Reg. datum: 04 september 2007
[Mac mini Intel] Discussies en ervaringen - deel 2
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 04 september 2007
Reg. datum: 14 augustus 2001
Kan je dan niet beter gewoon je Mac Mini met Vista Home Premium of XP MCE in Boot Camp draaien dan? OK, misschien eventjes wachten tot de update naar Santa Rosa met de Intel X3100 ipv die slome GMA950 maar verder is de Mini qua hardware als Media Center gewoon prima. OK, niet goedkoop, maar dat is die AOpen ook niet - zo'n kleine "form factor" kost gewoon geld. Vista Home Premium OEM kost maar iets van 80 euro, dat overleef je ook wel.quote:davidgilmour schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:26:
[...]
Maar toch is het ding *juist* qua design perfect gemaakt om als MC te gebruiken. Hij is mooi, klein stil en snel! Alleen de software he, die is kut.
Dreamvoid wijzigde dit bericht 14-11-2007 10:02 (10%)
't is nog maar zeer de vraag of die update er uberhaupt nog wel komt, natuurlijk. Er wordt ook druk gespeculeerd dat de mini in de huidige vorm eruit gaat na januari...quote:Dreamvoid schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:58:
[...]
...OK, misschien eventjes wachten tot de update naar Santa Rosa met de Intel X3100 ipv die slome GMA950.....
Reg. datum: 23 juni 2003
Kijk het probleem is dat Windows gewoon geen lekker OS is. Virussen, ongewenste software die stiekem door MS wordt geinstalleerd, random blue screens etc etc.quote:Dreamvoid schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:58:
[...]
Kan je dan niet beter gewoon je Mac Mini met Vista Home Premium of XP MCE in Boot Camp draaien dan? OK, misschien eventjes wachten tot de update naar Santa Rosa met de Intel X3100 ipv die slome GMA950 maar verder is de Mini qua hardware als Media Center gewoon prima. OK, niet goedkoop, maar dat is die AOpen ook niet - zo'n kleine "form factor" kost gewoon geld. Vista Home Premium OEM kost maar iets van 80 euro, dat overleef je ook wel.
OS X is een veeeeeel lekkerder OS. Dus ik blijf bij OS X. Het enige wat mis is met OS X is een goed MC stukje stoftware. De meeste mensen hoeven geen TV met HD recorder, nee, ze willen gewoon dat ze een dvd-tje, een divx-je, een mp3tje, een 720p mkv x264'tje erin doen en dat ze met een druk op de knop dat kunnen afspelen. Front Row is een perfecte interface. Snel, mooi, gebruikersvriendelijk.
Het probleem zit niet is OS X. Het zit niet in Front Row. Waar zit het wel in? In Quicktime, onderdeel van OS X en FR. QT speelt geen DTS(!) en speelt niet het meest populaire stukje HD software, dat is het probleem. Voor een DVDtje, een Dvixje en een MP3tje prima maar juist voor de nieuwe generatie movies is het ding niet geschikt. En dat is jammer. En het is Apple toe te rekenen want ze geven de code niet vrij.
Daedalus wijzigde dit bericht 14-11-2007 19:29 (0%)
maar is er een mogelijkheid de Itunes DB ECHT dynamic te maken,dus als ik een file in me "muziek" directory dropt dathij meteen wordt geadd aan de database?
TeGek wijzigde dit bericht 14-11-2007 14:23 (12%)
Reden: Typos,Vele vele typos.
De 'code' van een macmini vrijgeven? Waar heb je het over? Of zit je weer over quicktime te zeuren in het verkeerde topic?quote:davidgilmour schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:24:
maar juist voor de nieuwe generatie movies is het ding niet geschikt. En dat is jammer. En het is Apple toe te rekenen want ze geven de code niet vrij.
Wat heeft dit in godsnaam nog met macmini's te maken?
Blijkbaar kan het echt niet on-topic blijven zonder ingrepen door moddertorren.
burne wijzigde dit bericht 14-11-2007 15:19 (20%)
“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 212 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |
Reg. datum: 14 augustus 2001
Overdrijven is ook een vak - ik ben heel tevreden met OS X maar zo beroerd is Vista nou ook weer niet, zeker niet als je 'm puur als media center kastje gebruikt. Je zit dan toch de hele tijd als user met beperkte rechten in de Media Center of MediaPortal interface.quote:davidgilmour schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:24:
[...]
Kijk het probleem is dat Windows gewoon geen lekker OS is. Virussen, ongewenste software die stiekem door M$ wordt geinstalleerd, random blue screens etc etc.
OS X is een veeeeeel lekkerder OS. Dus ik blijf bij OS X. Het enige wat mis is met OS X is een goed MC stukje stoftware. De meeste mensen hoeven geen TV met HD recorder, nee, ze willen gewoon dat ze een dvd-tje, een divx-je, een mp3tje, een 720p mkv x264'tje erin doen en dat ze met een druk op de knop dat kunnen afspelen. Front Row is een perfecte interface. Snel, mooi, gebruikersvriendelijk.
Het probleem zit niet is OS X. Het zit niet in Front Row. Waar zit het wel in? In Quicktime, onderdeel van OS X en FR. QT speelt geen DTS(!) en speelt niet het meest populaire stukje HD software, dat is het probleem. Voor een DVDtje, een Dvixje en een MP3tje prima maar juist voor de nieuwe generatie movies is het ding niet geschikt. En dat is jammer. En het is Apple toe te rekenen want ze geven de code niet vrij.
Als fully-featured media center is Apple er gewoon nog niet, en dat ligt niet alleen aan Quicktime (ok daar is wel genoeg op gescholden), maar ook aan FrontRow zelf: een media center zonder TV/PVR/EPG is maar een half media center, en de helft van de lol van MCE is ook dingen als YouTube en Uitzendinggemist plugins. Net als bij iTunes houdt Apple de regie over FR strak in handen - en dat betekent dat je aan hun release schema vast zit, en dat de mogelijkheid tot 3rd party plugins heel beperkt is. En Apple weet dat ook, en heeft de Mini ook nooit als media center gepusht. Dat is nou eenmaal Apple, ze zijn visionair maar soms doen ze er jaren over om de simpelste dingen toe te voegen (een tweede muisknop, fullscreen filmpjes draaien).
Mijn persoonlijk vermoeden is dat Apple zijn beste programmeurs de laatste 2 jaar op de iPhone en Leopard gezet heeft (die waren allebei flink vertraagd als je het nieuws een beetje gevolgd hebt), en dat met name de multimedia applicaties op OS X hierdoor ver achterlopen op schema. Ofwel je hebt geduld totdat Apple de beste is, ofwel je gaat voor het media center platform met het minste geklooi van dit moment en dat is nou eenmaal van Microsoft. In elk geval kan je met Boot Camp wel de mooiste media center hardware gebruiken die er is, en kan je later eenvoudig weer naar OS X switchen.
(excuses als dit off-topic gevonden wordt, maar dit is m.i. wel gerelateerd aan de Mini, nl zijn bruikbaarheid als media center)
Dreamvoid wijzigde dit bericht 14-11-2007 19:47 (2%)
Reden: off-topic?
Bedankt.
|AMD 64 3000+|MSI K8N Neo-Platinum|2048 MB 400 Mhz Transcend|Club3D 7800GS AGP|Creative Xi-Fi XtremeMusic|Samsung SH-S162L|Logitech Z-5500D/diNovo Media Desktop|Telfort Internet|SonyEricsson W890i|Ceramic White Sony PSP|MSI S270 MT-37 100 GB|
Reg. datum: 15 november 2007
Nu gebruik ik mijn Macbook c2d 2gb aan mijn tv om mijn films en tv-series te kijken. Dat gedoe met die kabels wordt echter een beetje vervelend dus vandaar overweeg ik een mini, waar ook de downloads op gaan lopen zodat de pc de deur uit kan.
Mijn Macbook werkt echter perfect voor wat ik ermee wil doen (xvid films en 720p x264 mkv tv-series) werkt de mini minder voor dit soort dingen? Ik lees hier zoveel negatieve dingen dat ik dat haast zou gaan denken. Kan iemand hier iets over zeggen? Het lijkt me sterk dat een mini met dezelfde specs minder is dan een Macbook
Reg. datum: 05 februari 2007
|AMD 64 3000+|MSI K8N Neo-Platinum|2048 MB 400 Mhz Transcend|Club3D 7800GS AGP|Creative Xi-Fi XtremeMusic|Samsung SH-S162L|Logitech Z-5500D/diNovo Media Desktop|Telfort Internet|SonyEricsson W890i|Ceramic White Sony PSP|MSI S270 MT-37 100 GB|
elke info hierover is welkom.
640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates
De Mac Mini pakt geen 1080p x264 mkv-tjes. De iMac pakt dat wel want die heeft een speciale grafische kaart met 264 ondersteuning. Meer geheugen gaat niet werken.quote:ck2000nl schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:56:
Hebben mensen die een mac mini, C2D 2.0 GHz met 1 GB werkgeheugen ook last van een niet zo vloeiende weergave van x264 content (HDDVD) in 1080P met DD5.1? 720P content doet ie wel zeer vloeioend... Raden jullie aan om het werkgeheugen uit te breiden naar 2 GB? Ik gebruik overigens de laatste versie van VLC daarvoor.
Bedankt.
De Mac Mini pakt exact hetzelfde als een MacBook, zijn in principe hetzelfde qua specs. Kijk, die Mac Mini is prima als 720p x264 mediaplayer. Het geklaag zit in de interface. Maar als je gewoon VLC gebruikt en je wil op je TV 720p materiaal bekijken zonder al te veel poespas dan is dat ding prima. Ik ben zelf tevreden over mijn Mac Mini hoor als internet/muziek/filmpjes machientje.quote:doesdjef schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:53:
Ik had even een vraagje na wat negatieve berichten over een mini als mediacenter. Ik zat te kijken om een mini aan te schaffen voor naast de tv.
Nu gebruik ik mijn Macbook c2d 2gb aan mijn tv om mijn films en tv-series te kijken. Dat gedoe met die kabels wordt echter een beetje vervelend dus vandaar overweeg ik een mini, waar ook de downloads op gaan lopen zodat de pc de deur uit kan.
Mijn Macbook werkt echter perfect voor wat ik ermee wil doen (xvid films en 720p x264 mkv tv-series) werkt de mini minder voor dit soort dingen? Ik lees hier zoveel negatieve dingen dat ik dat haast zou gaan denken. Kan iemand hier iets over zeggen? Het lijkt me sterk dat een mini met dezelfde specs minder is dan een Macbook
Reg. datum: 15 november 2007
Bedankt voor de info. Ik gebruik idd gewoon frontrow omdat dit voor mij prima voldoet. Zeker op Leopard waar het voor mij toch een stuk vlotter werkt, met name de mkv bestanden.quote:davidgilmour schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 00:07:
[...]
De Mac Mini pakt exact hetzelfde als een MacBook, zijn in principe hetzelfde qua specs. Kijk, die Mac Mini is prima als 720p x264 mediaplayer. Het geklaag zit in de interface. Maar als je gewoon VLC gebruikt en je wil op je TV 720p materiaal bekijken zonder al te veel poespas dan is dat ding prima. Ik ben zelf tevreden over mijn Mac Mini hoor als internet/muziek/filmpjes machientje.
Ik had nog een vraagje; zou er iemand een foto kunnen maken van de poweradapter naast de mini? Om te vergelijken zeg maar. Ik ben gister langs de lokale apple store gelopen om het eens te bekijken maar daar hadden ze alles mooi weggewerkt natuurlijk.
Ik heb gisteren de bootcamp docu uit geprint als voorbereiding voor een dualboot met Vista.
In de installatie handleiding staat dat je voor Vista minimaal 2GB nodig hebt, is dit een advies of wil bootcamp Vista niet installeren als je maar een GB hebt?
640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates
ies advies: als je het niet doet, kun je van bepaalde grafische effecten niet goed 'genieten' Op 1GB werkt het echter prima.quote:ferno schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:54:
Vraagje,
Ik heb gisteren de bootcamp docu uit geprint als voorbereiding voor een dualboot met Vista.
In de installatie handleiding staat dat je voor Vista minimaal 2GB nodig hebt, is dit een advies of wil bootcamp Vista niet installeren als je maar een GB hebt?
Maar elk OS en programma werkt lekkerder onder 2GB ipv 1GB. Dus als je het geld er voor over hebt...
Klopt. De Mac Mini speelt MPEG2 1080p gewoon af, zelfs met een bitrate van 50 Mbps! Maar een mkv filmpje van 1080p van 8-10 Mbps pakt ie niet, dat kost teveel power omdat te decoden.quote:ck2000nl schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:42:
@davidgilmour: het is dus de zwakke grafische videochip van de mac mini die roet in het eten gooit? Gewone quikctime trailers in 1080 speelt ie wel keurig af?
Verschil is dat een filmpje van 2 uur 8GB is in 1080p .mkv .x264 en 40-50GB in MPEG2
Reg. datum: 26 januari 2005
Reg. datum: 26 januari 2005
Bij achtr.nl kun je een core solo voor ongeveer 350 bestellen nieuw en ook de andere EOL modellen zijn daar redelijk geprijsd.quote:Bashrat schreef op maandag 12 november 2007 @ 01:18:
Waar kun je tegenwoordig goedkoop Mac Mini's bemachtigen? Geen PowerPC's, eender welke Intel Mac Mini (Core Solo is ook goed). Ik ben niet van plan >600 euro uit te geven aan een servertje (ik ben het geklooi met XP en Ubuntu meer dan zat).
Ik heb juist een headset gekocht, maar er is nog al een groot probleem.
Ik kan namelijk geen geluid opnemen
Niet onder Leopard en niet onder Vista.
Iemand een idee ?
Edit; het gaat over de laatst mac mini en het is een niet-usb-headset
filenox wijzigde dit bericht 17-11-2007 16:33 (15%)
"Anyone who never made a mistake has never tried anything new"
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last