Reg. datum: 05 februari 2007
Legaal niet.quote:rGz schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:19:
Heeft de nieuwe Mac-mini dus alleen nog maar de C2D Cpu's? ik neem aan dat Apple wel nog ondersteuning bieden aan mensen met een "kapotte" processor? Ik zat er namelijk ook nog aan te denken om van de "gewone" pc over te gaan naar mac, en om precies te zijn beginnen met een Mac-Mini (2e hands, dat dan weer wel). Is het niet mogelijk om de OS van apple te emuleren in een soort van VMWare, om ermee te leren beginnen en zien of het wel prettig werkt?
Maar zou er niet teveel zorgen over maken, OSX is voor iedereen stukken beter dan windows zolang je niet wil dat alles gemakkelijk te customizen is.
Of OSX beter is blijft subjectief natuurlijk, al vind ik OSX ook stukken fijner dan welk ander OS dan ook. OSX is ook prima te customizen, maar de belangrijkste overweging voor een potentieel switcher moet zijn: wil ik wennen aan iets anders? Mijn vriendin werkt als ze bij mij thuis is ook op mijn iMac, terwijl ze Windows gewend is. Ik krijg wel eens klachten als: 'ik kan geen bestand weghalen met de delete toets!' waarop dan een antwoord komt: "nee lieverd, dat doe je met command+backspace"quote:mcstrat schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:05:
[...]
Legaal niet.
Maar zou er niet teveel zorgen over maken, OSX is voor iedereen stukken beter dan windows zolang je niet wil dat alles gemakkelijk te customizen is.
Als je Windows verwacht, draai Windows. Ben je bereid te wennen aan iets nieuws, maak de sprong (vooruit) naar OSX
"Conclusion is the point where someone got tired of thinking"
Reg. datum: 04 september 2007
Op alle intel-mac's kun je ook windows draaien. Je kunt dus ook windows installeren (via bootcamp of nog 3 andere manieren, zie de website van apple) om -bareuh- 'het beste van 2 werelden' te hebben. Of natuurlijk omdat je nog een leuk spelletje hebt wat alleen onder windows draait. Of als je partner liever met windows werkt... of etc etc.quote:rGz schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:19:
Heeft de nieuwe Mac-mini dus alleen nog maar de C2D Cpu's? ik neem aan dat Apple wel nog ondersteuning bieden aan mensen met een "kapotte" processor? Ik zat er namelijk ook nog aan te denken om van de "gewone" pc over te gaan naar mac, en om precies te zijn beginnen met een Mac-Mini (2e hands, dat dan weer wel). Is het niet mogelijk om de OS van apple te emuleren in een soort van VMWare, om ermee te leren beginnen en zien of het wel prettig werkt?
handig toch?
Over die 'kapotte' cpu zou ik me niet zo druk maken. Je hebt gewoon garantie en als jouw mac kapot gaat en het valt onder de garantie krijg je waarschijnlijk gewoon een nieuwe die misschien wel sneller is... Ik heb zelf geen ervaring hiermee. Staat vast wel te vinden op andere forums denk ik...
strijk wijzigde dit bericht 18-10-2007 09:27 (3%)
Reg. datum: 19 juni 2007
Bij elkaar opgeteld heeft me het systeem me zo'n 600,- gekost. (das dus voor de 1.5 Mini + 2gb geheugen en een losse 1.83 CD chip). De 1.83 CD mac mini was op dat moment nog > ¤ 800,- ? met 512mb geheugen. Al met al was ik dus wel tevreden met de prijs die ik ervoor heb betaald.quote:davidgilmour schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 00:36:
[...]
Hoeveel was je totaal kwijt voor je 1.5 + 1.83CD? En wat vind jij de echte meerwaarde van een 2.0 C2D t.o.v. de 1.83 CD, hoe verhouden zich die qua prijs?
Ik heb zelf geen ervaringen met een C2D....
Reg. datum: 23 juni 2003
verder heb ik gelezen (rumors) dat de mac mini waarschijnlijk een EOL (end of line) tegemoet zal zien, oftwel, misschien verdwijnt de mini wel en komt er een (betere?) vervanger....
strijk wijzigde dit bericht 25-10-2007 13:02 (24%)
Reg. datum: 03 januari 2002
Vergeet niet dat het scherm van de 20" iMac echt crap is. Dat gold voor het vorige model (heb ik gehad) maar ook voor het huidige model.quote:strijk schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:51:
De imac daarentegen is i.m.o. wel lelijk, maar je krijgt echt meer waarde voor je geld: een apple-scherm, videokaart - kortom standaard betere configuratie.
Ik vind het juist een sterk punt van de Mac Mini dat je je eigen scherm kunt gebruiken. Zo heb je een veel grotere keus wat betreft grootte en kwaliteit van het scherm. En dan neem ik het snelheidsnadeel van de Mini ten opzichte van de iMac wel op de koop toe.
Ik zou het echt jammer vinden als Apple de Mini uitrangeert en er geen vervanger voor in de plaats uitbrengt. Met de iMac en de Mini is er voor ieder wat wils.
Reg. datum: 19 juni 2007
? Is die 20" scherm slechtquote:Deephouse schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:05:
[...]
Vergeet niet dat het scherm van de 20" iMac echt crap is. Dat gold voor het vorige model (heb ik gehad) maar ook voor het huidige model.
Reg. datum: 03 januari 2002
Maar dit wordt wel erg off-topic.
Maar daarom ben ik zo blij met de Mac Mini, ik heb er een Nec 2180UX op aangesloten en het beeld is fantastisch, daar kan ook de iMac 24" niet tegenop (subjectief natuurlijk).
Deephouse wijzigde dit bericht 25-10-2007 16:00 (12%)
Ow? Ik dacht dat die schermen qua specs. ongeveer vergelijkbaar met de cinema displays zouden zijn, even afgezien van die glossy toplaag waar niet iedereen even blij mee is....?quote:Deephouse schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:05:
[...]
Vergeet niet dat het scherm van de 20" iMac echt crap is.
.....
Ik zou het echt jammer vinden als Apple de Mini uitrangeert en er geen vervanger voor in de plaats uitbrengt. Met de iMac en de Mini is er voor ieder wat wils.
Ik zou het ook zonder meer jammer vinden als de mac mini eruit zou gaan
Ik ben daarom ook blij dat de Mac Mini er is, nu kan ik nog redelijk betaalbaar toch fatsoenlijk grafisch werk doen op een Apple. (Met uitzondering van 3D werk..)
Creative Designer
misschien komt daar een oplossing voor in de 'nieuwe' mac mini oftwel de vervanger ervanquote:Levi Strauss schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:17:
(Met uitzondering van 3D werk..)
strijk wijzigde dit bericht 08-11-2007 14:08 (14%)
Reg. datum: 22 november 2000
Het plaatje van de powerkabel wil ik graag hebben omdat ik op dit moment in Miami Florida ben en een Mac mini daar 599 Dollar is en zoals iedereen weet staat de koers op dit moment gunstig
Je powerkabel gaat niet passen, maar iedere macwinkel verkoopt een netsnoer in de juiste kleur. Of je knipt de stekker eraf en zet er een nederlandse stekker op. Voor optisch heb je een kabeltje nodig met Toslink aan de ene kant en een 3.5mm hoofdtelefoonplugje aan de andere kant. En ook dat is gewoon bij Nederlandse Apple-winkels te koop.quote:V1P3R schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 01:04:
Ik kan nergens een goed plaatje vinden van de powerkabel en de digitale aansluiting naar mijn Home Cinema Set. Hoe kan ik de Mac mini aansluiten met Coax of Optical?
Zo ja, hoe is de performance en is het standaard geheugen (1 GB) voldoende om Leopard een beetje fatsoenlijk te draaien?
JUNO-106 | JUNO2 | SH-101 | TB-303 | KSrack | S3000xl
Reports..... werkt goed, alleen ik heb hier al een tijdje 2Gb klaar liggen en die ga ik er echt wel instoppen. Maar dat komt misschien ook omdat ik 3Gb in mijn MBP heb zitten.quote:OnAcid schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:38:
Zijn er al Mac mini eigenaren die Leopard draaien?
Zo ja, hoe is de performance en is het standaard geheugen (1 GB) voldoende om Leopard een beetje fatsoenlijk te draaien?
