PSN: zAo82
[Mac mini Intel] Discussies en ervaringen - deel 2
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 132
Reg. datum: 07 februari 2001
Reg. datum: 07 februari 2001
Het blijkt de eyeTV 2.5 van Elgato inderdaad te zijn.
Dus ik wacht even op de update ervan. Hopelijk werkt alles dan weer zoals het moet.
Toch wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met die bugs. En dat de oorzaak ook bekend is.
Over een nieuwe mac mini..waarom zou Apple dat doen? Als je de geruchten moet geloven zelfs kleiner? Ik vraag me dan echt af of dat ding nog goed blijft werken dan. Of het idd een iPhone wordt :-)
Dus ik wacht even op de update ervan. Hopelijk werkt alles dan weer zoals het moet.
Toch wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met die bugs. En dat de oorzaak ook bekend is.
Over een nieuwe mac mini..waarom zou Apple dat doen? Als je de geruchten moet geloven zelfs kleiner? Ik vraag me dan echt af of dat ding nog goed blijft werken dan. Of het idd een iPhone wordt :-)
Reg. datum: 07 augustus 2006
ik wil nu over ongeveer één maand een mac mini gaan kopen deze:
mac mini 1,83Gh combodrive
* Memory - 2GB 667 DDR2 SDRAM - 2X1GB SO-DIMM
* Hard Disk - Serial ATA-schijf van 120GB
wat ik ermee wil doen is vooral internetten, films kijken, beetje photoshoppen, flash enzo..
is deze setup dan goed?
wat ik ermee wil doen is vooral internetten, films kijken, beetje photoshoppen, flash enzo..
is deze setup dan goed?
Ik vind van mezelf dat ik een behoorlijk poweruser ben, en ik gebruik mijn MacMini onder andere voor deze dingen. Het zwaardere werk doe ik dan op mijn MBP. Dus de MacMini is wat mij betreft een goede keuze...quote:emuuuh schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:48:
ik wil nu over ongeveer één maand een mac mini gaan kopen deze:
is deze setup dan goed?
Mac-ers,
ik overweeg een MacMini te kopen om bij me plasma scherm te zetten.
Het scherm is 50" en heeft een monitor ingang.
Heeft iemand ervaring met de MacMini of dat allemaal lekker werkt?
...
Reg. datum: 23 juni 2003
Ik heb een Mac Mini en gebruik een 37 inch (SD) plasma scherm van Panasonic. Het is een SD plasma (852*480) maar wel een van de beste SD schermen dat ooit gemaakt is.quote:dutchplanet schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:38:
Mac-ers,
Het werkt perfect! Ik gebruik hem in de native resolutie, dus er kan niet heel veel op het scherm maar als jij hem op jouw plasma in 720p gaat gebruiken dan zal dat beter gaan. Aangesloten via VGA.
Beeld is subliem. Ik gebruik de Mac Mini voor internetten, iTunes en Mediabox. Niet alleen alle DVD's (mijn Mac Mini is regiovrij geflashed) maar ook HD films in 720p. Werkelijk een perfect machientje om op een plasma aan te sluiten.
Het ziet er dan ongeveer zo uit:

Reg. datum: 31 oktober 2007
Reg. datum: 31 oktober 2007
Ik zit te twijfelen tussen een tweedehands G5 2x2Ghz 1GB ram a 1100 euro of een Mac mini 2Ghz 2 Gig Ram a 919 euro.
Ik weet niet welke nu beter zal zijn. Hoewel een nieuwe mac mini 64bit zal zijn. Heb ik het gevoel dat z'n G5 ook nog snel kan zijn. Wat is de beste optie als ik veel met Adobe Designer pakket aan het werk ben.
Ik weet niet welke nu beter zal zijn. Hoewel een nieuwe mac mini 64bit zal zijn. Heb ik het gevoel dat z'n G5 ook nog snel kan zijn. Wat is de beste optie als ik veel met Adobe Designer pakket aan het werk ben.
Reg. datum: 07 januari 2001
Beetje vreemde keus tussen een bakbeest en een mini, maar je wilt blijkbaar een headless Mac en de Mac Pro is te duur. Mijn advies: laat de G5 zitten en neem de Mac mini, we zitten immers al jaren met Intel macs. Zelf zou ik de 1.83GHz nemen, dat scheelt bijna 200 euro en dan heb je nog wat geld over voor meer RAM (liefst 4GB) of een grote 7200rpm hd (allebei zelf te plaatsen).
torp wijzigde dit bericht 31-10-2007 14:43 (8%)
Dank je wel voor je reactie met foto, laat mijn 50" nou ook van Panasonic zijn.quote:davidgilmour schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:50:
[...]
Ik heb een Mac Mini en gebruik een 37 inch (SD) plasma scherm van Panasonic. Het is een SD plasma (852*480) maar wel een van de beste SD schermen dat ooit gemaakt is.
Het werkt perfect! Ik gebruik hem in de native resolutie, dus er kan niet heel veel op het scherm maar als jij hem op jouw plasma in 720p gaat gebruiken dan zal dat beter gaan. Aangesloten via VGA.
Beeld is subliem. Ik gebruik de Mac Mini voor internetten, iTunes en Mediabox. Niet alleen alle DVD's (mijn Mac Mini is regiovrij geflashed) maar ook HD films in 720p. Werkelijk een perfect machientje om op een plasma aan te sluiten.
Het ziet er dan ongeveer zo uit:
[afbeelding]
werkt het een beetje met dat draadloze toestenbord en muis?
bijna overtuigd om de mini te kopen.
...
ik ga over drie weekjes een mac mini kopen maar ik heb nog de volgende vraagjes:
ik heb weleens gehoord dat je een mac niet uit hoeft te zetten maar gewoon aan kan laten staan of in standby zetten klopt dit?
en ik heb ook wel eens iets gelezen dat je kan instellen hoe laat je mac aan gaat en weer uitgaat.. klopt dit?
ik heb weleens gehoord dat je een mac niet uit hoeft te zetten maar gewoon aan kan laten staan of in standby zetten klopt dit?
en ik heb ook wel eens iets gelezen dat je kan instellen hoe laat je mac aan gaat en weer uitgaat.. klopt dit?
Klopt en klopt.. Maar kan volgens mij met Windows machines ook hoorquote:emuuuh schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:55:
ik ga over drie weekjes een mac mini kopen maar ik heb nog de volgende vraagjes:
Hoi,
Ook ik (na jaren wikken en wegen) heb besloten een MAC MINI te gaan kopen.
Het blijft in mijn ogen een van de mooiste computers wat ooit ontworpen is.
Nu heb ik een vraag,
Ik wil de mini als media center gaan gebruiken voor mijn Philips 42 Inch LCD.
Ik hoef geen TV op te nemen en wil eigelijk alleen maar content (muziek, divx en evt. HD content) naar de mini streamen (en de HD content zal ik wel eerst locaal kopieren).
Is het verstandig om voor de 2 GHZ variant te gaan of kan ik beter de 180 euro besparen en alleen extra geheugen kopen en us voor de 1.8 variant gaan?
Ik vind het een groot prijs verschil en de combo drive vind ik niet interesant gezien ik er niets op wil gaan branden (dat doe ik wel op mijn windows machines).
De grotere HD is ook niet echt boeiend, meeste content ga ik streamen.
Verder ben ik benieuwd wat een goeie Linux streaming server is die content voor OS X players can aanbieden.
Ik gebruik nu een xbox als media center, deze kan van een SMB share content streamen maar ik gebruik toch liever de streaming server (CCXSTREAM), werkt net iets stabieler en sneller.
Ik ben ook benieuwd wat men zoal gebruikt om media af te spelen op de mini, ik hoor men veel over VLC, is dit te embedden in frontrow, dat je gewoon heel simpel met de mac mini remote alles kunt bedienen en dat het er ook zo gelikt uit zien als met Itunes?
Dit wordt mijn eerste Mac ik ben dus nog een newbie op Mac gebied.
Alvast dank voor de evt. input!
PS. Baalen jullier er ook zo van dat het prijs verschil met de US zo groot is? 250 euro op de 2 GHZ variant!
Nu zijn we al gewend dat de yankees alles goedkoper krijgen maar dit is wel een heel groot verschil.
Nu heb ik een vraag,
Ik hoef geen TV op te nemen en wil eigelijk alleen maar content (muziek, divx en evt. HD content) naar de mini streamen (en de HD content zal ik wel eerst locaal kopieren).
Is het verstandig om voor de 2 GHZ variant te gaan of kan ik beter de 180 euro besparen en alleen extra geheugen kopen en us voor de 1.8 variant gaan?
Ik vind het een groot prijs verschil en de combo drive vind ik niet interesant gezien ik er niets op wil gaan branden (dat doe ik wel op mijn windows machines).
Verder ben ik benieuwd wat een goeie Linux streaming server is die content voor OS X players can aanbieden.
Ik gebruik nu een xbox als media center, deze kan van een SMB share content streamen maar ik gebruik toch liever de streaming server (CCXSTREAM), werkt net iets stabieler en sneller.
Ik ben ook benieuwd wat men zoal gebruikt om media af te spelen op de mini, ik hoor men veel over VLC, is dit te embedden in frontrow, dat je gewoon heel simpel met de mac mini remote alles kunt bedienen en dat het er ook zo gelikt uit zien als met Itunes?
Alvast dank voor de evt. input!
PS. Baalen jullier er ook zo van dat het prijs verschil met de US zo groot is? 250 euro op de 2 GHZ variant!
Nu zijn we al gewend dat de yankees alles goedkoper krijgen maar dit is wel een heel groot verschil.
ferno wijzigde dit bericht 01-11-2007 23:35 (7%)
640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates
Reg. datum: 03 januari 2002
Reg. datum: 03 januari 2002
Wat dacht je van BTW, invoerechten etc?quote:ferno schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:32:
Bovendien is het leven in de Verenigde Staten helemaal niet zo goedkoop als jij denkt. Ze hebben er bijvoorbeeld geen basisverzekering voor ziektekosten, en de sociale voorzieningen zijn ook niet te vergelijken met die van ons.
Hmm,quote:Deephouse schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:28:
[...]
Wat dacht je van BTW, invoerechten etc?
Bovendien is het leven in de Verenigde Staten helemaal niet zo goedkoop als jij denkt. Ze hebben er bijvoorbeeld geen basisverzekering voor ziektekosten, en de sociale voorzieningen zijn ook niet te vergelijken met die van ons.
Ik zou hier wel op kunnen reageren maar dan gaan we wel erg offtopic.
Hopelijk krijg ik ook reacties op de Mac Mini vragen.
Dat nieuwe toetsenbord van Apple is waanzinnig goed. Werkt 100% foutloos, hapert niet. Ik krijg een keer per week de melding dat de connectie verloren is maar dat is maar een seconde of zo. Batterij gaat ca. 100 dagen mee, echt het beste Apple product tot nu toe.quote:dutchplanet schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:50:
[...]
Dank je wel voor je reactie met foto, laat mijn 50" nou ook van Panasonic zijn.
werkt het een beetje met dat draadloze toestenbord en muis?
bijna overtuigd om de mini te kopen.
De Mighty Mouse is een heerlijke muis en werkt ook perfect. Maar de mijne is na 13 maanden al stuk (krijg het balletje niet meer goed). Heb als alternatief voor 40 euro een Logitech 470 muis, werkt eveneens erg goed.
Ik heb een MacBook en heb toen tijdelijk even een Mac Mini gekocht toen de MacBook een weekje in reparatie ging. Sindsdien is de MacBook nauwelijks aangegaan en gebruik ik dus 99% de Mac Mini met wireless keyboard en muis. Echt een geweldig ding.
En je kunt ook alle BluRay en HD DVD rips (4-8 GB .mkv bestanden) perfect afspelen met de Mac Mini. Ik vind het de beste computer ooit voor zo weinig geld. Aanrader!
Wat voor Panasonic heb je? Een monitor of een TV? De mijne is een plasma monitor met alleen een VGA aansluiting (dus zonder tv-tuner).
davidgilmour wijzigde dit bericht 02-11-2007 11:59 (113%)
Welke mini heb je?quote:davidgilmour schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:44:
[...]
een Mac Mini gekocht toen de MacBook een weekje in reparatie ging. Sindsdien is de MacBook nauwelijks aangegaan en gebruik ik dus 99% de Mac Mini met wireless keyboard en muis. Echt een geweldig ding.
En je kunt ook alle BluRay en HD DVD rips (4-8 GB .mkv bestanden) perfect afspelen met de Mac Mini. Ik vind het de beste computer ooit voor zo weinig geld. Aanrader!
EN wat gebruik je om je content af te spelen? (VLM?)
Ik heb een Mac Mini Core Duo 1.83 (vorig model) en die werkt perfect voor 720p. Pakt alles, 1080p is die slectief mee en 1080p van de BluRay en HDDVD .mkv rips pakt ie niet. Dat doet de 2.0 ook niet. Ik zou in jouw geval voor het instapmodel gaan want het verschil in performance tussen de 1.83 en 2.0 is marginaal. Koop geen extra geheugen bij Apple tenzij je geld wil weggooien maar bestal dat zelf op het internet via tweakers pricewatch. 1GB is overigens voldoende voor hetgeen jij wil doen, dus probeer het eerst en plug later dan 1GB erbij als het te weinig is.quote:ferno schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:32:
Nu heb ik een vraag,
Als mediaplayer gebruik ik VLC. De nieuwe FR is heel erg mooi maar werkt alleen met QT en niet met VLC. Maar QT pakt ook al veel tegenwoordig door Perian 1.0, dus als je per se FR wil gebruiken dan kom je een heel eind, Ook met de .mkv bestanden want die draaien ook goed door Periian in QT. QT pakt echter geen DTS dus ik blijf bij VLC.
Wat nu ook erg goed is, is dat de DVD spelers in de Mac regiovrij te maken zijn. Ik heb de mijne gehackt en nu heb ik een regiovrije DVD speler. De nieuwe DVD speler in Leopard is ook stukken beter dus mijn reguliere standalone DVD speler staat in de schuur
En ja, je kunt nu ook je VIDEO_TS mappen vanaf je HD in FR afspelen met een preview plaatje. Als ik de DVD "Happiness" wil bekijken dan heb ik een mapje Happiness in mijn Movie directory. En daarin staat dan de VIDEO_TS folder. De DVD hoes van Happiness heb ik dan preview.jpg
genoemd, eveneens in de Happiness folder. Daarmee kun je dus in FR ook het plaatje bekijken
davidgilmour wijzigde dit bericht 02-11-2007 12:02 (5%)
Reg. datum: 14 augustus 2001
Invoerrechten zijn er niet voor 1 computer, BTW wel. Je kan natuurlijk niets zeggen tegen de douane op Schiphol maar da's een risico als je wordt gepakt. Check wel of je de Sales Tax terugkrijgt van de Amerikaanse douane, dat kan nl niet in elke staat, en dan betaal je dubbel BTW (eerst iets van 6% in de VS en dan nog 19% in NL). Verzekeringen zijn idd duur, maar overall is het leven daar nog altijd erg goedkoop, vooral vanwege de veel lagere belastingen (gem 20 vs 40% op inkomen, 0-6 vs 19% BTW, nauwelijks accijns op benzine, geen BPM en nauwelijks wegenbelasting). Bovendien liggen de salarissen er ook nog eens een stuk hoger (voor hoger opgeleiden, maar ook voor vaklieden waar tekort aan is).quote:Deephouse schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:28:
[...]
Wat dacht je van BTW, invoerechten etc?
Overigens lijkt me de Mac Mini op dit moment geen goede koop, nu de MacBook (qua hardware het broertje van de Mini) net gisteren een Santa Rosa mobo heeft gekregen. De Mac Mini kan dit nu ook elk moment krijgen, en dat betekent wel een 3x snellere videokaart voor hetzelfde geld. Waard om nog even een weekje te wachten.
Dreamvoid wijzigde dit bericht 02-11-2007 13:00 (18%)
Ik hoop het maar ik zou er niet op rekenen.. Toen de Macbook naar Core 2 Duo ging (van Core Duo) bleef de Mini een jaar achter als de enige in de produktlijn zonder 64-bit processor.quote:Dreamvoid schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:51:
[...]
Overigens lijkt me de Mac Mini op dit moment geen goede koop, nu de MacBook (qua hardware het broertje van de Mini) net gisteren een Santa Rosa mobo heeft gekregen. De Mac Mini kan dit nu ook elk moment krijgen, en dat betekent wel een 3x snellere videokaart voor hetzelfde geld. Waard om nog even een weekje te wachten.
De mini heeft nu net een update gehad dus ik vraag me af of Apple wel zo happig is op een nieuwe update. In elk geval lijkt het me niet zo dat de updates van Macbook en Mini per se gelijk moeten lopen.
Ik denk dat het meer uitmaakt wanneer intel's oude Napa chipsets opraken (ze zijn ongeveer dezelfde prijs als de Santa Rosa dus Apple kiest er expres voor om een oude chipset te leveren).
De oude chipset zal voor Apple echt wel goedkoper zijn. Met de nieuwe chipset konden ze voor zo'n Mini een stuk meer vragen en bovendien zou er meer belangstelling voor zijn. Maar ja, ze zullen wel weten hoe dit zaakje zo slim mogelijk uit te melken...quote:Ik denk dat het meer uitmaakt wanneer intel's oude Napa chipsets opraken (ze zijn ongeveer dezelfde prijs als de Santa Rosa dus Apple kiest er expres voor om een oude chipset te leveren).
torp wijzigde dit bericht 02-11-2007 13:59 (6%)
Top!quote:davidgilmour schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:55:
Ik heb een Mac Mini Core Duo 1.83 (vorig model) en die werkt perfect voor 720p. Pakt alles, 1080p is die slectief mee en 1080p van de BluRay en HDDVD .mkv rips pakt ie niet. Dat doet de 2.0 ook niet. Ik zou in jouw geval voor het instapmodel gaan want het verschil in performance tussen de 1.83 en 2.0 is marginaal. Wat nu ook erg goed is, is dat de DVD spelers in de Mac regiovrij te maken zijn. Ik heb de mijne gehackt en nu heb ik een regiovrije DVD speler. De nieuwe DVD speler in Leopard is ook stukken beter dus mijn reguliere standalone DVD speler staat in de schuur
Hij gaat vandaag nog in de bestelling, denk ik.
De 1.8 nieuwe model zou zelfs iets sneller moeten zijn want het is de core 2 duo.
Kan ik voor dat geld zo'n gelikte keyboard erbij bestellen.
Geheugen bestel ik uiteaard ergens anders.
Heb je een link naar info over het regio vrij maken van de DVD?
En bedank voor de tips alvast!
]quote:Dreamvoid schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:51:
[...]
Invoerrechten zijn er niet voor 1 computer, BTW wel. Je kan natuurlijk niets zeggen tegen de douane op Schiphol maar da's een risico als je wordt gepakt. Check wel of je de Sales Tax terugkrijgt van de Amerikaanse douane, dat kan nl niet in elke staat, en dan betaal je dubbel BTW (eerst iets van 6% in de VS en dan nog 19% in NL). Verzekeringen zijn idd duur, maar overall is het leven daar nog altijd erg goedkoop, vooral vanwege de veel lagere belastingen (gem 20 vs 40% op inkomen, 0-6 vs 19% BTW, nauwelijks accijns op benzine, geen BPM en nauwelijks wegenbelasting). Bovendien liggen de salarissen er ook nog eens een stuk hoger (voor hoger opgeleiden, maar ook voor vaklieden waar tekort aan is).
Tja,
Daarom ben ik er niet op ingegaan.
Voor wat ze aan belasting minder betallen kunnen ze wel het extra aan verzekering betallen, verder is het zo dat de (betere) werkgevers vaak iets collectief regelen daar.
Dat er vaak men toch nog onverzekerd is heeft denk ik een beetje met cultuur te maken.
De gemiddelde amerikaan denk het overkomt mij niet en voor dat geld kan ik een dikkere auto rijden.
Omdat de regering het aan de mensen overlaat gaat dat dus vaak mis en dat lees je.
Hier in Nederland gaan we ook steeds verder naar dat model toe, maar dan nog wel met de goeie ouwe belasting druk. :<
En nu weer ontopic:
Heb je daar wat meer info over, want dan wacht ik wel effe, maar als het pas over een jaar is, dat red ik niet meer, ik wil hem eigenlijk gisteren.
Ik moet zeggen dat vooral de beter video erg aantrekkelijk is.
Apple verkoopt veeeel meer MacBooks dan Mini's dus is het wel logisch dat ze die als eerste op Santa Rosa zetten, en nog even met de budget Mini de laatste voorraden wegwerken. Maar inderdaad, hoe snel ze de Mini overzetten weet alleen de Apple voorraadbeheerder. Heel ingrijpend zijn deze wijzigingen nou ook niet, het is alleen een ander chipje dat ze net zo stilletjes als bij de MacBook nu kunnen vervangen. Bij de andere Intel gebruikers (Asus, Sony, etc) is de Napa ook vrij snel en geruisloos uitgefaseerd en zitten alleen nog in het laatste handjevol budget lappies.quote:GekkePrutser schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:35:
[...]
Ik hoop het maar ik zou er niet op rekenen.. Toen de Macbook naar Core 2 Duo ging (van Core Duo) bleef de Mini een jaar achter als de enige in de produktlijn zonder 64-bit processor.
De mini heeft nu net een update gehad dus ik vraag me af of Apple wel zo happig is op een nieuwe update. In elk geval lijkt het me niet zo dat de updates van Macbook en Mini per se gelijk moeten lopen.
Ik denk dat het meer uitmaakt wanneer intel's oude Napa chipsets opraken (ze zijn ongeveer dezelfde prijs als de Santa Rosa dus Apple kiest er expres voor om een oude chipset te leveren).
Maar goed, als je geen grafische zaken doet met je Mini boeit Santa Rosa/Napa eigenlijk ook niet.
Geen echte Hardcore 3d grafische zaken maar zal het niet helpen bij full HD 1080P content?quote:Dreamvoid schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:21:
[...]
Maar goed, als je geen grafische zaken doet met je Mini boeit Santa Rosa/Napa eigenlijk ook niet.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last