Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 22 november 2001

Hij is besteld. :)

1.83GHz Intel Core 2 Duo
1GB 667 DDR2 SDRAM - 2x512
80GB Serial ATA drive
Combo Drive
Mac OS X-BEL
Country Kit-BEL

Volgens de apple store komt wordt hij morgen geleverd.
UPS komt meestal rond 17:00 (had ik ook met de IPOD) dus hoop ik morgen avond mijn eerste MAC aan te kunnen zetten.

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

quote:
ferno schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:12:
Hij is besteld. :)

1.83GHz Intel Core 2 Duo
1GB 667 DDR2 SDRAM - 2x512
80GB Serial ATA drive
Combo Drive
Mac OS X-BEL
Country Kit-BEL

Volgens de apple store komt wordt hij morgen geleverd.
UPS komt meestal rond 17:00 (had ik ook met de IPOD) dus hoop ik morgen avond mijn eerste MAC aan te kunnen zetten.
Congratz, prima ding het instapmodel. Echt een hele goede machine om als basis MC te gebruiken.

Mooi, het uitpakken alleen is al leuk :)

Mac Mini CD 1.66 Ghz | 2 GB geheugen | 900 GB harde schijven | Samsung 214T | Mac OS 10.5.4 | PC/HTPC; hier | witte Nokia N82 4 GB

quote:
Forceworks schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 10:01:
[...]

Ik gebruik thuis een Mini 1.66 ghz (gewone core duo) met 2 gb geheugen als mediacenter / servertje.
Werkt perfect. Bijna alles wordt naar de mini gestreamd vanaf mijn iMac of Powerbook.
En sommige dingen staan op een externe hdd die aan de mini is gekoppeld.

FrontRow i.c.m. Perian zorgt er voor dat ik alles lekker vanaf de bank zonder moeite kan kijken.
En terwijl de mini bezig is met gestreamde content weer te geven o.i.d., is hij nog lekker bezig als ftp-servert en nog wat andere services.
Hoi,

Dit klinkt goed alleen heb ik geen mac om als server te laten fungeren.
Ik gebruik nu een mandriva 2007 server.
Zijn er Linux streaming server die geschikt zijn om gebruikt te worden met frontrow en zo ja welke?
Of kan ik het gewoon vanaf mijn samba shares streamen?

quote:
Kapitein Prozac schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:45:
Mooi, het uitpakken alleen is al leuk :)
:)

Ik ben benieuwd, ik heb net melding gehad dat het morgen geleverd wordt.
Morgen ben ik helaas niet thuis om het aan te nemen dus wordt het vrijdag.
Ik hoop dat ik met mijn standaard USB pc keyboard en muis in ieder geval al kan starten.

Ik zit nog te dubben over de MAC keyboard (erg mooi!!!) of de Logitech Cordless Desktop® S 530 Laser for Mac.
De logitech is een stuk goedkopen en ook erg mooi, maar eerlijk is eerlijk de Mac keyboard is het mooist.

Ik ben alleen niet zo gek van de mighty mouse.

quote:
ferno schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:33:
[...]

:)

Ik ben benieuwd, ik heb net melding gehad dat het morgen geleverd wordt.
Morgen ben ik helaas niet thuis om het aan te nemen dus wordt het vrijdag.
Ik hoop dat ik met mijn standaard USB pc keyboard en muis in ieder geval al kan starten.

Ik zit nog te dubben over de MAC keyboard (erg mooi!!!) of de Logitech Cordless Desktop® S 530 Laser for Mac.
De logitech is een stuk goedkopen en ook erg mooi, maar eerlijk is eerlijk de Mac keyboard is het mooist.

Ik ben alleen niet zo gek van de mighty mouse.
Een tip: koop het apple keyboard. peperduur, ik weet het maar het is perfect. En koop dan voor 20 euro (Mediamarkt aanbieding) een grijze Logitech draadloze muis met usb stick of voor 40 euro de V470 met bluetooth.

Reg. datum: 04 september 2007

quote:
GOLDENBOY schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:12:
Hoi,

ik ben al sinds mensenheugenis Windows-gebruiker, maar weet sinds kort de eye-candy van Apple-producten te waarderen.

Ik heb echter wel enkele vraagjes :

1. Ik wil mijn huidige Windows computer blijven gebruiken, alsook mijn monitor (22" breedbeeld). Stel, ik koop een Mac Mini + een kvm-switch, zodat ik mijn monitor, toetsenbord/muis kan delen : is dit de interessantste/goedkoopste oplossing voor mij ? Zo nee, wat dan ?

2. Wordt bij de Mac Mini, de nieuwste Mac OS X Leopard geleverd, zonder meerkost, of nog steeds Tiger + optionele Leopard (zo ja : kosten ?) ?

3. Is het aan te raden om direct bij aankoop extra geheugen bij te kopen voor een vlottere manier van werken, of volstaat de standaard 1 gb ? Indien ik dan toch extra geheugen (moet) aanschaf(fen), hoeveel geheugenbanken kunnen er dan gevuld worden op de Mac Mini ?

