“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 1 avatar! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |
Iemand ervaring met het mixen van geheugen merken?
Wel dezelfde snelheid etc. maar vesrchillende merken.
Ik heb een 1Gb dimm van TAKEMS van een maat gekregen en wil daar nu een DIMM bij kopen.
Ik heb een bestelling nue bij Salland lopen maar daar hebben ze de SODIMMS alleen van DANEELEC of KIngston.
Ik zat zelf aan de kingston te denken, of kan ik het beter laten en ergens anders een 2de Take MS erbij bestellen?
Hoe zit het eigenlijk als ik een van de 512 laat zitten en de 1 GB erbij prik, zal dat werken?
640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates
Reg. datum: 15 november 2007
Ik wilde hier alleen nog even vragen wat jullie aan raden qua specs. Ik wil hem dus vooral gaan gebruiken om xvid en 720p mkv bestanden af te spelen in front row (op leopard). De mini moet ook dienst gaan doen als download pc dus ik wilde zowiezo voor de grootste HD gaan. Ik zit alleen nog even met de processor en het geheugen. Dit scheelt aardig wat geld dus alle adviezen zijn welkom
Wat ik me verder nog afvroeg is of er een verschil zit tussen de superdrive en combodrive als het gaat om het afspelen van dvd's.
Wel heb ik 1 probleem: de website die ik voor mijn werk gebruik, is alleen goed te bekijken onder Internet Explorer. Ik heb het geprobeerd met Firefox, Safari en Opera, maar dat helpt niet. Ik las wel over IE voor Mac, maar volgens wikipedia schiet IE5 ook op een hoop fronten te kort. Iemand een idee voor een browser die heel erg op IE lijkt qua engine? Of een plek waar ik IE5 kan vinden?
"Hoe is NNK ontstaan? Wat zat daar achter? Waar komen de leden vandaan? Kan ik me bij hen aansluiten? De antwoorden op deze vragen vindt u via deze pagina: nnk.nl"
Mac Mini CD 1.66 Ghz | 2 GB geheugen | 900 GB harde schijven | Samsung 214T | Mac OS 10.5.4 | PC/HTPC; hier | witte Nokia N82 4 GB
Misschien is moet ik er toch maar een Windows PC gebruiken (Of natuurlijk een Virtual Machine of bootcamp gebruiken).
"Hoe is NNK ontstaan? Wat zat daar achter? Waar komen de leden vandaan? Kan ik me bij hen aansluiten? De antwoorden op deze vragen vindt u via deze pagina: nnk.nl"
Reg. datum: 07 januari 2001
Het kan goed dat IE een ander resultaat geeft op de Mac dan in Windows, die browsers zijn bepaald niet identiek. Voor webdesigners is het dus wel fijn dat IE5 voor Mac niet meer bestaat: dat scheelt in het oplossen van problemen. Helaas zitten de meeste quirks in IE voor Windows. Ik raad je aan een VM te installeren, mij bevalt dat prima.quote:
torp wijzigde dit bericht 20-11-2007 10:05 (19%)
Reg. datum: 04 september 2007
Ik lees dat de standaard geleverde (super)drive nogal kieskeurig kan zijn met diverse media. Heeft iemand daar ervaringen mee? Ik dacht eraan om zelf een combo drive mac mini te gaan kopen en dan zelf een superdrive er in te zetten. Ik heb al een superdrive gevonden op internet (de Pioneer DVR-K06L Slim) voor weinig geld (ong 70,-) die in de mini zou passen. Is dit aan te raden?
Scheelt in totaal ruim 100 euro (779 - 599 - 70) en het verschil 1,83 vs 2,0 is mijns inziens toch te klein en het verschil in harde schijf grootte vind ik ook niet noemenswaardig....
Externe dvd branders schijnen alleen te werken onder OSX met extra software, dus dat vind ik (naast het feit dat je toch weer een extra apparaat hebt staan) nadelig...
strijk wijzigde dit bericht 22-11-2007 08:54 (22%)
Reg. datum: 26 januari 2005
Ik heb een tijdje geleden mijn mini CoreSolo geupgrade met een DVR-K05, die werkt prima en het was niet nodig om extra software te gebruiken. Ik neem aan dat dat met de K06 hetzelfde is.quote:strijk schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:04:
Ik heb al een superdrive gevonden op internet (de Pioneer DVR-K06L Slim) voor weinig geld (ong 70,-) die in de mini zou passen. Is dit aan te raden?
Scheelt in totaal toch 100 euro (780 - 599 + 70) en het verschil 1,83 vs 2,0 is mijns inziens toch te klein en het verschil in harde schijf grootte vind ik ook niet noemenswaardig....
Externe dvd branders schijnen alleen te werken onder OSX met extra software, dus dat vind ik (naast het feit dat je toch weer een extra apparaat hebt staan) nadelig...
Mijn superdrive kwam trouwens van nowthatsit.nl. Daar hebben ze die nog steeds en ook matshita drives die compatible zouden moeten zijn.
donaldo wijzigde dit bericht 21-11-2007 14:34 (7%)
Zijn er nog meer mensen met een superdrive replacement? En met welk type je het vervangen hebt?
Reg. datum: 03 januari 2002
Bestaat er zeg maar een soort van memtest86 voor OSX?quote:Red schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:37:
Bestaat er zeg maar een soort van memtest86 voor OSX?
Reg. datum: 20 januari 2004
Naast memtest heb je ook de volgende mogelijkheid:quote:Red schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:37:
Ik heb vanavond even nou ja, het waren toch 30 minuten het geheugen in mijn MacMini geupgrade. Alleen ben ik benieuwd hoe ik dit nou nog even voor de zekerheid kan testen? Bestaat er zeg maar een soort van memtest86 voor OSX? In About This Mac en systeemprofiel wordt het goed weergegeven, maar toch even voor de zekerheid.
-Start op met Appletje+S ingedrukt
- typ: sysctl hw
- Kijk of er bij memory size de juiste waarde staat (is een bijzonder lange waarde als: 21437....... voor bijv. 2 gb)
- typ: halt
Dan weet je zeker dat je geheugen hardware-matig goed zit. Voor het fysieke testen kun je idd iets als memtest gebruiken.
Reg. datum: 11 april 2005
Ik heb mijn zojuist geimporteerde Macmini uit de States aangesloten en alles werkt eigenlijk wel, maar hij wil niet op mijn WLAN connecten.
Tijdens de eerste setup zei hij steeds dat er een fout was opgetreden, en nu gewoon via de airport utility blijft hij zeggen dat mijn WEP-sleutel niet goed is.
Ik heb ook even mijn profiel op mijn Macbook weggegooid en een nieuwe verbinding gemaakt en dat werkt vlekkeloos.
Moet ik nog iets veranderen aan locatie of aan kanalen waar dat hij op wil gaan connecten of wat. Hij ziet overigens wel gewoon het netwerk. Bedraad werkt het ook.
Iemand een ideetje?
Reg. datum: 26 januari 2005
Ik zou dan even de WEP-beveiliging van je router afhalen en kijken of het dan wel lukt of ook niet. Dan weet je in ieder geval beter waar het probleem zit.quote:SpoekGTi schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 19:57:
Hai, ik heb even een vraag.
Ik heb mijn zojuist geimporteerde Macmini uit de States aangesloten en alles werkt eigenlijk wel, maar hij wil niet op mijn WLAN connecten.
Tijdens de eerste setup zei hij steeds dat er een fout was opgetreden, en nu gewoon via de airport utility blijft hij zeggen dat mijn WEP-sleutel niet goed is.
Ik heb ook even mijn profiel op mijn Macbook weggegooid en een nieuwe verbinding gemaakt en dat werkt vlekkeloos.
Moet ik nog iets veranderen aan locatie of aan kanalen waar dat hij op wil gaan connecten of wat. Hij ziet overigens wel gewoon het netwerk. Bedraad werkt het ook.
Iemand een ideetje?
Check, dat hebben we net gedaan en dan werkt het wel.....ben nu aan het updaten waar ook een airport update bij zat ik hoop dat dat het verhelpt. Meer info morgen.quote:donaldo schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:18:
[...]
Ik zou dan even de WEP-beveiliging van je router afhalen en kijken of het dan wel lukt of ook niet. Dan weet je in ieder geval beter waar het probleem zit.
Update:
Moest kiezen voor WEP 40/128 HEX ipv het standaard wep-wachtwoord ...... wel wazig want op mijn macbook pakt hij altijd het wep-wachtwoord.
SpoekGTi wijzigde dit bericht 24-11-2007 23:02 (14%)
Reg. datum: 13 juli 2006
http://www.apple.com/nl/getamac/whichmac.html
Bij dat plaatje onder de Mac Mini staat: 'ZZVEBTEM'. Dat hebben ze leuk verzonnen
Misschien pakt hij standaard het ASCII formaat??quote:SpoekGTi schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:09:
[...]
...
Moest kiezen voor WEP 40/128 HEX ipv het standaard wep-wachtwoord ...... wel wazig want op mijn macbook pakt hij altijd het wep-wachtwoord.
Reg. datum: 05 februari 2007
'T is eigenlijk BYODKM, de vertaling slaat echt op niks... Zou hetzelfde zijn wanneer men 't over WJZIWJK zou hebben...quote:FerdiV schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:15:
Lol hehe weet je wat ik zo cool vind:
http://www.apple.com/nl/getamac/whichmac.html
Bij dat plaatje onder de Mac Mini staat: 'ZZVEBTEM'. Dat hebben ze leuk verzonnen
Bel ik Apple of dat ze zo'n losse kabel hebben, hebben ze die niet, moet ik een nieuwe voeding shoppen twv 55 euri.
Dan ga ik vanavond maar een beetje doe-het-zelven
Het wachten is begonnen
"Conclusion is the point where someone got tired of thinking"