Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
SpoekGTi schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:24:
Hmmz, das ook leuk, heb ik een Mac Mini uit de States, zit er zo'n rare plug aan, nu heb ik dat tijdelijk even opgelost door er een andere stekker aan de zetten.

Bel ik Apple of dat ze zo'n losse kabel hebben, hebben ze die niet, moet ik een nieuwe voeding shoppen twv 55 euri.

Dan ga ik vanavond maar een beetje doe-het-zelven :) Ik heb overigens het excuus gebruikt dat het konijn van mijn lieftallige vriendin de power cord had door geknabbeld.
Men gaat met die kabel die in de adapter gaat naar een onderdelenwinkel / handyman, en koopt voor ongeveer 6 Euro een nieuwe passende kabel in het zwart O-)

|AMD 64 3000+|MSI K8N Neo-Platinum|2048 MB 400 Mhz Transcend|Club3D 7800GS AGP|Creative Xi-Fi XtremeMusic|Samsung SH-S162L|Logitech Z-5500D/diNovo Media Desktop|Telfort Internet|SonyEricsson W890i|Ceramic White Sony PSP|MSI S270 MT-37 100 GB|

Reg. datum: 20 januari 2004

quote:
SpoekGTi schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:24:
Hmmz, das ook leuk, heb ik een Mac Mini uit de States, zit er zo'n rare plug aan, nu heb ik dat tijdelijk even opgelost door er een andere stekker aan de zetten.

Bel ik Apple of dat ze zo'n losse kabel hebben, hebben ze die niet, moet ik een nieuwe voeding shoppen twv 55 euri.

Dan ga ik vanavond maar een beetje doe-het-zelven :) Ik heb overigens het excuus gebruikt dat het konijn van mijn lieftallige vriendin de power cord had door geknabbeld.
De betere resellers verkopen de stekkers gewoon los (vragen om een Nederlandse duckhead). Zijn echter niet goedkoop. Geloof dat het tussen de 15 en 21 euro zit. Dus nog even beter zoeken ;).
Je kunt ze idd los kopen bij wat Apple winkels. A-Mac in Utrecht heeft ze iig liggen. Ze zitten ook bij een iPod usb oplader trouwens.

Of je koopt een el cheapo kabel bij de handyman idd, dat kan natuurlijk ook ;)
Voor de tweakers die problemen hebben met hun AZERTY-toetsenbord (speciale tekens)
Kunnen hier de goede layout downloaden/instellen :)

Nu kan ik eindelijk normaal het @ teken tijpen :)

"Anyone who never made a mistake has never tried anything new"

Ik weet dat het niet helemaal het juiste forum is maar heb toch een vraag. Heb nu een mac mini en een macbook.

Ik wil de Mini remote gaan benaderen gezien deze op de TV staat aangesloten. Nu hebben we daar ARD voor maar om daar meteen flink voor in de buidel te tasten is ook zo wat. Is er niet een 3rd party gratis tool om dat te doen.

Dus van Mac naar Mac. Ik heb hier gezocht en gegoogled, maar ik kom steeds uit op van Mac naar Windows of juist andersom.

Wie weet er iets.

Blue | MenAgainstDisease

Chicken Of The VNC, werkt over het zelfde protocol als ARD.....

Wel even onder 'Delen' of Sharing Extern Beheer inschakelen en Schermdeling....

Oh wacht, kan je niet gewoon via Schermdeling je Mac benaderen?
Thnx dit ga ik eens proberen en ook eens naar dat schermdeling dingetje neuzen :)

quote:
Red schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:37:
Chicken Of The VNC, werkt over het zelfde protocol als ARD.....

Wel even onder 'Delen' of Sharing Extern Beheer inschakelen en Schermdeling....

Oh wacht, kan je niet gewoon via Schermdeling je Mac benaderen?
Eh nee, je kan bij Extern Beheer VNC inschakelen, dan kan je inderdaad COTV gebruiken of elk andere VNC client.

quote:
strijk schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:23:
@donaldo: bedankt voor je tip!
Zijn er nog meer mensen met een superdrive replacement? En met welk type je het vervangen hebt?
Ik heb mijn combodrive vervangen door een DVR-K06L, die je zelf dus ook op het oog hebt. Werkt goed, alleen ik heb een paar keer gehad dat hij het helemaal niet meer deed. Hij werd helemaal niet meer herkend door de mac (stond ook niet in de system profiler). Aan/uit zetten van de computer hielp ook niet. Ik kreeg hem alleen weer aan de praat door op te starten terwijl ik de 'eject' knop op het toetsenbord ingedrukt hield (toevallig gedaan omdat er nog een disc in zat). Daarna deed hij het gelukkig ook weer. Dat heb ik nu 2x gehad, nu ik weet hoe ik het op moet lossen is het geen probleem meer.

Ik heb geen idee of dat aan mij ligt of aan de combinatie, met inbouwen kan je eigenlijk weinig fout doen. Er zijn geen jumpers in te stellen ofzo.

Alles werkt verder wel prima, de volledige functionaliteit is gewoon te gebruiken. Hij denkt zelfs dat het een originele Apple drive is!

PIONEER DVD-RW  DVR-K06:

Firmware Revision:	1.01
  Interconnect:	ATAPI
  Burn Support:	Yes (Apple Shipping Drive)
  Cache:	2000 KB
  Reads DVD:	Yes
  CD-Write:	-R, -RW
  DVD-Write:	-R, -R DL, -RAM, -RW, +R, +R DL, +RW
  Write Strategies:	CD-TAO, CD-SAO, CD-Raw, DVD-DAO
  Media:	Insert media and refresh to show available burn speeds

Reg. datum: 07 januari 2001

Op xlr8yourmac staan meer problemen met de DVR-K06.

Reg. datum: 04 september 2007

quote:
torp schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:31:
Op xlr8yourmac staan meer problemen met de DVR-K06.
Bwark wat een horror |:(
Je wilt zo'n mini toch zeker niet vaker open moeten maken dan nodig is...
Bedankt voor de tips. Misschien toch maar de originele MATSHITA DVD-R UJ-857 zien te vinden (straks vind iemand een forum met matshita horror :? )

Positieve ervaringen zijn nu eenmaal niet zo boeiend om te posten, he? Maar dit heeft mij ook van aanschaf weerhouden. Dit was trouwens een speciaal topic ivm. de klachten, maar je kunt bij xlr8yourmac ook in de database zoeken naar andere ervaringen met die drive.

Die database had ik al gezien - bedankt!

Ik heb net mijn OS X (op mijn ongeveer 1 jaar oude Mac Mini) geupgrade naar 10.4.11 (Apple Software Update vroeg erom). Het updaten ging prima, daarna wilde hij graag herstarten, dat ging ook goed. Ik kan echter niet meer inloggen.

Inloggen via SSH gaat prima, maar als ik op mijn user klik of als ik Other... klik en dan mijn username en wachtwoord invoer en op OK druk fade de achtergrond weg naar vaalblauw, dan duurt het een paar seconden, en daarna springt het ding weer terug naar de gebruikerskeuze.

Ik heb niet zo heel veel ervaring met OS X, dus ik heb geen idee wat ik nu moet. Suggesties zeer welkom.

Visualiseer nou eens een bos bloemen om dat "Godverdomme" heen! (Hype)

Wil je deze vraag alsjeblieft in een ander topic posten, dit topic gaat namelijk over de Mac Mini.

Is er een manier om de systeemgeluiden van de mini via de interne speaker te laten verlopen, terwijl de audio (film, muziek) wel via de line-out gaat?
edit: ik dacht dat dit voldoende over de mini ging.... Het kon toch zo zijn dat de Powermac of de Imac dit wel kunnen :/

strijk wijzigde dit bericht 04-12-2007 10:57 (189%)
Reden: verkeerde topic

Wil je deze vraag alsjeblieft in een ander topic posten, dit topic gaat namelijk over de Mac Mini.

Willen jullie i.p.v. de moderator uit te hangen, een topic report aanmaken?

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 1 avatar! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

quote:
Red schreef op maandag 26 november 2007 @ 20:26:
Daar zal je zeker geen spijt van hebben. En als je een plamuurmes koopt, kijk naar de dikte van het blad..... (heb er vorige week 2 gekocht, waarvan 1 waaaay to dik was....) en 1 gewoon precies in de mac mini paste (met behulp van een creditcard)
Ik heb bij een AASP gewerkt en zodoende al heel wat Mini's onder handen gehad en ook mijn PPC Mini heeft de plamuurmes behandeling gehad ;) Leveren van de MIni duurt alleen al dik een week :|

Whieee wijzigde dit bericht 02-12-2007 14:12 (21%)

"Conclusion is the point where someone got tired of thinking"

quote:
strijk schreef op zondag 02 december 2007 @ 12:20:
Is er een manier om de systeemgeluiden van de mini via de interne speaker te laten verlopen, terwijl de audio (film, muziek) wel via de line-out gaat?
Nee. Niet op een mini, want er is maar 1 D/A, die ofwel aan de speaker hangt, ofwel aan de line-out. Als je een los USB of FireWire audio-ding koopt heb je een tweede D/A en kun je wel kiezen waar systeemgeluiden naar toegaan. Als je 'm nog kunt vinden: de ZM-RSSC audiodongle van Zalman is de goedkoopste waarvan ik weet dat 'ie met Macmini's werkt.

quote:
Daedalus schreef op zondag 02 december 2007 @ 12:57:
Willen jullie i.p.v. de moderator uit te hangen, een topic report aanmaken?
Ach ja, maar het was zo verleidelijk om even aan die onbereikbare status te mogen ruiken...

@burne: bedankt voor de tip die Zalman ga ik zeker proberen...!

Weet iemand wat "modelaanduiding" inhoud in het syteemprofiel (hardware overzicht)
Bij mij staat er 2,1. Zijn er ook 1,1 versies? Of 1,2? Wat houd dat in eigenlijk?

quote:
strijk schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:45:
Weet iemand wat "modelaanduiding" inhoud in het syteemprofiel (hardware overzicht)
Bij mij staat er 2,1. Zijn er ook 1,1 versies? Of 1,2? Wat houd dat in eigenlijk?
Ja, de 1,1 was de G4 PowerPC versie.. Volgens mij was er geen 1,2.

Edit: Hee, mijn intel mini is ook versie 1,1. Dan zal jij wel de Core 2 Duo hebben zeker? Ik heb de oude core duo. Toch kan ik me herinneren dat mijn G4 ook 'Macmini1,1' was. Misschien zijn ze opnieuw begonnen met tellen toen ze met Intel begonnen.

GekkePrutser wijzigde dit bericht 04-12-2007 20:39 (26%)

Reg. datum: 20 januari 2004

quote:
GekkePrutser schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:36:
[...]

Ja, de 1,1 was de G4 PowerPC versie.. Volgens mij was er geen 1,2.

Edit: Hee, mijn intel mini is ook versie 1,1. Dan zal jij wel de Core 2 Duo hebben zeker? Ik heb de oude core duo. Toch kan ik me herinneren dat mijn G4 ook 'Macmini1,1' was. Misschien zijn ze opnieuw begonnen met tellen toen ze met Intel begonnen.
Mactracker vertelt mij het volgende:
- De eerste generatie Mac mini (1.25 of 1.42Ghz G4) was de PowerMac 10,1
- De tweede generatie Mac mini (1,33 of 1.5 G4, deze is vrij zeldzaam geloof ik) werd de PowerMac 10,2 genoemd
- De eerste Intel Mac mini (1.5 of 1.66) is de Macmini 1,1
- Etc..

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws