Reg. datum: 14 maart 2005
Echter heeft deze (nog) geen ISCSI ondersteuning.
Heeft iemand een idee wanneer dit beschikbaar is voor deze NAS, of dat er een andere oplossing voor handen is.
Natuurlijk in het zelfde prijs segment.
GoT Index » Opslagmedia & I/O Controllers » [NAS] Synology DS-207 topic
1tb = ~230 euro, 2*500gb=~170 euro.quote:Lordsauron schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:07:
Op dit moment zit ik erg te twijfelen tussen de 107+ en de 207+.
wil rond de 1TB aan opslag hebben, 750 is ook goed. dus hoef niet perse 207 omdat het ook in 1 schrijf kan en voor het prijs verschil van de schijven hoe je het ook niet te laten
en verder zit ik ook over de 64 of 128mb versie.. omdat ik dit ding voor het grootste deel ga gebruiken als vervanging van mijn p4 server(i know niet te vergelijken maar toch)
iemand tips?
Let wel op de 500GB limiet van de 107+. Dit stond als waarschuwing in de handleiding bij mij, maar ik neem aan dat dit op de capaciteit van de koeling slaat. Als je een zuinige 1TB neemt, moet dit volgens mij geen problemen geven.quote:Lordsauron schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:07:
Op dit moment zit ik erg te twijfelen tussen de 107+ en de 207+.
wil rond de 1TB aan opslag hebben, 750 is ook goed. dus hoef niet perse 207 omdat het ook in 1 schrijf kan en voor het prijs verschil van de schijven hoe je het ook niet te laten
en verder zit ik ook over de 64 of 128mb versie.. omdat ik dit ding voor het grootste deel ga gebruiken als vervanging van mijn p4 server(i know niet te vergelijken maar toch)
iemand tips?
Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?
? Weet je dat zeker?quote:Roamor schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:37:
[...]
Let wel op de 500GB limiet van de 107+. Dit stond als waarschuwing in de handleiding bij mij, maar ik neem aan dat dit op de capaciteit van de koeling slaat. Als je een zuinige 1TB neemt, moet dit volgens mij geen problemen geven.
Misschien heb ik nog een oude versie van de handleiding? Dus in de de tijd dat 1TB-schijven nog teveel warmte produceerden om acceptabel te zijn. Maar goed, dit is ook goed nieuws voor mij, ik ben wel aan een upgrade toe.quote:Largo schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:46:
[...]
? Weet je dat zeker?
Volgens de 107+ spec is 1 tb de max. En volgens mij kan er zelfs een grotere disk in als deze zou bestaan.
Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?
@2: Nee, geen JBOD mogelijk op de Synology! Was ook een verassing voor mij, ik heb nu alles in raid 0.quote:JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:27:
2 korte vragen:
- kunnen dit soort bestandsystemen op de synology ook files opslaan groter dan 4GB (ISO's)?
- als je 2 al gevulde sata schijven in de synology stopt als jbod, blijft dan alle data erop staan?
Echte Jbod ondersteund Syology niet, maar wel 2 losse schijven. Voor Jbod zou het beschikbaar moeten zijn als 1 drive, maar het blijven dus 2 drives (via samba of nfs).quote:Largo schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:53:
[...]
@2: Nee, geen JBOD mogelijk op de Synology! Was ook een verassing voor mij, ik heb nu alles in raid 0.
@1: Ja, ik geloof dat Syno's Ext3 als bestandssysteem gebruiken.
Overigens heb ik wel problemen met kopieeren: als ik via windows verkenner of Leechftp 4.5GB ISO's overzet eindigen de bestanden als ~300MB op de Syno.
Als ik het overzet met de commandline ftp van XP gaat het wel goed. Iemand een idee waarom?
Dus 2 schijven plaatsen zonder dataverlies om ze vervolgens te kunnen benaderen als 2 drives is een mogelijkheid?quote:canonball schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:31:
[...]
Echte Jbod ondersteund Syology niet, maar wel 2 losse schijven. Voor Jbod zou het beschikbaar moeten zijn als 1 drive, maar het blijven dus 2 drives (via samba of nfs).
Die ISCSI support vind ik ook wel interessant. Iemand een idee of dit te verwachten is?quote:willemvdvliet schreef op maandag 14 januari 2008 @ 00:24:
ik wil zelf ook graag een ds-207+ aanschaffen.
Echter heeft deze (nog) geen ISCSI ondersteuning.
Heeft iemand een idee wanneer dit beschikbaar is voor deze NAS, of dat er een andere oplossing voor handen is.
