Nou ik heb het ding nu een week (de 1.83CD) in gebruik als MC op een goeie Toshiba beamer die ik ook altijd met mijn HTPC gebruikte.quote:davidgilmour schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:15:
[...]
Congratz, prima ding het instapmodel. Echt een hele goede machine om als basis MC te gebruiken.
Als MC kan hij gewoon niet tippen aan mijn oude WIndows Vista MC. Via VLC, Mplayer OSX of via een dergelijk ander programma, heb ik last van streperig beeld als er bewegende beelden zijn. Bij gedownloade dvd's vooral (gewone DVD5-9's).
720P mkv's speelt ie prima af (kwaliteit niet super), maar verder ben ik verre van tevreden. Veel problemen met WMV's (HD en gewoon) en 1080i/P is al helemaal uit den boze. Ik heb er een 400Gb externe hd aan voor wat extra opslag, wat nog wat soelaas biedt voor de kleine 80Gb schijf.
Verder is de communicatie met mijn iMac G5 op zich prima, als je er maar een draad tussen hangt. Bestanden overblazen via Airport is een drama, wat me dus ook zwaar tegenviel. Kennis zei; jaaa dat klopt, dan moet je een Airport router kopen - ja dikke lul dus, heb een prima Linksys en ga geen apple router voor 170 euro kopen - het moet gewoon goed werken.
- qua OS - super - 100x beter dan windows
- qua reactiesnelheid / workspeed - super - 100x beter dan windows
- qua Mediacenter - af te raden - regelrecht drama!
"a.k.a. alles kan anders"