4. Is standaard BootCamp meegeleverd in Mac OS X ? En is Parallels een optie ? Welk van deze twee emulators is het meest performant/gebruiksvriendelijk ?

5. Hoe zit het ondertussen met ondersteunde software : ga ik al mijn Windows software op Mac OS X kunnen gebruiken, of hangt dit er van af ?

6. Zijn er nuttige tips om gewend te geraken aan Mac OS X, als fervent Windows gebruiker ? Lespakketten e.d. meer ?

Alvast bedankt voor de reacties ! ;)
1. Kijk eens in dit topic

2. Je krijgt vanaf 26-10 leopard bij je mac. Als er per ongeluk nog Tiger opstaat (niet onwaarschijnlijk) zit er een leopard installatie dvd bij in.... als 'drop in'.
Koop je de mac bij een winkel, dan kun je om uitsluitsel vragen.
Maar ook de Apple's webshop heeft een graties telefoonnummer ;)

3. Altijd. Des te meer geheugen, des te sneller je machine... Of je nou mailt en tekst verwerkt of Photoshopt, meer geheugen werkt heerlijk. Of je het wel echt nodig hebt hangt af wat je ermee gaat doen...

4. Bootcamp zit standaard bij 10.5 leopard.

5. Volgens mij niet alles, zo niet niets. Dit kan alleen via virtualisatie dacht ik. Of met Bootcamp windows op je mac erbij zetten.

6. dat heb je echt niet nodig joh, windows is moeilijker en onlogischer opgebouwd dan OSX :X ik zag dat een vorige poster hier al goede reply op heeft gegeven.. :z

quote:
ferno schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:27:
[...]

Hoi,

Dit klinkt goed alleen heb ik geen mac om als server te laten fungeren.
Ik gebruik nu een mandriva 2007 server.
Zijn er Linux streaming server die geschikt zijn om gebruikt te worden met frontrow en zo ja welke?
Of kan ik het gewoon vanaf mijn samba shares streamen?
Je kunt het direct vanaf een sambashare streamen.
Je hoeft alleen maar een snelkoppeling 'alias' te maken in de films map naar de sambashare met films.

* net de overstap naar leopard gemaakt, weet nog niet of aliasses dan ook nog werken in front row.

met de nieuwe optie 'bronnen' in FR doet hij het iig nog niet zo flex.

Reg. datum: 07 januari 2001

Voor de upgraders: de Pricewatch vermeldt momenteel een prijsverlaging van de Intel T7200 dankzij een fries zaakje: 224 euro! Hopelijk gaat de prijs nu structureel zakken.
Voor een nieuwe aankoop kun je natuurlijk beter de 2GHz Mini van Apple nemen.

quote:
torp schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:08:
Voor de upgraders: de Pricewatch vermeldt momenteel een prijsverlaging van de Intel T7200 dankzij een fries zaakje: 224 euro! Hopelijk gaat de prijs nu structureel zakken.
Voor een nieuwe aankoop kun je natuurlijk beter de 2GHz Mini van Apple nemen.
Hmm,

Als je de prestatie verschil ziet dan denk ik er anders over.
Eeen hoop geld voor een kleine prestatie winst, als je de superdrive en de extra HD space niet nodig hebt kan je beter de 180 euro in je zak laten volgens mij.

quote:
Forceworks schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:18:
[...]

Je hoeft alleen maar een snelkoppeling 'alias' te maken in de films map naar de sambashare met films.

* net de overstap naar leopard gemaakt, weet nog niet of aliasses dan ook nog werken in front row.

Thanx!

Ik hoop het morgen te kunnen proberen.
UPS is vandaag niet langs geweest. :'(

Reg. datum: 20 januari 2004

quote:
Forceworks schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:18:
[...]

Ik heb het niet draaien met aliases op een andere locatie van het netwerk, maar een alias naar een externe schijf werkt gewoon nog in frontrow.
Reg. datum: 07 januari 2001

off-topic:Nee, ik ben geen mod, maar kunnen de mensen in dit topic misschien de quote-knop wat zorgvuldiger gebruiken en alleen quoten als het echt nodig is? Bedankt.

quote:
torp schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:45:
off-topic:Nee, ik ben geen mod, maar kunnen de mensen in dit topic misschien de quote-knop wat zorgvuldiger gebruiken en alleen quoten als het echt nodig is? Bedankt.
Akkoord :)

Ok,

De mini is binnen, wat een mooi ding zeg!
Ik had hem natuurlijk al vaak in de winkel gezien maar als je hem uitpakt en bij je thuis hebt dan blijkt hij nog mooier.
De voeding valt wel tegen, ziet er mooi uit maar is bijna groter dan de mini. :?
Mac OS is nog effe wennen voor mij, Windows, Linux en FreeBSD kennen niet erg veel geheimen voor me maar Mac OS (ja ik weet het, onder water is het eigenlijk ook een BSD variant) is echt nog wennen.

Moet wel zeggen, alles werk out of the box maar als je iets aparts wilt is het even zoeken.

Itunes bv. als ik mijn alias uit het netwerk wil toovoegen dan krijg ik dat gewoon niet voor elkaar, terwijl onder windows (Itunes) lukt dit prima.

En voor zover ik het begrijp wil Frontrow geen films draaien als deze niet eerst in Itunes bekend zijn.
Ook als je via de remote, frontrow oproept als je een film aan het kijken bent en daarna de film weer start is deze niet meer schermvullend. :(

En dan de DVD speler die wil gewoon geen enkele DVD afspelen niet regio europa en ook niet andere DVD's elke keer de melding niet voor de regio bla bla.
Maar gauw effe flashen! |:(

Oh ja, en ik krijg hem niet in 1080P hij kan alleen 1080i aan, klopt dit?
Zal wel aan de brakke gma950 liggen.

Voor de rest een top ding! en super stil!

quote:
En voor zover ik het begrijp wil Frontrow geen films draaien als deze niet eerst in Itunes bekend zijn.
Ook als je via de remote, frontrow oproept als je een film aan het kijken bent en daarna de film weer start is deze niet meer schermvullend. :(

En dan de DVD speler die wil gewoon geen enkele DVD afspelen niet regio europa en ook niet andere DVD's elke keer de melding niet voor de regio bla bla.
Maar gauw effe flashen! |:(
Pas op met flashen. Je moet eerst een regio kiezen voordat je 'em kan flashen. Open eerst de DVD speler zonder frontrow, Doe dan een DVD erin. Dan krijg je de keuze om 'em voor de eerste keer in te stellen. De h4x0r firmware vereist dat ie op regio 1 staat dacht ik, lees dat nog even goed door.
Frontrow speelt ook films af die niet in iTunes staan hoor, Ze moeten allemaal in de MOVIES folder staan.

davidgilmour wijzigde dit bericht 10-11-2007 00:38 (4%)

Foto foto..
Reg. datum: 15 oktober 2001

Ben eigenlijk nog steeds op zoek naar de mediaplayer voor OSX (Leopard).. Frontrow ziet er gelikt uit en met Perian speelt het best goed DivX etc af maar AC3 ? Iemand al een beter alternatief gvonden (behalve Bootcamped WinXP met Mediaportal) ? :P

quote:
davidgilmour schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 00:37:
[...]

Frontrow speelt ook films af die niet in iTunes staan hoor, Ze moeten allemaal in de MOVIES folder staan.
Ik al mijn shit op mijn good old Linux server staan en daar stream ik het vanaf.
Hoe krijg ik die in frontrow gediscovered?

Heb jij dat ook met de remote als je fullscreen aan het spelen bent en je kiest menu?
Als ik daarna weer verder wil staat het niet meer fullscreen.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de film niet vanuit frontrow heb gestrat, gewoon in de finder gestart en dan quicktime en fullscreen.

quote:
KrL schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 00:43:
Ben eigenlijk nog steeds op zoek naar de mediaplayer voor OSX (Leopard).. Frontrow ziet er gelikt uit en met Perian speelt het best goed DivX etc af maar AC3 ? Iemand al een beter alternatief gvonden (behalve Bootcamped WinXP met Mediaportal) ? :P
Moet Leopard moet ik er nog op zetten.
Is VLC niets voor je?

http://www.videolan.org/vlc/download-macosx.html

Foto foto..
Reg. datum: 15 oktober 2001

quote:
Ken VLC, gebruikte het vroeger op Windows al en op m'n MacBook pro.. Maar voor een mediacentre (wat de mini bij mij is) vind ik het minder geschikt, heeft wel enige remote support maar niet zoals frontrow/mediaportal.. Heb ook Mediacentral geprobeerd maar mist ook nog het een en ander.. Ben wrs verwend door XBMC, zou ik nog steeds gebruiken als de xbox 720p aankon :)

quote:
KrL schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 01:01:
[...]

Ben wrs verwend door XBMC, zou ik nog steeds gebruiken als de xbox 720p aankon :)
Ik moet zeggen dat XBMC (gebruik het nu ook) een erg lekkere player is.
Maar als ik de mini vergelijk met de XBOX, wat een rust zeg!
En dan heb ik nog stille 5400 RPM schijven in de XBOX.

En Windows Vista MCE op je MAC mini, is dat niets voor je?? Of vloek ik nu in de kerk?? :)

Qua mediaplayer is CenterStage wel een leuk speeltje...

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere! My site

quote:
Martkrui schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 09:47:
Ziet er zeker goed uit!
Thanx voor de tip!

quote:
Martkrui schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 09:47:
VaporStage zou een betere naam zijn. Dat ding is al jaren aangekondigd en ken nog niks....

Apple. Get your act together. En zorg er potverdriedubbeltjes voor dat Quicktime
1. zonder Perian gewoon 720p .mkv .x264 .h264 of hoe dat ook heet draait
2. zonder een loading time van 10 minuten (!) voor een 8GB rip
3. en dat ie DTS ook gewoon pakt.

Dit is bijna 2008 en het enige dat Frontrow doet is wat avi filmpjes en SD DVD's afspelen. Dingen uit 1996(!).

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws