wouter Tinus wijzigde dit bericht 23-09-2007 16:27 (5%)
Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869
Vergeleken met Fudzilla is The Inquirer een toonbeeld van betrouwbaarheidquote:Astennu schreef op zondag 23 september 2007 @ 19:15:
Aha want fudzilla schreef zo iets van AMD heeft low K Intel High en daarom is gebruikt de AMD minder power in de Intel kan hoger clocken. Maar goed dit werkt dus niet zo ? Bij ATi zag je duidelijk dat ze met low K er toen 100 MHz op de core bij kregen. Maar lag dat dan wel aan het gebruik van Low K of ook iets anders ?
De k-waarde van een materiaal is een elektrische eigenschap, waarbij "low" of "high" de relatieve positie ten opzichte van het basismateriaal aanduidt (SiO2, k=4.1). Heel - eigenlijk té - simpel gezegd: lager betekent betere isolatie, hoger betere geleiding.
Tussen de lagen interconnects van de chip is isolatie nodig om te voorkomen dat elektrische signalen van het ene naar het andere pad lekken. Dat lekken kost onnodig tijd en energie en het spreekt voor zich dat dit beide niet positief is voor de kloksnelheid. Voor die plaatsen zijn low-k-materialen dus beter. Enige vorm van low-k wordt inmiddels door zo ongeveer iedereen gebruikt, maar de evolutie gaat nog steeds door.
Binnen transistors is goede geleiding juist belangrijk voor de 'aan' stand, maar door de constante verkleining lekt steeds meer stroom weg in de 'uit' stand, wat weer niet de bedoeling is. Op dit moment is het stuk dat verantwoordelijk is voor een groot deel van die lekkage (de gate) nog maar een paar atoomlagen dik. Een high-k materiaal kan veel dikker zijn - en dus ook beter beschermen tegen lekken - terwijl het dezelfde prestaties levert op de momenten dat het wel nodig is. Intel is de eerste en tot nu toe enige die een high-k materiaal heeft weten toe te passen in zijn transistors, hoewel anderen ongetwijfeld zullen volgen in de komende twee à drie jaar.
Je ziet dus dat zowel low-k als high-k materialen belangrijk zijn, en beide helpen bij zowel de prestaties als de zuinigheid. Het is geen kwestie van kiezen, maar gewoon beide toepassen op de juiste plaatsen.
Wouter Tinus wijzigde dit bericht 24-09-2007 02:41 (19%)
Nu is de vraag kan AMD opboksen tegen de productie techiek van intel. Zoals het er nu uit ziet niet. Intel heeft al 45nm en heeft ook genoeg geld om snel met 32nm te komen en nog andere technieken die er voor zorgen dat hun cpu's klein en koel blijven. AMD zit op 65nm met minder middelen.
Ik dacht ook dat AMD samen met IBM de productie technieken ontwikkelde ? net als 90nm SOI toen ? en de huidige 65nm techniek ?
En dan nog wat anders. Morgen is het de 25e. Ik vraag me dan echt af wat AMD op de planning heeft. Ik hoop niet voor ze dat het een 6400+ of HD2900 Pro is want daar zit niemand op te wachten. We wachten op Phenom X2, X3 en X4 en de RV670 en R680.
AMD heeft inderdaad een 'samenwerking' met IBM, wat er op neerkomt dat ze ongeveer 100 miljoen dollar per jaar betalen om bij hen in de keuken te mogen kijken. Maar de aankondiging van de eerste werkende 32nm-chips vorige week bevestigde maar weer eens dat Intel ver vooruitloopt op welk ander bedrijf dan ook.quote:Astennu schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:05:
Ik dacht ook dat AMD samen met IBM de productie technieken ontwikkelde ? net als 90nm SOI toen ? en de huidige 65nm techniek ?
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn voor AMD zolang ze gewoon een sterke producten hebben, maar als ze puur op prijs moeten concurreren komen ze niet ver.
Ik gok op een 790FX met een HD 2950 en mischien een Phenom X4, maar denk dat we het zonder Phenom X4 moeten doen.
Ik verwacht het niet maar het zou wel goed zijn voor AMD .Meer als goedmakertje voor al die keren dat ze te laat waren. Ze hebben nog heel wat goed te maken dus zit zou een mooi begin zijn.
Reg. datum: 12 juni 2003
Dat ze als goedmakertje maar gewoon weer competitief worden met Intel....quote:Astennu schreef op maandag 24 september 2007 @ 13:41:
Daar zat ik ook al aan te denken. Zou echt geweldig zijn: Phenom X4 + RD790 + RV670![]()
.
Ik verwacht het niet maar het zou wel goed zijn voor AMD .Meer als goedmakertje voor al die keren dat ze te laat waren. Ze hebben nog heel wat goed te maken dus zit zou een mooi begin zijn.
Ja dat zou een mooi goedmakertje zijn zegquote:Astennu schreef op maandag 24 september 2007 @ 13:41:
Daar zat ik ook al aan te denken. Zou echt geweldig zijn: Phenom X4 + RD790 + RV670![]()
.
En toen werd ik wakker.
Edit/
Nu wist NordicHardware dit te melden, en heeft het weer snel offline gehaald. Was denk ik gewoon erg druk net, want het staat er weer.
Hier de link naar de winkelquote:Unlocked AMD Athlon 64 X2 5000+ to be announced tomorrow?
Written by Andreas G 24 September 2007 20:00
A Canadian reader sent us a tip and a link to Canadian computer hardware store NCIX.com where they have listed a Black Edition AMD Athlon 64 X2 5000+. The processor comes with an unlocked multiplier and runs at 2.6 GHz. According to the forums admin at NCIX the processor is based on the Windsor core, meaning a 90 nm manufacturing process. Not to worry though, every core for the AMD Athlon 64 X2 5000+ Black Edition is apparently handpicked and is sold without heatsink. NCIX lists the processor for $149 CAD, which the same amount in USD. Tomorrow we will now for sure.
http://forum.ncix.com/for...=1&product_id=25878X2
het zou toch niet waar zijn, dat dat de darkside is van AMD.
mad_max234 wijzigde dit bericht 24-09-2007 23:10 (112%)
Reg. datum: 09 december 2006
- 790FX
- RV670
- 5000+ !?!?
zouden die 3 producten tegelijk uitkomen ? soort van combi pakket ?
quote:This feature will allow for acceleration of the performance of K10 processors, automatic overclocking of the PCIe bus when using graphics cards based on R580+ or newer (such as the R6XX), accelerating data transfers in between graphics card when running CrossFire, and even allow the HyperTransport bus to be double-pumped when using a HT 1.0 processor, through a feature called XpressRoute. [Editor's note: Not all K10 processors are HT 3.0]
There will also be a MemBoost feature that can be used with high-end memory (DDR2-800 and up) for lower latencies when using a K8 processor.
Een soort FX-64 dus, dat zou een beetje jammer zijn ja... bij Azerty kan je inderdaad wel een 5000+ Black Box edition bestellen.quote:mad_max234 schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:14:
Ik weet het niet, maar de 790FX moet rond de 25e uitkomen en zover ik weet is het niet verschoven.
Edit/
Nu wist NordicHardware dit te melden, en heeft het weer snel offline gehaald. Was denk ik gewoon erg druk net, want het staat er weer.
[...]
Hier de link naar de winkel
http://forum.ncix.com/for...=1&product_id=25878X2
het zou toch niet waar zijn, dat dat de darkside is van AMD.
De frontpage van AMD vermeld ook niets speciaals.... ik zou toch wel verwachten dat er iets over die 5000+ black edition zou staan als dat de darkside van AMD moet zijn.
Athlon X2 3800+ Toledo 2x512kb @ 2200Mhz | Asus A8N-E | 2x 512Mb DC DDR400 @ 220MHz | Asus X1600Pro 256Mb | Raptor 74Gb 10.000RPM
Reg. datum: 04 augustus 2006
Wat een onzin loopt faud weer te roepen.quote:
1.of a few years old core at 65nm
2 it is made on 65nm marchitecture
3.and probably a nice heatpipe cooler
En AMD heeft nog niks gezegt of wat die site nu betekent zover ik weet.
mad_max234 wijzigde dit bericht 25-09-2007 14:05 (9%)
Tja ik begin te denken dat ze nog wel eens gelijkt kunnen hebben. Hopelijk durft AMD het niet te doen want het zou belachelijk zijn.quote:mad_max234 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:03:
[...]
Wat een onzin loopt faud weer te roepen.![]()
1.of a few years old core at 65nm
2 it is made on 65nm marchitecture
3.and probably a nice heatpipe cooler
En AMD heeft nog niks gezegt of wat die site nu betekent zover ik weet.
Dit topic is gesloten. ![]()