Voor de rest werkt het als een tiet!
Reg. datum: 28 augustus 2003
ik heb hem draaien en hij is er niet sneller of trager op geworden met mijn 1 gig ramquote:OnAcid schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:38:
Zijn er al Mac mini eigenaren die Leopard draaien?
zelfs de grafische effecten werken zeer goed
http://web.mac.com/kl00n
Ik heb tot nu toe 1x geprobeerd een 1080p film te kijken maar daar stotterde 'ie af en toe in VLC toch een beetje mee (alleen vraag ik me af of VLC wel goed gebruik maakt van beide cores)
Hij heeft nu anderhalf maandje met de Leopard beta verassend stabiel gedraaid, ik zit nog even te wachten op m'n officiele leopard DVD om 'em definitief te upgraden.
Ik ga nu zeker een mini aanschaffen binnenkort.
JUNO-106 | JUNO2 | SH-101 | TB-303 | KSrack | S3000xl
Reg. datum: 22 november 2000
Bedankt voor de info.quote:burne schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 02:48:
[...]
Je powerkabel gaat niet passen, maar iedere macwinkel verkoopt een netsnoer in de juiste kleur. Of je knipt de stekker eraf en zet er een nederlandse stekker op. Voor optisch heb je een kabeltje nodig met Toslink aan de ene kant en een 3.5mm hoofdtelefoonplugje aan de andere kant. En ook dat is gewoon bij Nederlandse Apple-winkels te koop.
Kan ik de mini zo aansluiten op 220/230 of moet ik nog iets aanpassen.
Is 1gb genoeg of moet ik er 2gb inzetten?
|AMD 64 3000+|MSI K8N Neo-Platinum|2048 MB 400 Mhz Transcend|Club3D 7800GS AGP|Creative Xi-Fi XtremeMusic|Samsung SH-S162L|Logitech Z-5500D/diNovo Media Desktop|Telfort Internet|SonyEricsson W890i|Ceramic White Sony PSP|MSI S270 MT-37 100 GB|
quote:ck2000nl schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:11:
@V1P3R: de voedingskabel voor de adapter van de mac mini kun je gewoon bij een willekeurige onderdelenwinkel kopen. Kostte me 5,50. Hij is wel in het zwart, maar de adapter ligt toch onder m'n bureau achter mijn normale pc. Dus niet in het zicht. Bij de Apple winkel vroegen ze 30.- voor de witte kabel... Zal er vanavond een foto van maken. De adapter zelf is ook geschikt voor 110 - 230 volt. Mijn mac mini met C2D 2.0 GHz komt uit Hong Kong
Oh shit, was vergeten een foto te maken van de kabel... Vanavond maar als ik het niet vergeetquote:strijk schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:48:
[...]
zo ver weg? was dat de verzendkosten in importeer/invoer onkosten waard?
|AMD 64 3000+|MSI K8N Neo-Platinum|2048 MB 400 Mhz Transcend|Club3D 7800GS AGP|Creative Xi-Fi XtremeMusic|Samsung SH-S162L|Logitech Z-5500D/diNovo Media Desktop|Telfort Internet|SonyEricsson W890i|Ceramic White Sony PSP|MSI S270 MT-37 100 GB|
Reg. datum: 07 februari 2001
Mac mini intel 1,83 Ghz en 2 GB RAM. Ik heb Leopard erop. En eyeTV 2.5 van Elgato.
Probleem is het volgende:
1. De apple remote kan wel de mac mini wekken vanuit standby, maar doet daarna niks mee. Werkt gewoon niet. Ik denk dat het eyeTV zou kunnen zijn die het verpest maar niet zeker.
2. Mac Mini wil niet via energie settings zichzelf wekken om 1.00 am en shutdown om 1.05 am. Gewoon slaap en wekken voor eyeTV opnames werken wel goed.
3. Misschien linked aan punt 2: de energy settings scherm en slaap veranderen van normaal 15 of 10 mins naar 26 minuten. Lijkt of er een iets de settings naar 26 mins zet. dat is al elke dag zo..vreemd.
Ben ik de enige met die bugs? Verder bevalt Leopard mij heel goed qua netwerk etc.