Natuurlijk in het zelfde prijs segment.
Poorten open gezet in je router? Anders zou het ook nog aan de tracker kunnen liggen, misschien is die (tijdelijk) niet beschikbaar, of er zijn gewoon (niet genoeg) seeders..quote:Radical1980 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:59:
Ik heb sinds een aantal dagen een probleem met Download Redirector. De status van een torrent blijft op "waiting" staan. Iemand een idee waar dit aan ligt?
Nee. Lees dit.Het komt voornamelijk omdat het ext3 geformatteerd moet worden.quote:JAHRASTAFARI schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:09:
[...]
Dus 2 schijven plaatsen zonder dataverlies om ze vervolgens te kunnen benaderen als 2 drives is een mogelijkheid?
bezig met php project iets met dvds en zo ;)
Als je raid 0 gaat gebruiken is dat niet handig, want upgrade naar raid0 wist alle data op je schijven.quote:Morpheus_at_work schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:35:
kun je gerust starten met 1 schijf bij de ds-207 en later er 1 bij prikken zonder issues ?
2nosedt wijzigde dit bericht 25-01-2008 00:02 (29%)
musica | fotografica | amalia
Gokje hoor, maar als je bij je oude bak ook last hiervan had zou ik eerder naar je netwerk kijken..quote:2nosedt schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:59:
Ik heb vandaag ook mn DS-207 opgezet en heb twee probleempjes (misschien wel eendezelfde oorzaak).
Ik heb een mac, mount de share met afp://<ip>/<share>
gebruik VLC om video af te spelen.. maar ik heb nog steeds last van irritante hickups (ook onder quicktime trouwens) - dit probleem had ik ook als ik films van mn oude linux bak in het netwerk opende.
Om een beeld te schetsen van mn netwerk:
DS-207 zit op netwerkingang #1 van mn livebox
Airport Express zit op netwerkingang #2 van mn livebox
en mijn mac dus draadloos op de airport
maargoed.. aan de bandbreedte kan het niet liggen lijkt me
Ook in een SSH sessie heb ik af en toe een hickup.. lijkt wel of dat ding af en toe hard bezig is en alle I/O blokkert
iemand een idee?
_Eend_ wijzigde dit bericht 31-01-2008 16:52 (5%)
Heb het video probleem op kunnen lossen door de leesbuffer te vergroten naar 6 sec.quote:_Eend_ schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:49:
[...]
Gokje hoor, maar als je bij je oude bak ook last hiervan had zou ik eerder naar je netwerk kijken..
@Videopac
musica | fotografica | amalia
Ik open nooit een SSH sessie naar m'n DS, maar misschien is je DS gewoon hard aan het werk..quote:2nosedt schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 09:05:
[...]
Heb het video probleem op kunnen lossen door de leesbuffer te vergroten naar 6 sec.
Het probleem met de hickups in een SSH sessie blijft..
Hmm, net een DS-207+ besteld met WD hdd's... Zal wel niet zoveel uitmaken, toch?quote:_Eend_ schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:49:
[...]
@Videopac
Ik heb in mijn DS-207 een Samsung schijf zitten. Stil, zuinig en niet teveel lawaai.
Wat? Taboe?
Als ik het me goed herinner zitten er in de DS-207 trillingsdempers. Of vergis ik me daarin?quote:ssj3gohan schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:21:
Zo, ik heb voor een opdracht die nogal energiebewust bezig is (of nou eigenlijk: ik ben energiebewust met de opdracht bezig omdat de kosten op de lange termijn gedrukt moeten worden hehe) een DS-207+ gekocht, het lijkt me misschien wel een klein beetje nuttig om verbruikscijfers hier op te schrijven, misschien dat iemand er nog eens wat aan heeft.
Het is voor alle duidelijkheid een Synology DS-207+ met 2x WD5000AAKS in RAID 1.
Uit: 0W![]()
Startup: piekt rond de 50W met een PF van 0.5, geen actieve PFC dus.
Beetje activiteit tijdens opstarten (hd maar vooral processorintensief): 30W
Idle, schijven aan: 22-25W bij een PF van 0.4
hdd activiteit: <30W
Idle, schijven uit: 8W
Ik moet overigens zeggen dat het geenszins een stil apparaat is... valt ook wel te verwachten natuurlijk, maar misschien zou het een idee zijn om bij zo'n duur apparaat tenminste trillingsdempers mee te leveren voor de schijfophanging.
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus