Hoofdcategorieën
Topicacties

[NAS] Synology DS-207 topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last

Reageer Nieuw Topic
Grid Computing Security Nerd

quote:
Patriek schreef op woensdag 24 september 2008 @ 04:32:
kan iemand me in leken-taal uitleggen wat de NFS functie inhoud, wat voor nut heeft, en vooral hoe ik daar gebruik van kan maken met Windows XP Pro?

heb er wel het een en ander over opgezocht, maar ik kom er niet aan uit met alle tech-praat er omheen
Ik hoop dat het Network File System een systeem is waarmee ik via de windows explorer gewoon kan browsen en rechtstreeks bestanden kan openen vanaf de Synology, met hogere snelheden dan het normale windows protocol (ik had al gemerkt dat FTP veel sneller gaat)
NFS is een Network Filesystem waarmee je dus een share (in NFS termen een export) een share point kan laten mounten als een deel van je eigen file structuur. Het protocol is er basaal en low-level, dus de overhead is minimaal en de performance is altijd vrij goed.

Op Unix (ook OSX) en Linux machines zit NFS support in de kernel ingebakken. Voor Windows niet, ik ken er ook geen een voor Windows. Het is opzich een service uit de Unix en Linux hoek. Als je Windows XP Pro hebt (niet home), dan kan je dit proberen:
http://www.microsoft.com/windows/sfu/default.asp

I've visited the Mothership @ Cupertino

Gradje.nl
Reg. datum: 17 februari 2001

quote:
Tukk schreef op woensdag 24 september 2008 @ 08:51:
Ik heb tot nu toe 3 commentaarpunten gevonden op de huidige firmware.

1. Via de File-station heb ik geprobeerd 200+ folder en 10.000 files in 1 keer te kopieren, dat werkt niet. Een deel werd gekopieerd, de rest moest ik later in kleine delen wederom kopieren

2. Het is (nog steeds) niet mogelijk om directories te downloaden via de file-station, alleen files.

3. De Audio-station werkt niet snel, zeker niet als je veel muziek op je NAS hebt staan. Ook
is de interface niet optimaal om makkelijk je muziek uit te zoeken (is een understatement).

Weet iemand een andere work-around dan FTP voor het tweede probleem?
Voor je eerste puntje log ik wel vaker in via telnet, en move dan zelf alles vanuit de command line.
Misschien kun je ook commandline (g)zippen en dan downloaden?

Ik heb zelf ooit een tooltje (SynoDownloader) gemaakt als alternatief voor die brakke Download Redirector die erbij geleverd wordt, maar blijkbaar hebben ze zoveel veranderd aan het download station dat mijn applicatie niet meer werkt in de nieuwe firmware. Dat worden weer wat dev-uurtjes binnenkort. ;)

Freelance Lichtman, Cola addict, Ingenieur Informatica, .NET/Navision Programmeur, Organisator Meldersnet LANs

\/\/ Revenge of the Nerd
Reg. datum: 29 januari 2002

quote:
Flard schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:54:
[...]

Voor je eerste puntje log ik wel vaker in via telnet, en move dan zelf alles vanuit de command line.
Misschien kun je ook commandline (g)zippen en dan downloaden?
Daar was ik ook mee begonnen, alleen ik kon geen optie voor mv vinden waarmee ik gehele subdirectories + inhoud kon verplaatsen.

Reg. datum: 03 april 2006

Wat dacht je van "mv <sourcedir> <targetdir>" :)

"I haven't lost my mind; I have a tape back-up somewhere."

\/\/ Revenge of the Nerd

quote:
wouter1971 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:18:
Wat dacht je van "mv <sourcedir> <targetdir>" :)
Met telnet werkte dat bij mij niet.

quote:
Link werkt niet en het verhaal is ook niet helemaal duidelijk; is het van belang om dit op Windows machines te gebruiken?

Reg. datum: 09 januari 2004

Hello

Ik heb me ook zo'n DS207+ aangeschaft, maar twijfel nog over de disks, dus zal deze pas later kopen. Ik wou wel de webinterface even bekijken, maar blijkbaar lukt dit niet zonder disks?!
Ledje USBcopy blijft groen knipperen, maar er zit niets in USB. Via synology assistant kan hij ook niets terugvinden ... Dan maar even een oude WD Raptor 74GB ingestoken, maar dan knipperde het status ledje oranje

Best maar wachten op mijn disks veronderstel ik ?

heeft een echte avatar

Op een klein deel in de ROM na komt ook je hele filesystem op je disks te staan. Die heb je dus gewoon nodig.

Die Raptor staat noch op de officiele lijst van supported hard drives noch op de user reported lijst. Wellicht dus gewoon simpelweg not supported. Oranje LED betekent nml volume size < 1GB / firmware niet geinstalleerd (indien constant brandend) of volume crash (knipperend).

Je kan nog proberen met harde schijf erin de Assistant nog een keer te proberen, anders is het inderdaad wachten.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Stanzinist | system specs

quote:
wheeler schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:47:
[...]

Link werkt niet en het verhaal is ook niet helemaal duidelijk; is het van belang om dit op Windows machines te gebruiken?
Als je snelle transfers wilt in een interface dat directe I/O ondersteunt, zoals in Samba (de Windows Shares), dan is NFS het overwegen waard. Maar ik heb geen idee of dit wel zo goed werkt op Windows.

Dus... om onzin te voorkomen zou ik gewoon op een Windows machine bij de Windows Sharing protocollen blijven. Hoeveel performance loop je mis?

Reg. datum: 03 april 2006

quote:
Tukk schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:58:
[...]

Met telnet werkte dat bij mij niet.
Wat zegt hij dan?
Ik zit op ssh overigens, telnet is oud.

"I haven't lost my mind; I have a tape back-up somewhere."

quote:
IceManX schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:51:
Op een klein deel in de ROM na komt ook je hele filesystem op je disks te staan. Die heb je dus gewoon nodig.

Die Raptor staat noch op de officiele lijst van supported hard drives noch op de user reported lijst. Wellicht dus gewoon simpelweg not supported. Oranje LED betekent nml volume size < 1GB / firmware niet geinstalleerd (indien constant brandend) of volume crash (knipperend).

Je kan nog proberen met harde schijf erin de Assistant nog een keer te proberen, anders is het inderdaad wachten.
Zonet twee SEAGATE'S geïnstalleerd "ST31000340AS", maar het status lampje blijft oranje knipperen ?? Schijven heb ik wel niet geformatteerd ofzo ... Wat doe ik verkeerd???

/EDIT: Never mind, blijkbaar vond synology assistant m'n diskstation niet, waardoor ik natuurlijk de initiële setup kon doorlopen. Op een andere pc met XP lukt het direct. Ik draai Vista + Symantec endpoint security en heb de DS toegevoegd bij exceptions, maar toch vindt hij hem niet ??

Spacekiek wijzigde dit bericht 25-09-2008 20:17 (15%)

heeft een echte avatar

Vandaag nog met een collega de hele setup doorlopen, dus ik ben weer up2date ;)

Zitten de Vista PC en de Synology in hetzelfde netwerk? Hebben ze allebei een dynamisch IP adres? Zoja, dan zou de Synology Assistant hem moeten vinden en dan moet je inderdaad de initiele setup doorlopen. Ik raad je wel aan niet de firmware van de CD te installeren maar meteen de nieuwste (0722). Scheelt weer een firmware upgrade ;)

More than meets the eye

Hoeveel mensen hebben hun Synology dag en nacht aanstaan? En hoeveel 'vreet' hij aan stroom gemiddeld?

Zit er over na te denken om hem straks in mijn nieuwe appartement ook dag en nacht aan te zetten.

\/\/ Revenge of the Nerd

quote:
Intheweb schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:36:
Hoeveel mensen hebben hun Synology dag en nacht aanstaan? En hoeveel 'vreet' hij aan stroom gemiddeld?

Zit er over na te denken om hem straks in mijn nieuwe appartement ook dag en nacht aan te zetten.
Ik denk eerder dat je moet vragen of mensen de NAS wel eens uitzetten. Dat is juist de reden waarom ik dat apparaat heb gekocht. ;)

Op de site van Synology staat per apparaat het aantal W

bv http://www.synology.com/enu/products/DS107/spec.php

Reg. datum: 17 december 2002

Ik heb het nog niet dag en nacht aanstaan, maar dat komt omdat ie niet in hibernation wilt, ook niet met de nieuwe update. Blijkbaar is de Samsung "bug" nog niet opgelost.

Specs: P4-2.4C@3.3Ghz, Abit IC7-G, 2x512MB Corsair PC3500 Plat. Heatspr. , Hercules 9500 Pro, Audigy 2 Platinum Ex, 2x Maxtor 120GB 8MB cache LB SATA, Pioneer DVD-106s, Antec Case PLUS1080AMG + Antec Truepower 430 Watt, CPU Watercooled.

Voorheen had ik een cron scriptje geinstalleerd op mijn Syno en toen ging de disk niet meer in hibernation. Ik denk dat ik het terug zet, want dat de disk een paar keer per dag uit en aan gaat is ook niet goed voor de levensduur. Constant aan houden op een stabiele temperatuur is beter dan steeds die warmte wisselingen.

Daarnaast trekt die harddisk ook niet zoveel extra stroom, dus wat mij betreft nog steeds een ideaal ding om 24/7 aan te hebben.

Reg. datum: 23 november 2002

Wel raar dat ik geen geluid via mijn Playstation 3 kan krijgen van MP3`s en video`s worden niet afgespeelt... Ik ging er eigenlijk van uit dat dit wel zou werken? Ook na een firmware update werkt de streaming van de MP3 niet naar de PS3, via de PC wel. En wanneer ik de MP3 kopier naar de PS3 hdd werkt het ook correct. Meer mensen die hier last van hebben?

quote:
Intheweb schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:36:

Ik heb hem voorlopig ingesteld op 1 uur geen disk activiteit -> hibernate
En vanaf 23u gaat hij sowiezo uit. Dan moet ik hem wel manueel aanzetten als ik van het werk kom, maar erg is dat niet.

Verbruik ?
32.76W (Access);
11.04W (Hibernation)
Wel je schijven nog meetellen natuurlijk.

Ander vraagje van mezelf:

1/ Ik heb nu een map gemapped op mijn PC als Disk "S:\ ".
Het probleem is nu dat wanneer mijn DS in hibernate modus staat en ik 'mijn computer' open klik , dan starten de schijven opnieuw op, ook al dubbelklik niet op de drive zelf ?!
Bestaat er geen andere manier ?

2/ Kan ik mijn DS207+ aansluiten op de PC dmv eSATA om iets sneller te kopiëren ? Of is dit enkel voor externe HDD's ?

Spacekiek wijzigde dit bericht 28-09-2008 17:25 (6%)

quote:
Spacekiek schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:19:
[...]

Ik heb hem voorlopig ingesteld op 1 uur geen disk activiteit -> hibernate
En vanaf 23u gaat hij sowiezo uit. Dan moet ik hem wel manueel aanzetten als ik van het werk kom, maar erg is dat niet.

Verbruik ?
32.76W (Access);
11.04W (Hibernation)
Wel je schijven nog meetellen natuurlijk.

Ander vraagje van mezelf:

1/ Ik heb nu een map gemapped op mijn PC als Disk "S:\ ".
Het probleem is nu dat wanneer mijn DS in hibernate modus staat en ik 'mijn computer' open klik , dan starten de schijven opnieuw op, ook al dubbelklik niet op de drive zelf ?!
Bestaat er geen andere manier ?

2/ Kan ik mijn DS207+ aansluiten op de PC dmv eSATA om iets sneller te kopiëren ? Of is dit enkel voor externe HDD's ?
1. Nee
2. Nee

1. Mijn Computer geef een signaal af naar de gemapped de map (argh... ik noem dit zelf altijd een gemountte map of directory of liever gemounte share) en in dit geval is het nu eenmaal van het type signalen dat niet af te vangen valt. In dit geval is het een status update en die krijgt het alleen als de Synology hier op reageert en die moet eerst de disken aanzwengelen. Ik noem een het probleem vanuit Windows. Op mijn Mac OSX doos gaat het alleen interactie aan met de netwerk mounts als ze worden aangesproken. Op Linux met een NFS mount gebeurt er precies hetzelfde als op Windows. Bij Samba shares/mounts weet ik het niet precies. Dan ligt het er maar net aan hoe je het gemount hebt (FUSE of kernel mod) (dacht ik).

2. Nee, de NAS is een computer op zich. Niet een simpele externe disk. Daarnaast zal je een (read-only) EXT2/EXT3 filesystem driver moeten installeren voor Windows om het file systeem te kunnen lezen.

Mijn advies, als je het echt snel wilt hebben:
Neem dan een goede Gigabit switch thuis (tientje meer dan anderen) die Jumbo frames ondersteunt, update je netwerk kaart drivers en stel die ook in op Jumbo frames ondersteuning. Zet je NAS op een MTU (frame size) van 9000 (hoogste) en zorg er voor dat je switch dit ook vanuit de fabriek aan kan. Er zijn al 3Com switches dit dat doen.

Dan moet je boven de 25MB/s uitkunnen komen, dat is de magische grens als je Windows file haring gebruikt met de standaard ethernet framesize van 1500 MTU.

* VisionMaster gaat binnenkort een 1TB harddiskje kopen en het thuisnetwerk upgraden naar Gigabit voor snellere transfers met zijn goude ouwe Synology 106e via NFS of FTP. De 35MB/s van de laptop moet toch te halen zijn!

quote:
W.Wezz schreef op zondag 28 september 2008 @ 00:27:
Wel raar dat ik geen geluid via mijn Playstation 3 kan krijgen van MP3`s en video`s worden niet afgespeelt... Ik ging er eigenlijk van uit dat dit wel zou werken? Ook na een firmware update werkt de streaming van de MP3 niet naar de PS3, via de PC wel. En wanneer ik de MP3 kopier naar de PS3 hdd werkt het ook correct. Meer mensen die hier last van hebben?
Weet iemand waarom ik geen geluid uit de Synology krijg naar mijn PS3? Streaming naar PC en PDA gaat goed - met geluid. En gebruik van Tversity krijg ik ook geluid uit de PS3..vreemd? of niet?

Reg. datum: 21 juli 2005

Ik heb de DS108j draaiend onder Vista. Ik krijg in de verkenner geen toegang tot de aangemaakte mappen in mapstation. Alleen de "public" map is toegankelijk. Hoe los ik dit op?
Tevens staat mijn wachtwoord nog op blanco. Hoe & waar pas ik dit aan?

heeft een echte avatar

Heb je een user aangemaakt? Heb je die user rechten gegeven op de folders? Of heb je anders guest access wel aangezet op die folders?

Kijk maar eens bij de privileges.

More than meets the eye

quote:
W.Wezz schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:37:
[...]

Weet iemand waarom ik geen geluid uit de Synology krijg naar mijn PS3? Streaming naar PC en PDA gaat goed - met geluid. En gebruik van Tversity krijg ik ook geluid uit de PS3..vreemd? of niet?
Het is opgelost door middel van een update van de PS3.

Dipstick
Reg. datum: 04 december 2000

quote:
avkooi schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:11:
Update: Iemand de DS209+ al gezien? Ik kwam deze link tegen bij Komplett: 2 drivebays, 800 MHz, 512 Mb en zwarte behuizing! Nog niets gezien op de Synology pagina... En dat alles voor ¤ 404,60.
Hier meer verschillen:

CPU
DS207+ 500MHz
DS209+ 800MHz

RAM
DS207+ 128MB
DS209+ 512MB

Color
DS207+ White
DS209+ Black

Max Concurrent connections
DS207+ 32
DS209+ 128

Schedule Power On
DS207+ no
DS209+ yes

Thumbnail Transfer (10 pics)
DS207+ 28 sec
DS209+ 7 sec

Performance (2GB):

Read
DS207+ 36.85
DS209+ 53.62

Write
DS207+ 19.62
DS209+ 42.50

FAN:

Noise Level without drives (est.)
DS207+ 30.5dB
DS209+ 25dB

Size
DS207+ 60mm x 60mm
DS209+ 70mm x 70mm

Fan Behavior
DS207+ Hiber / Normal
DS209+ Hiber / Normal / Active

Ik kan hem leveren voo399 incl. BTW r :)

Leuk dat je hem kunt leveren voor dit bedrag, maar door het hier te plaatsen is het sluikreclame of spam. Het is niet de bedoeling produkten aan te bieden in een topic daar hebben we vraag & aanbod voor, overigens zijn er voor handelaren weer andere spelregels.

Een moderator wijzigde dit bericht 06-10-2008 22:33 (12%)

Ter land, ter zee en in je ster

Reg. datum: 23 mei 2006

Goed aanbod, maar ik heb hier net een glimmende DS408 staan zoemen. Bevalt ook super! Hij is flink sneller dan mijn vorige DS207+ en de extra ruimte voor de HDD's komt ook van pas. Maar anders was het voor mij inderdaad een serieuze concurrent voor de 207+ en ook financieel een stuk aantrekkelijk dan de 408!

avkooi wijzigde dit bericht 06-10-2008 22:05 (26%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: